Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1,4 LPGTEC z Astry jako alternatywa dla 1,4 TSi + LPG?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1,4 LPGTEC z Astry jako alternatywa dla 1,4 TSi + LPG?

    Roczna od pracownika ASO Toyoty, znajomy. Mają program pracowniczy, po roku muszą sprzedać. Pytam o silnik, wielkość jest dla mnie optymalna. To zdaje się niestety made in Turkey sedan tak? Jest też opcja na Yarisa, ale boję się, że to za małe jest.
    Ciekaw jestem porównania spalania Corolla vs Yaris. Z tego co słyszę to rola zjada w mieście 9 litrów lekuśko.
    Leon 1.6 16V 105 KM

  • #2
    1,4 LPGTEC z Astry jako alternatywa dla 1,4 TSi + LPG?

    Nie chciałem śmiecić w wątku z testem kosmy, więc zakładam nowy.
    Czy te dwa silniki można ze sobą porównywać? Chodzi mi o walory użytkowe, trwałość na gazie itp.
    Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

    Komentarz


    • #3
      Waśka, trwałość na gazie sądzę że Opel będzie miał lepszą, ponieważ jest to klasyczny wtrysk pośredni z doładowaniem. W przypadku Opla instalacja jest montowana na etapie produkcji samochodu, co jest ważne, a nie jest dokładana w jakimś serwisie przed sprzedażą samochodu. Sam silnik Opla jest odpowiednio przygotowany pod instalację, inne są m.in, gniazda zaworowe i kilka innych szczegółów jest dodatkowo zmienionych specjalnie pod LPG. Nie wiem dokładnie od którego roku, ale jest fajny bajer z pokazywaniem poziomu paliwa - jak się przełączy na LPG, to poziom LPG jest pokazywany za pomocą wskaźnika poziomu benzyny na zegarach. Przełącznik paliw jest ładnie wmontowany w konsolę środkową. Opel jest od podstaw przygotowany pod LPG pod każdym chyba względem, instalacja tam montowana to Landi Renzo. W przypadku TSI to jak sam wiesz, instalacja dotryskowa lub ciekły wtrysk, a jak to się będzie sprawować w długim okresie użytkowania, to na razie ciężko chyba powiedzieć i trzeba czekać na opinie .
      Pozdrawiam
      Northeusz

      Komentarz


      • #4
        Trzeba przyznac duzy plus Oplowi za pomysl LPG w nowym samochodzie. Bardzo fajnie to skofigurowali, chociaz ja osobiscie wolalbym zrobic ok 7-9 tysiecy kilometrow na benzynie i dopiero wtedy smigac na LPG.

        Komentarz


        • #5
          Chociaż jak miałbym porównać samą jazdę nie patrząc na rodzaj paliwa, to wybrałbym TSI. Opel czuć, że jest ciężki, pomimo tego, że doładowany i ma 140KM. Na dokładnie tej samej trasie TSI śmigało sobie z polotem i większym komfortem, a Opel tak jakby lekko się męczył i IMHO był nieco mniej komfortowy. No i w Oplu należy zapoznać się ze szczegółami 6-biegowej skrzyni M32 , która potrafi dokuczyć, głównie finansowo. Sporo o tym piszą na forum Astry m. ni.
          Pozdrawiam
          Northeusz

          Komentarz


          • #6
            jesli Astra jest ociężała przy 140 KM to co dopiero Insignia z tym samym silnikiem? :?
            w Astrze jest w ogóle mało miejsca. gdy wsiadam do Opla starego (1.4, bodajże Ecotec) to pierwsze co robię przy wsiadaniu to walę kolanem w obudowę konsoli środkowej. :evil:
            pozostaje jeszcze chyba tylko Dacia, one też ma silniki pod gaz. :? no i wyniki paroletnich testów instalek dotryskowych w TSi na pasku.
            Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

            Komentarz


            • #7
              Waśka, Insignia jeździ tylko gorzej, bo to jest klocek konkretny, plusem jest LPG i wygoda. A w Astrze, podczas jazd drogami ekspresowymi wg mnie było głośno przy wyższych prędkościach. Dokładnie tą samą drogę pokonywałem TSI to była zupełnie inna jazda i inny komfort. I co ciekawe - pod jedno większe wzniesienie podjeżdżałem najpierw TSI i na 6 biegu wjechało bez najmniejszego wysiłku, potem jadąc Astrą specjalnie dobrałem taką samą prędkość, 6 bieg .... i silnik powoli zdycha, więc redukcja i do przodu . Przy prędkościach 140 - 150 ogólnie hałas był sporo większy niż w Octavii, nie wiem czy od kół, opływu powietrza czy jeszcze innych rzeczy. Octavia dynamiką i komfortem jak dla mnie okazała się lepsza . Obydwa samochody w wersjach najwyższych: O3 1.4TSI elegance oraz Astra 1.4 LPGTEC 1.4T 140KM Cosmo.
              Podjedź sobie do Opla i obadaj sprawę , tym bardziej że wchodzi nowa Astra, więc może cenowo coś uatrakcyjnią schodzący model. Pozostałe silniki pod LPG no to właśnie francuscy producenci, Toyota Auris, na razie jeszcze Focus. Coś tam się znajdzie, jednak większość z nich to wolnossaki, tylko Opel właśnie ma doładowany silnik z LPG, Renault ma doładowany (modele GT) z pośrednim wtryskiem, też pod LPG, a reszta doładowanych to już bezpośrednie wtryski.
              Jeszcze można poszukać Astry 1.6 180KM, nadaje się pod LPG, ale trzeba pilnować luzów zaworowych. Nie rozważałeś poza tym np Mondeo, tego obecnie przedostatniego, z silnikiem 2.0 145KM? Wolnossak, współpracuje z LPG no i komfortowy
              Pozdrawiam
              Northeusz

              Komentarz


              • #8
                wiadomo, że w skali bezwzględnej TSi to lepszy silnik niż wtrysk pośredni, no ale coś za coś. na pewno dynamika będzie lepsza niż w moim Szkodniku
                ja raczej przymierzam się do zakupu parolatka za parę lat, więc patrzę po bieżącej ofercie. wśród wyżej zawieszonych mocnych kombi chyba nic nie ma do gazu, więc tworzę plan B
                Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Waśka
                  ja raczej przymierzam się do zakupu parolatka za parę lat, więc patrzę po bieżącej ofercie
                  No to masz na spokojnie jeszcze trochę czasu. Na to czy z biegiem czasu będzie coraz więcej bezpośrednich wtrysków na LPG będą miały wpływ na pewno ceny paliw jak i same instalacje, a w zasadzie ich bezproblemowość i ceny. Za kilka lat nie będzie raczej dylematów z nowymi benzyniakami, bo wszystkie będą miały turba i filtry cząstek stałych :lol:. Może nawet któryś producent zaszaleje i będzie miał w ofercie jakieś wielkolitrażowe 1.8 lub 2.0

                  [ Dodano: Sro 08 Lip, 15 12:19 ]
                  Zamieszczone przez Waśka
                  wśród wyżej zawieszonych mocnych kombi chyba nic nie ma do gazu
                  Te warunki spełnia m.in. Subaru - wyżej zawieszone, mocne i pod LPG
                  Pozdrawiam
                  Northeusz

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Northeusz
                    Pozostałe silniki pod LPG no to właśnie francuscy producenci, Toyota Auris, na razie jeszcze Focus.
                    np Focus Mk2 1,6? zastanawiam się mocno bo chyba mam możliwość kupić z pewnego źródła i bardzo zadbany egzemplarz.
                    Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Waśka
                      Zamieszczone przez Northeusz
                      Pozostałe silniki pod LPG no to właśnie francuscy producenci, Toyota Auris, na razie jeszcze Focus.
                      np Focus Mk2 1,6? zastanawiam się mocno bo chyba mam możliwość kupić z pewnego źródła i bardzo zadbany egzemplarz.
                      Pod LPG jak najbardziej się nadaje, ale pod warunkiem dobrego montera. Żebyś później w razie jakichkolwiek problemów nie usłyszał, że "Fordów z LPG nie da się idealnie ustawić".
                      Pozdrawiam
                      Northeusz

                      Komentarz


                      • #12
                        no to fajnie, bo znam dobrego gazorka
                        Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X