Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Podłączenie sterownika zamka centralnego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Podłączenie sterownika zamka centralnego

    Witam forumowiczów.

    Zakupiłem sterownik zamka centralnego z pilotami.
    Skąd mogę wziąć info o tym do jakich kabli podłączyć moduł bo szukam po forum i nie moge znaleźć.
    Niby w zestawie jest instrukcja do Octavii 1 ale kolory kabli się w niej nie zgadzają. Mówią w niej że większość przewodów jest w centralce "ZM" , nie mam pojęcia co to ale domyślam się że może chodzić o moduł komfortu. Mój to 1c0959799a. Ma ktoś może schemat wyjść?
    Stały plus i minus znalazłem, potrzeba jeszcze +12 po stacyjce ale to można z przęłącznika świateł wsiąść. Został minus zamknięcia i otwarcia zamków, kierunkowskazy i domykanie szyb. Można by się też pokusić o otwieranie bagażnika ale to już mało ważne.

    Ostatnio edytowany przez kaju666; 43860.

  • #2
    Najgorsze jest to że nigdzie w internecie nie mogę znaleźć schematu kolorów w moim module komfortu, każdy jest inny. U mnie są dwie wtyczki T24 i T23 i żaden z znalezionych przeze mnie schematów nie pokrywa się kolorami.

    Komentarz


    • #3
      W wtyczce wychodzącej z drzwi jak mierze miernikiem (wg. instrukcji sterowania masą) wkładając jeden próbnik w stałe 12 to na każdym przewodzie wychodzącym jest pokazywane 12v. Tylko na jednym czarnym jest 0,60 a przy zamykaniu czy otwieraniu pojawia się tam na 3 sek. 8v.

      Już jestem tak skołowany że nie wiem czy ja coś źle robię czy moja skoda jest specjalna.

      Komentarz


      • #4

        kaju666 kaju666

        w octavce wszystko jest sterowane masą , weź próbnik ,zaczep żabką do masy i dotykając każdego piny w kostce przy module patrz co się będzie działo .ok kierunki są już sterowane plusem także powinna się zapalić .ok
        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez ROBAL_26 Zobacz wpis
          kaju666 kaju666

          w octavce wszystko jest sterowane masą , weź próbnik ,zaczep żabką do masy i dotykając każdego piny w kostce przy module patrz co się będzie działo .ok kierunki są już sterowane plusem także powinna się zapalić .ok
          Tam kierunki to już zbytek łask, ja nie mogę znaleźć kabla od zamykania i otwierania. Zrobiłem tak jak mówisz jeden próbnik do masy i jeden w kostkę, i tak sprawdziłem wszystkie kable i na żadnym przy otwieraniu/zamykaniu zamka nie zmienia się stan( oprócz czarnego na którym pojawia się 8v)

          Komentarz


          • #6
            Zdejmij sobie boczek z drzwi kierowcy, tam idą kable do zamka sterującego, nie pamiętam teraz jakie dokładnie kolory, ale spokojnie znajdziesz tam otwieranie i zamykanie , a nawet domykanie szyb .

            Komentarz


            • #7
              Jesli w takiej okcie jest tak jak w golfie 4 to zakeznie od tego czy jest elektryka szyb czy nie ma to sterowanie zamkiem moze byc plusem albo masa. Dziwne ale prawdziwe. Przynajmniej w G4. Teraz chyba lepiej bawic sie kablami nie w drzwiach a w slupku chyba B czyli tu zaraz przy lewej nodze przy pedale sprzegla. Kabelek z zarowka w miare mocna i z igla mozemy szukac kabli. Tak robilem w sharanie i kiedys w golfie 4. Mam gdzies opis kolorow kabli w tym slupku b ale czy byla tam tez mowa o octavi to nie wiem.
              G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

              Komentarz


              • #8
                @PrezesikLZA A więc tak rozebrałem drzwi, jest tam dużo więcej kolorów kabli niż potem wychodzi z drzwi, dziwne

                @ROBAL_26 Mówisz aby czarny kable miernika COM zapodać do masy a sprawdzać Plusem? Wg. Instrukcji świadczy to o szukaniu Sterowania Plusem.
                21362185_1808424885840347_626846478_o.jpg
                O dziwo dwa kable w centralce pokazują chwilowe 12V po zamknięciu drzwi kluczykiem, niestety jak podłączyłem na krótko moduł(Czerowny i Żółto-Czarny do +12, Czarny do masy, Biało-Czarny do znalezionego kabla) to kabel się mocno grzeje co zapewne znaczy że jest zrobione zwarcie, więc to raczej nie ten kabel.
                21361940_1808424892507013_1204990179_o.jpg
                21363437_1808424935840342_1366258138_o.jpg
                Tu schemat całego sterownika:
                21363277_1808424972507005_1846607932_o.jpg
                Ostatnio edytowany przez kaju666; 43860.

                Komentarz


                • #9
                  kaju666 kaju666
                  chodziło mi o próbnik 12V a nie o miernik ,i musisz dać czarny i żółto-czarny do minusa ,wówczas sterownik steruje wszystko masą . Ze schematu z rysunkiem centralki to od pozycji MASA w dół podłączasz wszystkie przewody bezpośrednio do wiązki w aucie a pozycje powyżej przy module w drzwiach kierowcy i niestety konieczne jest przeciągnięcie kilku przewodów z centralki do wnętrza auta przez harmonikę .ok
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz


                  • #10
                    Jesli jest to tak jak w golfie to przy elektrycznych szybach wpinamy sie na slupku A i jest sterowanie masa. Unlock to zolty/zielony pin 24 a Lock to zolty/niebieski pin4. W drzwiach lewych czyli kierowcy.
                    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                    Komentarz


                    • #11
                      @ROBAL_26 ok znalazłem w drzwiach kierowcy, podłączyłem i zamykanie i otwieranie działa.
                      A wiesz może gdzie powinienem podłączyć kabel od domykania szyb?
                      Bo kabli od kierunkowskazów to tak jak w instrukcji będę szukał w wiązce w progu.

                      Komentarz


                      • #12
                        tak samo znajdziesz to w tej wiazce. kilka lat temu tez tak szperalem, i znalazlem. probnik 12v jedna czesc do masy i druga sprawdzasz kabelki w momencie zamykania szyb.
                        http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
                        https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

                        Komentarz


                        • #13
                          kaju666 kaju666

                          przewód od domykania podłączasz razem z przewodem od zamykania bo domykanie działa jak na zasadzie przytrzymania kluczyka dłużej na zamykaniu i tak samo jest z tym przewodem od domykania ,na nim po prostu dłużej jest sygnał podawany i musisz go przyłączyć na zamykanie .ok
                          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                          Komentarz


                          • #14
                            Kolego Kaju666 okablowanie:

                            kierunkowskazy - CZARNOBIAŁY , CZARNOZIELONY wiązka w progu.

                            sterowanie centralnym zamkiem:

                            sposób 1 - otwieranie impulsem ujemnym przez rezystor 180Omów(dla kombi bez rezystora) CZARNOGRANATOWY pin 13 złącze środkowe ster. komfortu.

                            - zamykanie impulsem ujemnym BIAŁOGRANATOWY pin 7 złącze środkowe ster. komfortu.

                            sposób 2 - otwieranie impulsem ujemnym CZARNOŻÓŁTY wiazka w drzwiach kierowcy do zamka.
                            - zamykanie impulsem ujemnym BIAŁOŻÓŁTY wiazka w drzwiach kierowcy do zamka.

                            ZIELONOCZARNY łączysz z BIAŁYM twojej centralki BLOKER.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Lunatyk77 Zobacz wpis
                              Kolego Kaju666 okablowanie:

                              kierunkowskazy - CZARNOBIAŁY , CZARNOZIELONY wiązka w progu.

                              sterowanie centralnym zamkiem:

                              sposób 1 - otwieranie impulsem ujemnym przez rezystor 180Omów(dla kombi bez rezystora) CZARNOGRANATOWY pin 13 złącze środkowe ster. komfortu.

                              - zamykanie impulsem ujemnym BIAŁOGRANATOWY pin 7 złącze środkowe ster. komfortu.

                              sposób 2 - otwieranie impulsem ujemnym CZARNOŻÓŁTY wiazka w drzwiach kierowcy do zamka.
                              - zamykanie impulsem ujemnym BIAŁOŻÓŁTY wiazka w drzwiach kierowcy do zamka.

                              ZIELONOCZARNY łączysz z BIAŁYM twojej centralki BLOKER.
                              Dzięki ale już sam do tego doszedłem :P, przyda się dla potomnych z wersją BIEDA skody
                              Jedynie jeszcze tego domykania szyb nie podłączałem, ale na razie słaba pogoda na rozbiórkę

                              Komentarz


                              • #16
                                a czy ktoś się orientuje czy podobnie jest w Fabii 1 ?
                                Dawid
                                czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                Komentarz


                                • #17
                                  dawcio dawcio

                                  W fabii trzeba właśnie dawać przez rezystor 180ohm ,Sterowanie jest na jednym przewodzie tak jak podałem (żółtoniebieski moduł zamka pod kierownicą -z prawej strony )
                                  Podanie masy przez rezystor 180 Ω na ten przewód otwiera zamek podanie masy bez rezystora na ten przewód zamyka.ok
                                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Podłączyłem tani chiński sterownik według tego sposobu

                                    Zamieszczone przez Lunatyk77 Zobacz wpis
                                    Kolego Kaju666 okablowanie:
                                    kierunkowskazy - CZARNOBIAŁY , CZARNOZIELONY wiązka w progu.
                                    sterowanie centralnym zamkiem:
                                    sposób 2 - otwieranie impulsem ujemnym CZARNOŻÓŁTY wiazka w drzwiach kierowcy do zamka.
                                    - zamykanie impulsem ujemnym BIAŁOŻÓŁTY wiazka w drzwiach kierowcy do zamka.
                                    Problem mam z domykaniem szyb bo w tym sterowniku na domykaniu (jeden kabel) szyb przed 20 sek. pojawia się sterowanie (-12V około 200-300 mA) a to za słaby prąd do zamknięcia szyb.
                                    Może jakiś przekaźnik lub pod moduł komfortu podpiąć, i co jeżeli jest tylko jeden kabel ? a zamykanie i otwieranie szyb jest na osobnych kablach.
                                    Załączone pliki
                                    Jest też w domu SEAT BSE i VW AQY

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Link najpierw na którym masz impuls zamykania z sterownika pilotowego(prawdopodobnie żółtoczarny).Następnie podłącz go do białożółtego instalacji pojazdu.Przewod zielony (pin 10 twojego sterownika pilotowego) połącz z wcześniek połączonymi przewodami j.w. i powinno działać przy zamknięciu pilotem powinien domknąć szyby.Pozdr.
                                      ​​​​​​

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Lunatyk77
                                        Link najpierw na którym masz impuls zamykania z sterownika pilotowego(prawdopodobnie żółtoczarny).Następnie podłącz go do białożółtego instalacji pojazdu.Przewod zielony (pin 10 twojego sterownika pilotowego) połącz z wcześniek połączonymi przewodami j.w. i powinno działać przy zamknięciu pilotem powinien domknąć szyby.Pozdr.
                                        ​​​​​​
                                        Tak jak pisałem jest to sterowanie nawet żarówki nie zapali trzeba przekaźnik założyć

                                        Jest też w domu SEAT BSE i VW AQY

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Ok.zrób tak patrz załącznik.Powinno być bez przekaznika.Dziwne to co piszesz.Przewody sterujące z napędu zamka są przewodami niskoprądowymi. Możesz sprawdzić prąd pobierany przez te przewody.Podłącz amperomierz do masy(brazowy miernika) a czerwony do przewodów sterujących CZARNOŻÓŁTY i BIAŁOŻÓŁTY.
                                          Pozdrawiam
                                          Załączone pliki

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Jeżeli chodzi o bagażnik to gdzie trzeba podłączyć sterowanie ? jest na pilocie dodatkowy przycisk (osobny kanał) sterowanie -12V .
                                            Jest też w domu SEAT BSE i VW AQY

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Artq zależy jak masz otwierany bagażnik.Były 2 rodzaje.1 wraz z centralmy i 2 taki jak oc2(z siłownikiem powrotnym)

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez Lunatyk77
                                                Artq zależy jak masz otwierany bagażnik.Były 2 rodzaje.1 wraz z centralmy i 2 taki jak oc2(z siłownikiem powrotnym)
                                                Mam tylko z centralnego otwieranie bagażnika, od środka i z klucza nie otworze. Chodzi mi o kolor kabla bo nie chce rozbierać klapy.
                                                Jest też w domu SEAT BSE i VW AQY

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  jak znajde zdjecia to zaktualizuje tamten temat :

                                                  Link

                                                  może Ci sie przyda.
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
                                                  https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X