Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zenit Pro Direct do 1,4 TSI caxa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zenit Pro Direct do 1,4 TSI caxa

    Zamieszczone przez cysterniarz
    chyba nie o to jednak chodzi, stop to nie pozycja
    no racja
    za szybko czytam hehe

    Zamieszczone przez cysterniarz
    dodatkowo do świateł stop odpalają się tylne mgielne i walisz po gałach 4-ma stopami + 5-ym na klapie
    Mam to u siebie zrobione i dużo lepiej to wygląda niż normalne swiatła stopu

  • #2
    Zenit Pro Direct do 1,4 TSI caxa

    Zagazowałem Octavię w ubiegłym tygodniu. Sterownik Zenit Pro Direct, zbiornik 55 litrów, koszt 3,5 tys. zł. Zbiornik idealnie zmieścił się we wnęce koła, podłoga jest równa. Silnik chodzi perfekcyjnie, nie odczuwam żadnej różnicy po przełączeniu na gaz. Po 200 km próbnej jazdy zatankowałem benzynę i LPG do pełna. Jak przejadę kilkaset km to napiszę jakie mam faktyczne spalanie po zatankowaniu drugi raz paliw na full. Powodem podjęcia decyzji były koszty jazdy na benzynie. Mam też zagazowaną Hondę Civic, jeżdżąc nieekonomicznie tankuję za 60zł i po dystansie 420km kończy mi się gaz. Stąd przejechanie 100km kosztuje mnie 15zł. Jazda Octavią kosztowała mnie ponad 2 razy więcej. Dlatego Octavia służyła nam tylko na dłuższe wyjazdy oraz kiedy żona też potrzebowała samochód. Przejeżdżam rocznie ponad 30 tys. z czego Hondą 2/3 z uwagi na tańszą jazdę.

    Komentarz


    • #3
      No ładnie to tylko czekać na wrażenia z użytkowania. Jak zawsze ciekawi udział procentowy PB np w trasie w tempie autostradowym +-140, poczekamy zobaczymy

      gdzie zakładałeś ?
      Sławka wozi Superb 2 FL
      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

      Komentarz


      • #4
        Czemu Zenit, a nie bardziej popularny Stag DPI-400.

        Cena instalacji bardzo dobra. Zbiornik tylko jakis maly bo brutto powinien miec do 67l, chyba ze to 55l netto. Moim zdaniem im wiekszy tym lepiej.
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • #5
          Maicroft, 55 brutto to raczej standardowo taki mam i jest na równo, luzów nie ma, także wg mnie to jest dobry zbiornik. tankuje się 43-44 bez tuningu.
          Sławka wozi Superb 2 FL
          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

          Komentarz


          • #6
            Upycha sie ten wiekszy tez 44l a 60l to 150km wiecej
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #7
              Chciałem zbiornik, który nie będzie mi zmniejszał bagażnika. Nawet przed montażem sprawdzałem czy zbiornik nie będzie wystawał. 55 litrowy brutto pasuje idealnie we wnęce koła zapasowego. Dlaczego Zenit? Zaufałem gazownikowi, który zakładał mi kilka lat temu lpg w Hondzie, gdzie instalacja pracuje mi bez zarzutu, a Hondą przejechałem 70 tys. na gazie (łącznie od nowości przejechałem już nią 212.000km).
              Zakładałem instalację w pobliżu Zabrza, obiecałem gazownikowi, że nie podam publicznie ceny, stąd nie chcę pisać, który warsztat mi zakładał instalację. Na cenę miał wpływ, że kilku klientów poleciłem gazownikowi, wcześniej korzystałem z jego usługi, również warsztat trochę się uczył na moim aucie. Montowaną w warsztacie tą instalację wcześniej jedynie w VW. Chyba warsztat obawiał się presji innych gazowników, że 'psuje" cenę. Podczas montażu korzystano z instrukcji do Octavii a oprogramowanie wpisywano dla Superba z tym silnikiem. Wiązka silnikowa nie miała przewodu z zasilaniem 12V, który gaśnie po wyłączeniu zapłonu. Zasilanie cewek wyłączało się dopiero po 7 minutach i dopiero po tym czasie wyłączała się "kostka" diodowa instalacji. Przepięcie przewodu wiązało się z koniecznością wyprowadzenie go do bezpieczników w kabinie, trochę jest z tym zachodu. Króciec do tankowania ( do przedłużki) udało się schować pod klapką wlewu paliwa, nie mam również problemu z włożeniem pistoletu dystrybutora benzyny. Szukałem informacji w internecie wg jakiego algorytmu sterownik dawkuje benzynę i gaz, lecz te informację są niedostępne. Ustawienie temperatury przełączenia benzyny na gaz na 40`C powodowało konieczność przejechania prawie 3km do czasu załączenia LPG. Na moją prośbę gazownik zmniejszył temperaturę na 25`C, teraz ledwie wyjadę z murowanego garażu, to jadę już na gazie bez jakiegokolwiek szarpania. Mam nadzieję, że wizyta instalacyjna oraz darmowy przegląd po 1 tys. km będą jedynymi wizytami w warsztacie. Tak mam w Hondzie, gdzie sam wymieniam filtry oraz trochę częściej świece. Wcześniej świece po wymaganym przebiegu były jak nowe, po zagazowaniu wyglądają na skrajnie zużyte.

              Komentarz


              • #8
                kosma, ja do butli tankuję 40-41 ... i odczuwam że czasem przydało by się więcej.

                temp. przejścia w zimie da o sobie znać. ja mam 30stopni. chyba że masz kabel i sam sobie zmieniasz parametry.

                ciekaw jestem jak ta instalacja bedzie się sprawdzać u ciebie.
                OII sprzedana


                Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                Komentarz


                • #9
                  Fajnie, że w sensownych pieniądzach można zagazować silnik nowej generacji. Oby działało to jak najlepiej

                  Do tego oby jeszcze z ich żywotnością było ok to wtedy nie trzeba będzie drżeć w kontekście LPG przed wymarciem wolnossaków takich, jaki znajduje się w moim aucie.

                  Komentarz


                  • #10
                    Dla nieozientowanych w temacie tylko przypominam, ze to instalacja dotryskowa, wiec bedzie min 5% benzyny wciagac zawsze.

                    Tylko ciekly wtrysk 5 generacji nie ciagnie benzyny.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #11
                      Te 5%-10% tragedii nie robi. Jeśli jest na 100km zużycie 1l benzy i 8l gazu to mamy 5+16 = 21 zł za 100km - czyli elegancki wynik.

                      Ten dotrysk benzy przy TSI nie jest tak odczuwalny w stosunku do wolnossaka który chodzi w 100% na LPG po przełączeniu. Te TSI mają mniejszy apetyt na paliwo niż np moje 2.0 AQY. U mnie ok 10-11l gazu na 100km więc koszty jazdy prawie identyczne.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez dj1910
                        wolnossaka
                        To akurat nie ma nic do rzeczy. Silnik FSI to silnik wolnossacy, a sekwencja zwykla nie podchodzi
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz


                        • #13
                          Oczywiście moja Octavia będzie spalała pewną ilość benzyny. Dlatego napisałem w pierwszym poście, że zatankowałem również zbiornik benzyny do pełna celem sprawdzenia ile jednego i drugiego paliwa spali mi samochód.
                          Zastanawiałam się nad zakupem Fabii na gaz (nowe auto zamiast wyeksploatowanego Civica). Teraz instalacje gazowe montowane u dealerów Skody nie przełączają się po rozgrzaniu silnika wyłącznie na gaz, pracują częściowo na benzynie. Z 5 odwiedzonych salonów tylko w jednym poinformowali mnie o szczegółach zasilania gazem. W reszcie temat przemilczano. Po przeczytaniu forum Skody znalazłem na oficjalnej stronie informację o szczegółach pracy na gazie Error 404
                          Silnik wykorzystujący instalację gazową LPG:
                          •do 3100 obr/min pracuje wyłącznie na LPG,
                          •od 3100 do 4000 obr/min do zasilania LPG pobiera 7 proc. benzyny,
                          •po przekroczeniu 4000 obr/min przełącza się tylko na benzynę.
                          •Podczas pracy silnika na biegu jałowym zrezygnowano z zasilania gazem ze względu na zbyt wysokie ciśnienie benzyny w szynie wtryskowej (podczas pracy na gazie wtryskiwacze benzynowe są zwykle zamknięte).

                          Paradoksalnie pomogło mi to przekonać siebie, że częściowy dotrysk benzyny nie jest aż takim problemem.
                          Wykształciłem się i pracowałem wiele lat w kierunku "samochodowym". Jeśli Skoda będzie sprzedawać auta ze zbiornikiem gazu zamiast paliwa i wtryskiwaczami gazowymi zamiast paliwowymi, to będę pierwszym orędownikiem takiego auta. Na razie czytając różne fora nie zdecydowałem się na wydanie dużo większej kasy na bezpośredni wtrysk gazu. Idea jest bardzo dobra, jednak obawiam się, że potrzeba czasu na dopracowanie tego systemu. Życzę użytkownikom instalacji wtrysku bezpośredniego bezproblemowej eksploatacji, oni przecierają bardzo ciekawy "szlak".

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez kosma
                            •od 3100 do 4000 obr/min do zasilania LPG pobiera 7 proc. benzyny,
                            •po przekroczeniu 4000 obr/min przełącza się tylko na benzynę.
                            Co owocuje, ze na autostradzie smigamy wylacznie na benzynie. I jaki sens posiadania LPG w takim aucie. :|
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              Zamieszczone przez kosma
                              •od 3100 do 4000 obr/min do zasilania LPG pobiera 7 proc. benzyny,
                              •po przekroczeniu 4000 obr/min przełącza się tylko na benzynę.
                              Co owocuje, ze na autostradzie smigamy wylacznie na benzynie. I jaki sens posiadania LPG w takim aucie. :|
                              To zależy jakich obrotów używamy na autostradzie - no i chyba w Polsce da się jechać na ostatnim biegu mając te 4kRPM - bo to i tak "troszkę" powyżej prędkości dozwolonej w Polsce.
                              Adam... Używam:
                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                              Passek: B6 175KM/366Nm

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Zamieszczone przez kosma
                                •od 3100 do 4000 obr/min do zasilania LPG pobiera 7 proc. benzyny,
                                •po przekroczeniu 4000 obr/min przełącza się tylko na benzynę.
                                Co owocuje, ze na autostradzie smigamy wylacznie na benzynie. I jaki sens posiadania LPG w takim aucie. :|
                                TSI powyżej 4000 obr/min to jest prędkość powyżej 180 km/h, więc do tej prędkości jest jazda przy większym udziale LPG, co większość chyba zadowoli.

                                [ Dodano: Pią 26 Cze, 15 09:36 ]
                                Zamieszczone przez dj1910
                                Te 5%-10% tragedii nie robi.
                                Każdą instalację dotryskową należ rozpatrywać indywidualnie, procentowa proporcja paliw nie jest uniwersalna, ani standardowa. Są instalacje, które w korkach, przy niskich obrotach cały czas pracują tylko na PB, tak samo przy dużym obciążeniu, np. nagłe przyspieszanie. Nie każdy dotrysk działa na zasadzie stałej proporcji niezależnie od warunków.
                                Pozdrawiam
                                Northeusz

                                Komentarz


                                • #17
                                  kosma, jeśli jakakolwiek marka zacznie produkować i sprzedawać na nasz rynek auta z zasilaniem tylko LPG, to nasz kochany rząd postara się o to by się to nie opłaciło.
                                  Druga sprawa, to dotrysk paliwa nie jest żadnym problemem, wystarczy nie przekraczać bariery obrotów, a uwierz mi, da się. Jeżdżę tak od ponad roku z dobrym skutkiem i sporą oszczędnością na paliwie. Po co kręcić motor powyżej 4000 (po mieście) gdy spokojnie 2500-3000 do normalnej jazdy wystarcza... kwestia przekonań i techniki jazdy (jestem po kursie eco drivingu). Poza tym te komputerki (MFA) właśnie tak sugerują jeździć.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Northeusz
                                    TSI powyżej 4000 obr/min to jest prędkość powyżej 180 km/h, więc do tej prędkości jest jazda przy większym udziale LPG, co większość chyba zadowoli.
                                    W Skodzie panuje burdel w oznaczaniu tych instalacji i opisow, jak one dzialaja - od tego trzeba zaczac.

                                    Error 404

                                    Przeciez ten opis, ktory zamiescil kolega dotyczy silnikow MPI, a raczej nie TSI. Tak zostalo wprowadzone jakis czas temu przez Skode, gdy silniki MPI w Octaviach mialy problemy podobno z glowicami, gdy ktos latal po autostradach z gazem wcisnietym do deski. Silniki MPI sa dostepne nadal, np w Citigo, no wiec opisu nie zmieniaja.

                                    Zreszta na tej samej stronie pisza o LPG do modelu Fabia 1.0 MPI 44 i 55kW oraz Citigo. Nie ma nic o TSI

                                    Error 404

                                    A tu na przykladzie O2TSI, pisza o takich samych proporcjach. Czyli jednym slowem bez sensu to dziala. Przyspieszamy, gaz do deski, a on na benzynie :lol: Jakos inne sterowniki sobie z tym radza i nie musza podpierac sie w 100% benzyna.

                                    Druga sprawa, ze soft Skody do tego sterownika, moze bardzo roznic sie od softu z wolnego rynku tego samego producenta.

                                    Z drugiej strony jesli STAG czy Landi dotryskowe u montazysty wchodzac z ulicy kosztuje 4500zl, a pelny wtrysk LiquidSi by Vialle (do 140 kW) 5800-6400 to ta roznica 1900zl bardzo szybko jednak sie zwroci.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Maicroft, masz rację . Tak to my sobie możemy pitolić o instalacjach do TSI :lol:. Mowa o dotrysku w TSI, ale wszystko oparte na danych z dotrysku w MPI . Jak piszesz, wszystko zależy od producenta. Jeden będzie zużywał PB w kilku procentach, inny będzie w kilku procentach pobierał LPG.
                                      Pozdrawiam
                                      Northeusz

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        nie pamiętam już gdzie, ale w jakimś czasopismie widziałem opis instalki dotryskowej i tam było więcej niż owe 5% NoPb. dlatego właśnie bardzo interesujący będzie wynik testu kosmy i włączam tym samym powiadomkę


                                        Zamieszczone przez dj1910
                                        U mnie ok 10-11l gazu na 100km więc koszty jazdy prawie identyczne.
                                        ale to chyba w trybie mieszanym albo na autostradzie? ja mam spalanie 10 ciągnąc 140 km/h (prawie 4000 rpm) na autostradzie z pasażerami i bagażem po sufit
                                        Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          ja tylko po mieście jeżdżę, żadnych tras kompletnie

                                          Ostatnie tankowanie - 27l gazu na 255km.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            kolego cosma moze napiszesz coś więcej o spalaniu swojej octavi? ile benzyny ile gazu ?

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Nie mam jeszcze wiarygodnych informacji o spalaniu. Na razie przejechałem od tankowania pod korek obydwu paliw 765 km i czekam aż wyjadę gaz do końca. Jeszcze nie zapaliła mi się nawet czerwona kontrolka rezerwy gazu. Stan benzyny pokazuje mi minimalnie ponad 3/4 baku.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Heh, to benzyny pali nie malo, bo od full do 3/4 baku to jest jakies 12-15l Pb.

                                                Zbiornik 55l brutto to netto masz te 44l. Czyli dajmy na to, ze masz spalanie na poziomie 7l LPG to 628km na tym paliwie czyli 137km na benzynie juz musiales zrobic, wiec ~10l Pb.

                                                I to by sie zgadzalo :twisted: Wiec stawiam, ze na 1000km bedziesz potrzebowac 60l LPG i 20l Pb oczywiscie to jest spokojna jazda w trasie :szeroki_usmiech

                                                21gr/km brzmi raczej dosc dobrze
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  cosma jestem z tobą . Nie słuchaj sceptyków lpg w towim aucie. Jak wyjeździsz jeszcze troche kilometrów to daj znać ile pali. Bo ja jestem umówiony na wtorek z gazownikiem na montaż lpg zavoli, mam nadzieje że twoje wyniki spalania nie odwiodą mnie od montażu.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X