Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia 1.6 Problem z nierówną pracą silnika przez kilka sekund

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia 1.6 Problem z nierówną pracą silnika przez kilka sekund

    Witam

    Mam problem.
    Po odpaleniu samochodu po nocy lub postoju dłuższym niż 8h silnik po odpaleniu przez kilka sekund tak jakby nie pracuje na jednym cylindrze.
    Problem pokazuje filmik który nagrałem:


    W czym najpierw szukać przyczyny? Zalewająca się świeca?

  • #2
    Zobacz bledy na kompie. Mozliwe ze przepustnica sie odezwala.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Ptasznik Zobacz posta
      Zobacz bledy na kompie
      dokładnie. Podepnij do kompa.
      Z filmiku można gdybać ze 4 przyczyny.

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz


      • #4
        Ja sie nauczylem ze podpiecie do kompa to pierwszy krok , najwiecej sie dowiesz i tu pewnie ktos ci pomoze .

        Komentarz


        • #5
          Może faktycznie nie palić na 1 cylinder (świeca, przewód, cewka) - podpięcie komputera da wynik na którym cylindrze. Ja tak miałem w O I.
          pozdrawiam
          Darek

          _______________________________________
          "SZARA" - OCTAVIA III
          "SREBRNA" - CITIGO

          Komentarz


          • #6
            U mnie też tak się dzieje. Obstawiam przepustnicę albo silniczek krokowy.
            Właśnie zaczynam urlop więc w przyszłym tygodniu oddam do mechanika i będzie wiadomo
            Ale bez paniki,da się z tym żyć...

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Tomekmlawa Zobacz posta
              Obstawiam przepustnicę albo silniczek krokowy.
              Wszystko masz w przepustnicy
              A przyczyn może być co najmniej 4

              ...Moje Cappuccino MPi...

              jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

              Komentarz


              • #8
                Oj tam oj tam mechanikiem nie jestem a jak bym się chociaż trochę znał to bym sobie sam przeczyścił :P A sam to sobie kabinówkę i powierza wymienię :P
                Mam nadzieję, że aż takiego pecha nie mam i będzie tylko czyszczenie przepustnicy pierwszy raz od 10 lat :]

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Tomekmlawa Zobacz posta
                  Mam nadzieję, że aż takiego pecha nie mam i będzie tylko czyszczenie przepustnicy pierwszy raz od 10 lat :]
                  to na pewno to

                  ...Moje Cappuccino MPi...

                  jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                  Komentarz


                  • #10
                    Na kompie było to:
                    4 Faults Found:
                    17925 - Power Supply Relay for ECU (J271 or J363): Electrical Malfunction
                    P1517 - 35-10 - - - Intermittent
                    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
                    P1570 - 35-10 - - - Intermittent
                    17831 - Secondary Air Injection System; Bank 1: Insufficient Flow
                    P1423 - 35-10 - - - Intermittent
                    16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
                    P0441 - 35-10 - - - Intermittent

                    Wykasowałem zobaczymy co wskoczy ponownie.

                    Komentarz


                    • #11
                      No daj znać, bo błędy ciekawe. Co do tego P1517 - to jeśli masz problemy że czasem immo wyskoczy przy odpalaniu i trzeba jeszcze raz wyciągnąć kluczyk i ponownie uruchomić to na bank kostka przy stacyjce - trzeba rozebrać i kontaktem psiknąć. co do reszty -

                      czy po kasowaniu błędów się poprawiło ? oraz czy błędy ponownie wystąpiły ?
                      http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934 - Moja zielona

                      Komentarz


                      • #12
                        Oglądnij SAI. Ono mniej więcej w tym momencie się włącza a i błąd od niego jest.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez zwonko Zobacz posta
                          Oglądnij SAI. Ono mniej więcej w tym momencie się włącza a i błąd od niego jest.
                          Czy mógłbyś delikatnie rozwinąć?

                          Błąd który wskoczył ponownie:

                          1 Fault Found:
                          16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
                          P0441 - 35-10 - - - Intermittent


                          Dodatkowo przetestowałem jeszcze jedną rzecz. Jeśli po odpaleniu dodam lekko gazu tak do 2 tyś obrotów chociaż na sekundę to problem z spadającymi obrotami nie występuje.
                          Ostatnio edytowany przez kaju666; [ARG:4 UNDEFINED].

                          Komentarz


                          • #14
                            Mam identyczną przypadłość. Brak jakichkolwiek bledow komputera a czystość przepustnicy sprawdzana około rok temu w DGW. Świece i przewody wymienione około 2 miesięcy temu (wymienione że wzgledu na interwał przebiegu) ale nie miało to wplywu na spadające obroty i nierówną prace silnika zaraz po odpaleniu.

                            Co jeszcze można sprawdzić?

                            Komentarz


                            • #15
                              Panowie na 99% macie do wymiany uszczelki pomiędzy kolektorem dolotowym a głowicą:

                              USZCZELKA KOLEKTORA DOLOTOWEGO VW GOLF IV V VI 1.6 5911298775 - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

                              Wymieńcie i zapomnicie o problemie falujących obrotów zaraz po odpaleniu.
                              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez mroko Zobacz posta
                                Panowie na 99% macie do wymiany uszczelki pomiędzy kolektorem dolotowym a głowicą:

                                USZCZELKA KOLEKTORA DOLOTOWEGO VW GOLF IV V VI 1.6 5911298775 - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

                                Wymieńcie i zapomnicie o problemie falujących obrotów zaraz po odpaleniu.
                                A czy wtedy obroty cały czas by nie skakały? jak tutaj:

                                U mnie trwa to z 3 sekundy i powraca dom normy.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Szanowni forumowicze.
                                  Dzisiaj zauważyłem pewien problem z 2 strefowym koimatronikiem.
                                  Objawy są takie że przy włączonej klimatyzacji lewa strona szyby przedniej rosieje a prawa nie.
                                  Gdzie szukać przyczyny ?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez kaju666 Zobacz posta
                                    A czy wtedy obroty cały czas by nie skakały? jak tutaj:
                                    Nie. Przy przestarzałych uszczelkach nierównomierna praca występuję tylko podczas odpalania silnika po długim postoju (czyli zimnego silnika). W momencie gdy tylko uszczelki lekko się rozgrzeją problem znika. Jak zrobi się zimniej najprawdopodobniej falowanie nie będzie trwało 3s tylko trochę dłużej i może być bardziej intensywne.

                                    Wszystkie inne przyczyny jak świece, przewody, przepustnica itp będą powodowały falowanie obrotów niezależnie od temperatury silnika.
                                    Miałem co prawda jeden przypadek że nierównomierna praca zaraz po odpaleniu była spowodowana starym filtrem paliwa. Po wymianie jak ręką odjął. Więc jeżeli nie wymienialiście możecie zacząć od filtra bo i tak co jakiś czas trzeba go wymieniać. Ale tak jak napisałem wcześniej moim zdaniem na 99% uszczelki kolektora.

                                    Przy błędzie 16825 sprawdź jeszcze czy masz podłączone wszystkie rury (takie karbowane) do odkurzacza i czy przypadkiem kostka od niego się nie wypięła albo upaliła.
                                    Ostatnio edytowany przez mroko; [ARG:4 UNDEFINED].
                                    Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                    Komentarz


                                    • #19


                                      Zamieszczone przez kaju666 Zobacz posta
                                      Czy mógłbyś delikatnie rozwinąć?
                                      [/QUOTE]
                                      SAI, popularnie zwany odkurzaczem. Taka elektryczna pompka która wtłacza dodatkowe powietrze zaraz po odpaleniu żeby podgrzać kata (ECO). Jak otworzysz maskę to po odpaleniu ją będzie słychać. Spr czy autko nie kuleje tylko gdy SAI chodzi. Obejrzeć przewody od SAI.
                                      Zamieszczone przez kaju666 Zobacz posta

                                      Czy mógłbyś delikatnie rozwinąć?

                                      Błąd który wskoczył ponownie:

                                      1 Fault Found:
                                      16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
                                      P0441 - 35-10 - - - Intermittent
                                      No to dodatkowo EVAP do sprawdzenia. WIęcej info pod hasłami N80, chacoral filter itp:
                                      How The VW Evap Purge Valve N80 Fails | Humble Mechanic


                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Czy w tym autku znajduję się LPG ?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez mroko Zobacz posta

                                          Nie. Przy przestarzałych uszczelkach nierównomierna praca występuję tylko podczas odpalania silnika po długim postoju (czyli zimnego silnika). W momencie gdy tylko uszczelki lekko się rozgrzeją problem znika. Jak zrobi się zimniej najprawdopodobniej falowanie nie będzie trwało 3s tylko trochę dłużej i może być bardziej intensywne.

                                          Wszystkie inne przyczyny jak świece, przewody, przepustnica itp będą powodowały falowanie obrotów niezależnie od temperatury silnika.
                                          Miałem co prawda jeden przypadek że nierównomierna praca zaraz po odpaleniu była spowodowana starym filtrem paliwa. Po wymianie jak ręką odjął. Więc jeżeli nie wymienialiście możecie zacząć od filtra bo i tak co jakiś czas trzeba go wymieniać. Ale tak jak napisałem wcześniej moim zdaniem na 99% uszczelki kolektora.

                                          Przy błędzie 16825 sprawdź jeszcze czy masz podłączone wszystkie rury (takie karbowane) do odkurzacza i czy przypadkiem kostka od niego się nie wypięła albo upaliła.
                                          Dzięki za wytłumaczenie, najpierw biorę się za filtr bo na pewno stary, jak nie ustąpi to oddam na wymianę uszczelki.


                                          Zamieszczone przez zwonko Zobacz posta


                                          SAI, popularnie zwany odkurzaczem. Taka elektryczna pompka która wtłacza dodatkowe powietrze zaraz po odpaleniu żeby podgrzać kata (ECO). Jak otworzysz maskę to po odpaleniu ją będzie słychać. Spr czy autko nie kuleje tylko gdy SAI chodzi. Obejrzeć przewody od SAI.

                                          No to dodatkowo EVAP do sprawdzenia. WIęcej info pod hasłami N80, chacoral filter itp:
                                          How The VW Evap Purge Valve N80 Fails | Humble Mechanic

                                          Dobra poszukam tego SAI

                                          Zamieszczone przez Dobrodziej Zobacz posta
                                          Czy w tym autku znajduję się LPG ?
                                          to 1.6MPI w nim musi być gaz :P

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez kaju666 Zobacz posta
                                            to 1.6MPI w nim musi być gaz :P
                                            czyli właściciel zdrowy, tylko pojazd niedomaga

                                            ...Moje Cappuccino MPi...

                                            jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Hej ja nie w temacie co prawda, za co przepraszam, ale mam też octavie I 1,6 AVU i u mnie przy otwartych drzwiach nie świeci się taka kontrolka na zegarach jak u ciebie. Od czego to zależy wersja wyposażenia, rok produkcji ?

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Czupakabra Wersja wyposażenia inna i zegary. Kaju666 sam wymieniaj uszczelki to prosta sprawa, nauka nie idzie w las

                                                Komentarz

                                                Pracuję...
                                                X