Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O1 1.8T AGU dławienie się silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O1 1.8T AGU dławienie się silnika

    Słuchajcie Koleżanki i Koledzy jest problem z AGU. Silnik na biegu jałowym w losowych momentach dostaje czkawki - objawia to się falowaniem obrotów w zakresie 500(około) - 800 RPM. Dzieje się tak na rozgrzanym silniku. Co więcej pod obciążeniem do 2000RPM potrafi też się zachłysnąć. Powyżej 2000RPM zachowuje się tak jakbym wleciał na serię "leżących policjantów" - dostaje drgawek. Auto przyspiesza ale nie z pełną mocą (obrotomierz idzie miarowo w górę). Niekiedy dzieje się też tak, że auto chwilę normalnie przyspiesza a potem jakbym w twarz dostał podmuchem wiatru o prędkości 200km/h zamula się. Niestety mechanik się takich objawów nie doczekał więc nie szukał przyczyn a nikt przecież nie ma czasu żeby jeździć jednym autem klienta do pojawienia się jakichś dolegliwości. Silnik nie bierze oleju ani wody, spalanie w normie. Dzieje się tak niezależnie czy jadę na LPG czy PB dlatego wykluczam winę jednej z instalacji.
    Macie może pomysł co to może być? Moja pierwsza myśl to uszkodzenie którejś z cewek zapłonowych albo wariowanie któregoś czujnika.
    Błędów brak, oprócz "Mixture adaptation" ale to może być od przełączania z PB na LPG.
    Druga sprawa, czy mając VAG 3.12 i ten zwykły kabelek do sprawdzania błędów mogę zrobić logi podczas jazdy? Zdają się na coś?

  • #2
    nie wiem czy logi coś pomogą....coś niedomaga, to logi będą złe, wiadomo. A przyczyna pewnie jest gdzieś - cewka, przebicie, przepływka, może jednak komputer lpg coś motać, albo instalka (reduktor, wtryski)....dobry mechanik powinien to zdiagnozować, mając też komputer od gazu. Może jakiś czujnik np. temperatury, czy położenia wału (choć pewnie błąd w vagu by pokazał)
    Zatem bym zmienił mechanika, na forum trudno odpowiedzieć na takie pytanie.

    Komentarz


    • #3
      Witam w aucie córki (ten sam silnik też zagazowany) były podobne objawy wymieniłem świece,podmieniłem cewki a okazało się że zawór DV przepuszczał ciśnienie i były nieszczelne 2 wężyki w dolocie po wymianie silnik pracuje idealnie.
      Dla wszystkich forumowiczów OCP 15% rabatu w serwisie komputerowym MSC
      MSC ul. Kłodnicka 97 tel: 791-221-517

      Komentarz


      • #4
        2,7, 13,25 logi poprosze parami
        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

        Komentarz


        • #5
          Cholera, zapomniałem całkiem o tym wątku Jak mi laptop przyjdzie to zrobię na pewno te logi. Co do mechanika to on nie miał szukać przyczyn więc jest ok. Napomniałem mu tylko, że tak się dzieje a auto stało na zawieszenie i nie mogłem sobie pozwolić na zostawienie go dłużej.
          Kolejna rzecz to jak przyjadę na LPG do domu i na drugi dzień go odpalam (wiadomo na PB) to auto zapala i trzyma obroty a jakieś 2s potem gaśnie. Za drugim zapaleniem jest już ok.

          Komentarz


          • #6
            Sezzam mam to samo znasz powód ??
            w sensie tego że trzyma obroty na 2s i gaśnie a za drugim odpala i jest ok..
            Ostatnio edytowany przez SebekAGU; 40467.
            xD

            Komentarz


            • #7
              Jeszcze nie znam, póki co muszę zrobić laptopa i wtedy się wepnę w obd i zobaczę błędy. Jak to nic nie da to auto najpierw do elektryka na cewki a potem na początku sierpnia do mechanika.

              Wysłane z mojego X520 przy użyciu Tapatalka

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Sezzam Zobacz wpis
                Błędów brak, oprócz "Mixture adaptation" ale to może być od przełączania z PB na LPG.
                błąd nie ma prawa sie pojawiać przy przełaczaniu, przy sprawnych i dobrze zrobionych obu paliwach. Zrób logi to się zobaczy co i jak.

                Komentarz


                • #9
                  Logi zrobię prawdopodobnie dopiero w sobotę bo będę miał czas. Doprowadziłem laptopa do porządku i wykaz błędów z VAGa jest taki jak poniżej.

                  Możecie mi powiedzieć co się z IMMO dzieje? "signal too low" to oznaka uszkodzenia modułu?


                  VAG-COM Version: Release 311.2-N
                  1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f

                  Chassis Type: 1U - Skoda Octavia
                  Scan: 01,02,03,08,15,17,19,35,46,56

                  Address 01 -------------------------------------------------------
                  Controller: 06A 906 018 GA
                  Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D01
                  Coding: 04000
                  Shop #: WSC 35110
                  2 Faults Found:
                  17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
                  P1570 - 35-10 - - - Intermittent
                  00561 - Mixture Adaptation
                  14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
                  Readiness: N/A

                  Address 03 -------------------------------------------------------
                  Controller: 1J0 907 379 Q
                  Component: ABS/EDS 20 IE CAN 0001
                  Coding: 13504
                  Shop #: WSC 35110
                  No fault code found.

                  Skipping Address 15-Airbags

                  Address 17 -------------------------------------------------------
                  Controller: 1U1 919 034 C
                  Component: A4-KOMBIINSTR. VDO V22
                  Coding: 02142
                  Shop #: WSC 35110
                  IMMO-IDENTNR: SKZ7Z0Y0444588
                  1 Fault Found:
                  01176 - Key
                  07-00 - Signal to Low

                  Address 46 -------------------------------------------------------
                  Controller: 1J0 959 799 Q
                  Component: 5G Zentral-SG Komf. 0001
                  Coding: 04097
                  Shop #: WSC 35110
                  4 Faults Found:
                  01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode
                  35-00 - -
                  00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223)
                  54-10 - Incorrectly Equipped - Intermittent
                  00943 - Heated Exterior Mirror: Driver Side (Z4)
                  35-00 - -
                  00935 - Electric Window Motor: Rear Right (V27)
                  62-10 - No or Incorrect Adjustment - Intermittent

                  End -------------------------------------------------------

                  Komentarz


                  • #10
                    01176 - Ross-Tech Wiki

                    Komentarz


                    • #11
                      W sprawie tych logow to chodzi o grupy, tak jak tu pokazane tak? Swoja droga grupa 13 na postoju nic nie pokazuje, nawet przy operowaniu pedalem gazu.
                      Moge przeslac w formie .csv?
                      W poniedzialek w drodze do pracy je zrobie.

                      Wysłane z mojego X520 przy użyciu Tapatalka

                      Komentarz


                      • #12
                        W agu dynamiczne 002+007 i 013+025. Na obu paliwach. Przed każdym logiem kasować błędy nawet jak ich nie ma.
                        Statycznie 008. Oprócz tego 007 w formie, stoper w dłoń (telefon) minuta na LPG i przełaczamy na Pb, logujemy minutę.

                        Komentarz


                        • #13
                          Musi byc przy szybkiej jezdzie czy moze w trybie "miejskim"? Bez pomocy nie dam rady zrobic logow minutowych na trasie 35km.
                          Moge zrobic tak, ze bede logowal 002 + 007 na pb do jednej miejscowosci a potem przelacze na lpg i logowac do docelowej? To da mi jakies 10km jazdy na 4 i 5 biegu powyzej 2k rpm.
                          Z tym osobnym 007 to ma wygladac tak:
                          Start - jazda lpg 1min - przelacz na pb (w trakcie jazdy) i od razu log.
                          Czt
                          Start - log 1min na lpg - przelacz pb - stop log?

                          Wysłane z mojego X520 przy użyciu Tapatalka

                          Komentarz


                          • #14
                            Ten osobny 007 (bo wczęsniej pisałem o statycznym 008) miałem namysli statyczny na wolnych. logi dynamiczne to długa porsta od 1500obr do 6200obr z butem w podłodze (koneicznie). Musi być odbra i bezpieczna droga.

                            Komentarz


                            • #15
                              Na ktorym biegu ten but? Na jedynce wystarczy? A moge zrobic logi tak jak mowilem jako dodatek? Czyli w drodze do pracy. Wtedy problem na pewno wystapi

                              Wysłane z mojego X520 przy użyciu Tapatalka

                              Komentarz


                              • #16
                                Możesz choć za pewne nic to nie da. Preferowany bieg to 3 lub nawet 4. Log z przełaczaniem paliw. Jade na LPG jakąs trasę, zatrzymuje sie na prakingu do pracy, wolne obroty. Log start - minuta ze stoperem w reku - przełączyć przełącznikiem na Pb - odczekać z minutę, juz nie musi być ze stoperem - zakończyć log

                                Komentarz


                                • #17
                                  Google Drive: Sign-in

                                  008 statyczny powinien wyjść dobrze. Zrobiłem próbę 002 i 007 na krótkiej prostej na 2gim biegu ale raczej nie wyszła, sam zobacz. W drodze do pracy padł mi laptop więc nie wiem co się dokładnie zapisało. Między dwoma końcowymi miejscowościami zrobiłem próbę na 3cim i 4tym biegu jak mówiłeś.Może się to zapisało. Na czwórce auto już nie dawało rady normalnie przyspieszać.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    W statycznym po 60sekundach zmieniłeś na Pb? Jak tak to LPG chyba nie równo dawkuje a PB leży i kwiczy.
                                    002+007 chyba też robiłeś częściowo Pb częściowo LPG. Bo w pewnym momencie brakuje paliwa (LPG to też paliwo) a w pewnym momencie jest w sam raz.
                                    Generalnie logi wrzuca się na stronę vaglog jest łatwiej ogladać.
                                    To autko nie jest czasem lekko podciągnięte?

                                    Dynamiczne: Nie ma 13 i 25. W 002 ani razu nie przebiłeś magicznej bariery 6000 a by sie przydało.Statyczny bym powtorzył podwójnie w sensie minute LPG, Pb, LPG, Pb, żeby upewnić się że Pb nie domaga. Długi log na LPG też by się przydał, ze 2-3minuty.
                                    Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      No bo do konca nie wiedzialem o co chodzi z przelaczaniem paliwa wiec przelaczalem je randomowo podczas przyspieszania. Autko nie bylo na hamowni wiec nie wiem ale poprzedni wlasciciel nic nie mowil. Wiem, ze nie ma 13 i 25 bo nie dalem rady. Do logow musze sie przygotowac zeby byly takie jak prosiles (dluga prosta, pusta droga). Skoro mowisz, ze nie przekroczylem 6k to cos mam nie tak z obrotomierzem albo lekko pod katem na niego patrze. O ile na PB to sie nie boje o tyle na LPG chyba mi nie odetnie paliwa przy czerwonym polu a nie chce ryzykowacc uszkodzenia silnika. Statyczny 007 i 008? Jutro moge je zrobic. A ten dlugi to dynamiczny czy statyczny?
                                      Czy jest mozliwe jakies uszkodzenie po stronie dolotu powietrza i lekko przeladowuje a ecu kompensuje paliwem? Mi sie wydaje, ze turbo ciagnie za wysoko bo daje sie odczuc gdzies ponad 3k rpm.

                                      Wysłane z mojego X520 przy użyciu Tapatalka

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Sezzam Zobacz wpis
                                        No bo do konca nie wiedzialem o co chodzi z przelaczaniem paliwa wiec przelaczalem je randomowo podczas przyspieszania.
                                        chodziło żeby był dynamiczny log 002+007 na dwóch paliwach. Czytaj jeden log o nazwie "XXXX" to lpg i drugi log o nazwie "YYYY" to Pb. Ale i tak jestem przekonany że masz problem z Pb. Trzeba wymienić filtr paliwa jeśli nie był ruszany i przedewszystkim sprawdzić ciśnienie paliwa.
                                        Zamieszczone przez Sezzam Zobacz wpis
                                        Skoro mowisz, ze nie przekroczylem 6k to cos mam nie tak z obrotomierzem albo lekko pod katem na niego patrze.
                                        Prosiłem o log 002+007 a wcześnmiej żeby sprawdził czy w 008 są zera lub bardzo blisko 0. Ty zrobiłeś trochę inaczej bo zrobiłeś 002+007+008. Nie bez powodu w wiekszośći logów robi się parami. Potrzebne są zazwyczaj dwa parametry (dwie grupy), jedna grupa to trzeba więcej razy znaleźć tą prostą i męczyć auto. 3 grupy tak jak ty zrobiłeś to zazwyczaj za długo zwłaszcza w takim AGU. Zobacz że na logach jest coś takiego jak STAMP czyli czas odczytu. U Ciebie odstęp pomiędzy odczytem pojedynczym to około 0,3sekundy. Z tym że powiedzmy najpierw jest odczyt grupy 002 (pierwszy odczyt grupy 002) potem 007 potem 008 więc kolejny odczyt RPM i grupy 002 (drugi odczyt grupy 002) jest opóżniony w sumie o 3razy0,3sekundy czyli około sekunda. Jeśli dociągłeś do 6000 idealnie jest duże prawdopobieństwo że przez te opóźnienie nie został on zarejestrowany. Dociągnij do 6200 i rób dwie grupy.
                                        Zamieszczone przez Sezzam Zobacz wpis
                                        O ile na PB to sie nie boje o tyle na LPG chyba mi nie odetnie paliwa przy czerwonym polu a nie chce ryzykowacc uszkodzenia silnika.
                                        Ja w Twoim przypadku bym się bał o Pb bo jest ubogo raczej pompa nie wydala. I tym mozna toeretycznie uszkodzić silnik pałując go pare razy non stop do odcinki, wypalisz zawory. LPG... dobrze zrobione LPG nie ma prawa odmówić posłuszeństwa. Pozatym znając życie jest podparcie benzyną powyżej 6000 albo nawet wcześniej. Oczywiście takich trików użytkownik nie widzi. Chociaż żeby być pewnym czy to było Pb czy LPG które jedzie na ubogo to muszę widzieć log1 na Pb i log2 na LPG. Logi do 6200 wystarczą i będzie git.
                                        Zamieszczone przez Sezzam Zobacz wpis
                                        Mi sie wydaje, ze turbo ciagnie za wysoko bo daje sie odczuc gdzies ponad 3k rpm.
                                        Dynamiczny 013+025 pozwala względnie ocenić turbinę w AGU. Niestety AGU nie mierzy ciśnienia więc to trochę względne ocenianie ale coś można powiedzieć. Powinno też pomoć w sprawie czy auto jest trochę dubnięte.
                                        Zamieszczone przez Sezzam Zobacz wpis
                                        Statyczny 007 i 008? Jutro moge je zrobic
                                        zrób, to nie dużo roboty a chce utwierdzić się w przekonaniu.
                                        Zamieszczone przez Sezzam Zobacz wpis
                                        A ten dlugi to dynamiczny czy statyczny?
                                        nie kazałabym CI robić dybnamicznego 4minuty bo to się aż źle ogląda. Zrób statyczny.
                                        Zamieszczone przez Sezzam Zobacz wpis
                                        Czy jest mozliwe jakies uszkodzenie po stronie dolotu powietrza i lekko przeladowuje a ecu kompensuje paliwem? Mi sie wydaje, ze turbo ciagnie za wysoko bo daje sie odczuc gdzies ponad 3k rpm.
                                        Wyjdzie raczej na logu 013+025. Przeładowanie jest możliwe ale nie wydaje mi się żeby to dolot, najczęściej to N75, DV i węże do turbo. Kompensacja paliwa jest możliwa ale z innych przyczyn raczej. Dawka paliwa jest wyliczana raczej na podstawie przepływu powietrza, chociaż to tak na 90%. A przepływ u CIebie jest zawyżony więc albo auto jest dubniete albo przepływka kłamie.
                                        Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Dobra, dynamike zostawiam jak bede mial chwile czasu bo obecnie lejemy posadzke mysle, ze w czwartek ja zrobie (znajde sobie dogodny odcinek drogi i tyle).

                                          W kwestii przeplywki to mnie nie zalamuj nawet. Swoja oryginalna ulamalem podczas czyszczenia jakies 2l temu i kupilem ze dwie uzywki zeby podmienic (jakis czas tez jezdzilem bez niej) az w koncu sie wkurzylem i kupilem ori bosha. Podobno zamienniki lubia klamac dlatego odzalowalem te 700zl. Teraz to ja jej nie dotkne nawet, wole zaplacic mechanikowi chocby za to zeby sprawdzil czy tam jeszcze jest.

                                          Powiedz mi jeszcze, statyka to raczej po trasie tak? Czy moze byc w domu albo po cyklu miejskim?

                                          A i nawiazujac do tego loga statycznego to tak, najpierw minuta na lpg a potem przelaczylem na pb i jakas minute logowalem

                                          Wysłane z mojego X520 przy użyciu Tapatalka

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Sezzam Zobacz wpis
                                            Powiedz mi jeszcze, statyka to raczej po trasie tak? Czy moze byc w domu albo po cyklu miejskim?
                                            obojetne, silnik ma być ciepły i być na wolnych. Najfajniej jakby w czasie logu nie wlaczyla sie chlodnica.
                                            Zamieszczone przez Sezzam Zobacz wpis
                                            A i nawiazujac do tego loga statycznego to tak, najpierw minuta na lpg a potem przelaczylem na pb i jakas minute logowalem
                                            tak tylko zrób to dwukrotnie. min lpg, min pb, min lpg, min pb

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Statyczny:
                                              Grupa 007: Link (LPG: Nieco ponad 3 minuty)

                                              Grupa 007: Link (PB: Nieco ponad 3 minuty)

                                              Grupa 007: Link
                                              (Podwójny LPG-PB: Start na LPG. Markery 3 i 4 zignoruj bo przypadkowo nacisnąłem. Marker 5-6 to czas działania wentylatora chłodnicy)

                                              Grupa 008: Link (LPG: 2 minuty)

                                              Grupa 008: Link (PB: 2 minuty. Markery 1-2 to czas działania wentylatora chłodnicy)

                                              PS. Jest sposób żeby odczyty były szybciej? Mam interfejs KKL-USB, może coś przestawić w ustawieniach emulatora portu COM?

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Już sam zgupiałem. Log 007 na LPG 3minuty wygląda OK. Log 007 na Pb 3minuty wyglada względnie ok. Log 007 z markerami wygląda źle, i tu na 99% pojawia się błąd malfuction in circuit. Chyba jednak przyczyną będzie sonda bo nie wierze że dawkowanie obu paliw działa w tak losowy sposób...
                                                A wiesz że nigdy się nie zastanawiałem czy można to przyspieszyć...

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Oprócz błędu Mixture adaptation (add) Exceed czy jakoś tak i to zdaje się przed logami nie było nic. Specjalnie robiłem jak mówiłeś żeby kasować błędy nawet jak ich nie ma. Za każdym razem kasowałem czystą stronę. Nic, jutro mam zaplanowane dynamiki, może one coś powiedzą.

                                                  EDIT. Testy zaczynałem jak na 001 albo 002 temperatura była ok 81st. Co więcej silnik pracował nierówno (leciutkie falowanie obrotów). Nawet jeśli tego nie widać na logach to było to słychać i czuć w samochodzie.
                                                  Ostatnio edytowany przez Sezzam; 27625.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X