Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

drżenie kierownicy przy hamowaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • drżenie kierownicy przy hamowaniu

    Temat zapewne rzeka ale nie potrafię zlokalizować tego Przy prędkości 100-130 km/h muszę wyhamować zwłaszcza mocniej pojawiają się dość duże drżenia kierownicy Dodam że w ubiegłym roku robiłem zawieszenie końcówki sworznie drążki kierownicze gumy na wahaczach oraz tarcze klocki brembo zbieżność ustawiona po regeneracji przekładni . półośki nie powybijane .Jeszcze ewentualnie wyszły delikatne luzy na łącznikach ale nie na tyle duże by się aż tak przejmować . Pytanie na co zwrócić uwagę jeszcze ? piasty ? czy wymiana tarcz znowu ? Chętnie poczytam waszych najlepiej sprawdzonych porad które miał ktoś z was takie same Opony po wymianie i wyważeniu tez nie pomogły

  • #2
    Szklana kula mi podpowiada, że warto by tak przystawić czujnik do tarcz z obu ich stron i sprawdzić bicie zanim wyrzucisz kasę na kolejne być może nietrafione naprawy.
    Bicie trzeba sprwdzić raz przy piaście a raz na skraju. Miałem przypadek, że tarcze nie były krzywe a mimo to fajerą targało. Po zewnatrz gdzie sie spodziewałem max bicia było ok za to przy samej piascie była wypukłość tak jakby spuchł materiał na powierzchni równej około 2 monetom 5zł.
    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
    Spalanie - Motostat.pl
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz


    • #3
      Tarcze przetocz niekupuj od razu nowych , moze da sie uratowac. Ale najpierw zmierz czy proste.

      Komentarz


      • #4
        Jeden z ostatnich tematów z tym samym problemem.
        Problem przy hamowaniu-wibracje. - Octavia Club Polska

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez BASTIAN001 Zobacz wpis
          Jeden z ostatnich tematów z tym samym problemem.
          Problem przy hamowaniu-wibracje. - Octavia Club Polska
          Przeczytałem i nadal uważam że nadal brak rozwiązania problemu Jedynie co pozostaje to tylko kasa w rękę i próby jak tego się pozbyć Jak juz pisałem cały układ hamulcowy był robiony przód i tył zaciski tarcze przewody , nic nie trzyma koła nie grzeją się . Tarcze Brembo ( zawsze mi sie sprawdzały ) Jedyne co przychodzi do głowy by nie ponosić kosztów to łacznik stabilizatora ( wymienić gumy , nie mylić z łącznikami stabilizatora ) a później zakup tarcz chyba oryginałów na taki rozmiar jak mam czyli 288 .

          Komentarz


          • #6
            Sprawdź dokładnie kolego prowadnice tylnych zacisków ( jeśli cię przycinają to klocki nierówno ściskają tarcze i powodują wibracje ) -temat przerabiany u brata w golfie 4 gdy zakupił auto i właściciel wymienił 2 komplety tarcz przednich a problem leżał w zatartych prowadnicach tylnych ,oraz dokładnie sprawdź końcówki kierownicze i sworznie wahaczy .ok
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez ROBAL_26 Zobacz wpis
              Sprawdź dokładnie kolego prowadnice tylnych zacisków ( jeśli cię przycinają to klocki nierówno ściskają tarcze i powodują wibracje ) -temat przerabiany u brata w golfie 4 gdy zakupił auto i właściciel wymienił 2 komplety tarcz przednich a problem leżał w zatartych prowadnicach tylnych ,oraz dokładnie sprawdź końcówki kierownicze i sworznie wahaczy .ok
              Jak pisałem wcześniej zawieszenie mam wymienione łącznie z końcówkami drążki sworznie , przekładnie Prócz tego tarcze wszystkie nowe zaciski naprawione Jeśli chodzi o hamowanie to jest ewidentne szarpanie-bicie z przodu

              Komentarz


              • #8
                Wiec odpisuję w moim przypadku wystarczyła wymiana tarcz przód ATE ( bo drżenie występowało ewidentnie z przedniego zawieszenia ) Nie kupowałem żadnych tańszych bo wiem że nie warto Jeśli coś się zmieni i powróciłyby drżenia dam znać Choć jak większość z nas wolałbym by nie wracało

                Komentarz


                • #9
                  Temat drżenia przerabiałem w kilki autach, w jednym wystarczyła wymiana tarcz na oryginalne, w innym wymiana piasty, a w jeszcze innym wymiana całej półosi. Kumpel zakładał dwa komplety nowych tarcz, później je przetaczał i bicie powracało. Po wymianie piast nie ma żadnego bicia. W volvo miałem bicie od tylnych tarcz hamulcowych.
                  Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                  Komentarz


                  • #10
                    Zgadza się ja zacząłem od pomiaru tarcz i o dziwo wyszło mi 0,008 na jednej stronie teoretycznie dopuszczalne a jednak Oczywiście prozaiczna rzecz jak nie wyczyszczenie piast przy wymianie tarcz może spowodować że dostaje się między piastę a tarczę jakiś syf i to spowodować może bicia na tarczy ale zaryzykowałem i wymieniłem różnice widać od razu . Czas pokaże czy być może krzywe ośki lub coś innego spowodują powrót bicia choć jak kazdy z nas nie chciał bym tego

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X