Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Szarpie, kicha na lpg

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Szarpie, kicha na lpg

    Witam, w moim 1.6aee mam ostatnio problem z szarpaniem, kichaniem na lpg. Dzieję się to podczas mocniejszego przyśpieszania oraz jak jadę ze stałą prędkością. Na pb nie ma takich cyrków. Wymieniłem świece na platynowe oraz przewody bo zauważyłem że iskrzyły delikatnie w niektórych miejscach. Dwa dni było dobrze i problem powrócił. Po tych strzałach mam ściągnięty przewód odmy z obudowy filtra powietrza, poprostu go wywala. Dla testu podmieniałem wtryski gazowe ale bez zmian.

  • #2
    Zamieszczone przez camel19 Zobacz posta
    Witam, w moim 1.6aee mam ostatnio problem z szarpaniem, kichaniem na lpg. Dzieję się to podczas mocniejszego przyśpieszania oraz jak jadę ze stałą prędkością. Na pb nie ma takich cyrków. Wymieniłem świece na platynowe oraz przewody bo zauważyłem że iskrzyły delikatnie w niektórych miejscach. Dwa dni było dobrze i problem powrócił. Po tych strzałach mam ściągnięty przewód odmy z obudowy filtra powietrza, poprostu go wywala. Dla testu podmieniałem wtryski gazowe ale bez zmian.
    kolego, czy po podmianie wtrysków lpg robiłeś regulację ? Pokaż zdjęcie albo napisz mi jakie masz komponenty. Napisz co to za lpg. Objawy które opisujesz mogą mieć wiele przyczyn. Jeżeli masz lpg po najniższej lini oporu tzn wtrysk czerwony valtek i reduktor alaska, to szykuj się na wymianę przodu w wyspecjalizowanym serwisie, tylko wpierw upewnij się co chcesz wsadzić i ile to ma kosztować. Służę pomocą jak coś, zapraszam PW. Udziele kilku rad

    Komentarz


    • #3
      Miałem wtryski ac w02 kupowane w kwietniu. Podmienilem na reg fasty z małym nalotem i jest tak samo ale to tylko dla tego żeby zobaczyć jak będzie. Wszystko było zmieniane na kompie, robiona autokalibracja itd. Reduktor zmieniany w styczniu at09. Poprzedni przepuszczał gaz podcisnieniem do kolektora. W tym odpinałem podciśnienie i wkładałem do wody zaraz po zgaszeniu silnika. Nie było bąbli. Sterownik stag 4 eco. Na wolnych obrotach nic się nie dzieję. Nie ma też błędów. Poprostu sporadycznie zdarzaja się szarpnięcia, jak by przerwy w pracy silnika i delikatnie przy tym kicha. Nie raz słyszałem to przy zmianie biegu jak miałem uchylona szybę

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Majcar Zobacz posta

        Jeżeli masz lpg po najniższej lini oporu tzn wtrysk czerwony valtek i reduktor alaska, to szykuj się na wymianę przodu w wyspecjalizowanym serwisie, tylko wpierw upewnij się co chcesz wsadzić i ile to ma kosztować. Służę pomocą jak coś, zapraszam PW. Udziele kilku rad
        Mas jakieś doświadczenia co do tego połączenia tych komponentów ??

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez shanzi Zobacz posta

          Mas jakieś doświadczenia co do tego połączenia tych komponentów ??
          sporo tego przerabiamy. Warsztat który przejąłem, 10 lat temu montował takie zestawy, wtedy nawet to działało, jakoś... Niestety jakość tych produktów została mocno obniżona, teraz jest to szmelc... Sporo tego wywalamy, wrzucając coś wyżej. Zazwyczaj, Acw 02, i reduktor kme tur..

          Komentarz


          • #6
            Ja jeździłem wcześniej dosyć długo na reg fastach które się skończyły i kupiłem drugie nowe. Potem przeskoczyłem na te w02 i nic ogólnie się nie działo. Aż tu nagle te szarpania i kichania więc wsadzilem spowrotem reg fasty i jest to samo więc to raczej nie wtryski. Patrzyłem ciśnienie reduktora to też nie ma żadnych skoków itp i nie mam pojęcia czego to wina.

            Komentarz


            • #7
              Dzisiaj zmniejszyłem ciśnienie na reduktorze z 1.15 na 1.1 i tylko raz mi szarpnął pod koniec 70 kilometrowej trasy. Po zgaszeniu silnika ciśnienie spada do 0.54 i dalej powoli w dół. Rano po całej nocy jest np 0.03

              Komentarz


              • #8
                Do czego konkretnie może prowadzić jazda na powyzszych podzesoolach ?? Moja instalacja ma dopiero 2 lata, niecale 20 tys przebiegu. Niestety wtedy nie miałem pojęcia za bardzo o LPG i instalacja była robiona w zakładzie gdzie wcześniej gaz zakładał tata. On jedzil już kilka lat bez problemu , więc i ja się zdecydowałem. Niestety, nie stać mnie na wymiane podzespołów na inne , tym bardziej , że mój sterownik to King Mp48, który też jest ciężko dostroić że względu na małą ilość kumatych gaziarzy.

                Kolego Camel19, polecam Ci LPG forum, jeśli tutaj nikt Ci nie doradzi to może tam ktoś Cię naprowadzi, albo wizyta u kumatego gazownika.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez shanzi Zobacz posta
                  Do czego konkretnie może prowadzić jazda na powyzszych podzesoolach ?? Moja instalacja ma dopiero 2 lata, niecale 20 tys przebiegu. Niestety wtedy nie miałem pojęcia za bardzo o LPG i instalacja była robiona w zakładzie gdzie wcześniej gaz zakładał tata. On jedzil już kilka lat bez problemu , więc i ja się zdecydowałem. Niestety, nie stać mnie na wymiane podzespołów na inne , tym bardziej , że mój sterownik to King Mp48, który też jest ciężko dostroić że względu na małą ilość kumatych gaziarzy.

                  Kolego Camel19, polecam Ci LPG forum, jeśli tutaj nikt Ci nie doradzi to może tam ktoś Cię naprowadzi, albo wizyta u kumatego gazownika.
                  Tam też temat założyłem. Póki co napisali że albo układ zapłonowy albo reduktor.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez camel19 Zobacz posta

                    Tam też temat założyłem. Póki co napisali że albo układ zapłonowy albo reduktor.
                    Możesz zrobić prosty test. Prędkość 45-50km/h wrzuć 5 bieg, gaz w podłogę i zobacz jak auto sie zachowuje na pb/lpg . Jeżeli jest wypadanie zapłonu to będziesz czuł zdecydowanie mocniej na lpg, ale na benz też powinno poszarpywać.

                    Komentarz


                    • #11
                      Taki spadek ciśnienia w instalacji nie jest normalny . Prawie do zera po nocy ? Albo któryś wtrysk jest zacięty w pozycji otwartej albo masz nieszczelność na przewodzie . Gazem nie śmierdzi ? Gaz raczej nie cofa się do reduktora ...

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Kot72 Zobacz posta
                        Taki spadek ciśnienia w instalacji nie jest normalny . Prawie do zera po nocy ? Albo któryś wtrysk jest zacięty w pozycji otwartej albo masz nieszczelność na przewodzie . Gazem nie śmierdzi ? Gaz raczej nie cofa się do reduktora ...
                        Gazem jakoś szczególnie nie czuć. Co do ciśnienia jak pojeździł na tym ok 1.1 bara po jakimś czasie zaczęły falować obroty. Kiedyś już tak miałem ale z kolei nie przerywał i nie szarpał. Teraz wróciłem do ok 1.18 to nie falował a szarpał i przerywał. Masakra z tym jakaś

                        Komentarz


                        • #13
                          Dzisiaj odkryłem że coś mi strzela w okolicach wtrysków pb. Okolice 3 lub 4 cylindra. Jest to ciężkie do dokładnego zlokalizowania. Odkryłem to po ponownym zroszeniu wodą. Wtedy silnik kulał nawet na wolnych obrotach. Nagrałem krótki filmik tego dźwięku

                          Komentarz


                          • #14
                            Dzisiaj zdjąłem metalowe osłonki z przewodów wysokiego napięcia. Zobaczyłem że jednak na fajkach od świec pojawiają się przebicia. Mam wszystko nowe i dzieję się jednak podobnie jak na starych przewodach. Nie mam pojecia dlaczego...

                            Komentarz


                            • #15
                              Co masz nowe przewody ? Czy wszystko łącznie z cewką ?

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez camel19 Zobacz posta
                                Witam, w moim 1.6aee mam ostatnio problem z szarpaniem, kichaniem na lpg..
                                To nie jest instalacja gazowa tylko wrzut pod maskę najtańszych komponentów, co stanowi wyzwanie dla każdego dobrego gazownika, o ile się tego podejmie.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Pierwsze co wymieniłem przewody i świecę. Następnie wsadzałem 3 cewki i na każdej tak samo. Ostatnio wymieniłem sondę i czujnik temp wody. Pojeździł bezproblemowo kilka dni nawet gdy padało a dzisiaj po rozgrzaniu nagle znowu zaczął przerywać. Ręce opadają. Mam dwie pary wtryskiwaczy lpg i na każdej listwie tak samo szarpie. Na innym forum ktoś miał podobny problem. Wymienił pół samochodu a okazało się że któryś wężyk idący do kolektora był zagięty ale u siebie tego nie zauważyłem....

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl
                                    Po sprawdzeniu nowych świec zauważyłem że dwie mają jakieś zadrapania na porcelankach widoczne na foto. Czy to może być przyczyną gubienia iskry?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      zadrapanie to raczej nie pęknięcie, nie powinno być przebić.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Byłem dzusuaj na adaptacji i ustawienu przepustnicy i troche sie poprawiło ale wymirniłem jeszcze świece i na chwile obecną jest przwie super

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Mam jeszcze pytanko. Czy podczas gdy cewka pada czyli się spali to może wystąpić przebicie na przewody idące od sterownika do cewki? Czy może w ten sposób uszkodzić się sam sterownik?

                                          Komentarz

                                          Pracuję...
                                          X