Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Skrzynia 6 i tempomat

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Skrzynia 6 i tempomat

    Witam. Czy jest możliwość zmiany skrzyni biegów z 5 biegowej na 6 biegowa w skodzie Octavii 1.8t 150km 2000r? Jaki jest przybliżony koszt ? Drugim pytaniem jest czy do tego modelu jest możliwość dołożenia tempomatu? I tutaj też pytanie o koszt. Jestem dość zielony w tym temacie więc proszę o "łopatologiczne" odpowiedzi. Pozdrawiam

  • #2
    Tempomat nie problem, z tego co wiem to manetka z tempomatem plus podlaczenie plus kodowanie.
    Ja w dieslu pod 1.9 TDI mialem 5 biegową, poprzedni wlasciciel wrzucil 6 biegowa od 130 konnego diesla. Musiał dac skrzynie polosie, rozrusznik i chyba wszystko. Czy od diesla bedzie pasowac do 1.8 T mozliwe ale nie jestem w 100% pewien, w audi s3 nie wiem czy nie bylo 6b.

    Komentarz


    • #3
      A orientacyjny koszt montażu tempomatu? Dużo mnie za to podlicza? Hmm czyli z 6 musze posprawdzac czy będzie pasowała i od jakiego auta. Bo niestety ale przy dużej prędkości na 5 biegu już jest głośno w kabinie

      Komentarz


      • #4
        Ogólnie taki jest urok octavi bo wygluszenie jej jest mizerne, praktycznie wcale. Ja mam skrzynie z golfa 4 i najlepiej z anglika pewnie bo bedzie taniej. Manetka pewnie ze 150/200 i moze za 100 ktos podlaczy. Skrzynia pewnie ze wszystkim i z wymiane z 2 tys. Taniej wyjdzie kupic maty i powygluszac

        Komentarz


        • #5
          6 biegowe skrzynie były w Seatach 1.8 turbo, np. w Leonie 1. Nie wiem jakie to ma przełożenia, ale w sieci pewnie info będzie. Oznacznie skrzyni np. ERR. Za tysiaka można taką dostać używkę.

          Komentarz


          • #6
            Hmm czyli tempomat nie jest taki drogi a mega wygodny. A co do wygluszenia to jaki jest koszt wygluszenia środka? Bo w internecie po wpisaniu wyskoczyly mi tylko maty wygluszajace silnik.
            Sprawdzę te skrzynie z Seata, ale martwi mnie też ta wymiana sprzęgła, bo to też koszta. Pomyślę o skrzyni jak sprzęgło się zuzyje :P

            ​​​​​

            ​​​

            Komentarz


            • #7
              to już lepiej skrzynie z RS lub 2.0 - na 5 biegu ma takie same obroty jak na 6 w Leonie przy 120km/h.... czyli 3 tys . A ty ile masz, że chcesz mieniac? no chyba ze latach po 180 km/h to owszem - wtedy jest głosno
              Ostatnio edytowany przez icemerc; 44187.

              Komentarz


              • #8
                No właśnie mówię o większych prędkościach i robi się głośno :P Ale pomyślę nad tymi matami wygluszajacmi, dzięki za porady

                Komentarz


                • #9
                  Każda 4 cylindrowa benzyna po przekroczeniu 4 tys rpm w trasie zaczyna mocno męczyć swoim "buczeniem"..... U mnie przy 170 - 190 km/h jest tak głośno, że odechciewa się jazdy z taką prędkością na dłuższym odcinku :/

                  W dieslu jest cicho do końca tzn silnika nie słychać tak jak w benzynie, jedynie szum opływającego powietrza i szum opon, w benzyniaku R4 jest niestety odwrotnie :/

                  Komentarz


                  • #10
                    Ja tam swojego diesla w skodzie słyszę non stop od momentu odpalenia, aż do zgaszenia. Nie ważne ile jadę zawsze go słychać.

                    Komentarz


                    • #11
                      Mam jeszcze Tourana 1.9 TDI i tam diesla nie słychać przy wyższych prędkościach. O1 tdi nie jeździłem ale spodziewałem się, że również jest w miarę cicho jak w touranie przy szybszej jeździe

                      Komentarz


                      • #12
                        Zgadzam się z Tobą Krzysiek, też miałem takie konfigi 4 cyl.+ nie za długa 5 biegowa skrzynia - w paru autach i w każdym powyżej 130 robiło mi się nie miło....i miałem wrażenie, że zarzynam silnik, szczególnie patrząc na obrotomierz. Dochodzi do tego słabe wygłuszenie oczywiście. W bmw 6 cylindrowym benzynowym (wprawdzie 6 biegów), mimo wyższych prędkości, a nawet wyższych obrotów nie mam tego wrażenia - lepiej wygłuszone wnętrze plus równiej pracujący silnik - myślę, że to podstawa. W dieslach są niższe obroty - taka charakterystyka silnika.
                        O1 tdi 6 biegową miałem, przeszkadzało głównie powietrze przy wyższych prędkościach, przełożenia dobrane dobrze.
                        Rozwiązaniem dla autora - dobre wygłuszenie auta jak kolega zauważył wyżej, jak to będzie za mało możesz zmienić skrzynie na 6 biegową, ale sprawdź przełożenia, i wstaw najdłuższą
                        Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez KrzysiekVRS Zobacz wpis
                          Mam jeszcze Tourana 1.9 TDI i tam diesla nie słychać przy wyższych prędkościach. O1 tdi nie jeździłem ale spodziewałem się, że również jest w miarę cicho jak w touranie przy szybszej jeździe
                          W mojej jest raczej głośno już od momentu odpalenia

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X