Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wypadanie zapłonu 1.8T silnik AUM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wypadanie zapłonu 1.8T silnik AUM

    Witajcie.

    Od 2 tygodni tylko na zimnym (do 55 stopni C) mam problem z wypadaniem zapłonu na 3 cylindrze błąd 16687 P0303.

    Sprawdziłem kompresję na zimnym:
    1. 12,5bara
    2. 12
    3. 11,8
    4. 13
    Na ciepłym:
    1. 13,5bara
    2. 12,8
    3. 13
    4. 13,8

    Zamieniane wtryski paliwa i LPG + nowe świec + zamiana cewek zapłonowych + przeczyszczona przepustnica. Nie widać żadnych nieszczelności w przewodach podciśnienia.

    Miał ktoś podobny temat i może mi pomóc. Przebieg 260tyś.

  • #2
    Na zimnym zaplon wypada na LPG i Pb czy zaczyna jak przelaczy sie na LPG ??

    Ten sterownik obsluguje funkcje liczenia wypadania, wiec mozna to sprawdzic wzgledem temp silnika i pracy na Pb.

    Spritmonitor.de

    Komentarz


    • #3
      Zapłon wypada na benzynie i na LPG (bez znaczenie). Jak osiągnie około 60 stopni to nie wypada na benzynie oraz nie wypada na LPG

      Komentarz


      • #4
        A odpinałeś LPG (zakrecenie + wypiecie bezpiecznika)? Sprawdzałeś kable od wtryskiwaczy do EcuLPG?

        Komentarz


        • #5
          Dzisiaj ide to zrobić. Zamieniałem jedynie wtryskiwacze LPG miejscami i bez rezultatu

          Komentarz


          • #6
            Dziwi mnie to ze to tylko na zimnym występuje.

            Komentarz


            • #7
              Dzisiaj rano zakręciłem butle z LPG, odłączyłem wtryski i zaślepiłem przewody, odłączyłem bezpiecznik od sterownika LPG i dalej jest wypadanie zapłonu na 3 cylindrze.

              Czytałem iż może być też winny jakiś zaworek w układzie podciśnienia, tylko który i dlaczego to wypadanie jest na jednym cylindrze?

              Komentarz


              • #8
                Dobrze czytałeś. Może być winny zawór jednokierunkowy odmy, może być ezektor a może być inna nieszczelność w dolocie. W 1.8t dobre jest napompować układ ssący/ doładowania powietrzem i szukać nieszczelności albo vag i logi.

                Komentarz


                • #9
                  Ale jak zrobić logi i kto je przeanalizuje. mam Vag-a 311.2 ?

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez walo Zobacz wpis
                    Ale jak zrobić logi i kto je przeanalizuje
                    Ktoś się znajdzie.
                    Przed całą zabawą z logami zrób sobie screen z grupy 032.
                    Potem: log statyczny 033 z przełączania paliw. Rozpoczynamy np. na LPG, logujemy 4 minuty (ciągły log, nie 4 osobne), zmieniając paliwo co około minutę, zmianę znaczymy przyciskiem MARK. Log statyczny to ciepły silnik, wolne obroty, bez żadnych przygazówek..
                    Potem: Logi dynamiczne grup: 002+033 osobno Pb i LPG. Grupa 003+020 na Pb. Grupa 115+118 na obojętne którym paliwie.
                    Log dynamiczny to ciepły silnik, 3jka, długa prosta, 1500rpm, start logu, but w podłogę i około 6200rpm kończymy log. Przed logami dynamicznymi 002+033 koniecznie kasować błędy nawet jak ich nie ma (celem wyzerowania grupy 032).

                    Komentarz


                    • #11
                      Dzisiaj sie wyjasnilo. Zawor wydechowy na 3 cylindrze uszkodzony

                      Komentarz


                      • #12
                        znajomy mial podobną sytuację , a wszytsko wina źle ustawionej instalacji gazowej , przebieg 250 tys , tez uszkodzony zawór
                        jak widać 1,8T moze i lubi gaz , tylko qrna kto to potrafi ustawic
                        jest O1 RS 1.8T XENON
                        była O1 1.9 TDI AGR

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez andru123 Zobacz wpis
                          jak widać 1,8T moze i lubi gaz , tylko qrna kto to potrafi ustawic
                          Jak się nie jeździ do druciarzy tylko montuje instalację u kumatego gazownika, to samochód śmiga aż miło. Temat montażu instalacji LPG to temat rzeka, dlatego takich przypadków będzie więcej bo partaczy nie brakuje.

                          Komentarz


                          • #14
                            Partaczy jest zdecydowanie więcej niż tych znających się...
                            Ale z tym wypaleniem zaworu to też nie takie proste.... Wystarzcą kiepskiej jakości wtryski o nie równym wydatku... wyłapanie tego nie jest łatwe, zwłaszcza, że uzytkownik może się na nic nie skarżyć, a przy przebiegu 250tys, to powolna degradacja może zabić. No ale przy tych 250tys ktoś zaoszczędził sporo... na pewno koszt remontu i instalacji się zwrócił.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Wronek1
                              przeciez 1.8 pali tak mało że szkoda go truć gazem i prosić się o problemy.
                              no tak ..... hahahaha
                              jest O1 RS 1.8T XENON
                              była O1 1.9 TDI AGR

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
                                . Wystarzcą kiepskiej jakości wtryski o nie równym wydatku...
                                Zamieszczone przez yunior81 Zobacz wpis
                                Jak się nie jeździ do druciarzy tylko montuje instalację u kumatego gazownika, to samochód śmiga aż miło.



                                Jezeli gazownik zamontuje dobrze dobrane komponenty i dobrze wystroi ( a nie wyreguluje) instalację,to nie ma bata, żeby instalacja coś popsuła w silniku. Jak się jeździ na najtańszych wtryskach, które leją co chcą i ile chcą, najtańszych reduktorach nie trzymających odpowiedniego ciśnienia, instalacjach nie strojonych tylko wyregulowanych w magiczny sposób to ......... potem się pisze, że gaz jest do kuchenki a następny będzie diesel od dziadka zza zachodniej granicy bo taki zajebisty i w ogóle

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Wronek1

                                  Po co gaz?
                                  dla oszczędności, dla ekologii, czy choćby dla szpanu zz ebypokaza że gaz nawet w mocniejszych autach też może działać
                                  yunior81 wg mnie jest bat... Niestety w Polsce mamy ogromne januszostwo... To co mówisz jest najważniejsze ale potem też trzeba dbać o filtry itp. bo można ta dobywa instalacje łatwo załatwić.
                                  no ale co my tu dyskutujemy niech żyją stare TDI i nowe z wyciętymi DPF uwielbiam przechodzić chodnikiem koło takich



                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
                                    Zamieszczone przez Wronek1 Zobacz posta

                                    Po co gaz?



                                    dla oszczędności, dla ekologii, czy choćby dla szpanu zz ebypokaza że gaz nawet w mocniejszych autach też może działać
                                    Ludzie gazują takie bryki za kilkaset tysięcy złotych, że nawet nowy Superb w TSI z LPG to przy nich Tico.
                                    Ludzie mają kompleksy i ja to rozumiem ale nie muszą ciągle o nich przypominać

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Tak przed i po wygladala moja glowica oraz blok z tlokami. Po naprawie smiga az milo.
                                      Załączone pliki

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X