Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z hamulcami - 1.9 TDI ASV 2000r

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z hamulcami - 1.9 TDI ASV 2000r

    Tak pokrótce:
    Miałem w układzie hamulcowym zużyty/stary płyn hamulcowy i któregoś dnia w czasie hamowania pedał chwytał prawie w podłodze a hamowanie było lipne.
    Zrobiłem oględziny na odpalonym jak i na nieodpalonym silniku, deptałem hamulce na postoju i sprawdzałem czy nie ma wycieków - nie było (wszystko suche).
    Oddałem auto do mechaników:
    - 3 typa nie znalazło żadnych wycieków zewnętrznych,
    - usunęli stary płyn pod ciśnieniem, zalali nowy, odpowietrzyli, sprawdzili na stacji diagnostycznej - test wyszedł bardzo dobrze.
    Autko przez 5 dni od wymiany płynu hamowało idealnie, aż do dzisiaj.
    Znowu czuję, że hamulec wpada w podłogę.

    Ktoś się z czymś takim już spotkał, ew. jakieś porady ? Póki co nie będę pisał jakie pomysły mają moi znajomi i ci mechanicy, żeby nie sugerować.

  • #2
    Z tyłu masz bębny czy tarcze? Na bębnach miałem nie ustawione kliny do samoregulacji, przyrdzewiały i się nie ruszały.Hamulce działały jak spowalniacze i szybko działał abs bo przód tylko hamował.

    Komentarz


    • #3
      Tarcze.
      Wczoraj jeszcze popytałem paru "fachowców" i większość stwierdziła, że przyczyną może być zapowietrzanie układu hamowania poprzez nieszczelność między pompą hamulcową a serwem (uszczelka miedzy wzmacniaczem siły hamowania a podwójną pompą hamulcową 357 611 243)
      Ewentualnie sama pompa może być uszkodzona i płyn hamulcowy dostaje się do serwa.
      Dziwne, że sprzęgło chodzi normalnie a przecież wężyk odchodzący ze zbiorniczka do sprzęgła jest wyżej położony.
      Ostatnio edytowany przez domel123; 32524.

      Komentarz


      • #4
        domel123 ten rzekomy przeciek z pompy hamulcowej do serwa możesz sprawdzić bez demontażu pompy demontując przewód który idzie z pompy vacu do serwo i sprawdź przez otwór wkładając choćby dłuższą opaskę zaciskową jednym końcem do dna i zobaczysz czy pompa puszcza płyn , prędzej będziesz jeszcze miał zapowietrzony układ .ok
        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

        Komentarz


        • #5
          Sprawdzę to jutro. Dzisiaj nie było warunków pogodowych do sprawdzenia, a dodatkowo brak garażu trochę utrudnia ale jakoś dam radę.
          ROBAL_26 - czyli stawiasz bardziej na to, że układ nie był do końca dobrze odpowietrzony ?

          Komentarz


          • #6
            Tak , bo wystarcz że został jakiś mały bąbel którego nigdy za pierwszym razem odpowietrzania się nie usunie .ok
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz


            • #7
              Panowie wyjaśniło się. Z braku czasu sprawą zająłem się dopiero 3 dni temu. Nie znam się na samochodach, więc tak jak kolega ROBAL_26 radził z przewodem od vacu to nie dałem rady tego sprawdzić, bo szczerze nie wiem o jaki przewód chodzi i gdzie jest to całe vacu.
              Natomiast zrobiłem coś innego:
              Zdemontowałem pompę hamulcową i okazało się, że pompa puszczała i cały ten dot-4 poleciał w serwo.
              Za radą kolegi z pracy, wypompowałem maksymalnie ile się da płyn hamulcowy z serwa za pomocą strzykawy i wężyka (uzbierało się tego około 1L, może ciut więcej).
              Następnie kupiłem i wpuściłem do środka serwa spray do czyszczenia tarcz hamulcowych, aby zneutralizować DOT-4, a następnie znowu strzykawką wyciągnąłem resztki płynu.
              Operację przeprowadziłem 2x w odstępie 2 dni. Jutro znowu będę psikał do serwa póki nie przyjdzie mi nowa zamówiona pompa hamulcowa.
              Mogłem pokusić się też o zregenerowanie pompy dokupując zestaw naprawczy ale nie ryzykowałem, bo pies wie czy uszczelki były by dobrze spasowane i dobre jakościowo.
              Dziwne, że uszkodzona pompa hamulcowa nie miała żadnych oznaczeń, żadnego numeru seryjnego, nic kompletnie. Jakiś tani zamiennik czy jakaś chińszczyzna ? Nie wiem - nie znam się.

              W każdym razie dziękuję wszystkim za sugestię i chęć pomocy.

              Komentarz


              • #8
                trzeba było wpisać sobie w google pompa vacu i by ci się pokazało jak to wygląda i gdzie zacząć ,ale to nić grunt że już wszystko jest jasne , co do robienia takich płukanek to nie był za dobry pomysł ponieważ zmywacz do tarcz jest na zasadzie rozpuszczalników i może uszkodzić membranę w w serwo dlatego oczyść to tylko i już niczym nie zalewaj .ok
                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                Komentarz


                • #9
                  Aha - psikałem tym zmywaczem bo znajomy, który ma kilka VW zapewnia, że można pryskać tym membranę, bo ten rozpuszczalnik nie działa szkodliwie na membranę, a poza tym szybko paruje. Chyba lepsze to niż od DOT-4 miało by wyżreć

                  Komentarz


                  • #10
                    Aby potwierdzic uszkodzenie pompy nalezy na wylaczonym silniku nacisnac i przytrzymac hamulec, jesli pedal bedzie schodzil do podlogi wtedy pompa ma nieszczelnosc.

                    Komentarz


                    • #11
                      Więc tak - dzisiaj wymieniłem pompę hamulcową na nową TRW PMK491. Do pompy były dwa przewody hamulcowe + jeden przewód od sprzęgła.
                      Zalałem trochę płynu hamulcowego do zbiorniczka (sprzęgło o dziwo chodzi dobrze), no i zostało mi w zasadzie odpowietrzenie układu hamulcowego ale...
                      Zadzwoniłem do niby renomowanego zakładu mechanicznego w swoim mieście i gość mnie nastraszył, że mogłem przez niewłaściwą wymianę tej pompy, zapowietrzyć układ ABS i straszył dużymi kosztami odpowietrzenia. Czy mówi prawdę i jaka jest szansa na zapowietrzenie układu ABS ?

                      Komentarz


                      • #12
                        układ hamulcowy odpowietrzasz tradycyjnie a pompę abs odpowietrzyć możesz sam komputerem po czy najlepiej ponownie odpowietrzyć układ ponieważ pompa może pchnąć powietrze w układ.ok
                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez ROBAL_26 Zobacz wpis
                          układ hamulcowy odpowietrzasz tradycyjnie a pompę abs odpowietrzyć możesz sam komputerem po czy najlepiej ponownie odpowietrzyć układ ponieważ pompa może pchnąć powietrze w układ.ok
                          Masz gdzieś jakiś link do poradnika jak się odpowietrza kompem ABS w Octavi I ?

                          Komentarz


                          • #14
                            Nie ma że konkretnie do Octavii, tylko VW/Audi, no ale może np:
                            Strona firmy ADAKO - oprogramowanie diagnostyczne VCDS®
                            Ostatnio edytowany przez mark711; 43844.

                            Komentarz


                            • #15
                              mark już ci wrzucił
                              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                              Komentarz


                              • #16
                                Dzięki panowie - muszę się z tym oczytać.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Ja kupowałem 10 grudnia i normalną wysyłką.

                                  Oj nie to forum

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Oki - temat do zamknięcia.
                                    Z pomocą znajomego grzebuły-mechanika, odpowietrzyliśmy ABS manualnie, układ hamulcowy i wszystko jest OK.
                                    Dziękuję wszystkim za wszelkie informacje i poświęcony czas.

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X