Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Manualny nawiew na 3 pozycje (szyby, środek, nogi)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Manualny nawiew na 3 pozycje (szyby, środek, nogi)

    Witajcie,

    Jest jakaś opcja lub przeróbka, aby można było mieć nawiew wszędzie równocześnie ?
    Pytam, bo zimą jest to lekko upier... jak mam przełączać między nogami a szybą...
    -> na szybę, bo paruje
    -> na nogi, bo zimno
    -> na ręce, bo zimno

    Pacjent: Octavia Tour 1, 2005r, klima ręczna

    Pozdrawiam,
    Piotr

  • #2
    Chyba bez wytargania całego zespołu nagrzewnicy oraz sterowania klapkami i zrobienia tego patentami "Janusza garażowca" po swojemu to nie. Bo nie wierzę, że przerobić się tego jakoś nie da. Można by np. nawiercić kilka otworów w klapce do szyb tak, żeby na szybę zawsze coś leciało niezależnie od ustawień pokrętła i wtedy jak szybę odmrozisz dajesz full na nogi a szyba by nie rosiała bo już nieco wygrzana nie potrzebuje tyle dmuchu a i tak by cos w górę leciało. To chyba najbardziej barbarzyński pomysł jaki mi na szybko przychodzi do głowy. Nigdy tego całego ustrojstwa nie rozbierałem może coś się da prościej wymyśleć np. szybę na całkiem oddzielne cięgno przerobić aby niezależnie od pokrętła działało. Wykorzystać można do tego jakiś suwak manualny z innego auta np. od sterowania obiegiem zewnątrz-wewnątrz.

    Zawsze kiedy wsiadam do auta VAG z manualnym sterowaniem nawiewami zastanawiam się co przyświecało inżynierowi, który to rozwiązanie zaprojektował. Szczyt bestialstwa i bezczelności, już fiat seicento ma więcej możliwości w tym zakresie nie wspominając nawet o tak prymitywnej taczce jak citroen C15, w którym da się dmuchać wszędzie po trochu. (Poza ciepłym powietrzem na boczne szyby no ale to francuzi można im wybaczyć oni się od nas widelcem jeść uczyli).
    Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
    Spalanie - Motostat.pl
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz


    • #3
      Hmmm... Jak tak trzeba będzie, no to podziałamy ;-)
      Link

      Po analizie tego ustrojstwa, wydaje mi się że wystarczy tylko pokrętło "przeprogramować", bo chyba są 3 niezależne "wysięgniki" do klapek, więc wystarczy przerobić pokrętło aby mogło ruszyć po trochu wszystkie w pozycje "otwarte".

      PS: Ostatnio rzeźbiłem (czyt. poprawiałem) klamke do A4 b6 (schowka), bo made in china wykonało badziew i nie przewidzieli, że skoro jest wkładka do klucza to musi się kręcić w pewnym zakresie ... ale wyszło ładnie po wyrzeźbieniu mini frezem w mini szlifierce ;-)))

      Komentarz


      • #4
        Jeżeli jest możliwość zrealizowania takiego "programu" modyfikacją pokrętła to jesteś w domu bo prucie dechy i wydobycie zespołu klapek to już czysta desperacja.
        Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
        ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
        Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
        Spalanie - Motostat.pl
        Spalanie - Motostat.pl

        Komentarz


        • #5
          No właśnie widzę, że do klapek to jest sporo roboty:

          Co prawda Golf 3, ale ma klime i mechaniczny system sterownia, w dodatku też bez opcji "dmuchaj wszędzie"

          Jak będę miał czas to rozbiorę i zobaczę czy da się przerobić to po swojemu, lub kupić plastik i wyrzeźbić takie kółeczko ;-))))

          Komentarz


          • #6
            Przecież w można ustawić pokrętło w pozycji pomiędzy "na nogi" i "na szybę", wtedy dmucha na obydwa. Można też ustawić sobie gdzie mniej, gdzie więcej.

            Komentarz


            • #7
              Ojjjj tak...
              71_1247263940.jpg

              Ciekawi mnie jak to ustawisz... opcja dmuchania na nogi i środek jest na dole a szyby na górze...

              Komentarz


              • #8
                Normalnie ustawiam, pomiędzy (dowolne miejsce na "kresce"). Dmucha wtedy na szybę i na nogi.image_40684.jpg

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis
                  Szczyt bestialstwa i bezczelności, już fiat seicento ma więcej możliwości w tym zakresie
                  Przecież w Seicento jest takie same stopniowanie jak w O1, tylko nie ma pozycji pośrednich. W O1 jest płynna regulacja.

                  Komentarz


                  • #10
                    Ja też ustawiam tak jak zaznaczone wyżej i jest ok.
                    Do tego przy takim ustawieniu z kratek też leci trochę także u mnie nie ma problemu. Nic nie paruje i ciepło leci tam gdzie chcę.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez ExeQtoR Zobacz wpis
                      Po analizie tego ustrojstwa,
                      W tym temacie możesz mi coś podpowiedzieć?
                      Rozdzielacz powietrza, nawiewy. - Octavia Club Polska

                      Komentarz


                      • #12
                        Mi ostatnio wydmuchalo gabki uszczelniajace (brudne klaki lecialy z nawiewow) i teraz wieje po trochu wszedzie a by dobrze odparowac szybe musze zamykac nawiewy na twarz, to moze usun gabke ale czy to ma sens? Duzo roboty z wyjeciem calej deski, olej temat.
                        +LPG Elpigaz IV gen :-)

                        Komentarz


                        • #13
                          Ta gąbka z czasem parcieje i kruszy się. U mnie co jakiś czas wyleci kawałek przez kratki.

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X