Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Regulacja jasności podświetlenia / "ściemniacz"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Regulacja jasności podświetlenia / "ściemniacz"

    Aktualizacja: Już jakiś czas temu (bardzo krótko po moich ostatnich wpisach na tym forum z opisami problemów, bo objawy się z dnia na dzień pogarszały) oddałem auto do naprawy do serwisu, do którego od paru lat regularnie jeżdżę i mi je skutecznie naprawili.
    Żadna z wymienionych wcześniej przeze mnie usterek już nie występuje.
    Dodam, że do objawów, które mi uświadomił dopiero serwis, należało to, że wskaźnik temperatury zazwyczaj nie pokazywał 90 stopni, lecz mniej. Myślałem, że to z powodu niskich temperatur na dworze, ale okazuje się, że nawet przy niskich temperaturach silnik powinien się dogrzać do 90 stopni (po jakimś czasie) i tą temperaturę przez całą trasę później trzymać, a u mnie w trasie temperatura spadała (wg wskazań z deski rozdzielczej).
    Oczyścili i wyregulowali nastawnik, wymienili czujnik temperatury, termostat i chyba coś jeszcze, ale już nie pamiętam co. Zadbali o to, aby obroty na jałowym były odpowiednie (nie za wysokie, ani za niskie, chyba 800 obr/min). W każdym razie od tamtego czasu samochód mnie nie zawiódł i chodzi idealnie, a przed naprawą problemy zdarzały się coraz częściej.

  • #2
    Regulacja jasności podświetlenia / "ściemniacz"

    Dobra, mod jest stary, ale jakoś nie maiłem czasu żeby zebrać się i go opisać, tak wiem- leniwy jestem :lol:
    Niektóre octy (nie wiem czemu ) nie miały w ogóle regulacji intensywności podświetlenia zegarów, przycisków itd.
    Po pytaniu niektórych "doświadczonych forumowiczów" uzyskiwałem odpowiedź, że u mnie się nie da, bo mam włącznik zintegrowany ze "ściemniaczem" i basta
    Ale nie ze mną te numery! :wink:
    Po długim studiowaniu schematu rozkmniłem system i jednak da się zrobić takiego moda.
    Co nam będzie potrzebne?
    -Oczywiście sam regulator (Ps. szukajcie od golfa, bo idzie go znaleźć za 8zł, a od Octavi w granicach 25-50zł :| oczywiście w obu przypadkach + przesyłka jak komuś sie nie podoba czerwone podświetlenie, to wystarczy przelutować 2 LED :wink: )
    ]"]Photo Storage
    - kostka do nowego regulatora
    - Konektory męskie (5szt)
    - konektory żeńskie (2szt)
    - Najlepiej całą kostkę ISO od głośników (potrzebna będzie ta "żabka" )
    Jeżeli ktoś dysponuje takimi konektorami to kostka nie jest mu potrzebna )


    - rurka termokurczliwa / izolacja
    - lutownica
    - 2x0,5l piwa
    Zabieramy się do działania.
    1. Demontujemy włącznik. W pozycji "0" wciskamy go i przekręcamy w pozycję świateł postojowych następnie wyciągamy do siebie i wypinamy kostkę.
    ]"]Photo Storage
    2. w otworze w którym był włącznik są 2 zatrzaski, na górze i na dole.
    podważamy je i demontujemy oprawkę.
    3 odpinamy regulację poziomu świateł.
    4. Odpowiednio przygotowany wcześniej regulator natężenia (patrz foto) podłączamy trzema przewodami do starej kostki od regulacji wys świateł i zabezpieczamy izolacją/taśmą parcianą (bądź jak kto woli ucinamy kostkę i lutujemy kable. oznaczone nr. 1, 2, 3 (łączymy je kolorami tak jak było stare połączenie brązowy z brązowym, żółty z żółtym ...
    ]"]Photo Storage

    ]"]Photo Storage

    5 Wypinamy z kostki (od włącznika świateł) tylko 2-gi (biało fioletowy przewód) TYLKO! Ja wypiąłem obydwa, ale nie potrzebnie, trzeba wypiąć tylko 2-gi od lewej)
    ]"]Photo Storage
    6. W miejsce wyciągniętego przewodu wpinamy wymontowany wcześniej z kostki ISO przewód zakończony żabką.


    i łączymy go z pinem (dokładnie sprawdzę i dopiszę ) ale z przewodem szarym przy regulatorze

    ]"]Photo Storage
    7. odłączony wcześniej przewód fioletowo-biały łączymy z przewodem biało niebieskim prze regulatorze. jak na foto ]"]Photo Storage

    Zdjęcia po modzie mi zginęły, ale zrobię i wstawię
    WAŻNE!!!!
    NIE WYPINAMY PRZEWODU BIAŁO-NIEBIESKIEGO OD WŁĄCZNIKA ŚWIATEŁ, BO TO BEZ CELU GDYŻ ON MA BYĆ NA SWOIM MIEJSCU
    KABLE NA FOTO NIE SĄ OPISANE WG PINÓW, TYLKO NA "WŁASNE" POTRZEBY
    Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
    Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
    Pozdrawiam i Szerokości!
    Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
    http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez dominik9420
      (nie wiem czemu )
      Oszczędności :P

      Też szukałem takiego opisu i jakoś nie mogłem znaleźć, a potem przestałem się interesować tematem i przegapiłem pojawienie się Twojego opisu. Widzę, że nie jest to technologia NASA, więc chyba pomodzę :wink:

      BTW, z czego to taki ładny włącznik świateł?

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez PieTrzaK
        BTW, z czego to taki ładny włącznik świateł?
        chyba Sharan? czy się mylę
        chyba też zrobię se tego moda i zmienię włącznik an taki
        był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
        jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



        komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

        Komentarz


        • #5
          Nie nie, Włącznik jest z polo 6R
          nr: 6R0941531
          ten przełącznik był w 3 wersjach: zwykły, z jakimś plastikiem błyszczącym i z chromem

          Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
          Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
          Pozdrawiam i Szerokości!
          Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
          http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

          Komentarz


          • #6
            dominik9420 swietny opis i zdjecia.
            Wczoraj zainstalowalem sobie taki sciemniacz, dziala bezproblemowo

            Od siebie tylko dodam ze bardzo trudno wypiac pina z kostki, albo trzeba miec jakis patent, ja nie mialem i zajelo mi to dobre 20 min. Aha jeszcze jedna rzecz. Do starej kostki dochodza cztery przewody, Ty piszesz jak podlaczyc tylko trzy, na poczatku troche zwatpilem, ale po Twoich zdjeciach doszedlem ze tego czwartego z niczym sie nie łączy ops:

            No i byl problem przy osadzeniu nowego regulatora w ten plastik, stary mial takie podgiete blaszki ktore go tam blokowaly, nowy tego nie ma (u Ciebie na zdjeciu tez chyba tych blaszek nie ma), ale po malych kombinacjach udalo sie go zamontowac tak zeby nie latał :wink:

            Komentarz


            • #7
              Radekqm,
              Te blaszki muszą tam być na 100% .
              Przełóż ze starego, pasują na pewno
              4 przewodu nie podłączamy ze względu na to, że służył on do Dawania napięcia do podświetlenie regulatora
              Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
              Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
              Pozdrawiam i Szerokości!
              Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
              http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

              Komentarz


              • #8
                Szykuję taką wtyczkę do regulatora dla jednego z klubowiczów.

                Wg. mnie nie trzeba robić takiej przejściówki z męskimi pinami. Przewody brązowy, żółty i brązowo-biały można przepiąć ze starej wtyczki. Czwarty pin ze starej wtyczki trzeba zaizolować taśmą. W takiej wersji wystarczą dwa piny do połączenia regulatora z wtyczką włącznika świateł.
                Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez dominik9420
                  Radekqm,
                  Te blaszki muszą tam być na 100% .
                  Przełóż ze starego, pasują na pewno
                  4 przewodu nie podłączamy ze względu na to, że służył on do Dawania napięcia do podświetlenie regulatora
                  u mnie nie bylo, probowalem je wyjac ze starego ale wygladaja jakby byly zalane lekko jakims klejem, zreszta zamontowalem juz nowy i poki nie wypadnie nic z nim nie bede robil

                  Zamieszczone przez dominik9420
                  Radekqm,
                  4 przewodu nie podłączamy ze względu na to, że służył on do Dawania napięcia do podświetlenie regulatora
                  wiesz Skoda jest pierwszym moim samochodem w ktorym cokolwiek poprawiam/ulepszam, do tej pory udawalo mi sie tylko zmieniac zarowki , ale czytam forum i sie ucze :hacker

                  [ Dodano: Wto 26 Sie, 14 15:55 ]
                  Zamieszczone przez koleś
                  Szykuję taką wtyczkę do regulatora dla jednego z klubowiczów.

                  Wg. mnie nie trzeba robić takiej przejściówki z męskimi pinami. Przewody brązowy, żółty i brązowo-biały można przepiąć ze starej wtyczki. Czwarty pin ze starej wtyczki trzeba zaizolować taśmą. W takiej wersji wystarczą dwa piny do połączenia regulatora z wtyczką włącznika świateł.
                  tez tak probowalem zrobic ale za cholere nie chca wychodzic, nie mialem na to patentu
                  zreszta pisalem ze zeby wypiac pin z tej kostki od przelacznika spedzilem przy tym z 20min
                  Załączone pliki

                  Komentarz


                  • #10
                    koleś, zgadza się, jednak ja to robiłem jako pierwszy i nie miałem pewności, że to zadziała, a poza tym samochód był jeszcze na gwarancji i w razie problemów potrzebny szybki powrót do serii ;-)
                    Tak ja Ty mówisz tez jest wporzadku, jednak ja dostałem kostkę z przewodami, wystarczyło je tylko zarobić, czyli polecialem po mniejszej linii oporu :-D

                    [ Dodano: Wto 26 Sie, 14 16:39 ]
                    Radekqm, te blaszki na pewno da się wyjąć, bo sam przekladalem.
                    Z tego co pamiętam trzeba było pociągnąć lekko do przodu (w kierunku pokrętła)
                    Później przycisnąć plastik, tam gdzie ona się trzyma i wypchnac do tylu (w kierunku kostki)
                    Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                    Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                    Pozdrawiam i Szerokości!
                    Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                    http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                    Komentarz


                    • #11
                      Oryginalne wykłuwacze pinów są drogie. Ja zrobiłem sobie z patyka i drutu dentystycznego. Drut dentystyczny jest twardy. Do pinów ISO czyli takich jak we wtyczce regulatora najlepszy jest drut o średnicy 1 mm.





                      Coś takiego:
                      ]"]Error 404 - Zapodaj.net
                      ]"]Error 404 - Zapodaj.net
                      ]"]Error 404 - Zapodaj.net

                      [ Dodano: Nie 14 Wrz, 14 00:20 ]
                      Dziś zrobiłem takiego moda w Octavii kolegi michalrh.

                      Ze Swojej strony chcę dodać, że piny od regulacji lamp przełożyłem ze starej wtyczki do nowej. Numeracja pinów jest identyczna w obu wtyczkach.

                      Wyjęty z wtyczki włącznika świateł kabelek szaro-fioletowy wpiąłem bez lutowania do wtyczki regulatora w miejsce szarego.

                      Ostatni kabelek to jedyny, który trzeba lutować. Łączy on regulator z włącznikiem świateł i wpięty jest w miejsce wyjętego pinu.

                      [ Dodano: Czw 25 Wrz, 14 15:06 ]
                      No to trochę pinologii teraz będzie.

                      Chcąc zamontować ściemniacz trzeba wymienić wtyczkę czterpinową na sześciopinową.

                      Z czeteropinowej:
                      wypinamy pin 1 i wpinamy do pinu 1 sześciopinowej
                      wypinamy pin 2 i wpinamy do pinu 2 sześciopinowej
                      wypinamy pin 4 i wpinamy do pinu 4 sześciopinowej

                      Czwarty pin z czteropinowej (szaro-niebieski) wypinamy i izolujemy taśmą izolacyjną. Nie będzie on już potrzebny.

                      Teraz bierzemy się za wtyczkę włącznika świateł. Wypinamy pin 16 (szary) i wpinamy go do pinu 5 sześciopinowej.

                      Ostatnim kabelekiem, zakończonym z obu stron pinami łączymy pin 3 sześciopinowej z pinem 16 włącznika świateł.
                      Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                      Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                      Komentarz


                      • #12
                        Gdzie można taką wtyczkę 6pin kupić, nigdzie nie mogę znaleźć?

                        Komentarz


                        • #13
                          luckd, a w ASO pytałeś?
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz


                          • #14
                            A znasz może jej numer?

                            Komentarz


                            • #15
                              wtyczka 6-pinowa regulatora świateł i podświetlenia dla O1
                              1J0 972 723 ok. 20zł
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz


                              • #16
                                Moje dwa grosze.
                                Metalowe blaszki przy regulatorze łatwo wyjąć. Wystarczy nacisnąć plastik przy końcu blaszki i ją wysunąć w stronę tego plastiku ( czyli w stronę kostki ). Blaszka jest osadzona w rowkach i blokowana przez plastik. Dzięki za foto relację wczoraj udało mi się zrobić przeróbkę i działa.
                                MMOK

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X