Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Skoda Octavia 1.6 8V BFQ - Nierówna praca na biegu jałowym błąd 16555

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Skoda Octavia 1.6 8V BFQ - Nierówna praca na biegu jałowym błąd 16555

    Witam,
    od jakiegoś czasu silnik chodzi bardzo nierówno na biegu jałowym, objawia się to również dławieniem lekkim szarpaniem się silnika podczas ruszania. VagCom wyświetla mi dwa identyczne błędy:
    2 Faults Found:
    16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
    P0171 - 35-00 - -
    16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
    P0171 - 35-00 - -
    A więc korekta mieszanki FT, Bank 1>uboga mieszanka.
    Zastanawia mnie dlaczego błędy wyświetlane są podwójnie.
    Czy bank 1 to sonda zamontowana bliżej silnika?
    Po skasowaniu jeden z nich pojawia się od razu po jakimś czasie pojawia się drugi.
    Silnik benzyna 1,6 8V BFQ (instalacja sekwencyjna STAG).
    Wydawało mi się że winny może być czujnik położenia wału korbowego gdyż sporadycznie taki błąd (16719) też mi się pojawił. Niestety wymiana (oryginalny Bosch) nic nie dała silnik dale nierówno pracuje.
    Moje podejrzenia padają na sondę lambda, na ewentualnie jakieś lewe powietrze w kolektorze dolotowym.
    Samochód posiada LPG. Niezależnie czy na gazie czy na benzynie silnik na niskich obrotach chodzi tak samo czyli bardzo nierówno.
    Wykonałem również logi (narazie tylko statyczne).
    Link
    Link
    Link
    Proszę o porady.

  • #2
    A jak wyglądają podstawowe rzeczy jak wymiana filtrów i ustawienie instalacji gazowej, świece? Jeśli rozjechały się mapy wtrysku to na benzynie też będzie źle pracował. Może spróbować odłączyć na noc akumulator, ewentualnie pojeździć z 200km na benzynie dla sprawdzenia czy problem jest ogólny czy wynikający z instalacji gazu.

    Komentarz


    • #3
      Swiece wymieniane w zeszlm roku, filtr powietrza i oleju, gazu fazy lotnej i cieklej, wymieniane pol roku temu (jakies 8000 km temu). na regulacji bylem ostani raz dwa lata temu. Jesienia czyscilem odme, bo bylo troche majonezu. silnik chodzil dobrze. miesac temu zaczal nagle swiecic sie check engine blad 16555 i silnik zaczal chodzic nierowno.
      dwa tygodnie temu akumuator odlaczylem na caly weekend i nic sie nie porawilo.
      Odlacze na noc akumlator, usune bledy i tak jak mowisz pojezdze przez kilkaset km na samej benzynie.

      Komentarz


      • #4
        Dolot szczelny?
        Bo skoro na benzynie też wariuje to albo dolot albo świece/kable
        Mój szatan

        Paweł

        Komentarz


        • #5
          Kupiłem Plaka i zacząłem psikać w różne miejsca dolotu. Ewidentnie słychać jak silnik reaguje i zaczyna na moment chodzić równo jak psikam w końcowy fragment dolotu (rejon wtryskiwaczy i styku z głowicą). Kupiłem uszczelki do wtryskiwaczy i połączenia z głowicą. Jak tylko mrozy się skończą zdemontuję dolot, wymienię uszczelki i sprawdzę czy nie ma żadnych pęknięć.

          Komentarz


          • #6
            Usterka zlokalizowana, po zdjeciu kokektora na 2 cylindrze stwierdzilem ubytek polowy uszczelki na styku z glowica silnika. Metoda na plaka okazala sie niezawodna, pewniejsza od diagnostyki komputerowej Dziekuje za pomoc.

            Komentarz


            • #7
              Miałem to samo. Uszczelki kolektora w BFQ prędzej czy później parcieją. Dokładnie te same błędy zapisane w sterowniku.
              "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

              O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
              O2 Tour BSE+LPG LR - MED

              Komentarz


              • #8
                Chciałbym odświeżyć nieco temat. pacjent: 1,6 BFQ, XII 2010, przebieg 120tkm, regularnie wymieniany olej, filtry świece, kable, na jesień cewka całą elektryka BERU. Objawy- nierównomierna praca, niedopalanie benzyny, wyczuwalny zapach, chwilami małe zakopcenie tym zapachem, przy zdjęciu gazu jadąc z górki czy po prostu lekko hamując silnikiem malutkie strzały w tłumik, po 4-5 sekundy od odjęcia gazu lekki przyspieszenie, takie jakby przez falowane którego normalnie brak. największa ciekawostka?- przy włączeniu biegu wstecznego, cofaniu bardzo nieregularna praca, nie falowanie ale szarpnie, brak mocy przy niskich obrotach. W Vag ostatnio wykryty błąd to wypadające zapłony 2 cylinder. I teraz pytanie zasadnicze, co może być powodem????
                Samochód użytkowany spokojnie jeśli trasa po 80 km ekspresówka/autostrada, łagodnie, ogólnie szanuję go, jeżdżący bez obciążeń, w jedną osobę, hamuję silnikiem łagodnie. Stawiam na owe uszczelki na kolektorze, ale te zachowanie po włączeniu wstecznego biegu bez ruszenia z miejsca i te szarpania w nic nie układa się mi. Dając duże obciążeni elektryczne np. grzanie tylna szyby lusterek, włączenie wszystkich świateł nie skutkuje niczym. Przerabiał ktoś to?? kable Beru, wykluczam bo sprawdzałem już czy nie ma przebić, świece tez BERU niedawno wymieniane ale teraz tez wymienię. Jakieś propozycje??? Występowanie na zimno najbardziej śmierdzi benzyną bo także jeżdżę na benzynie gdy na LPG zawsze, mniej uciążliwe objawy ale są....

                Przerabiał ktoś takie objawy, co było powodem???
                OI Combi 1.6 LPG BFQ

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X