Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z hamulcami - 1.9 TDI ASV 2000r

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z hamulcami - 1.9 TDI ASV 2000r

    Tak pokrótce:
    Miałem w układzie hamulcowym zużyty/stary płyn hamulcowy i któregoś dnia w czasie hamowania pedał chwytał prawie w podłodze a hamowanie było lipne.
    Zrobiłem oględziny na odpalonym jak i na nieodpalonym silniku, deptałem hamulce na postoju i sprawdzałem czy nie ma wycieków - nie było (wszystko suche).
    Oddałem auto do mechaników:
    - 3 typa nie znalazło żadnych wycieków zewnętrznych,
    - usunęli stary płyn pod ciśnieniem, zalali nowy, odpowietrzyli, sprawdzili na stacji diagnostycznej - test wyszedł bardzo dobrze.
    Autko przez 5 dni od wymiany płynu hamowało idealnie, aż do dzisiaj.
    Znowu czuję, że hamulec wpada w podłogę.

    Ktoś się z czymś takim już spotkał, ew. jakieś porady ? Póki co nie będę pisał jakie pomysły mają moi znajomi i ci mechanicy, żeby nie sugerować.

  • #2
    Z tyłu masz bębny czy tarcze? Na bębnach miałem nie ustawione kliny do samoregulacji, przyrdzewiały i się nie ruszały.Hamulce działały jak spowalniacze i szybko działał abs bo przód tylko hamował.

    Komentarz


    • #3
      Tarcze.
      Wczoraj jeszcze popytałem paru "fachowców" i większość stwierdziła, że przyczyną może być zapowietrzanie układu hamowania poprzez nieszczelność między pompą hamulcową a serwem (uszczelka miedzy wzmacniaczem siły hamowania a podwójną pompą hamulcową 357 611 243)
      Ewentualnie sama pompa może być uszkodzona i płyn hamulcowy dostaje się do serwa.
      Dziwne, że sprzęgło chodzi normalnie a przecież wężyk odchodzący ze zbiorniczka do sprzęgła jest wyżej położony.
      Ostatnio edytowany przez domel123; [ARG:4 UNDEFINED].

      Komentarz


      • #4
        domel123 ten rzekomy przeciek z pompy hamulcowej do serwa możesz sprawdzić bez demontażu pompy demontując przewód który idzie z pompy vacu do serwo i sprawdź przez otwór wkładając choćby dłuższą opaskę zaciskową jednym końcem do dna i zobaczysz czy pompa puszcza płyn , prędzej będziesz jeszcze miał zapowietrzony układ .ok
        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

        Komentarz


        • #5
          Sprawdzę to jutro. Dzisiaj nie było warunków pogodowych do sprawdzenia, a dodatkowo brak garażu trochę utrudnia ale jakoś dam radę.
          ROBAL_26 - czyli stawiasz bardziej na to, że układ nie był do końca dobrze odpowietrzony ?

          Komentarz


          • #6
            Tak , bo wystarcz że został jakiś mały bąbel którego nigdy za pierwszym razem odpowietrzania się nie usunie .ok
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz

            Pracuję...
            X