Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Kuleje na gazie, szarpie przy stałej prędkości i wypadaja zapłony.

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Kuleje na gazie, szarpie przy stałej prędkości i wypadaja zapłony.

    kuleje na gazie i szarpie przy stałej prędkości na Lpg.
    1. Pewnego dnia z dużą wilgotnością zaczęła się "przygoda" z wypadaniem zapłonów. Nie palił na wszystkie cylindry do póki się nie zagrzał. Więc wymian świec, przewodów NGK i cewki TESLA. Kasowanie błędów i chwilę było lepiej do ponownych wilgotnych dni z tą różnicą że odpalił ładnie na benzynie i po przełączeniu się na Lpg przy temp. 30 stopni C trzęsie go i nieraz zapala się czek i mruga a kontrolka ASR świeci się cały czas. Po dodaniu gazu kontrolka czek znika i zostaje sam ASR. Jak się nagrzeje do 90 stopni C jest jeszcze lekka telepka (Dodam że na samym Pb niema takiej sytucji). W błędach wyszło że wypadanie zapłonu cylinder 1, 3 i 4, Coś o sądzie lambdzie i czujnik temp. silnika. Czujnik wymieniony. Wyczyszczona i zaadoptowana przepustnica. Byłem między czasie u Gaziarza i zrobił korekty mapy. Faktycznie było trochę za bogato i za biednie w tych kwadracikach. Wziął auto na 30 min jazdy i wgrał nową mapę. Przyjechał i stwierdził że to co było za bogato ustawił a to co za biednie nie bo coś sonda nie odpowiada. Zapytał też jakie świece, więc mu powiedziałem że katalogowe NGK 3 elektrodowe. powiedział że takich się nie zakłada i że od tego to może być. Wziął 70 pln. Teraz mój mechanik wymyślił żeby cały weekend pojeździć tylko na Pb i zobaczyć jakie błędy będą i czy w ogóle nałapie.
    To szarpanie przy równej prędkości to np: Jadę równo 80 km/h i trzymam sta łe obroty silnika to jest odczuwalne szarpanie. Już sam nie wiem co zrobić.

    Jeszcze jedno, szukając nieszczelności wężyków podciśnienia to jest u mnie jeden taki krótki luźny wężyk wpięty w kolektor ssący w okolicy odmy. Jest on w kształcie literki "s" i drugi koniec wisi luźno. Czy tak ma być?
    c4260ad180e8147a15863dd090c5e789.jpg



  • #2
    Tak nie może być, drugi koniec należy wpiąć do rury dolotowej powietrza odmy.

    Komentarz


    • #3
      Kolego robiłem zeszłą sobotę czyszczenie przepustnicy. rozbierałem wszystko i wszystko składałem do kupy. Ten przewód od samego początku wisiał luźno tym zdjęciu żółte kółko. Nasuwa się pytanie od czego jest to podciśnienie dodam że silnik sobie ciągnie powietrze tą rurką.

      13059571_IMG_20180928_112354.jpg
      Ostatnio edytowany przez nygus81; [ARG:4 UNDEFINED].

      Komentarz


      • #4
        A ten o którym mówisz to jest podpięty 13059572_IMG_20180928_112348.jpg

        Komentarz


        • #5
          Ten wężyk podpinasz tu , ale jak dobrze widzę to ty masz już podpięty tam jakiś wąż.
          Załączone pliki

          Komentarz


          • #6
            Tak podpięty jest pod odmą a drugi koniec jest wsadzony niżej na jakiś kruciec a ten wisi i poco on jest? Jeszcze zauważyłem że w pudle od filtra powietrza pod przepływką jest gniazdo na przewód podciśnienia o takiej właśnie średnicy i u mnie tam nic nie jest podłączone. Może jakiś magik żle popodpinał te węże znaczy się zamienił miejscami. zdjęcie poglądowe: Przydało by się jakięś zdjęcia albo schemat jak to powinno być.skoda-octavia-1-6-obudowa-filtra-powietrza-3444919254.jpg

            Komentarz


            • #7
              No to niezłą rzeźbę tam masz kolego, porób zdjęcia i pokaż w pełnej krasie. Wężyk od puchy filtra ma iść do EGRa a ten od kolektora koło przepustnicy do odmy.

              Komentarz


              • #8
                IMG_20180928_173354.jpgJuż wrzucam
                13063401_IMG_20180928_173432.jpg
                Ostatnio edytowany przez nygus81; [ARG:4 UNDEFINED].

                Komentarz


                • #9
                  Dobra rzeźba nie? Może od tego ma taki kaszel i te błędy?

                  Komentarz


                  • #10
                    Co jest podczepione do wyjścia z odmy ? Ten wężyk o którym mowa na początku ma odsysać skroplony olej z odmy i wciągać go do kolektora . Jeśli wisi w powietrzu i jest niezaślepiony to ciągnie lewe powietrze w kolektor i silnik wariuje . Dolny od filtra , Jak napisał kolega luckd to podciśnienie wspomagające do zaworu EGR . Takie szarpanie przy stałej prędkości to miałem przy walniętej jednej świecy .

                    Komentarz


                    • #11
                      Do wyjścia z odmy podczepiony jest wężyk którego drugi koniec jest podłączony do egr

                      Komentarz


                      • #12
                        Wygląda na to że jakiś sprytek podłączył odmę do EGR ..... Ale jaja

                        Komentarz


                        • #13
                          Właśnie wróciłem z przejażdżki po zamianie właściwych wężyków. Przed zamianą węży zona była w sklepie i powiedział że się czek zapalił, a jak zmieniłem je miejscami to zgasł po odpaleniu jak Bóg przykazał. Jeździłem co prawda tylko na benzynie ale już jest odczuwalna zmiana, silnik pracuje jakoś aksamitnie i tłumik już się tak nie trzęsie. W poniedziałek pojeżdżę na gazie i zobaczymy co będzie.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Kot72 Zobacz posta
                            Wygląda na to że jakiś sprytek podłączył odmę do EGR ..... Ale jaja
                            Ciekawe co za "szpec " pozamieniał te przewody ??

                            Komentarz


                            • #15
                              .... i co jeszcze ciekawe , jak gazownik korygował mapy do tego co było i co będzie teraz gdy wróciło do stanu właściwego .

                              Komentarz


                              • #16
                                No właśnie nie wiem co teraz będzie. Napiszę w poniedziałek wieczorem.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Po co czekać ? Jeśli check się nie świeci i silnik pracuje prawidłowo to zrób próbę na LPG . Dziwię się że mechanik nie zauważył pozamienianych wężyków . Jeśli wąż od kolektora był odpięty to tędy łapał lewe powietrze i sadził błędami i kulał ( jak sam ładnie napisałeś ) . Jazda na PB już nic nie wniesie . Lewe powietrze to min. wypadanie zapłonów . Gaz jest bardziej wrażliwy na lewe powietrze niż Pb .

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Dzisiaj to i tak nie pojeżdże bo wczoraj miałem urodziny syna i troszkę wypiwszy.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Byłem zobaczyć ile błędów i na benzynie nic. Jak przelaczylismy na gaz, to jest jeszcze nierówno i to szarpanie w stałej prędkości. Jutro zadzwonię do tego gaziarza i niech jeszcze raz wgra mapy. Może pomoże.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Byłem dzisiaj u Gaziarza i po wnikliwym obejrzeniu i diagnostyce komputerowej wyszło że listwa wtrysku gazu powiedziała do widzenia. Komputerem wyłączał poszczególne wtryski i wyszło że na drugim cylindrze agonia a reszta już goni drugi. Nowa lpg techa 500pln i 100K km lekko. Druga jakaś tańsza bo 350pln i jakieś 60K km. Muszę to przemyśleć jaka kupić. Podjadę jeszcze do innego gaziarza i zapytam o to może będzie taniej.
                                        Zamieszczone przez Kot72 Zobacz posta
                                        ... i co jeszcze ciekawe , jak gazownik korygował mapy do tego co było i co będzie teraz gdy wróciło do stanu właściwego .
                                        Po zamianie tych wężyków od podciśnienia mapy gazu sie troszkę rozjechały ale powiedział że itak nowe wtryski się stroi kompem więc mapy też zrobi za jednym zamachem.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Tak myślałem że LPG już dogorywa . Skoro na benzynie było o.k. to i na gazie powinien jeździć . Wiesz już na czym stoisz . Kwestia ile jeszcze będziesz nim jeździł i planowane roczne przebiegi .

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Myślę ze jakieś 25K rocznie. Więc chyba ta droższa będzie.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Jeszcze jedno . Znasz się na wersjach octavii jakie wychodziły? Bo ja na błotnikach mam emblematy Solution.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez nygus81 Zobacz posta
                                                Byłem dzisiaj u Gaziarza i po wnikliwym obejrzeniu i diagnostyce komputerowej wyszło że listwa wtrysku gazu powiedziała do widzenia. Komputerem wyłączał poszczególne wtryski i wyszło że na drugim cylindrze agonia a reszta już goni drugi. Nowa lpg techa 500pln i 100K km lekko. Druga jakaś tańsza bo 350pln i jakieś 60K km. Muszę to przemyśleć jaka kupić. Podjadę jeszcze do innego gaziarza i zapytam o to może będzie taniej.

                                                Po zamianie tych wężyków od podciśnienia mapy gazu sie troszkę rozjechały ale powiedział że itak nowe wtryski się stroi kompem więc mapy też zrobi za jednym zamachem.
                                                Nie byłeś u gaziarza tylko u druciarza. Jaką masz w ogóle instalację pod maską ? Wrzuć jakieś foty.
                                                Zapytaj się tego fahofca czy wystroi ci instalacje po wymianie wtrysków na drodze przy użyciu sondy AFR , ciekaw jestem jego odpowiedzi ale pewnie już ja znam. Jak chcesz bardzo dobre wtryski to Barracudy, jak dobrze i trochę taniej to ACW03. Tak czy siak, bez odpowiedniego wystrojenia się nie obejdzie.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  On coś wspominał o baracudzie i że strojenie odbywa się podczas jazdy. Moja listwa wtrysku to dragon a sterowanie to LPG tech. Będę w domu to wrzucę jakieś foty. Co to ma być konkretnie?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...
                                                  X