Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Oswietlenie wnetrza auta + rdza błotników

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Oswietlenie wnetrza auta + rdza błotników

    Cześć , mam skodę octavie kombi 2003r ambitline , zastanawia mnie czy w żadnych nie było oświetlenia na tyle kabiny ? mam tylko w środku przy lusterku oraz w bagażniku , brakuje tego dla pasażera....

    Druga sprawa , jak pozbyć się rdzy bez zdejmowania błotnika , sporo tam tego, powstała od syfu które dostarcza tam koło , brakuje chlapaczy i dla tego tam stoi woda i gnije blacha,

    Kupiłem w sklepie POLRUST bo w sklepie doradzili mi ze jest to fajny produkt , wiąże rdze, jest ekologiczny, nakłada się jedna warstwę nakłada się bezpośrednio na zardzewiałe elementy nawet te co ciężko oczyścić .

    Kupiłem chlapacze ( zmienik) ale nie przylegają idealnie , chyba przez plastikowe nadkole bo wydaje mi się ze jest zdeformowane ...
    Załączone pliki

  • #2
    Kolego pod chlapaczem jeszcze gorzej zrdzewieje. takze zdejmuj te chlapacze tam na rdze nic nie poradzisz poza regularnym czyszczeniem po zdjeciu nadkola
    a co do oswietlenia wnetrza to z tylu wystepowalo oswietlenie w postaci kopertowek jak ja to nazywam nad drzwiami przy raczce do trzymania w podsufitce

    Komentarz


    • #3
      Kolego z tą rdzą też walczyłem 2 razy. Pierwszy - samo czyszczenie i podmalowanie wytrzymało 3 lata. Teraz tylko wymiana błotnika bo już nie było czego ratować.

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz


      • #4
        Ja u siebie kilka razy do roku zaglądam pod nadkole z myjką i wypłukuje nazbierane błoto. Także na twoim miejscu wyczyścił bym to do czystej blachy, pewnie najlepiej będzie odkręcić błotnik na dole żeby wszędzie dojść, następnie od wewnątrz konserwacja np bitex. Potem żeby to miało jakiś wygląd dać do kumatego lakiernika żeby zrobił wpyłkę na dole bo szkoda całego błotnika malować.

        Komentarz


        • #5
          Po pierwsze, chlapacze na pewno nie zaszkodzą, tylko pomogą. Są nakładane na nadkola i tylko nieco zachodzą na brzeg błotnika (przynajmniej ja takie mam, oryginalne Skody, i trochę inne niż te na fotkach). Bardzo dobrze zabezpieczają dół progów, a także i ten kawałek błotnika od spodu. Te na fotkach są inne, nie mają dołu zachodzącego na błotnik.
          Po drugie "jak dbasz, tak masz". Błoto i woda do dolnego zakamarku na dole błotnika dostaje się przez otwory spustowe na górze w komorze silnika przy mocowaniach/zawiasach maski. Trzeba porostu co jakiś czas, najlepiej na wiosnę wymontować nadkole, albo tylko odkręcić i odsunąć przy dole i czyścić, skrobać, malować. Robię to co roku już od 18 lat. Jak na razie niema w tym miejscu nawet śladu rdzy.
          Przez ostatnie kilka lat wkładam w tą wnękę na dole błotnika dopasowany bloczek ze styropianu w foliowej torebce. Jest to taki "wypełniacz przestrzeni", bo w znaczącej ilości zmniejsza ilość błota gromadzącego się, a to objętość tego błota utrzymuje wilgoć przez bardzo długi czas, nawet jak już jest sucho.Czyszczenie też jest łatwiejsze, bo niema tyle tego błota.
          Ostatnio edytowany przez Marian 2; [ARG:4 UNDEFINED].

          Komentarz


          • #6
            Co do oświetlenia tyłu kabiny możesz poczytać tutaj
            [O1] Tylne lampki podsufitki - Octavia Club Polska

            a co do błotników to masz nasyfione za nadkolem we wnęce na dole słupka A, po efektach widać, że masz mocno zaawansowane stadium hodowli tego błota . Typowy i znany problem w octavii I ale też i np. w fabii II . W twoim przypadku polecam demontaż obu błotników, uczciwe czyszczenie obustronne w miejscach korozji błotnika z obu stron do białego, dobry podkład plus lakierowanie. Od wewnątrz dodatkowo zabezpieczyć "barankiem" lub fluidolem opryskać dokładnie.
            Miejsce to należy często kontrolować.
            Przy wymianie kół zima lato wystarczy odkręcić kilka wkrętów mocujących nadkole i oczyścić zalegające błoto.
            ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
            Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
            Spalanie - Motostat.pl
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz


            • #7
              Jak sie ciepło zrobi od razu wjadę tam karcherem i na to polrust, jak wyschnie polrust, jakiś bitex i wysmaruje jakimś mazidłem do zamkniętych , założę chlapacze bo cały syf wpada przez dziurkę w nadkolu przez chlapacze tej dziury nie będzie , mniemy nadzieje ze nei trzeba będzie ściągać botnika bo z tego co widzę kupa roboty tzn zderzak itd...

              co do oświetlenia, to troszkę lipa, ale ok poprowadzę przewody z głównej lampy i zamontuje taśmy led

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Maciekchn Zobacz posta
                to troszkę lipa, ale ok poprowadzę przewody z głównej lampy i zamontuje taśmy led
                Nie rób wiochy z tymi taśmami LED - obniżasz w ten sposób wartość auta - załóż normalną lampkę w podsufitkę.
                ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                Spalanie - Motostat.pl
                Spalanie - Motostat.pl

                Komentarz


                • #9
                  Kup lampke od O2 czy cos w stylu wygladającej jak ta z przodu - poprowadzić trzeba 3 kable, i wyciąć otwór. Ja to montowałem u siebie w zeszłym roku. Jak cos to wieczorem zrobię fote i Ci opisze co i jak. Naprawdę lepiej to wygląda niż takie kombinowanie z ledami. Ledy to potem kupisz i do lampki wsadzisz :P
                  http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934 - Moja zielona

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Maciekchn Zobacz posta
                    Jak sie ciepło zrobi od razu wjadę tam karcherem i na to polrust, jak wyschnie polrust, jakiś bitex i wysmaruje jakimś mazidłem do zamkniętych , założę chlapacze bo cały syf wpada przez dziurkę w nadkolu przez chlapacze tej dziury nie będzie , mniemy nadzieje ze nei trzeba będzie ściągać botnika bo z tego co widzę kupa roboty tzn zderzak itd...

                    co do oświetlenia, to troszkę lipa, ale ok poprowadzę przewody z głównej lampy i zamontuje taśmy led
                    Jak nie chcesz odkręcić całego błotnika to zdejmij tylko nadkole plus ten plastik który jest pod spodem przy słupku. Do tego jedna śruba od błotnika na samym dole przy progu i jak odchylisz błotnik to już będziesz miał jakiś dostęp do miejsc newralgicznych.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Andy90 Zobacz posta
                      Kup lampke od O2 czy cos w stylu wygladającej jak ta z przodu - poprowadzić trzeba 3 kable, i wyciąć otwór. Ja to montowałem u siebie w zeszłym roku. Jak cos to wieczorem zrobię fote i Ci opisze co i jak. Naprawdę lepiej to wygląda niż takie kombinowanie z ledami. Ledy to potem kupisz i do lampki wsadzisz :P
                      ok jak możesz podeślij foto, i podpowiedz co i jak może rzeczywiście będzie lepiej
                      Co do błotnika, wydaje sie ze jest tak zżarty od dołu ze nie wiem czy go w ogóle ruszać(odkręcać) czy tylko hamować rdze odrdzewiaczami ... i rozglądać się zna nowym..

                      Komentarz


                      • #12
                        Jeśli jest konkretnie zgnity, to szkoda kasy na odrdzewiacze, lepiej od razu błotnik zmienić.

                        Komentarz


                        • #13
                          wymienię dopiero latem, nie łatwo kupić zderzak w dobrym stanie i koloze ,wiec trzeba poszukać

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Maciekchn Zobacz posta

                            ok jak możesz podeślij foto, i podpowiedz co i jak może rzeczywiście będzie lepiej
                            Co do błotnika, wydaje sie ze jest tak zżarty od dołu ze nie wiem czy go w ogóle ruszać(odkręcać) czy tylko hamować rdze odrdzewiaczami ... i rozglądać się zna nowym..
                            Dzisiaj po pracy wrzucę.
                            http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934 - Moja zielona

                            Komentarz


                            • #15
                              Tak to u mnie wygląda- jest to lampka od o1 lift - troche rozni sie od mojej z przodu, ale jak sie tak patrzy to prawie bez roznicy.

                              Do podłączenia trzeba pociągnąć 3 kable od głównej lampki, - najlepiej od kostki. Jeśli chodzi o to by dobrze to wpasować w podsufitke - tu polecam jak już przyjdzie Ci lampka odrysować szablon i wyciąć na kartonie. Następnie przymierzyć czy lampka wchodzi ciasno w kartonowy szablonik, jeśli tak to następnie miarka w dłoń i ustawiasz szablon na podsufitce - dopiero wtedy ołówkiem albo czyms sobie odrysowujesz tak by ładnie to wyciąć - ja ciąłem najpierw skalpelem(dobrze docinał materiał, a później gąbke nożem do tapicerki, i tyle. Lampka nie jest do niczego przykręcona po prostu wchodzi na wcisk i trzyma się tak nigdzie nie odstając.
                              http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934 - Moja zielona

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Andy90 Zobacz posta
                                Tak to u mnie wygląda- jest to lampka od o1 lift - troche rozni sie od mojej z przodu, ale jak sie tak patrzy to prawie bez roznicy.

                                Do podłączenia trzeba pociągnąć 3 kable od głównej lampki, - najlepiej od kostki. Jeśli chodzi o to by dobrze to wpasować w podsufitke - tu polecam jak już przyjdzie Ci lampka odrysować szablon i wyciąć na kartonie. Następnie przymierzyć czy lampka wchodzi ciasno w kartonowy szablonik, jeśli tak to następnie miarka w dłoń i ustawiasz szablon na podsufitce - dopiero wtedy ołówkiem albo czyms sobie odrysowujesz tak by ładnie to wyciąć - ja ciąłem najpierw skalpelem(dobrze docinał materiał, a później gąbke nożem do tapicerki, i tyle. Lampka nie jest do niczego przykręcona po prostu wchodzi na wcisk i trzyma się tak nigdzie nie odstając.
                                dzięki, fajna sprawa robię podobnie,
                                znalazłem coś takiego

                                Skoda Club Zaloguj -| Forum Dyskusyjne Octavia Fabia Superb Roomster Yeti Kodiaq Karoq Citigo | ŠKODA KLUB |

                                Komentarz


                                • #17
                                  nie jest to trudne, tylko trzeba troche cierpliwosci. Kabelki też nie trudno dopasować, od głównej kostki idą tylko 3 - masa, główny zasilający, moduł komfortu - ściemniacz. Kupisz oświetlenie z kostką to tylko dopasować na krótko najpierw który to który.

                                  Jedyne na co naprawdę warto zwrócić przy tym uwagę to to żeby wyciąć sobie wcześniej szablon w kartonie,
                                  Unikniesz wtedy tego że :
                                  a) źle coś wytniesz w podsufitce,
                                  b) źle wymierzysz położenie.

                                  a tak btw tu masz też temat tylko w O2

                                  [O2 FL] Montaż lampki z tyłu - analiza podsufitki - Octavia Club Polska

                                  http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934 - Moja zielona

                                  Komentarz

                                  Pracuję...
                                  X