Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Faluje, gaśnie na zimnym 1.6aee

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    od bardzo wielu czynników, począwszy od niewłaściwie mieszanki, niesprawności czujników, typu mapsensor, przepustnica, sonda, pewnie coś jeszcze skończywszy na samym ECU. W temacie było mówione że dzieje się tak na zimnym, może w momencie gdy sonda zaczyna sterować... nie wiem. Czy przy tym falowaniu i zwiększaniu czasu zmieniają się bardzo obroty?

    Komentarz


    • #27
      Obroty zawsze idą w dół. Najczęściej tak do ok 400-500 lub niżej i wtedy gaśnie i normalnie odpala. Czyli raczej wtrysk od pb mi nie leje. Oglądałem świece i wszystkie są ładne i mają jasnawy kolor. Sonda niby też mieści się w granicach ale odczułem wrażenie że jest lepiej jak ją odłączyłem na pb chociażby z tego względu że nie szarpał. Teraz na lpg silnik ma nierownomierne podrygiwania. Na pb czasami leciutko to czuć. Dzisiaj znowu raz mi się zdusił że nie chciał jechać i musiałem przełączyć na pb. Kawałek tak przejechałem i potem jak przełączyłem na lpg to już jechał.

      Komentarz


      • #28
        Jedyne co CI moge przez ten internet poradzić to kupić kabelek, zrobić logi, może coś wyjdzie. Chociaż wątpię, że tu akurat wyjdzie.

        Komentarz


        • #29
          Chyba zaryzykuję i podmienie sondę. Chociaż na uzywkę i zobaczę efekt. Może się uda w tym tyg. Bo tak jak pisałem zaczyna się dziać jak by chwilami była odłączona. Szczególnie na lpg i na tym paliwie bardziej silnik kuleje szczególnie na wolnych obrotach.

          Komentarz


          • #30
            camel19 ,
            a ten mechanik co byłeś u niego w sobotę nie sprawdził jakie jest wzbogacenie/zubożenie od lambdy na wolnych obrotach ? Oczywiście jak lambda będzie niesprawna to wyniki mogą być niewiarygodne .... Może analizator spalin by coś tu podpowiedział ( chodzi mi o skład mieszanki ) i różnice Pb vs LPG .

            Komentarz


            • #31
              Napisz jeszcze , ta instalacja lpg to ile kilometrów ma przejechane ? Reduktor był kiedyś czyszczony , wymieniany , regenerowany ? Na Pb gaśnie w czasie przyspieszania ? Brakuje mocy ? Czy największe cyrki dzieją się tylko na gazie ? Świece sprawdzałeś pod kątem odstępu elektrod ? Może jednak postaraj się pojeździć trochę na benzynie .

              Komentarz


              • #32
                Mam właśnie zamiar tam podjechać żeby mi wymienili sondę. Mówił że ma bo kupowali cały wydech i im została i że będzie pasować. Widziałem tylko na kompie pracę sondy. Nic wiecej nie robił a może być tak jak kolega kilka postów wyżej pisał że niby wszystko cacy a nie steruje. Jak się jeździ na samym pb to nie faluje teraz tylko poszarpuje delikatnie a jak ją odłączyłem to i tego nie było. Myślałem też o analizatorze spalin ale akurat teraz nie mam czasu i jak jeździć po wszystkich i to też dodatkowe koszty.

                Komentarz


                • #33
                  Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                  Napisz jeszcze , ta instalacja lpg to ile kilometrów ma przejechane ? Reduktor był kiedyś czyszczony , wymieniany , regenerowany ? Na Pb gaśnie w czasie przyspieszania ? Brakuje mocy ? Czy największe cyrki dzieją się tylko na gazie ? Świece sprawdzałeś pod kątem odstępu elektrod ? Może jednak postaraj się pojeździć trochę na benzynie .
                  Wiem tylko że była zakładana w 2013r. Póki co jeżdżę na samym pb. Ogólnie jeździ dobrze nie brakuje mocy. Jedynie są te poszarpywania w okolicach 2tys jak by chwilami czegoś mu brakowało. Tak jak pisałem że jak zacznie falowac na lpg i przeskocze na pb to często dalej to trwa a jeśli jadę na samym pb od odpalenia to falowań nie ma. Reduktor trzyma ciśnienie 1.2 i ma jeszcze duży zapas regulacji. Świece wymienialem nawet na jednoelektrodowe. Standardowo są trzyelektrodowe i do tych wróciłem bo jakoś lepiej na nich jeździł.

                  Komentarz


                  • #34
                    Pytałem o przebieg lpg bo też istnieje taka możliwość że reduktor może się przycinać i chwilowo nie podaje odpowiedniej ilości gazu . W moim aucie ( instalacja Landi Renzo Reduktor LI02 ) po przebiegu ok 55 tys na LPG ( oba filtry wymieniane na czas ) reduktor był totalnie zapchany . W lato go rozkręciłem , wyczyściłem i powymieniałem co potrzeba . Może jeszcze sprawdź w tym kierunku ?

                    Komentarz


                    • #35
                      Ale jak by to była wina reduktora to podczas falowania po przeskoczeniu na pb nie powinno się uspokoić?

                      Komentarz


                      • #36
                        Miałem na myśli tylko to gaśnięcie po dodaniu gazu ( na lpg ) . Falowanie może mieć inną przyczynę ...

                        Komentarz


                        • #37
                          To gaśnięcie lub zawieszanie obrotów jest też po tym jak delikatnie przedstawię zapłon bo z tym też eksperymentowalem. Występuje przy pierwszej jeździe. Lub tak jak ostatnio miałem Po wyjściu z pracy a wtedy nic nie ruszałem oraz na odpiętej sondzie. Wogole nie jedzie tylko się dusi i obroty stoją albo spadają
                          Ostatnio edytowany przez camel19; 44053.

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez camel19 Zobacz wpis
                            przedstawię zapłon
                            że co?

                            Komentarz


                            • #39
                              Aaa miało być przestawie.

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez Bosmanek Zobacz wpis
                                A jak stoisz na światłach to robi ci silnik psikusa i sam wchodzi na obroty tak około do 1,5 tys i spada i znów w góre? Jaki masz sterownik od gazu? Masz może staga?
                                Ty ja mam coś podobnego ale tylko przy włączonej klimie... Wiesz co to może być ? tylko ja nie mam lpg...
                                http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
                                https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

                                Komentarz


                                • #41
                                  Zamieszczone przez Andy90 Zobacz wpis

                                  Ty ja mam coś podobnego ale tylko przy włączonej klimie... Wiesz co to może być ? tylko ja nie mam lpg...
                                  sam póki co z tym walczę a dodatkowo masz inny silnik niż ja

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Dzisiaj silnik na samej pb przyfalował w okolicach 90 stopni. Ogólnie oprócz trzęsienia na ssaniu wiekszych problemów nie było. W piątek jedzie do mechanika. Ciekawe czy coś uda mu się zdziałać...

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Sprawdziłem jeszcze jedną rzecz a dokładnie ładowanie aku. Bez włączonych odbiorników wynosi 14.31v a kiedy włączyłem wszystkie świata, dmuchawe na max i grzanie szyby to wynosiło już 12.09v...

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Zamieszczone przez camel19 Zobacz wpis
                                        przestawie.
                                        nawet jeśli to co rozumiesz przez "przestawie zapłon"

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
                                          nawet jeśli to co rozumiesz przez "przestawie zapłon"
                                          Zmiana kątu wyprzedzenia zapłonu

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Eeee... masz doświadczenie w chip-tuningu żeby takie rzeczy robić?

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Kiedyś pojechałem ustawiać kąt wyprzedzenia zapłonu na lampę. Ustawili na znaki i było cacy ale ledwo dojechałem do domu. Silnik mi gasł i nie miał mocy. Teraz jak delikatnie przyśpieszyłem to ma lepsze przyspieszenie i ogólnie lepiej się zbiera i spalanie trochę spadło. To polega tylko na poluzowaniu aparatu zapłonowego i delikatnego przestawieniu ok 1mm w stronę obrotów wałka rozrządu. Wtedy przyśpieszamy zapłon czyli daje wcześniej iskrę.
                                              Ostatnio edytowany przez camel19; 44053.

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                camel19 ,
                                                takimi sposobami do żadnych sensownych wniosków nie dojdziemy . Twoje auto jest już wiekowe . Na takie zachowania , jak było wcześniej napisane , ma wpływ wiele czynników . Zainwestuj w jakiś nawet tani tester diagnostyczny do samochodów z grupy vag , posprawdzaj podstawowe parametry i wtedy będziemy myśleć . Chyba że do wiosny złożysz już nowy silnik ....choć podejrzewam że wiosną i tak wszystko samo się naprawi ;-)

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                                                  camel19 ,
                                                  takimi sposobami do żadnych sensownych wniosków nie dojdziemy . Twoje auto jest już wiekowe . Na takie zachowania , jak było wcześniej napisane , ma wpływ wiele czynników . Zainwestuj w jakiś nawet tani tester diagnostyczny do samochodów z grupy vag , posprawdzaj podstawowe parametry i wtedy będziemy myśleć . Chyba że do wiosny złożysz już nowy silnik ....choć podejrzewam że wiosną i tak wszystko samo się naprawi ;-)
                                                  Ogólnie posiadam kabelek tylko już dłuższy czas mam problem z vcds. Nie chcę działać. Wrzuciłem nowe sterowniki itp ale jeszcze muszę nad tym posiedzieć. Mam też taki program jak Diag Pl ale mało co tam jest opisane. Tylko kilka pierwszych grup. Obroty silnika, temp, ładowanie i to z grubsza tyle. Reszty jak by nie ma. Błędy tym sprawdzałem to nic nie było...

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Dzisiaj została wymieniona sonda i kolejny raz aparat zapłonowy. Póki co nie odczułem szarpania przy przyśpieszaniu i jak na razie nie falował ale zobaczę jeszcze jak wyjdzie w praniu bo dużo nie jeździłem.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X