Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[1U] Silnik AGU - losowa czkawka na wolnych obrotach.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [1U] Silnik AGU - losowa czkawka na wolnych obrotach.

    Po niecałym półtorej roku od wymiany moduły zapłonowego znów zaczyna mi się coś dziać. Tym razem objawy są nieco inne. Na PB silnik pracuje, po czym na chwilę jakby sobie czknie, znów pracuje i znów czknie, w losowych odstępach czasu. Na LPG jest znacznie gorzej. Potrafi zaczkać kilka razy pod rząd plus odstępy są rzadsze.
    Dzieje się tak w zakresie 0-2000rpm, po przekroczeniu 2000rpm nie widzę niczego niepokojącego. Czasami przy wyprzedzaniu na większym biegu na LPG też sobie czknie ale to raz na jakiś czas.
    Wymienione świece na iskrę 37G LPG, podmieniona jedna cewka zapłonowa na BERU (od poprzednich cyrków ją mam), podmieniony moduł zapłonowy na jakiegoś chinczyka (na starym, również zamienniku, dzieje się tak samo).
    Według VAG 311.2 napięcie ładowania na biegu jałowym (~860rpm) waha się od 13.9V do 14.4V. Zastanawia mnie również odczyt grupy 016 gdzie teoretycznie powinno być wypadanie zapłonu a mam tam same wartości napięcia podpisane "Voltage".
    Mogę zrobić i podrzucić Wam jakieś logi żebym chociaż wiedział do kogo mam iść z tym problemem (mechanik, mechaniko-gazowiec, elektryk)?
    Dzięki za pomoc.

  • #2
    Zakręć lpg na zaworze na butli, wypal gaz z przewodów aż do zgaśnięcia silnika na lpg po czym odpal na samej benzynie i zobaczysz czy problemem jest lpg.
    W 1.8T jak nawet raz wypadnie zapłon to wywala od razu błąd misfire w sterowniku silnika.

    Komentarz


    • #3
      A jakbys mi powiedzial gdzie szukac wypadniecia zaplonu? 015 i 016 tego nie pokazuja.
      W poniedzialek jade pogadac z gazownikiem. Moze od razu mi serwis zrobi i drobne naprawy.

      Wysłane z mojego Le X526 przy użyciu Tapatalka

      Komentarz


      • #4
        Jak zapłon wypadnie to od razu będzie błąd 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected .

        Komentarz


        • #5
          Okrj, to zmienia postac rzeczy. A tak z innej beczki, podczas wymiany swiec i modulu zaplonowego nie zrobilem adaptacji ani wyuczenia (to jak sie resetuje ustawienia - grupa 0 - i odpala auto zeby pochodzilo do uzyskania temperatury pracy) no i wywalil mi blad 1262, problem z zaworem N75. Mozliwe, ze zawor jest sprawny tylko jaja sie staly bez adaptacji? Wczoraj zrobilem wszystko jak nalezy i tego bledu poki co nie ma.

          Wysłane z mojego Le X526 przy użyciu Tapatalka

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez gacek1 Zobacz wpis
            Jak zapłon wypadnie to od razu będzie błąd 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected .
            dopiero jak wypadnie kilka pod rząd to wyskoczy błąd. Poza tym (tak na 99%) AGU nie ma licznika missfire, tzn. błędu nie będzie. Dlatego też tak wygląda sprawa:
            Zamieszczone przez Sezzam Zobacz wpis
            Zastanawia mnie również odczyt grupy 016 gdzie teoretycznie powinno być wypadanie zapłonu a mam tam same wartości napięcia podpisane "Voltage".
            O ile dobrze kojarze to w 013 były chyba spalanie stukowe, ale jak wiadomo to nie to samo co missfire.

            Zamieszczone przez Sezzam Zobacz wpis
            podczas wymiany swiec i modulu zaplonowego nie zrobilem adaptacji
            nie słyszałem o takich czynnościach, ale może mało wiem o AGU...

            Na Twoim miejscu sprawdziłbym szczelność, działanie N75 i DV czyli tego na co najczęściej pada w 1.8T. Z naciskiem na szczelność.
            Logi tu raczej nie pomogą, ale można zrobić. Dynamiczne 002+007, 003+025. Do tego sprawdzić co jest w 008.
            Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

            Komentarz


            • #7
              Po resecie ustawien myslalem, ze adaptacja przepustnicy to dobry pomysl.
              Poprosze gazowca o sprawdzenie n75 i DV jesli samemu do nich nie dojde. Szczelnosc sprawdzac sensorycznie czy np. woda z plynem do naczyn (tak jak sie sprawdza weze od gazu)?

              A, logi dynamiczne tak samo jak poprzednio? Od 0 do odciecia?
              Tylko LPG mi nie odetnie zasilania jak obrotomierz wejdzie na czerwone pole, chyba nic sie nie stanie jak na chwile je przekrocze?


              Ostatnio edytowany przez Sezzam; 27625.

              Komentarz


              • #8
                Wystarczy jak dobijesz tak do 6200 (od 1500). NIe musi wejść na czerwone pole. 002+007 zrobić raz Pb raz LPG. 003+025, nie ważne za bardzo na czym.
                Adaptacja przepustnicy, aaa, no to takie rzeczy się robi i w sumie nie powinno zaszkodzić i raczej nie spodziewałbym się pomocy. Zwłaszcza jeśli jej nie czyściłeś. Nie z tymi objawami,.
                Szczelność w 1.8T sprawdza się kompresorem. W google hasło intake leak 1.8t. Ewentualnie jak na filmie:
                tylko że u CIebie zamiast 033 sprawdz się 007. Ewentualnei sprawdzją też dymem z papierosa :P W wody z płynem bym się nie bawił. W wężach LPG jest ciśnienie więc wodę z mydłem wypchnie... w silniku chyba to nie zadziała.
                Sprawdzanie DV i N75 jest raczej dobrze opisane na necie, poszukaj.
                Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

                Komentarz


                • #9
                  Tekst na dole budzi pewne obawy - ryzyko zapłonu - ale chyba skorzystam z tej metody.
                  W poniedziałek kupię preparat do czyszczenia przepustnicy i zobaczymy co będzie.

                  Tylko gdzie szukać przecieku? Po całym układzie od filtra powietrza do przepustnicy?

                  A tak poza konkursem to wiesz może jaki interfejs (obecnie mam Viakena KKL) bezprzewodowy mógłbym kupić? Kiedyś miałem starego ELM-a na BT i guzik z tego było (no ale to za kilka złotych chińczyk był).

                  Z tym przykładem węża od gazu to tak się sprawdza w wózkach widłowych węże do silnika od butli. Oczywiście jak nie ma nic innego pod ręką
                  Nie miałem tu na myśli instalacji LPG auta

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Sezzam Zobacz wpis
                    Tekst na dole budzi pewne obawy - ryzyko zapłonu - ale chyba skorzystam z tej metody.
                    zabezpieczają się żeby ktoś ich nie podał że tak pokazują a mu się auto zapaliło. Owszem ryzyko jest. Jak będzie przebicie na przewodzie do cewki to by to się mogło zdarzyć. Ale w 1.8T raczej tego prolbemu nie ma. Oczywiście można sobie tez wyobrazić spięcie elektryczne i też może być zonk.
                    Zamieszczone przez Sezzam Zobacz wpis
                    Tylko gdzie szukać przecieku? Po całym układzie od filtra powietrza do przepustnicy?
                    generalnie wszedzie gdzie powietrze moze się dostawać na lewo. zaczynając od praktycznie filtra przez silnik(kolektor), turbine...
                    Zamieszczone przez Sezzam Zobacz wpis
                    A tak poza konkursem to wiesz może jaki interfejs (obecnie mam Viakena KKL) bezprzewodowy mógłbym kupić? Kiedyś miałem starego ELM-a na BT i guzik z tego było (no ale to za kilka złotych chińczyk był).
                    ja do VAG uznaje tylko kable. Generalnie jeśli coś to niestety VAGi diagnozuje się dedykowanymi narzędziami, a te zwłaszcza bezprzewodowe są bardzo drogie, przykład:
                    Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji
                    OBDII na BT chodzące po pare groszy na aliexpress wiele w diagnozie nie pomoże. ELM nie będzie chodzić raczej w ogóle bo to inny sposob komunikacji. Do tego dochodzi że VAGi chyba po 2004 komunikują się po CAN wcześniej po KKL.... generalnie trzeba by pytać kogoś kto się bardzo zna zanim się wybierze coś.
                    Zamieszczone przez Sezzam Zobacz wpis
                    Z tym przykładem węża od gazu to tak się sprawdza w wózkach widłowych węże do silnika od butli. Oczywiście jak nie ma nic innego pod ręką
                    Nie miałem tu na myśli instalacji LPG auta
                    chodzi o to że tym sposobem (woda+mydło) możesz sprawdzić wszystko co ma nadcisnienie, czyli będzie wybijać powietrze, przykład to właśnie przewody instalacji gazowych (nawet kuchenek gazowych na butle teoretycznie by tak sprawdził). W większości silników bez turbo w kolektorze i przewodach jest podciśnienie, silnik ssie powietrze więc zassie i wodę i mydło... A wolałbym nie mieć tego w silniku... W silnikach z turbo, wstyd się przyznać, ale dokładnie nie wiem jak to działa. Chyba czasem jest nad a czasem podciśnienie.

                    Komentarz


                    • #11
                      Dobra, jestem umowiony z gazownikiem na poniedzialek. Auto zostawiam, sprawdza N75, DV i szczelnosc. Poza tym sprobuja dojsc co jest nie halo

                      Wysłane z mojego Le X526 przy użyciu Tapatalka

                      Komentarz


                      • #12
                        Dajn znać co i jak.

                        Komentarz


                        • #13
                          Odebrałem auto, padła druga cewka. Najlepsze, że pierwszą podmieniłem już na nową a okazało się, że druga jest walnięta.

                          Wysłane z mojego Le X526 przy użyciu Tapatalka

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X