Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

ABS/ESP świeci jednocześnie.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • ABS/ESP świeci jednocześnie.

    Problem wygląda następująco... świeci się ciągle i nie działa przez to ABS. Brak ABS aż tak mocno mi nie przeszkadza to świecące diody na desce. Byłem u Krzynola i komputer pokazał pompę ABSu, jednak nie wydaje mi się,że to aż tak padło. Najśmieszniejsze jest to,że jak ruszam nie świeci przejadę kilka metrów i zapala się. Ostatnio zrobiłem test, ruszyłem pomału jechałem 1 bez gazu i nie pokazywał się błąd. Jak tylko dodałem trochę gazu i włączyłem 2 to wyskoczył.

    Pytanie - możliwe,że świni wszystko czujnik a komputer idzie na skróty i pokazuje od razu pompę? Uciążliwe to mocno a diagnostyka nie wiele daje a nie bardzo uśmiecha mi się pchać w pompę bo nowej nie kupię bo cena jest kosmiczna - ASO chcę 9.5 tysiąca. Znacie może kogoś kto ogarnia ewentualnie pompy absu w pomorskim,żeby faktycznie to sprawdzić i stwierdzić czy do wymiany czy nie.

    Moje podejrzenie pada na czujnik obrotu kół jezdnych... przyznam szczerze ze zaliczyłem raz taka dziurę,że felga poszła do prostowania i od tego momentu zaczęły się problemy z tym. Tylko czy ten czujnik obrotu jest to co innego jak czujnik abs?
    Ostatnio edytowany przez bo86bo; 39487.
    Champ20ns!

  • #2
    bo86bo czujnik ABS jest zarazem czujnikiem prędkości danego koła, trzeba by było wejść w sterownik ABS i w blokach pomiarowych obserwować pomiary z każdego koła .ok
    najprędzej będzie uwalony któryś czujnik .ok
    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

    Komentarz


    • #3
      No oki ale jak diagnostyka pokazała pompę to na pewno to to? Czy być może uszkodzony jest czujnik ale komputer tego nie pokazuje i idzie o krok dalej i pokazuje pompę? Wiem,że jakbym szukał dziury w całym ale nie chce mi się wierzyć,że padła pompa. Poza tym chyba taniej sprawdzić po kolei wszystko niż szukać pompy, która tania nie jest a dwa jest taki rozstrzał cenowy na allegro,że masakra od 50 do nawet 700zł więc teraz rodzi się kolejne pytanie którą ewentualnie kupić
      Champ20ns!

      Komentarz


      • #4
        Skoro byłeś u kol. Krzynola i odczytanie błędów wskazuje na uszkodzenie pompy,to raczej tak jest.Sam naprawiam elektrykę i elektronikę samochodową i usterki pomp zdarzają się wcale nie tak rzadko jak się wydaje. Zakup pompy używanej to nie jest aż tak duży wydatek. Sterownik wygeneruje błąd po przekroczeniu ok. 15 km/h.Przy usterce pompy w blokach pomiarowych prędkości poszczególnych kół są odczytywane zazwyczaj prawidłowo.A kupić tą ,która powinna być w tym aucie-czyli zgodną z numerem katalogowym.Możesz odczytać z naklejki na pompie lub za pomocą komputera.
        Skoda Superb II Ambition
        2.0 TDI CR 170 KM

        https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

        Komentarz


        • #5
          Tak też zamierzam zrobić ale mówię,że na allegro jest taki rozstrzał cenowy pomp,że masakra. Sam mówisz,że raczej... jutro mam wolne pobawię się wymienię bezpiecznik bo niby one też lubią jaja robić i wejdę pod auto bo tak jak mówię błąd wyskoczył po tym jak zaliczyłem dziurę w takim stopniu,że felga poszła do prostowania. Dlatego mam wątpliwości co do tej pompy. Tak jak mówię mocno mi to nie przeszkadza brak abs ale wku.... mnie to świecenie na desce :P
          Champ20ns!

          Komentarz


          • #6
            Tadam! Problem tak jak czułem w moczu nie był w pompie

            Wczoraj zaś mnie tknęło aby powęszyć, przejrzałem kilka forum i na jednym z nich nakierowali mnie na akumulator,że jak jest na padnięciu może powodować zawirowania z ABS. Drugi użytkownik zwrócił uwagę na BEZPIECZNIKI, które znajdują się jak i komorze silnika jak i w okolicach kierownicy. Wstałem rano i wziąłeś się za sprawdzanie bo po raz kolejny podpinać komputera w tej sprawie nie bardzo mi się uśmiechało, tym bardziej,że za każde podpięcie oczywiście trzeba płacić a robiłem to chyba u 3 ludzi i każdy uparcie mówił,że to pompa, bo tak pokazuje komputer.

            Co się okazało?

            Pompa trybi a spalony był bezpiecznik w puszce nad akumulatorem. Wymieniłem go i zaczęło trybić.



            Champ20ns!

            Komentarz


            • #7
              Owszem u mnie przy padającym AKU (chociaż auto paliło bez problemów) objawy były podobne (dziwne błędy ABS i inne)
              SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

              Komentarz


              • #8
                Jaki konkretnie wymieniłeś bezpiecznik ( numer czy wielkość )? Jak go namierzyć dokładnie? Wymieniłeś bezpiecznik pod maską czy w okolicy kierownicy? Mam problem z kontrolkami przy zapalaniu i nie wiem czy to akumulator czy może bezpiecznik.

                Komentarz


                • #9
                  Jutro dodam fotę... bo nie wytłumaczę Bezpiecznik pod maską.
                  Champ20ns!

                  Komentarz


                  • #10
                    na aku są 3 sztuki zielone czyli 30A
                    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                    Komentarz


                    • #11
                      zajebiście kolo, a pamiętam, że te bezpieczniki oglądaliśmy
                      sprawdź punkty zasilań pod śrubami i w gniazdach bezpieczników
                      sprawdź też punkty mocowań mas do podłużnic w okolicahc aku
                      odkręć, spryskaj kontaktem, dokręć po minucie

                      może spadek napięcia spowodował wariacje zasilań mikroprocesora sterownika ABS
                      punkt dla bobo (z zajebistego Smołdzina) za dociekliwość, zobaczymy czy nie będzie efektu jojo
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz


                      • #12
                        Jak widać wypalone gniazdo... wymieniłem bezpiecznik bo był stopiony i poszło a swoją drogą da radę naprawić to gniazdo czy całą puszkę trzeba wymieniać. Dzięki Krzynol za kolejne rady.


                        IMAG0238.jpg

                        Być może działo się wcześniej coś w środku i oby efektu jojo nie było. Z drugiej strony nie mam pojęcia czy ten bezpiecznik akurat jest odpowiedzialny za ABS. W moim przypadku ABS wróciły a schematów nie szukałem,żeby sprawdzić czy faktycznie ten szedł do pompy. Grunt,że dobrze się skończyło bo już miałem namierzoną pompę i na dniach miałem ją zamawiać
                        Champ20ns!

                        Komentarz


                        • #13
                          bo86bo widząc że już palił ci się jeden przewód to ja bym poszukał nowej i wymienił to .
                          Kup teraz na allegro.pl za 29,60 zł - SKRZYNKA BEZPIECZNIKÓW OCTAVIA GOLF IV BORA A3 (6676652179). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!
                          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                          Komentarz


                          • #14
                            I tak zrobię... wiesz auto mam od marca tamtego roku więc dopiero zaczyna wychodzić co go boli
                            Champ20ns!

                            Komentarz


                            • #15
                              wymień wymień tę puszeczkę bezpieczników
                              ten podpalony to od wentylatora, ale być może gdzieś korozja i ciepło uszkodziły oba sąsiednie styki
                              a te dwa są właśnie od zasilania sterownika ABS
                              Ostatnio edytowany przez krzynol; 1427.
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz


                              • #16
                                ROZPISKA BEZPIECZNIKÓW SKRZYNKI BEZPIECZNIKÓW GŁÓWNYCH
                                1 - świece żarowe / pompa napowietrzania spalin
                                2 - sterownik silnika
                                3 - wentylator chłodnicy 2-zakres
                                4 - bezpiecznik główny wnętrza auta
                                5 - alternator
                                1a - ABS pompa
                                2a - ABS zawór
                                3a - Wentylalor chłodnicy 1-zakres

                                S97-0276.png
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz


                                • #17
                                  A możliwe,że od tego wentylatora wyrzucało błąd od powietrza dodatkowego co checkiem mi rzuca? Tak pytam bo niby pompa wszystko oki a błędem rzuca
                                  Champ20ns!

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    możliwe przez spadki napięcia spowodowane brakiem dobrego styku .ok
                                    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Pisząc pompa ma na myśli pompę powietrza dodatkowego... od dłuższego czasu walczę z tym a błąd jaki rzuca to 16795 napisane przy nim jest ciągły i w opisie:
                                      nieprawidłowy przepływ w układzie powietrza dodatkowego a na moje to może się łączyć z wentylatorem Ale to na moje :P
                                      Champ20ns!

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        może to cię naprowadzi .ok
                                        Pany wyskoczył mi dzisiaj check i po podłączeniu do kompa wywaliło błąd 16795 P0411 System wprowadzania wtórnego powietrza (B2) – niewłaściwy przepływ B i c...
                                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          No i dziś zaświecił się zaś... wyjąłem bezpiecznik zeby sprawdzić i zgasło ale czuje pod pedałem jakby hamulce były zapowietrzone bo normalnie słychać jakby powietrze... Rozbujałem się i hamulec nagle i nie zadziałały ABS bo nie czułem pod nogą ale kontrolki się nie palą... na dniach dodam zdjęcie bo zastanawiam się czy wcześniejszy użytkownik nie miał z czymś problemu bo dla mnie trochę druciarstwa widać.

                                          Skrzynka zamówiona i niebawem będzie wymiana... na co zwrócić uwagę przy tej wymianie. Z góry dzięki.
                                          Champ20ns!

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            bo86bo zachowaj kolejność przy przekładaniu przewodów i tyle .ok
                                            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              WP_20170127_001.jpg

                                              Zdjęcie obróciło się mimo faktu,ze jak je oglądam to widać normalnie. Pytanie numer jeden czy ta wiązka z lewej strony nie jest jakoś kombinowana? I czy da radę wymienić te poprzepalane przewody.
                                              Champ20ns!

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                widać że klema plusowa została uszkodzona i wymieniona , oprócz przewodu do rozrusznika i odchodzącego do skrzynki na aku to ciekawe od czego jest ta reszta ? przewody które przekładałeś przy wymianie skrzynki mogłeś mocniej zagnieść i dodatkowo zalutować dla poprawy styku .ok
                                                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Robal tak to wygląda teraz... przed wymianą dopiero dziś przyszła mi skrzynka auto wjeżdża w przyszłym tygodniu do naprawy No właśnie czy to nie jest jakoś za dużo i czy nie gryzie się to i nie powoduje wariacji?

                                                  Te dodatkowe mogą być od instalacji gazowej? Bo takową Szkodnik posiada?
                                                  Ostatnio edytowany przez bo86bo; 39487.
                                                  Champ20ns!

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X