Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Faluje, gaśnie na zimnym 1.6aee

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    Niestety problem wrócił jak bumerang. Udało mi się w końcu ogarnąć vcds. Dzisiaj po skakaniu obrotów wyskoczył mi taki błąd: 00609 - ignition output 1 31-10- open or short to ground intermittent
    Dodatkowo podczas wolnego ruszania na samym sprzęgle silnik traci obroty i pedał gazu ucieka z pod nogi. Udało mi się zrobić adaptację przepustnicy ale jeszcze nie testowałem podczas jazdy.

    Komentarz


    • #52
      Poszukałem i wynika, że nie masz iskry na 1 cylindrze, może świece zerknij?

      Komentarz


      • #53
        Zamieszczone przez Alek_M Zobacz wpis
        Poszukałem i wynika, że nie masz iskry na 1 cylindrze, może świece zerknij?
        świecę już podmieniałem wcześniej na 3 różne komplety. Były nawet jednoelektrodowe. Aktualnie mam dedykowane czyli NGK BUR6ET Świeca na 1 cylindrze dodatkowo wygląda ładnie, być może dlatego że nie dzieje się to non stop tylko wyrywkowo. Może coś jest z podawaniem impulsów na cewkę?
        Ostatnio edytowany przez camel19; 44053.

        Komentarz


        • #54
          Mam ten sam silnik w Felicii. Może za bardzo przestawiłeś zapłon i wypada na 1 cylindrze?

          Komentarz


          • #55
            Zamieszczone przez Alek_M Zobacz wpis
            Mam ten sam silnik w Felicii. Może za bardzo przestawiłeś zapłon i wypada na 1 cylindrze?
            Z zapłonem kombinowałem nie raz. Po delikatnym przestawieniu jest gorzej niezależnie czy przyśpieszę czy opóźnię. Wtedy zwalałem klemę z aku i po resecie sterownika pracował lepiej nie licząc wyrywkowego falowania. Teraz tak mam że jak jest bardziej przyśpieszony to poszarpuje przy 2tys a jak go opóźnię to ogólnie silnik jest słabszy i reaguję bujaniem obrotów np jak włączę światła, dmuchawę itp. tylko tyle że nie szarpię. Kiedyś ustawili mi też na lampie to ledwo do domu dojechałem tak bujało obrotami... Sam kręciłem aparatem ale tu był ruch 1mm w lewo lub prawo.

            Komentarz


            • #56
              camel19 ,
              już tydzień temu mechanik zdiagnozował Tobie że wywala zapłon na pierwszym cylindrze . Trzeba było naprawiać w tym kierunku . Jeśli świece podmieniłeś to w następnej kolejności : kable zapłonowe , cewka , sprawdzenie pod kątem ,, lewego powietrza " oraz jeśli to wszystko nie pomoże to musisz sprawdzić wtrysk na pierwszym . Być może się zacina .

              Komentarz


              • #57
                Wszystko też było podmieniane u mechanika. Cewka, świece itp. Tylko że to też się dzieje na lpg więc nie miał by chyba nic do rzeczy wtryskiwacz od pb? Aktualnie jeżdżę też na drugiej sondzie. Obrzydł mi już ten samochód, nie można jeździć po ludzku tylko falują ciągle te obroty. Nawet nie ma jak sprzedać tego. Myślę że jeśli występuje to na lpg oraz na pb (co prawda rzadziej) to musi być to coś wspólnego co korzysta, pracuję na obu paliwach. Jeszcze nie zaglądałem do ecu silnika tylko.Ten zapłon też bardzo ciężko ustawić.

                Komentarz


                • #58
                  Musisz pojeździć z zapiętym kompem i zobaczyć w jakich sytuacjach i na którym paliwie masz wypadanie zapłonu na 1 cylindrze . Pod obciążeniem ( w czasie jazdy ) będzie widać . Uszkodzony oring wtryskiwacza da takie objawy na obu paliwach bo akurat tędy może ssać lewe powietrze .

                  Komentarz


                  • #59
                    Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                    Musisz pojeździć z zapiętym kompem i zobaczyć w jakich sytuacjach i na którym paliwie masz wypadanie zapłonu na 1 cylindrze . Pod obciążeniem ( w czasie jazdy ) będzie widać . Uszkodzony oring wtryskiwacza da takie objawy na obu paliwach bo akurat tędy może ssać lewe powietrze .
                    W vcds które bloki pomiarowe ustawić do tego podglądu?

                    Komentarz


                    • #60
                      U mnie to bloki 14-16 . Na 15 zlicza w cylindrach 1 do 3 a 16 tylko z cylindra 4 .

                      Komentarz


                      • #61
                        Jak już go rozgrzejesz do 90 stopni to zobacz jakie masz korekty lambda w bloku 001 . Zobacz na Pb i osobno na gazie . Wszystko na wolnych obrotach .

                        Komentarz


                        • #62
                          Oki. Będę się tym sugerował. W wolnej chwili zobaczę bo teraz ciągle praca

                          Komentarz


                          • #63
                            Dzisiaj rano w całkowitej ciemności w garażu odkryłem mrygające iskierki na nowych trzech przewodach janmora do lpg/cng za 150zł kupionych w zeszłym miesiącu

                            Komentarz


                            • #64
                              Jak już zapewne zauważyłeś , nowe nie równa się dobre . Janmory nie mają zbyt dobrych opinii . Ja u siebie jakiś czas temu walczyłem z ,, podszarpywaniem " w czasie jazdy ze stałą prędkością . Co się okazało , po wymianie świec na nowe jedna była wadliwa i gdy silnik się rozgrzał wypadały zapłony na pierwszym cylindrze . Na zimnym było o.k. Ponieważ zawsze wożę jedną zapasową świecę to podmieniłem i wszystko wróciło do normy .

                              Komentarz


                              • #65
                                Byłem już w sklepie i powiedziałem o co chodzi to też nie polecali janmora. Zamówiłem beru. Mam nadzieję że coś się w końcu polepszy...

                                Komentarz


                                • #66
                                  Wymieniłem przewody i wróciłem do świec jednoelektrodowych zmniejszając ich przerwę z 0.9 na .0.75. Akurat miałem taki szczelinomierz. Niby jest trochę stabilniej. Dodatkowo wyrównałem czasy wtrysków pb i lpg. Silnikiem już nie rzuca na wolnych. Ale za to po włączeniu np świateł czy dmuchawy mam bujanie obrotów w dół. Wziąłem kilka razy dmuchawę od 0 do 4 i silnik tak się rozbujał że zaczął falować. Po chwili przestał. Pisałem wyżej o sporych spadkach napięcia. Być może aku lub altek siada. Mam zamiar najpierw podjechać na warsztat i sprawdzić sprawność aku żeby coś ewentualnie wyeliminować...

                                  Komentarz


                                  • #67
                                    Mam podobny kłopot w 1,6 BCB, z tym, że u mnie była już czyszczona i adaptowana przepustnica. Świece nowe Breu wg katalogu producenta. Palcocewki jeszcze oryginalne. Takie szarpanie silnikiem występowało czasami np. podczas postoju na światłach, na wolnych obrotach. Obroty biegu jałowego są ustawione na ok. 620 bez możliwości regulacji (not adjustable), ale jak włancza się kilmatyzację, to na sktuek większego obciążenia silnika, wolne obroty ustawiają się na lekko pow. 900, zobaczymy co to da. Błąd sondy labda też u mnie wywala na tablicy - check się świecie. Dziś zatankowałem eksperymentalnie 98, zobaczymy co to da.
                                    Silnik R18A2.
                                    http://www.dadrl.org.uk
                                    http://www.lightmare.org

                                    Komentarz


                                    • #68
                                      Ja dzisiaj u siebie odkryłem mały wyciek gazu na reduktorze. Podokręcałem przewody i już jest spoko. Zebrałem od nowa mapy. Tylko mam problem z mnożnikiem bo podczas autokalibracji wyskakuję że mam za duże dysze a jakoś do tej pory były ok bo i mnożnik był wporządku. Po tych zabiegach teraz nawet po dodaniu lekko gazu czy to na lpg/pb przy schodzeniu z obrotów silnik zaraz faluje i gaśnie. Był rozgrzany do przeszło 90 stopni. Ogólnie masakra. Odłączyłem kolejny raz klemę. Zobaczę wieczorem czy coś to da. Mam zamiar jechać do porządnego fachowca od lpg. Myślę że tu jest pies pogrzebany....

                                      Komentarz


                                      • #69
                                        Jak ci wyskakuje że dysze są za duże to może da się ruszyć ciśnienie na reduktorze w dół. Kręć śruba i sprawdź czy się zmienia i w którą stronę.

                                        Komentarz


                                        • #70
                                          Ciśnienie dałem na ok 1.1. Jest to praktycznie min na reduktorze. Przy kalibracji nic to nie dało.

                                          Komentarz


                                          • #71
                                            Nie wiem co to za reduktor i jaki ma zakres. Masz mnożnik za nisko jeśli jest błąd. Jeśli nie da się na reduktorze zejść no to trzeba dysze nowe i rozwiercić na mniejsze. Problem w tym że nie zawsze trzeba wierzyć auto kalibracji ale temu co wyjdzie po zebraniu map (lepiej w sumie sic na czas wtrysku lub na korekty czy afr). Warto też sprawdzić czy są wprowadzone jakieś inne korekty np po ciśnieniu, temperaturze czy obrotach. Jeśli wszystko czyste i wyskakuje komunikat plus mnożnik wychodzi nisko to wtryski LPG faktycznie mogą nie obrobić niskich czasie wtrysku i będzie kulał na wolnych.
                                            wcześniej skoro mnożnik był ok ale był wyciek to musiało nie dochodzić tyle LPG do kolektora.
                                            Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

                                            Komentarz


                                            • #72
                                              Reduktor alaska at-09, listwa wtryskowa omvl dream. Teraz nim buja na pb i lpg. Jest tak samo. Mapy mam ogólnie spoko tylko mnoźnik niski. Może wali gazem podciśnieniem do kolektora? Nie mam już pojęcia. Ciekawe czy jutro uda mi się zachaczyć gazownika

                                              Komentarz


                                              • #73
                                                No to Alaska ma chyba od 0,9bar więc zakres jeszcze jest. Wrzuć screeny na wolnych z programu do LPG z gazu i po przełączeniu na pb. Z ustawień i z mapami.
                                                puszczanie jest bardzo łatwo sprawdzić. Lokalizujesz przewód gumowy do kolektora, czyli podciśnienie. Po skończonej jeździe od razu ściągasz wężyk i wkładasz do szklanki z wodą. Jak lecą bomble to puszcza. Tak samo robi się z wtryskami ale tu może być różnie z dostępem do wężyków.
                                                Omvl z doświadczenia rzadko jest nową listwa bo już mamo kto to montuje więc mogą mieć dość. I szybkie też z tego co kojarzę nie są.
                                                choć szczerze jedno i drugie średnio mi pasuje do objawów tego że buja na pb i LPG. Chyba że problem z LPG rozregulował korekty.
                                                Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

                                                Komentarz


                                                • #74
                                                  Jak będę miał chwilkę to wrzucę foty. Tak jak też pisałem wcześniej zwiekszylem prędkości wtrysków lpg. Jest taka opcja w programie i było napisane że robi się to tylko w ostateczności. Czasy lpg są teraz minimalnie większe od pb. Skutek taki że równiej pracuję na wolnych. Byłem u gazownika. Stwierdził że to właśnie listwa wtryskowa lpg pada. Akurat nie miał takiej jaka by pasowała. Nic szczegółowo fizycznie nie patrzył. Większość to na kompie. Spróbuję zrobić ten test z podciśnieniem. Zapomniałem jeszcze o jednej rzeczy. Kiedy skasowałem obie mapy to przy próbie ruszania na pb silnik stawał dęba. Nie było reakcji na gaz. Jak by był zgaszony. Po chwili takiej zawiechy udało się ruszyć. Jak już zebrałem mapę pb to już tak się nie działo.
                                                  Ostatnio edytowany przez camel19; 44053.

                                                  Komentarz


                                                  • #75
                                                    W między czasie wrzucam filmik jak to wygląda na obrotomierzu. Podbicia obrotów do ok 1.1tyś są moją zasługą żeby wywołać folowanie. Na filmiku pojawia się od 1.18min i 4.30min.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X