Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dziwny problem z pedałem hamulca

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dziwny problem z pedałem hamulca

    Witam, mam dziwny problem z pedałem hamulca.
    Moje auto to Octavia I Tour 1.6 BFQ 2010 r. (przód tarcze, tył bębny), przebieg: 50 kkm (proszę się nie śmiać ).

    Co jakiś czas, podczas normalnego hamowania, pedał hamulca wpada prawie do podłogi,
    zamiast zatrzymać się mniej więcej w połowie skoku.
    Natomiast jak bardzo mocno docisnę pedał hamulca, to następne hamowania są już jak należy (pedał zatrzymuje się w połowie skoku).

    Zauważyłem, że to wpadanie pedału hamulca pojawia się chyba po przejechaniu autem po nierównościach, gdy auto drga (np. po przejechaniu płyt jumbo).

    Jestem już umówiony na przegląd układu hamulcowego, ale jeżeli macie jakieś sugestie, to chętnie poczytam.


  • #2
    Kiedy był zmieniony płyn hamulcowy...?
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • #3
      Ode mnie sugestia to odklejone okładziny szczęk hamulca z tyłu. Miałem identyczny przypadek we fiacie punto. Kiedyś depczę w pedał a on jebudu do samej podłogi jak jebnę drugi raz już na pełnej adrenalinie to mało sam zębów o fajerę nie wybiłem. Następnie dobrze przez kilkanaście hamowań i nagle znów ta sama sytuacja: pedał ->podłoga - występująca losowo.
      Efekt podobny jak przy odpowietrzaniu pedał ucieka w dół, kto deptał przy tej czynności w pedał to wie o czym mówię.
      ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
      Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
      Spalanie - Motostat.pl
      Spalanie - Motostat.pl

      Komentarz


      • #4
        PAOLO ESCO płyn hamulcowy nie był zmieniany i właśnie od tego zacznę rozwiązywanie problemu u mechanika.
        Dodatkowo przeczyszczenie i sprawdzenie działania zacisków hamulców przednich i szczęk tylnych.
        Na ten czas nic więcej nie przychodzi mi do głowy.

        Bambek1 dokładnie tak zachowuje się pedał hamulca, jak napisałeś.

        Komentarz


        • #5
          To najprostrze sugestie. Sprawdź klocki i szczęki z czyszczeniem i rozruszaniem mechanizmów i płyn do wymiany - właśnie z racji długiego czasu i małego przebiegu, układ hamulcowy może być zastany, a płyn w kiepskim stanie.

          ​​​​
          pozdrawiam - Darek

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpis
            To najprostrze sugestie. Sprawdź klocki i szczęki z czyszczeniem i rozruszaniem mechanizmów i płyn do wymiany - właśnie z racji długiego czasu i małego przebiegu, układ hamulcowy może być zastany, a płyn w kiepskim stanie.
            Oczywiście płyn może powodować takie numery ale raczej wtedy gdyby był już bardzo stary i dodatkowo zmęczony dynamiczną jazdą np. górską gdy płyn byłby doprowadzony do stanu wrzenia i sprężane były by pęcherzyki powietrza. Trzeba tu też mieć na uwadze, że niewielki wzrost zawartości wilgoci (wody) w płynie drastycznie obniża jego temperaturę wrzenia. Natomiast przynajmniej u mnie to był problem, że pedał leciał w podłogę przy pierwszym hamowaniu więc płyn wtedy na pewno nie wrzał, poza tym odkąd mam swoje własne 4 kółka robię wymianę płynu po zakupie obowiązkowo a następnie co około 3 lata.
            Ja ciągle obstawiam na pierwszym miejscu problem ze szczękami albo też może jakaś nieszczelność na pompie, cylinderkach itp. elementach układu ale to raczej był by ciągły i stały spadek skuteczności a nie losowy.

            Kolego a jak stan płynu w zbiorniczku jest pod max, nie ubywa?
            ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
            Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
            Spalanie - Motostat.pl
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz


            • #7
              Ja nie obstawiam, że to jest problem ze starym płynem, ale z racji "jego wieku" (7 lat) należy go wymienić,
              zwłaszcza, że nadążyła się ku temu okazja.
              Poza tym trzeba wyeliminować każdą ewentualną przyczynę.

              Poziom płynu hamulcowego kontroluję systematycznie i jest go tyle ile było,
              gdy odbierałem auto z salonu, czyli dokładnie w połowie pomiędzy min, a max.

              Wizyta u zaprzyjaźnionego mechanika odwlekła się, ale jak coś będę wiedział to napiszę.
              A jeżeli jeszcze ktoś ma jakieś sugestie, to chętnie ich wysłucham.

              Komentarz


              • #8
                Ale tu nie chodzi o poziom płynu tylko jego jakość (jest higroskopijny). A przez tyle lat mógł sporo wody wchłonąć. Przy samych okladzinach też jest już pewnie zmęczony.
                pozdrawiam - Darek

                Komentarz


                • #9
                  Zacznij od wymiany płynu i odpowietrzenia całego układu - najtańsza opcja ... u mnie (w mojej byłej 0 1) po wymianie płynu hamulcowego z ori na ATE wszystkie objawy zniknęły. Jeżeli to nie poskutkuje ...szukaj dalej (pompa?) - ważne byś miał "kumatego" mechanika.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz


                  • #10
                    ruwado jasna sprawa, że płyn jest higroskopijny i należy go wymienić (wiem, że trochę olałem ten temat, ale nic złego z hamulcami się nie działo).

                    Ale pytanie jest dlaczego czasem pedał leci w podłogę, a po mocny dociśnięciu pedału gdy auto stoi,
                    następne hamowania są już normalne - pedał staje w połowie skoku?
                    A za pewien czas (np. kilka dni) znów sytuacja się powtarza.

                    Naprawdę chciałby, aby problemem był tylko stary płyn hamulcowy.

                    Komentarz


                    • #11
                      PAOLO ESCO mam nadzieję, że u mnie będzie tak, jak u Ciebie i problem zniknie po wymianie płynu i odpowietrzeniu.
                      O ile wiem, to nie trzeba potem odpowietrzać pompy ABS'u. Mam rację?

                      Komentarz


                      • #12
                        Koledzy musicie dobrze odpowietrzyć hamulce przy kołach i na koniec komputerem odpowietrzyć pompę abs-u aby ją odpowietrzyć , efekt wpadania pedału jest właśnie spowodowany powietrzem w układzie hamulcowym .ok
                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                        Komentarz


                        • #13
                          ROBAL_26, a możesz podesłać procedurę odpowietrzania pompy ABS?
                          Dostęp do programu będę miał, tylko nie wiem, czy będziemy wiedzieli jak tą pompę odpowietrzyć.

                          Komentarz


                          • #14
                            Procedura ta wyjaśnia jak odpowietrzyć pompę systemu ABS. Korzystanie z omówionego tu sposobu odpowietrzania nie jest konieczne, o ile pompa ABS'u nie została kompletnie "osuszona" np. po zupełnym wycieku płynu. Procedura ta nie musi też być wykonywana po zwykłej wymianie klocków hamulcowych, przewodów hamulcowych czy też nawet po wymianie płynu hamulcowego. Procedura ta nie jest też w stanie zastąpić tradycyjnej i chyba najpewniejszej metody odpowietrzania układu hamulcowego, polegającej na zespołowej pracy dwóch osób, z których jedna naciska pedał hamulca zwiększając ciśnienie w układzie, a druga luzuje odpowietrzniki usuwając w ten sposób ewentualne powietrze.

                            Do poprawnego przeprowadzenia czynności odpowietrzania pompy ABS'u przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:

                            ► Pojazd musi być podniesiony - koła nie mogą dotykać podłoża.

                            ► Włączony zapłon ( w pozycji ON )



                            Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Golf, GTi, Jetta, Audi TT



                            [Wybór]

                            [03-ABS/hamulce]

                            [Nastawy podst. - 04]


                            Grupa "001"

                            [Idź!]

                            W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.

                            [Gotowe, powrót]

                            ...i gotowe.





                            Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8.



                            [Wybór]

                            [03-ABS/hamulce]

                            [Nastawy podst. - 04]


                            Grupa "002"

                            [Idź!]

                            W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.

                            [Gotowe, powrót]

                            ...i gotowe.
                            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                            Komentarz


                            • #15
                              Dodam coś od siebie. To z tym podniesionym autem, to nie jest konieczne. Jeżeli jest dostęp do odpowietrzników, np z kanału, to nie ma potrzeby żeby auto było podniesione.
                              Dokładną kolejność działania podaje VAG. Przed odpowietrzaniem pompy, należałoby odpowietrzyć klasyczną metodą wszystkie zaciski. Tu mała uwaga. Sekcje hamulców są po przekątnej, czyli tylne lewe koło, przednie prawe. I tak odpowietrzamy. Procedurę odpowietrzania pompy z VAG podaje teraz z pamięci. Wchodzimy w nastawy jak napisał ROBAL_26, uruchamiamy procedurę. Trzymamy wciśnięty pedał hamulca. Pompa się uruchamia i wypycha pedał (który naciskamy). Następnie zgodnie z tym co każe VAG puszczamy i odkręcamy jeden odpowietrznik z przodu. Następnie pompujemy ok 10 razy pedałem hamulca, w ten sposób wypychamy płyn z powietrzem. Zakręcamy odpowietrznik. Następnie to samo przy drugim przednim zacisku. Oczywiście na odpowietrznikach wężyki i do pojemników. Powtarzamy do czasu, gdy w wężykach nie będzie znajdował się sam płyn, bez powietrza.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez utek Zobacz wpis
                                Powtarzamy do czasu, gdy w wężykach nie będzie znajdował się sam płyn, bez powietrza.
                                Nie czepiam się ale w ostatnim zdaniu przez pomyłkę wkradło Ci się "nie".
                                Powtarzamy do czasu, gdy w wężykach będzie znajdował się sam płyn, bez powietrza.
                                Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
                                ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                Spalanie - Motostat.pl
                                Spalanie - Motostat.pl

                                Komentarz


                                • #17
                                  Czy problem został rozwiązany...?
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Jeszcze nie wiem, czy problem został rozwiązany, bo to wpadanie pedału hamulca podczas hamowania nie zdarzą się często.
                                    Puki co, to został wymieniony płyn hamulcowy, ruchome elementy w zacisku hamulca oraz prowadnice szczęk zostały wyczyszczone i nasmarowane.
                                    Samoregulator luzu szczęk hamulcowych został sprawdzony i działał właściwie.

                                    Teraz czekam czy problem się powtórzy, czy nie.

                                    Sugestia ze strony mechanika, gdyby problem się powtórzył, jest taka, aby szukać problemu w pompie hamulcowej,
                                    która być może w czasie hamowania przepuszcza płyn z sekcji do zbiorniczka płynu nad pompą.
                                    Albo szukać problemu w cylinderkach, ale one wyglądały normalnie - nie ciekły.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez andrzej22 Zobacz wpis
                                      Teraz czekam czy problem się powtórzy, czy nie.
                                      Oby Ci kolego centymetrów nie zabrakło za którymś razem.
                                      Koszt wymiany i nowych uszczelniaczy pompy jest żaden w porównaniu do kosztów wjechania w kogoś.
                                      Co jak co ale u mnie światło może nie świecić "trąbik" nie trąbić ale heble nie mogą mieć marginesu na nie zadziałanie.
                                      ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                      Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                      Spalanie - Motostat.pl
                                      Spalanie - Motostat.pl

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X