Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[2.0 AQY] wypadanie zapłonów na LPG

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [2.0 AQY] wypadanie zapłonów na LPG

    Czołem,

    Silnik 2.0 AQY, przebieg ok. 197kkm, automat (jeśli to ma znaczenie).

    Ostatnio zaczęły mi wypadać zapłony na wszystkich cylindrach (sprawdzone VAGiem), więc wymieniłem świece na nowe 1-elektrodowe Beru Z340. Niestety nie ustało więc wymieniłem też cewkę i kable, również Beru. Pojechałem też do gazownika, bo dzieję się to tylko pod obciążeniem (na ciepłym silniku z włączoną klimą) i tylko na gazie. Gazownik sprawdzał na kompie przez 2h, wszystko wydawało się być ok, wymienił też wtryski, bo ten na 2gim cylindrze był zabrudzony i prawdopodobnie nie domykał, ale to nie pomogło.

    W tej chwili kończą mi się pomysły - chcę oddać auto do mechanika żeby sprawdzić kompresję. Czytałem też, że to może być sonda lambda, zabrudzony kolektor dolotowy.

    Ma ktoś jakiś pomysł i podpowiedź co można sprawdzić?

  • #2
    Ja mam podobnie tylko z 1.6aee i też połowa rzeczy wymieniona i żadnej poprawy...

    Komentarz


    • #3
      Oddaje w przyszłym tygodniu na sprawdzenie kompresji, ale wtedy wypadałyby też na PB...

      Oddać do innego gazownika żeby sprawdził instalację?

      Komentarz


      • #4
        Jeśli zapłon wypada tylko na LPG, to tam trzeba szukać przyczyny....

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez ptck Zobacz posta
          1-elektrodowe Beru Z340
          takie były orginalnie? Przerwa niby mała i jedna elektroda, powinny chodzić niby.
          Zamieszczone przez ptck Zobacz posta
          na wszystkich cylindrach (sprawdzone VAGiem),
          czy później zostało to jeszcze raz zrobione?
          Zamieszczone przez ptck Zobacz posta
          Gazownik sprawdzał na kompie przez 2h
          a wyjechał autem w trase?
          Zamieszczone przez ptck Zobacz posta
          pod obciążeniem (na ciepłym silniku z włączoną klimą) i tylko na gazie
          sprecyzuj pod obciążeniem. Jeśli to jest przy przyspieszaniu, powiedzmy gwałtownym z niskich obrotów to układ zapłonowy coś nie tak (wiem cały wymieniony) lub wtryski. Ale może też np. reduktor nie wyrabiać itp.

          Komentarz


          • #6
            zwonko
            Ad. 1 - polecone przez paru gazowników, wybrane z katalogu. Oryginalne przewody i cewka były Beru, więc świece też takie włożyłem.
            Ad. 2 - jutro dzwonię do mechanika, będzie sprawdzał znowu, kompresję też. Niestety ja nie mam dostępu do kompa na co dzień.
            Ad. 3 - tak, byłem się z nim przejechać parę km
            Ad. 4 - sytuacja wygląda tak, że wypadają tylko na wolnych obrotach, np. jak stoję w korku i trzymam skrzynię na D, włączona klima zwiększa te objawy. Ale jak auto stoi odpalone "na luzie" to wypadanie też jest, tylko mniej uciążliwe. Mam nadzieję, że wiadomo o co mi chodzi co do jazdy to auto w trasie i w trakcie jazdy po mieście chodzi normalnie, nic nie przerywa, spalanie jest "normalne", nie brakuje mu mocy

            Komentarz


            • #7
              Spróbuj świec NGK V-Line 27. Trzy-elektrodowe z przerwą 0,7 mm. Uwierz próbowałem wielu świec i zapłon wypadał zawsze mniej lub bardziej. Na tych świecach jak ręką odjął.

              Komentarz


              • #8
                No właśnie miałem je wcześniej i po 15kkm znowu wypadały zapłony. Co do tych co mam to są platynowe z przerwą 0,7mm polecane przez dwóch gazowników. Poza tym wymieniałem już dwa razy świece w okresie ok. 1kkm - nie chcę znowu pakować nowych i liczyć, że coś się poprawi.

                Komentarz


                • #9
                  Zobacz jakie masz spadki ciśnienia na lpg przy przyspieszaniu. Możliwe że to wina reduktora lub mapsensora lpg

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez camel19 Zobacz posta
                    Zobacz jakie masz spadki ciśnienia na lpg przy przyspieszaniu. Możliwe że to wina reduktora lub mapsensora lpg
                    jak wypada mu ponoć na wolych to raczej nie reduktor. Trzeba by było więcej danych żeby sprawdzić. Ja bym wycignął bezpiecznik LPG.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez ptck Zobacz posta
                      No właśnie miałem je wcześniej i po 15kkm znowu wypadały zapłony. Co do tych co mam to są platynowe z przerwą 0,7mm polecane przez dwóch gazowników. Poza tym wymieniałem już dwa razy świece w okresie ok. 1kkm - nie chcę znowu pakować nowych i liczyć, że coś się poprawi.

                      Mi również nawet dobrzy gazownicy polecali jednoelektrodowe. Jednak po włączeniu klimy silnik mało co nie wyskakiwał z komory. Problem rozwiązują NGK BKUR6ET.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez mariush19 Zobacz posta
                        NGK V-Line 27. Trzy-elektrodowe z przerwą 0,7 mm.
                        Zamieszczone przez utek Zobacz posta
                        BKUR6ET.
                        Tych świec "pasujacych" do waszych opisów to jest conajmniej kilka rodzajów:
                        NGK BKUR6ET-10 2397 - swiece-zaplonowe.pl
                        NGK BKUR6ET 6437 - swiece-zaplonowe.pl
                        NGK V-LINE NR24 BKUR6ET-10 3045 - swiece-zaplonowe.pl
                        NGK V-LINE NR27 BKUR6ET 5461 - swiece-zaplonowe.pl - te chyba najbardziej
                        Sam mam chyba NGK V-LINE BKUR6ET-10... no właśnie-niestety -10 czyli z większą przerwą.
                        Ponoć dobre są też: NGK PZFR5D-11 przynajmniej do AZJ, ale to platyny to droższe.
                        Ostatnio edytowany przez zwonko; [ARG:4 UNDEFINED].

                        Komentarz


                        • #13
                          Auto jest u mechanika, jak wszystko będzie ok z kompresją i nic innego nie wymyśli to wtedy spróbuję wymienić na te NGK - miałem je wcześniej i rzeczywiście przestały wypadać zapłony (miałem to już zaraz po włożeniu gazu). Natomiast dziwi mnie jedynie fakt, że teraz mam platyny Beru dobrane wg katalogu i te zapłony wypadają

                          Teraz mam włożone:
                          ŚWIECE BERU ULTRA Z340 LPG CNG OCTAVIA 1.6 1.8 2.0 (7562294312) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

                          Komentarz


                          • #14
                            No i wg katalogu powinienem włożyć NGK BKUR6ET-10, o ile tą stroną mogę się sugerować:
                            Volkswagen Golf IV 2.0 1998-2002 AQY Car Repair Manual

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez ptck Zobacz posta
                              NGK BKUR6ET-10
                              To jeszcze zależy dokładnie w którym 2.0, temat tyczy się AQY i tam właśnie chyba te były montowane. Z tym, że ktoś projektował to wszystko na zasilanie Pb, a LPG potrzebuje lepszej iskry i często zbija się przerwe, czyli kupinie świec bez "-10" wydaje się dobrym pomysłem.

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X