Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Gniazdo zapalniczki - przekaźnik po podświetleniu gniazda

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Gniazdo zapalniczki - przekaźnik po podświetleniu gniazda

    Chciałbym aby przy wyłączonym zapłonie nie było zasilania w zapalniczce. Myślałem o wstawieniu przekaźnika na podświetlaniu gniazda zapalniczki i tym sterować napięcie w samej zapalniczce. Robił ktoś coś takiego u siebie? Będzie to śmigać?

  • #2

    Ja mam zrobione, nawet ostatnio to robiłem, standardowy przekaźnik samochodowy, uruchamianie przekaźnika po sygnale ze stacyjki ( znalazłem taki sygnał w kostce radia ),

    Kable zasilające niestety trzeba pociągnąć, aż za popielniczkę przednią, tam umieściłem przekaźnik ( kup koniecznie podstawę pod przekaźnik ), może u Ciebie zmieści się przy gnieździe zapalniczki ? Ja mam tam uchwyt na napój + podłokietnik.

    Jak coś jeszcze potrzebujesz to daj znać

    IMG_20171112_124400.jpgIMG_20171112_124103.jpg
    Ostatnio edytowany przez ulysse; 14809.

    Komentarz


    • #3
      Dzięki Ulysse za cenne informacje. Ja też mam uchwyt na napój, podłokietnik i nawet na okulary takie otwierane ustrojstwo mam, to też się tam pewnie przekaźnik nie zmieści.

      Jeszcze zastanawiam się nad rozwiązaniem bypassu na bezpiecznikach i konwerterze napięcia 12/5V, bo generalnie chcę kamerkę samochodową mieć na stałe podpiętą a nie wypinać z gniazda za każdym razem jak auto gaszę, a znalazłem fajne rozwiązanie właśnie z tym bypassem. Wtedy nie musiałbym wtyczki kamerki ciągnąć do zapalniczki.

      Komentarz


      • #4
        Jeżeli kamerka to jest jeszcze łatwiejsza opcja, ja mam zamontowany przekaźnik bo mam dołożoną dodatkową ładowarkę na USB i CB Radio i chciałem aby to było po kluczyku.

        Do zasilania kamery spokojnie wystarczy zasilanie z kostki ISO za radiem, demontujesz schowek pasażera ( o ile pamiętam to jest 5 śrub, 3 od góry dwie od dołu ) wlutowujesz się w kostkę ISO za radiem w przewód 12V po stacyjce i w masę. Na końcu montujesz gniazdo zapalniczki, kable wciskasz pomiędzy podsufitkę, dalej w słupku A i za schowek. Tam montujesz wszystko na opaski żeby nie latało i masz kamerę po stacyjce.

        To również mam zrobione u siebie.

        Komentarz


        • #5
          Dzięki Ulysse, tak chyba zrobię.

          Komentarz


          • #6
            Weekend był ciepły więc się wreszcie mogłem za to zabrać

            Jednak poszedłem w stronę wskazaną w innym poście - mianowicie zakupiłem bypass bezpiecznika i tam się podpiąłem w puste gniazdo nr 31 - automatycznej skrzyni biegów (jest po zapłonie).
            Masę wziąłem podpinając się pod śrubę w dolnym słupku - okolice dźwigni otwierania maski.
            Zakupiłem dodatkowo gniazdo przewodowe zapalniczki samochodowej, aby zachować oryginalny zasilacz kamerki.

            Całość zajęła mi jakieś 20 minut (wliczając lutowanie) , koszt 13 zł bypass (6zł + przesyłka), 3zł gniazdo zapalniczki, razem 16zł plus trochę cyny i kawałek przewodu. Co najważniejsze, brak jakiejkolwiek ingerencji w oryginalną instalację samochodu jak i w kamerkę, zatem wszystko można łatwo zdemontować.

            Do odkręcenia są 4 wkręty osłony dolnego słupka i jedna nakrętka śruby (na klucz 10), pod którą podpiąłem masę.

            Komentarz

            POWRÓT NA GÓRĘ
            Pracuję...
            X