Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wysokie spalanie Octavia '99 1.9 TDI 110

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wysokie spalanie Octavia '99 1.9 TDI 110

    Witam serdecznie. Od 6 miesięcy jestem posiadaczem Octavii I 1.9 TDI 110km z 1999 roku. Od tego czasu zmagam się z wysokim spalaniem autka. W międzyczasie została wymieniona uszczelka na pompie lecz to nie zmniejszyło spalania. Na pełnym baku 55 litrów zalewanym pod sam korek auto robi max 700km. Od razu mówię, że problem nie leży w technice mojej jazdy. Komputer pokazuje średnie spalanie ~5 do 5,5 L/100km. Wcześniejszym autem spokojnie robiłem 20km na 1 litrze ropy (golf III 90km). Została ustawiona też dawka paliwa na 4mg.

    Dzisiaj dałem wtryski do sprawdzenia z nadzieją, że to one są źródłem problemu. Okazało się, że 3 wtryski są dobre (ciśnienie otwarcia 1.8 bar). Jedynie wtrysk sterujący leje (1.7 bar).

    Czy ten 1 wtrysk może być przyczyną tak dużego spalania(o blisko 3 litry więcej na każde 100km)? Pytam dlatego, że nie wiem czy ładować czy sprzedawać auto.
    Silnik to ASV bądź AHF - nie jestem pewien.
    Ostatnio edytowany przez labik; 43867.

  • #2
    Hej kolego ,często za wyższe spalanie odpowiada czujnik temperatury płynu bądź przepływomierz , podepnij auto pod kompa i zobaczy czy są jakieś błędy oraz sprawdź wskazania temperatury na zimnym i na ciepłym silniku w sterowniku silnika i liczniku ,chodzi o porównanie wskazań , jeśli różnica będzie większa jak 5'C to czujnik do wymiany .ok
    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez ROBAL_26 Zobacz wpis
      sprawdź wskazania temperatury na zimnym i na ciepłym silniku w sterowniku silnika i liczniku ,chodzi o porównanie wskazań , jeśli różnica będzie większa jak 5'C to czujnik do wymiany .ok
      Chodzi o temperaturę silnika, tak? Jeśli tak to jak odczytać temperaturę na zimnym silniku w kabinie na zegarach skoro wskazówka zawsze "leży" na początku?
      Przepływomierz pewnie najlepiej od kogoś pożyczyć i zamienić na czas testów?

      Czyli można wykluczyć winę 1 lejącego wtrysku?

      Komentarz


      • #4
        Kto ci sprawdzał wtryski? Te 1,8 bar i 1,7 są z dupy wzięte. AHF powinien mieć 190/300 bar, a ASV 220/300 bar

        Komentarz


        • #5
          labik temperaturę musisz sprawdzić komputerem w sterownikach silnika grupa 7 poz 4 i w liczniku grupa 3 poz 1 .ok co do wtrysków to ja bym poczekał .
          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

          Komentarz


          • #6
            podepne sie , jest taka sytuacja , auto pali jak smok ze 8 l/100km , objawy brak turba brak mocy , wymienione zawor n75 wezyk do turbiny przeplywka, czy to moze byc zapchany katalizotor, zapieczone pierscienie po podpieciu do kompa nic , ale wytrysk 1 jest na ujemnej drugi ok trzeci cos tam lekko nie domaga i czwarty ok , lub zapielka sie turbina katalizator ma 5 lat , sorry za haos w pisaniu ale gdzies mnie przewialo i pisze na jedna reke ........ aha filtr paliwa tez wymieniony
            prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

            Komentarz


            • #7
              Logi dynamiczne trzeba zrobić

              Komentarz


              • #8
                po podpieciu pod kompa code 16955 czujnik pedalu hamulca po wymianie nic , jak byl molowaty tak jest, wymienilem turbo , tez nic , zostala pompa paliwa lub wtryski , mam juz najechane 168 tys mil , czy pompa zaczyna sie konczyc? spalanie jakies 6.7 l /100 , srednie 62 mpg , zaczynam miec tego szkudnika dosc
                prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                Komentarz


                • #9
                  można by było sprawdzić wtryski czy nie leja .ok
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz


                  • #10
                    witam jako ze dzis od 7 dni leje w szkocji , auto pojechalo do mechaniora , stwierdzil ze nie ma pracy turbiny ? wiem ze najpierw powinno zrobic sie login dynamiczy w czasie jazdy, potem poszukac nie jestem mechanikiem ! ale n75 dziala a wezyki moze jest zapchany lub ma mala dziure i ucieka powietrze , ale ze trubo nie dziala to pompa vaccum daje cisnienie na n75 tak?? i jest jeszcze ta czarny zbiornik na silniku ? wczoraj bedac w pracy sama otworzyla mi sie szyba od kierowcy w aucie , czyzby gdzies nie bylo masy w aucie ??? a modul komfortu tez cos ma jak nie ma masy w aucie ? pali ze 5.5 l /100 niezle a mocy nima... slychac turbo jak sie zalacza a nie ma ciagu mocy w aucie ??? cos mi sie , zdaje ze to wilgoc narobila swoje i gdzies cos nie styka , mam nadzieje ze to naprawie a jesli nie ! to pojade do fabryki skody do mlada boleslaw do czech bo mam blisko i niech serwis mnie to naprawi!
                    prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                    Komentarz


                    • #11
                      outlaw szyba mogła się otworzyć z dwóch powodów , popękane przewody w harmonijce między budą a drzwiami bądź zalanie modułu przy samym silniczku szyb .ok co do turbo to dla pewności to najlepiej jest po wymieniać wszystkie przewody podciśnieniowe na nowe ponieważ byle nieszczelność może zakłócić działanie choćby turbiny , możliwe jest również zapieczenie kierownic zmiennej geo w turbinie ,ta czarna gruszka z przodu silnika to aktuator zwiększający - kumulujący podciśnienie .ok co do vacu to zdejmij wąż przy pompie na odpalonym i sprawdź palcem czy zasysa powietrze .
                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                      Komentarz


                      • #12
                        tja brniemy dalej , wezyki wymienione na nowe , turbo jest po regeneracji wiec powinno dzialac , vacum pompa moze byc zajechana od srodka jej sie nie regenruje wiec zamowilem nowa z niemiec za 180 funtow nowa tu w uk to 300 funtow , test z jazdy to spalanie okolo 58 mpg ((( zero reakcji na gaz na 1900 obrotow , czy masa na aucie tez ma cos wspolnego czy jej brak robi gdzies przebicie na kablach? akutator dziala wiec ki jego mac nie chce to jechac ........
                        prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                        Komentarz


                        • #13
                          wymienilem vacum pompe wstawilem i nic , auto bylo 2 dni u fachmana stwierdzil - to bedzie egr , zamowilem nowy egr zobacze co to da ...tak mnie to wyglada jakby komp nie czytal przeplywki takie odciecie mocy , mam pytanie czy ma ktos lub moze mnie tu napisac polaczenie wezykow podcisnienia w silniku ahf ,przyrzad do pomiaru cisnienia mam ale nie ma kiedy tego zrobic ...
                          prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                          Komentarz


                          • #14
                            a po co nowy egr? to się zaślepia, a nie wymienia zdrowsze dla silnika.
                            podciśnienie na węzykach padnięte odpowiadało by za utratę mocy, ew. błąd, wątpie, żeby przez to auto więcej paliło, no chyba, że przez to depczesz więcej, to wiadomo. No i byś mocno odczuwał, jakbyś miał dziurę w wężykach podciśnienia od turbo. Ale profilaktycznie warto wymienić, lubią pękać ze starości. kiedyś wymieniałem w afn (passat) na silikonowe (takie niebieskie)
                            a przepływka jest ok? może to przez nią więcej pali. ale chyba wymieniałeś już....teraz doczytałem

                            błędów żadnych komp nie wykazuje jak podepniesz?
                            Może komp masz zwalony.....
                            wiesz milion sugestii można na odległość. podcisnienie jak najbardziej dobra rzecz wymienić, przepływkę (jeśli nie wymieniałeś), egr zaślepić no i zczytać błędy pod vagiem czy vcds. Przecież coś powinno wyjść.....
                            Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                            Komentarz


                            • #15
                              U mnie otwieranie szyby było spowodowane uszkodzeniem zamka kierowcy po wymianie okna się nie otwierają a i zamki ( bolce ) zamykają Za brak mocy obstawiał bym kolejność wymiany wężyki podciśnienia by wyeliminować dziury Następnie bym sprawdził czy gruszki są sprawne najprostszym sposobem ( strzykawką ) Przepływomierz wypiąć na wyłączonym silniku kostkę przejechać się i sprawdzić czy jest różnica , jeśli nie to szukamy dalej Jeśli jest brak komputera Trzeba też pomyśleć o czujniku temperatury oraz wąż dolotowy ( gruby) do turbo tam najmniejsza dziurka może też namieszać EGR można zaślepić choć nie do końca jest to mądre rozwiązanie gdyż przepustnica tam znajdująca się ma również funkcję wspomagającą gaszenie silnika w przypadku ewentualnego rozbiegania się silnika .Ciekaw jestem diagnozy końcowej

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez labik Zobacz wpis
                                Witam serdecznie. Od 6 miesięcy jestem posiadaczem Octavii I 1.9 TDI 110km z 1999 roku. Od tego czasu zmagam się z wysokim spalaniem autka. W międzyczasie została wymieniona uszczelka na pompie lecz to nie zmniejszyło spalania. Na pełnym baku 55 litrów zalewanym pod sam korek auto robi max 700km. Od razu mówię, że problem nie leży w technice mojej jazdy. Komputer pokazuje średnie spalanie ~5 do 5,5 L/100km. Wcześniejszym autem spokojnie robiłem 20km na 1 litrze ropy (golf III 90km). Została ustawiona też dawka paliwa na 4mg.

                                Dzisiaj dałem wtryski do sprawdzenia z nadzieją, że to one są źródłem problemu. Okazało się, że 3 wtryski są dobre (ciśnienie otwarcia 1.8 bar). Jedynie wtrysk sterujący leje (1.7 bar).

                                Czy ten 1 wtrysk może być przyczyną tak dużego spalania(o blisko 3 litry więcej na każde 100km)? Pytam dlatego, że nie wiem czy ładować czy sprzedawać auto.
                                Silnik to ASV bądź AHF - nie jestem pewien.
                                Wysokie spalanie ? zbyt wolny sposób jazdy i oszczędny z czasem lubi się (tzw zemścić się ) mimo pozornego niskiego spalania powoduje że spaliny osad odkładają się w układzie wylotowym np. zapchanie EGR i całej reszty po drodze co ma wpływ na kondycję jazdy i mocy silnika TDI czasem musimy przegonić po autostradzie by oczyścić układ i nie zamulić silnika W mojej ocenie spalanie średniej octavi 1,9 tdi to realne 6,5 l/100km Nie wiem jak inni myślą

                                Komentarz


                                • #17
                                  cos tam mi ruszylo , wymienilem nowy egr pompa vaccum zawory n75 n95 n119 , spalanie jest ok okolo 70 mpg (65-75 mil na godzn.) trasa do silverston u.k. dystans to 1200 km razem czyli 4.0 l /100 km , ale jak pisal robal 26 ,turbo , no cos mi tu pachnie - specjalistami mechanicy - to jest ze w turbinie wymienili srodek czyli wirnik i jest nie dowazony nie zalacza sie turbo wcale , coz trza kupic nowe to jest okolo 380 f , poza tym poci mi sie silnik zadnego wycieku nie widac ale z drugiej sruby od strony budki pasazera , leje to mi sie na blok potem na czujnik oleju i mam upackany podjazd ... napisze gdy turbo bedzie po jezdzie na szkockim landzie do ayr i z powrotem pozo
                                  prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                                  Komentarz


                                  • #18

                                    outlaw Sprawdz podciśnienie gruszki przy turbinie jesli w ogóle nie chodzi turbo i sprawdź czy tzw kierownica przy turbo porusza dźwignia do gruszki i czy w ogóle reaguje po odpaleniu U siebie wyczyściłem i póki co różnicę wiedzę pozytywnie .

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      vitajka to jest skoda i miala wycieczke do Mlada Boleslav czechy i po tym gdy tam byla , zaczela sie dziac cuda ) teraz sobie obliczcie spalanie 91.5 mpg i dystans 980 mil plus te 30 mil = 1010 mil czyli ile to jest , wyglad to na misje nie mozliwa ze 1620 km na zbiorniku plus spalanie 91.5 mpg i to jest wartosc galon usa = 2.57 litra /100 km , 3.09 litra euro mpg , do fabryki mialem 185 km i teraz co , skoda na wode )
                                      Załączone pliki
                                      prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Czyli cos elektronika ci głupieje Zapodaj mu reseta klema + na 10 od akumulatora w tym czasie spróbuj zapalić światła przekręć tak jak byś chciał odpalić i po chwili podłącz akumulator No i daj znać

                                        Komentarz

                                        POWRÓT NA GÓRĘ
                                        Pracuję...
                                        X