Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czujnik położenia wałka rozrządu G 40

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czujnik położenia wałka rozrządu G 40

    Witam!
    Posiadam Octavię 1.9tdi AXR z 2007r. Mam problem z odpalaniem auta po lekkim zagrzaniu silnika tj. po przejechaniu kilku kilometrów i pozostawieniu na kilkanaście minut, silnik długo kręci zanim zapali.
    Na zimnym pali dobrze.
    ​​VAG COM wykazuje błąd właśnie na czujniku położenia wałka rozrządu.
    Moje pytanie jest takie: czy może to mieć jakiś związek? A drugie, jak się dobrać do tego czujnika w moim aucie? Czy da się go wymienić bez ingerowania w rozrząd, czy czekać do wymiany rozrządu?
    ​Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

    ​​​​P.S. Proszę o przeniesienie posta jeżeli jest w złym dziale.

  • #2
    Tak właśnie się dzieje z uwalonym g40. Sterownik nie ma jak zidentyfikować który z pary cylindrów ma odpalić i musi trochę pokombinować by jakoś awaryjnie odpalić auto.

    Komentarz


    • #3
      Dziękuję za szybką odpowiedź.

      Teraz pozostaje tylko problem jak się tam dostać i wymienić.

      Komentarz


      • #4
        w chwili obecnej położenie wałka bierze z czujnika wału i zawsze będzie długo kręcił, chyba że padnie też czujnik wału, to już nie odpali
        w AXR na pompkach jest podejście zza paska i od strony silnika i da się go wymienić bez ruszania rozrządu
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz


        • #5
          Dzięki piękne.
          Jak tylko wróci wiosna biorę się za to.

          Komentarz


          • #6
            Wolga85 , krzynol dziękuję za pomoc.
            Czujnik wymieniony, błąd skasowany, silnik pali elegancko.
            Pozdrawiam.

            Komentarz


            • #7
              Objawy (1.9 Tdi axr):
              Po długim postoju z reguły palenie od strzała, podczas jazdy zero problemów.
              Po krótkim postoju problemy z odpaleniem, rozrusznik bardzo szybko kręci. Z reguły odpala do 5-10s, raz na ~kilkanaście/kilkadziesiąt uruchomień zdarzyło mu się odpalić dopiero po > 30s.
              Jeśli wystąpiły problemy z odpaleniem, to w czasie jazdy, gdzieś po 3 minutach, silnik się dławi (około 10-20sekund), raz zgaśnie, innym razem nie. Po tym krótkim incydencie powrót do normalnej pracy.
              Przyczyna: czujnik wałka rozrządu
              Koszt: 180zł + wymiana 170zł.
              czujnik.JPG

              Komentarz


              • #8
                Też wymieniałem jakiś czas temu w moim AXR. Kupiłem NTK czyli dawne NGK.
                Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                Komentarz


                • #9
                  170zł za wymianę ?
                  Chyba zostanę mechanikiem.

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X