Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[2.0 AQY] wypadanie zapłonów na LPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [2.0 AQY] wypadanie zapłonów na LPG

    Czołem,

    Silnik 2.0 AQY, przebieg ok. 197kkm, automat (jeśli to ma znaczenie).

    Ostatnio zaczęły mi wypadać zapłony na wszystkich cylindrach (sprawdzone VAGiem), więc wymieniłem świece na nowe 1-elektrodowe Beru Z340. Niestety nie ustało więc wymieniłem też cewkę i kable, również Beru. Pojechałem też do gazownika, bo dzieję się to tylko pod obciążeniem (na ciepłym silniku z włączoną klimą) i tylko na gazie. Gazownik sprawdzał na kompie przez 2h, wszystko wydawało się być ok, wymienił też wtryski, bo ten na 2gim cylindrze był zabrudzony i prawdopodobnie nie domykał, ale to nie pomogło.

    W tej chwili kończą mi się pomysły - chcę oddać auto do mechanika żeby sprawdzić kompresję. Czytałem też, że to może być sonda lambda, zabrudzony kolektor dolotowy.

    Ma ktoś jakiś pomysł i podpowiedź co można sprawdzić?

  • #2
    Ja mam podobnie tylko z 1.6aee i też połowa rzeczy wymieniona i żadnej poprawy...

    Komentarz


    • #3
      Oddaje w przyszłym tygodniu na sprawdzenie kompresji, ale wtedy wypadałyby też na PB...

      Oddać do innego gazownika żeby sprawdził instalację?

      Komentarz


      • #4
        Jeśli zapłon wypada tylko na LPG, to tam trzeba szukać przyczyny....

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez ptck Zobacz wpis
          1-elektrodowe Beru Z340
          takie były orginalnie? Przerwa niby mała i jedna elektroda, powinny chodzić niby.
          Zamieszczone przez ptck Zobacz wpis
          na wszystkich cylindrach (sprawdzone VAGiem),
          czy później zostało to jeszcze raz zrobione?
          Zamieszczone przez ptck Zobacz wpis
          Gazownik sprawdzał na kompie przez 2h
          a wyjechał autem w trase?
          Zamieszczone przez ptck Zobacz wpis
          pod obciążeniem (na ciepłym silniku z włączoną klimą) i tylko na gazie
          sprecyzuj pod obciążeniem. Jeśli to jest przy przyspieszaniu, powiedzmy gwałtownym z niskich obrotów to układ zapłonowy coś nie tak (wiem cały wymieniony) lub wtryski. Ale może też np. reduktor nie wyrabiać itp.

          Komentarz


          • #6
            zwonko
            Ad. 1 - polecone przez paru gazowników, wybrane z katalogu. Oryginalne przewody i cewka były Beru, więc świece też takie włożyłem.
            Ad. 2 - jutro dzwonię do mechanika, będzie sprawdzał znowu, kompresję też. Niestety ja nie mam dostępu do kompa na co dzień.
            Ad. 3 - tak, byłem się z nim przejechać parę km
            Ad. 4 - sytuacja wygląda tak, że wypadają tylko na wolnych obrotach, np. jak stoję w korku i trzymam skrzynię na D, włączona klima zwiększa te objawy. Ale jak auto stoi odpalone "na luzie" to wypadanie też jest, tylko mniej uciążliwe. Mam nadzieję, że wiadomo o co mi chodzi co do jazdy to auto w trasie i w trakcie jazdy po mieście chodzi normalnie, nic nie przerywa, spalanie jest "normalne", nie brakuje mu mocy

            Komentarz


            • #7
              Spróbuj świec NGK V-Line 27. Trzy-elektrodowe z przerwą 0,7 mm. Uwierz próbowałem wielu świec i zapłon wypadał zawsze mniej lub bardziej. Na tych świecach jak ręką odjął.

              Komentarz


              • #8
                No właśnie miałem je wcześniej i po 15kkm znowu wypadały zapłony. Co do tych co mam to są platynowe z przerwą 0,7mm polecane przez dwóch gazowników. Poza tym wymieniałem już dwa razy świece w okresie ok. 1kkm - nie chcę znowu pakować nowych i liczyć, że coś się poprawi.

                Komentarz


                • #9
                  Zobacz jakie masz spadki ciśnienia na lpg przy przyspieszaniu. Możliwe że to wina reduktora lub mapsensora lpg

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez camel19 Zobacz wpis
                    Zobacz jakie masz spadki ciśnienia na lpg przy przyspieszaniu. Możliwe że to wina reduktora lub mapsensora lpg
                    jak wypada mu ponoć na wolych to raczej nie reduktor. Trzeba by było więcej danych żeby sprawdzić. Ja bym wycignął bezpiecznik LPG.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez ptck Zobacz wpis
                      No właśnie miałem je wcześniej i po 15kkm znowu wypadały zapłony. Co do tych co mam to są platynowe z przerwą 0,7mm polecane przez dwóch gazowników. Poza tym wymieniałem już dwa razy świece w okresie ok. 1kkm - nie chcę znowu pakować nowych i liczyć, że coś się poprawi.

                      Mi również nawet dobrzy gazownicy polecali jednoelektrodowe. Jednak po włączeniu klimy silnik mało co nie wyskakiwał z komory. Problem rozwiązują NGK BKUR6ET.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez mariush19 Zobacz wpis
                        NGK V-Line 27. Trzy-elektrodowe z przerwą 0,7 mm.
                        Zamieszczone przez utek Zobacz wpis
                        BKUR6ET.
                        Tych świec "pasujacych" do waszych opisów to jest conajmniej kilka rodzajów:
                        NGK BKUR6ET-10 2397
                        NGK BKUR6ET 6437 - Swiece-Zaplonowe.pl
                        NGK V-LINE NR24 BKUR6ET-10 3045
                        NGK V-LINE NR27 BKUR6ET 5461 - te chyba najbardziej
                        Sam mam chyba NGK V-LINE BKUR6ET-10... no właśnie-niestety -10 czyli z większą przerwą.
                        Ponoć dobre są też: NGK PZFR5D-11 przynajmniej do AZJ, ale to platyny to droższe.
                        Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

                        Komentarz


                        • #13
                          Auto jest u mechanika, jak wszystko będzie ok z kompresją i nic innego nie wymyśli to wtedy spróbuję wymienić na te NGK - miałem je wcześniej i rzeczywiście przestały wypadać zapłony (miałem to już zaraz po włożeniu gazu). Natomiast dziwi mnie jedynie fakt, że teraz mam platyny Beru dobrane wg katalogu i te zapłony wypadają

                          Teraz mam włożone:
                          Link

                          Komentarz


                          • #14
                            No i wg katalogu powinienem włożyć NGK BKUR6ET-10, o ile tą stroną mogę się sugerować:
                            Volkswagen Golf IV 2.0 1998-2002 AQY Car Repair Manual

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez ptck Zobacz wpis
                              NGK BKUR6ET-10
                              To jeszcze zależy dokładnie w którym 2.0, temat tyczy się AQY i tam właśnie chyba te były montowane. Z tym, że ktoś projektował to wszystko na zasilanie Pb, a LPG potrzebuje lepszej iskry i często zbija się przerwe, czyli kupinie świec bez "-10" wydaje się dobrym pomysłem.

                              Komentarz


                              • #16
                                No to tak - kompresja sprawdzona, wszystko ok. Wyniki około 13 barów. Dzisiaj mechanik jedzie do znajomego gazownika sprawdzić instalację.

                                Co do świec to założyć jak coś Link polecane wyżej V-LINE 27>

                                Komentarz


                                • #17
                                  Ja będę miał jutro zakładane NGK BKUR6ET to się wypowiem na świeżo co i jak

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Auto wróciło od gazownika (już drugiego), wszystko w normie, nie trzeba było regulować. Jeździli nim, testowali i ponoć wszystko ok.

                                    Dzisiaj chyba zamówię te świece i spróbuję te V-Line 27. Nie mam już innego pomysłu.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Mi strasznie wypadały zapłony, problem pojawił sie niedawno, tylko na zimnym tak sie dzieje. Jedna świeca była peknięta. Niestety problem nie ustał, mimo wymiany na NGK V Line 27 BKUR6ET, więc pewnie jest coś jeszcze innego. Teraz jest lepiej ale powiedziałbym że tak 50%.
                                      Loading... - pozycja 15
                                      Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Też miałem problem z wypadaniem zapłonu na wolnych obrotach, ale gazownik to rozwiązał wymiana świec na Brisk, Pytałem sie co to za świece i odpowiedział ze zakłada tylko je i nie ma problemu. Dla zainteresowanych mogę poszukac opakowania od świec i podac dokładny model do 2.0 azj.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          MAm podobny problem ale na Pb i LPG opisany w wątku:
                                          Uszkodzony moduł cewki WN NGK w silniku AZJ 2.0 - Octavia Club Polska
                                          Wszystko lelgancko działało prze 1,5 roku po wymianie świec ngk, kabli ngk i cewki ngk. Ma ktoś może patent jak sprawdzić moduł cewki ?

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez carlos617 Zobacz wpis
                                            Dla zainteresowanych mogę poszukac opakowania od świec i podac dokładny model do 2.0 azj.
                                            pewnie że podaj

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              co do aqy wypadanie zapłony to chyba norma ma to samo ale u mnie tylko cylinder 4. Świece ma na pierwszy montaż NGK przez 10k było ok i ostatnio zaczekało się od początku tak jak u Ciebie na lpg

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Przepraszam, że dopiero teraz ale teraz już pisze. Zastosowane świece do AZJ to BRISK SILVER DR15YS-9 . Poprzednio na NGK BKUR6ET10 występowało wypadanie zapłonu pomimo, że były nowe założone.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  jeżeli chodzi o wypadanie zapłonu dodam cos od siebie też mialem z tym problem. Moj magik od lpg wskazał przyczynę - węzyki lpg idace do kolektora a dokładniej 3 i 4 były zamienione i nie miały tej samej długosci po zamianie wypadanie zapłonów znikło... a cudowanie było ze świecami, przewodami, cewką... Wskazał również fakt, że czasami wkretka w kolektorze może sie przypchać i jest efekt , że zapłon wypada - strzela w wydech itp... ostatnia rzecz to już lejący wtryskiwacz lpg. tyle ode mnie . A świece mam irydowe, przewody OEM z ASO , cewka OEM.
                                                  Ostatnio edytowany przez icemerc; 44187.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X