Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O1 1.8T AGU dławienie się silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Dzis o 11 odwozilem kuzyna na pociag to auto od samego poczatku szarpalo. Potem na 14 jechalem do miasta mojej pracy i tylko pod koniec trasy szarpal. W drodze powrotnej tylko czasem sie zaksztusil. Caly czas na lpg.
    Teraz podpialem komputer i oto co zastalem

    Wysłane z mojego X520 przy użyciu Tapatalka

    Komentarz


    • #27
      Przed chwila odpalilem auto i chodzilo na luzie jakby nie palil na jeden garnek. Po chwili sie unormowalo wiec wypinalismy z tata cewki po kolei i przy ostatniej nie bylo reakcji. Mozliwe, ze cewka jest walnieta i przez to sonda wariuje?

      Wysłane z mojego X520 przy użyciu Tapatalka

      Komentarz


      • #28
        Logi po wymianie czwartej cewki. Póki co nie mam czasu się przejechać, może jutro będzie dynamika :/

        Statyczny:
        Grupa 008: Link (PB: Statyczny 2 minuty)
        Grupa 008: Link (LPG: Statyczny 2 minuty)
        Grupa 007: Link (Podwójny LPG-PB: Start LPG)

        Komentarz


        • #29
          Statyczny:
          Grupa 007: Link (Podwójny LPG-PB: Start LPG. Markery to czas działania wentylatora chłodnicy. Log robiony zaraz po dynamicznych.)

          Grupy 013, 025: http://vaglog.pl/log-013_025_2EFK9.html) (Dynamiczny LPG - trzeci bieg od 1500-6200rpm (40-140km/h)

          Grupy 013, 025: Link (Dynamiczny PB - trzeci bieg od 1500-6200rpm (40-140km/h))

          Grupy 002, 007: Link (Dynamiczny LPG - trzeci bieg od 1500-6200rpm (40-140km/h))

          Grupy 002, 007: Link (Dynamiczny PB - trzeci bieg od 1500-6200rpm (40-140km/h))

          Niestety nie jestem w stanie zrobić dynamicznych na czwartym biegu jak prosiłeś. Rozpędzenie auta od 50-200+ km/h będzie trwało bardzo długo a nie mam 10KM bezpiecznej drogi.
          Co więcej od samego początku na trzecim biegu rwał, praktycznie do końca.

          Komentarz


          • #30
            3ci jest ok. Wystarczy.
            Co do logów to nie wydaje mi się że były dokładnie od 1500 niestety przy tych do turbo nie ma RPM ale nie wierze że poczatek logu jest od 1500 tylko dopiero kawałek dalej. Obawiam się żeturbo nei ma się najlepiej :/
            Przepływka jest zdrowa, za to mieszanka... tu jest już nie bardzo... i nie wiem czy to pompa paliwa czy zła regulacja LPG. Napewno jest różnica w paliwach.

            Komentarz


            • #31
              Cholera, próbowałem logować mniej więcej od 1500 do czerwonego pola ale nie wykluczam błędu ludzkiego. Jeśli jest różnica w paliwach (obu) to czy aby na pewno oba byłyby rozregulowane? LPG miałem niedawno ustawiany. Pierwsza Twoja myśl to sonda lambda, czy ona może być winna? Wymienić sondę to nie problem a koszt 200zł więc do przeżycia. Za cewkę tyle płaciłem. Co ciekawe po mieście mi się teraz nie dławił. Turbinę wymieniać czy regenerować?

              Komentarz


              • #32
                Turbinę dać komuś kto się zna... to może być jakaś dziura w wężykach, N75, DV, może sama turbina...Ewentualnie węzyki, N75, DV sprawdzać samemu, na necie powinno być info jak to sprawdzić. Sam nie mam turbo więc nie powiem jak :P
                Różnica w paliwach to różnica pomiędzy jednym a drugim, nie ma czegoś takiego że oba są rozregulowane. Po prostu działa to tak że albo LPG było ustawione kiedyś gdy jeszcze PB dobrze działało a w miedzyczasie coś z Pb siadło, albo gaz był ustawiony z D i teraz rozwala Pb. Skłaniam się jednak ku opcji z padającą Pb. Co masz w grupie 008? Odczyt 008 w tym przypadku musi się odbyć gdy jeździłeś minimum z 40km bez kasowania błędów czyli zerowania 008.
                Sondy bym nie obarczał tą sprawą. Powiedziałbym że pracuje idealnie. Wskazując praktycznie te same wartości po przełączeniu paliw. Można pojechać na sprawdzenie ciśnienia paliwa, można odżałować z 50km na Pb i potem powtórzyć log dynamiczny 002+007 (no już nie musiałoby być idealnie do 6k RPM), można jechać do gazmana ogarniętego to coś powie o lpg do pb. Zacznijmy od tego co jest aktualnie w 008 (przy założeniu że przejechałeś ze 40km bez kasowania błędów)

                Komentarz


                • #33
                  40km bez kasowania bledow bedzie zrobione we wtorek. Dokladniej 120km w jedna strone bo do Poznania jade. Niestety nie dam rady robic dynamikow bo sam jade. Druga sprawa to przenosze sobie obd i pewnie kolo srody przyjdzie mi przedlozka wiec log bedzie dopiero w srode. Pompa paliwa jest mniej wiecej tak samo droga jak lambda wiec kupic to nie problem. Pytanie jaka bo jedne w specyfikacji maja cisnienie 3 bar a inne 4. No i przeplyw paliwa rozny od 80 do 110l. Podjade do gazownika, moze cos powie. Oni mechanike tez chyba robia wiec powinien turbo mi przepatrzec. A czy jesli gaz byl ustawiony kiedy pb dzialalo to czy problem nie powinien wystepowac tylko na pb? Mam jezdzac na pb czy lpg?

                  Wysłane z mojego X520 przy użyciu Tapatalka

                  Komentarz


                  • #34
                    Pewnie trzeba by popatrzeć na starą i po numerze dojść. Mi się wydaje że warto najpierw sprawdzić ciśnienie po prostu. Ale prawda że słaba pompa to nei problemy na Pb i LPG.
                    Szarpanie może być problem z układem zapłonowym... Trochę widać stukanie w 013 co jest zwiastunem czeso słabego układu zapłonowego. Zawyczaj objawiają się one na cieplejszym silniku i ciężko oczywiście sprawdzić. AGU chyba nie ma miernika missfireów... Świece dawno zmieniałeś? Na lpg trzeba lepszej iskry więc szarpanie będzie mocniejsze. Wrrzuć piątke, nie wiem z 1200obr (generalnie niskie obroty) i przyciśnij pedał mocniej (tak do połowy). Jak szarpie z dołu to najcześciej układ zapłonowy. Są też sposoby z psikaniem wody w okolicach, kabli cewek świec, w nocy i obserowaniem pracy silnika oraz czy nie widać iskry.
                    jedź na lpg zobacz co pokazuje 008, najlepiej kilka razy, zrób fotkę (tam będą 2 wartości i nie powienny się znacznie zmieniać w czasie, więc fotka czy nawet spisanie na kartce styknie). Jeśli to będzie w porządku no to coś nie tak raczej z paliwem.
                    Co do LPG to wiadomo... zależy jakie masz zaufanie do gazmana.
                    Wydaje mi się że masz więcej niż jeden problem... dlatego ja bym zaczął od dobrego speca od turbo lub własnej zabawy, żeby ktoś CI nie kazał regenerować a to jej sterowanie jest nie takie (pisałeś że auto nie ma takiej mocy). Gdy ogarniesz moc to do sprawdzenie ciśnienie paliwa. Później jeśli szarpanie zostanie to to.
                    Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

                    Komentarz


                    • #35
                      Świece były zmieniane niecały rok temu właśnie dlatego, że szarpał. Bez rezultatu. Mogę nowe założyć w następnym tygodniu na przykład. Kable od cewek może mi elektryk chyba sprawdzić co? Ten gazowiec mi na pierwszym przeglądzie przestawił przełączanie z LPG na PB bo przy wysokich obrotach i przyspieszaniu jak mi się LPG kończyło to dostawałem takie uderzenie na skrzynię. Ponoć ten co mi zakładał ustawił za niskie ciśnienie przełączania. Jak się z gościem gada to spoko jest. Poza tym zawsze jeździ autem żeby sprawdzić jak po naprawie jest.

                      Komentarz


                      • #36
                        Oj nie wiem czy znajdziesz takiego ktory bedzie chętny to sprawdzić bo aby to sprawdzić bardzo dokładnie to trzeba się sporo postarać. ALe próbuj.

                        Komentarz


                        • #37
                          turbo jest raczej ok tu jest inny problem!
                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                            turbo jest raczej ok tu jest inny problem!
                            W takim razie jaki?
                            Analizując log turbiny Link autor zaczyna przyspieszać od 9.81sekundy logu a wartość bliska zdanej jest dopiero w 21.17sekundzie logu. To nie trochę za wolno?
                            Tutaj przykład innego logu: Link i ta sama "czynność" zajmuje około 3sekudny, tutaj podobnie: Link
                            Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

                            Komentarz


                            • #39
                              Statyczny:
                              Grupa 008: Link (PB: 2 minuty)
                              Grupa 008: Link (LPG: 2 minuty)
                              Grupa 007: Link (Podwójny LPG-PB: Start LPG)

                              Na trasie do Poznania przez 10-20KM było dobrze, potem zaczął szarpać cały czas. W drodze powrotnej to samo. Dziś jak zajechałem do kumpla szarpał cały czas od odpalenia. Po zgaszeniu czuć było benzynę (LPG się skończył). W drodze powrotnej też szarpał.

                              Jak ostygnie to sprawdzę świece.

                              Komentarz


                              • #40
                                No widać że regulacja jest różnica między paliwami.

                                Komentarz


                                • #41
                                  Za tydzien pojade do mechanika, ktory podobno dlubie przy aucie az nie znajdzie przyczyny wiec zobaczymy. Wspomne mu zebu przepatrzal n75, dv i weze od turbo bo nie wiem czy bedzie w stanie ocenic stan turbiny

                                  Wysłane z mojego X520 przy użyciu Tapatalka

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Jestem po wizycie u mechanika. Stwierdzil, ze mam niewypaly na zaplonie i na jutro zamowil mi 4 cewki i podmienimy.

                                    Wysłane z mojego X520 przy użyciu Tapatalka

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      I coś wyszło z tej wymiany?

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Niestety kompletnie nic, w przyszlym tygodniu jestem z elektrykiem umowiony.

                                        Wysłane z mojego X520 przy użyciu Tapatalka

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          A teraz tylko mam jeszcze pytanie o świece. W książce serwisowej podają model świecy Bosha i NGK przy czym zaznaczone jest żeby miała 7mm szczeliny tymczasem po modelu NGK wyskakują mi tylko takie z 8mm (nawet według ich katalogu takie powinny być do mojego auta).

                                          Mogę je zastosować?

                                          Według książki powinienem w AGU mieć boshowskie F7LTCR ale one sa trzyelektrodowe z odstępem 1mm albo NGK PFR6Q ale one mają odstęp 8mm.

                                          Oba rodzaje świec się różnią konstrukcyjnie.
                                          Ostatnio edytowany przez Sezzam; 27625.

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            7mm to wątpie. 0.7mm to możliwe. Skoro producent uważa je zamiennik, to nie mi to oceniać. Generalnie do LPG są takie szkoły:
                                            1) to samo co zaleca producent (czyli identyko)
                                            2) to co zaleca procent z przerwą zbitą do 0,7mm-0,8mm
                                            3) jednoelektrodowe z przerwą rzędu 0,7mm-0,8mm
                                            u siebie mam takie jak zaleca producent czyli trzy eleketrody i 1mm i żyje. Pewnie mi szybciej cewki padną ale cóż...

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Fakt, mialo byc 0.7, 0.8mm. Kupilem te NGK, ciekawe kiedy przyjda. Jutro zostawiam auto u elektryka, do 9 wrzesnia moze stac. Zrobi mi tez immo

                                              Wysłane z mojego Le X520 przy użyciu Tapatalka

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Diagnoza mojego elektryka to wariujacy aparat zaplonowy (przegrzewa sie i wariuje). Mowil, ze jak go tylko schlodzil plakiem to jak reka odjal. Plus problemy z immo to padajacy licznik. Nie wiecie kto mi moze go naprawic lub ograc tez z polifta lub o2 (wiem, ze niektorzy wymieniali sobie liczniki)?

                                                Wysłane z mojego Le X520 przy użyciu Tapatalka

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Jesli komus to pomoze to problemem byl modul zaplonowy. Po wymianie jest git majonez

                                                  Wysłane z mojego Le X520 przy użyciu Tapatalka

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X