Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

UKP czyli rozbudowa fabrycznego komputera pokładowego.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • UKP czyli rozbudowa fabrycznego komputera pokładowego.

    Witam.
    Czy ktoś z Was mierzył się z montażem takiego urządzonka do octavii I?
    Uniwersalny Komputer Pokładowy (UKP) z wyświetlaczem LCD lub OLED

    Chciałbym, zależy mi na uzyskaniu wglądu w dwa parametry:
    1. najbardziej - temperatura oleju,
    2. dodatkowo - ciśnienie oleju.

    Rozeznałem trochę temat i potrzebna będzie do tego specjalna podkładka pod filtr oleju
    poglądowo coś takiego

    podkładka pod filtr oleju - Szukaj w Google

    plus czujniki temperatury i ciśnienia.
    W chwili obecnej w benzynie to ni kuta takich sygnałów chyba nie da rady wyciągnąć a byłby to przydatny gadżet zwłaszcza na autostrady przy temperaturach powietrza jak ostatnio dobrze było by mieć pod kontrolą te parametry.



    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
    Spalanie - Motostat.pl
    Spalanie - Motostat.pl

  • #2
    Cześć,

    Sam zastanawiam się nad montażem takiego urządzenia. Jeszcze w grę wchodziły wskaźniki vdo ale nie chcę "szpecić" dupowozu nimi. W przypadku UKP szedłbym w model PRO, który ma więcej wejść sygnałowych. Na oleju raczej nie skończysz a sam chciałbym u siebie zamontować czujnik podciśnienia, temperaturę oleju oraz jego ciśnienie. Później może EGT, napięcie i coś tam jeszcze, co dusza zapragnie.

    Pozostaje kwestia montażu, tak by miało to ręce i nogi oraz było dobrze widoczne. Propozycje:

    cf548adab82e80dfgen.jpg
    image_38910.jpg
    Lub w miejsce popielniczki ale nie wiem, czy będzie wygodnie się na to spoglądać. Chociaż, cały czas na to patrzeć się nie będzie. Od przekroczonych wartości są alarmy

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

    Komentarz


    • #3
      Raczej nie będę robił moda, żeby pakować wyświetlacz w zegary chociaż bardzo mi się to technicznie podoba, może kiedyś będę chiał to zdemontować także raczej wariant mniej inwazyjny. Bardziej mi chodzi o kwestie podstawki pod filtr oleju.

      U mnie w AZJ filtr oleju jest dość wysoki tzn ta puszka. Puszka filtra ledwo mieści się pod przewodami od klimy teraz jak dojdzie dodatkowa podstawka to będzie wszystko napięte jak guma w gaciach. Czy można zastosować inny niższy filtr? Bo przewodów klimy nie chciał bym ruszać. Jak to się ma do jego możliwości/wydajności przepływu oleju?
      Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
      ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
      Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
      Spalanie - Motostat.pl
      Spalanie - Motostat.pl

      Komentarz


      • #4
        Jeżeli masz wyświetlacz maxi dot-to jest np. takie rozwiązanie:
        Diagnostické rozhraní pro rozšíření funkcí maxidotu
        Skoda Superb II Ambition
        2.0 TDI CR 170 KM

        https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Krzycho-63 Zobacz wpis
          Jeżeli masz wyświetlacz maxi dot-to jest np. takie rozwiązanie:
          Diagnostické rozhraní pro rozšíření funkcí maxidotu
          Niestety nie mam maxi-dota. Ale naprawdę bardzo ciekawą rozbudowę funkcjonalności pokazałeś. Gdybym miał maxi już w ori to bym naprawdę poważnie się nad tym zastanpwił.
          Dla mnie chyba jednak będzie prościej polski UKP ogarnąć.
          Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
          ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
          Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
          Spalanie - Motostat.pl
          Spalanie - Motostat.pl

          Komentarz


          • #6
            W O2 np. temperatura oleju nie jest do odczytania poprzez uniwersalny protokół OBDII więc nie wiem czy jakieś uniwersalne komputery pokładowe coś tu poradzą (przynajmniej gdybyśmy chcieli skorzystac z danych z już istniejącego czujnika temperatury). Trzeba byłoby to wyjaśnić przed wydaniem tych kilkuset złotych.
            Ja sam (też nie mam maxidot-a) zrobiłem sobie na Arduino wyświetlacz dołączany do złacza OBDII ale komunikujący się ze sterownikami auta protokołem typowym dla aut grupy VAG i wtedy widzę temperaturę oleju i ewentualnie każde inne dane (jak np w VCDS, opcja 'blokoi pomiarowe')..

            Komentarz

            POWRÓT NA GÓRĘ
            Pracuję...
            X