Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Awaria centralnego zamka prawy przód Octavia 1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Awaria centralnego zamka prawy przód Octavia 1

    Witam. Panowie mam kłopot i prośbę o pomoc. Ledwo uporałem się z jedną usterką jak już mam drugą. W moim aucie Octavia 1 przestały się otwierać i zamykać drzwi pasażera z przodu. Z pilota zamykam i otwieram pozostałe drzwi natomiast prawy przód nie reaguje. Jeżeli włożę kluczyk w te drzwi i przekręcę to wszystkie drzwi się zamykają i otwierają. Z pilota nie działają. W dniu dzisiejszym wymieniłem zamek w tych drzwiach i niestety po wymianie na nowy zamek nadal nie działa. Moduł komfortu od strony pasażera reaguje ponieważ przytrzymując zamknięcie lub otwarcie kluczykiem szyby się opuszczają i zamykają w zależności od pozycji kluczyka. Proszę podpowiedzcie mi co mam sprawdzić bo nie ukrywam że wymiękłem.
    "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
    PRAWO MURPHY'EGO

  • #2
    marcooprodigy, no to jeśli zmieniłeś zamek i nie pomogło, to szkoda, że nie sprawdziłeś stanu przewodów w harmonijce gumowej do drzwi...
    Często przewody potrafią się ułamać lub w inny podobny sposób się uszkodzić.
    Sprawdź to jeszcze.

    Oprócz tego może być jeszcze uszkodzenie głównego modułu komfortu, czyli tego co masz pod kierownicą.
    U mnie kiedyś MK się zbulwersował, a z racji, że nie używałem kluczyka, to skończyło się awaryjnym wchodzeniem do autka
    Link masz tutaj.
    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez 4tech Zobacz wpis
      marcooprodigy, no to jeśli zmieniłeś zamek i nie pomogło, to szkoda, że nie sprawdziłeś stanu przewodów w harmonijce gumowej do drzwi...
      Często przewody potrafią się ułamać lub w inny podobny sposób się uszkodzić.
      Sprawdź to jeszcze.

      Oprócz tego może być jeszcze uszkodzenie głównego modułu komfortu, czyli tego co masz pod kierownicą.
      U mnie kiedyś MK się zbulwersował, a z racji, że nie używałem kluczyka, to skończyło się awaryjnym wchodzeniem do autka
      Link masz tutaj.
      Kolego próbowałem sprawdzić wiązkę pomiędzy wtyczką od siłownika oraz kostką która jest w samochodzie od strony wejścia z przegubu drzwi. Próbowałem również sprawdzić czy w momencie aktywacji zamka z pilota czy pojawia się jakiś prąd na pinach tej kostki w samochodzie. Niestety nie było reakcji. Próbowałem również mierzyć omomierzem fizyczne połączenie kablowe ale bez rezultatu ponieważ pin z kostki w aucie nie mia połączenia z wtyczką przy siłowniku. Nie jestem specjalistą od elektroniki ale zacząłem się zastanawiać czy moje pomiar są właściwe ze względu na to że w aucie jest główny moduł komfortu jak i poszczególne moduły w drzwiach. Nie wiem do końca jak wygląda komunikacja między tymi modułami. Pytanie czy jest ktoś w posiadaniu schematu przy pomocy którego mógłbym dobrze wykonać te pomiary?
      W ogóle mam problem z ustaleniem w którym dokładnie miejscu jest umieszczony główny moduł komfortu?
      "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
      PRAWO MURPHY'EGO

      Komentarz


      • #4
        moduł komfortu jest obrazowo mówiąc "za" włącznikiem świateł
        ale ja bym obstawiał popękane przewody w harmonijkach/przelotkach drzwi zarówno lewych jak i prawych
        oraz ewentualnie piny sterownika centralnego zamka w drzwiach kierowcy
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz


        • #5
          W O1 jest jak krzynol napisał ,pękają przewody w drzwiach ponieważ mają one podwójne załamanie , musisz sprawdzić i najlepiej poprawić zimne luty w zamku oraz sprawdzić jak wygląda złącze i gniazdo przy silniczku szyby kierowcy a dlaczego to już ci wyjaśniam , w aucie jest moduł komfortu jak kolega napisał pod kokpitem za włącznikiem świateł ,ale w drzwiach kierowcy przy silniczku szyb jest kolejny moduł który odpowiada za szyby ,lusterka i zamki , te moduły są ze sobą powiązane gdyż mając kluczyk z pilotem sygnał odbiera moduł pod deską i przekazuje go dalej do modułu przy silniczku szyby kierowcy i on wszystkim steruje , wszystko praktycznie sterowane jest masa dlatego nie znajdziesz na przewodach sygnałowych napięcia .ok
          Najczęstszym problemem jest popękana wiązka w harmonijce lub zalane złącze silniczka i zgnite piny od modułu .ok
          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

          Komentarz


          • #6
            Najważniejsze, żeby nie było takich rzeczy:
            wiazkakierokaputm.jpg
            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

            Komentarz


            • #7
              Kolego mnie bylo podbonie tylko z drzwiami od kierowcy, dodatkowo nie działało grzanie i sterowanie lewym lusterkiem. Winowajcą okazał się zgnity jeden pin we wtyczc, która wchodziw moduł komfortu w drzwiach kierowcy
              pekool

              Komentarz


              • #8
                Witam, chcialbym odświeżyć temat. A więc jestem posiadaczem skody Octavia 1 1999rok. 1.9 tdi 90 km praktycznie zero elektryki, szyby na kolbke... rok temu mniej wiecej w takim okresie, cos dzialo sie z,pilotem centralnego zamka, przestal otwierać i zamykać auto. Po odlaczeniu aka wszystko wróciło do normy. Nowy rok i problem wrócil, teraz juz nie zamkne, ani nie otworze, pilota. Nie przejelo by mnie to, tylko okazalo sie, ze nie zamkne samochodu od strony kierowcy, bo zamykaja sie tylko one, jak zamykam od strony pasazera to zamykaja sie trzy drzwi oprocz tych od strony kierowcy. Zeby wszystko było zamkniete musze zamykac, lub otwierać od strony bagaznika, wtedy wszystko sie zamyka. Zacząć od kabli w drzwiach? Dodam jeszcze jak otworze auto i jestem w środku, a nawet jak jade świeci mi sie niebieska lamka jakby alarm byl caly czas załączony, czegoś takiego jeszcze nie widzialem. Ktos pomoże naprowadzi, pierwszy raz cos takiego widze, z gory dziękuję, za pomoc i porady....

                Komentarz


                • #9
                  Mariusz90.szpak, sprawdź na początek dokładnie przewody w harmonijkach w wszystkich drzwiach a najdokładniej w drzwiach kierowcy , miernik może błędnie pokazywać ponieważ wystarczy że będzie w przewodzie cała jedna żyłą powiedzmy z dwudziestu to pokaże że przewód jest ok, ja sprawdzam przewody metodą na rozciąganie a to ze względu iż izolacja najczęściej wygląda na całą a żyła w środku będzie przerwana i w zależności od tego czy drzwi będą otwarte lub zamknięte będzie kontakt lub nie .ok
                  Aby wykonać to dobrze i na długi czas bezawaryjnie to zdejmij tapicerkę drzwi i osłonę słupka A przy nogach ,tam jest złącze od wiązki idącej w drzwi , przeciągnij wiązkę do wnętrza drzwi i zdejmij izolację parcianą na odcinku w którym najczęściej zgina się wiązka , po dostaniu się do pojedynczych przewodów sprawdzaj je metodą na rozciąganie , po zlokalizowaniu uszkodzenia nie łącz go w tym miejscu ponieważ za jakiś czas ponownie tam pęknie bo po wykonaniu łączenia będzie to miejsce sztywne , ja wówczas robię wstawki z przewodu o identycznym przekroju i łączenia robie w miejscach poza harmonijka .ok
                  Lampka od alarmu może również świecić z powodu braku komunikacji z zamkiem w drzwiach kierowcy z powodu uszkodzonych przewodów .
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz


                  • #10
                    Hmm, ok dzieki za poradę i informacje. Slaby jestem jesli chodzi o elektryke, ale sprobuje najpierw samemu to zrobic.... w razie czego odstawienie auta do elektryka, moze wiazac sie z,dużymi kosztami?

                    Komentarz


                    • #11
                      Witaj, jestem po wstepnych oględzinach mojego problemu. Otóż po zdemontowaniu wszystkiego i dokopaniu sie do kabli stwierdzilem, ze jakis magik, mnie uprzedzil... Otóż trzy kabelki byly przecięte, polaczylem je tak jsk powinny byc i co sie stalo. Moglem zamknąć wszystkie drzwi kluczykiem od strony kierowcy. Pilot jednak dalej nie dzialal, ale gdy ruszalem wiazka kabli oraz ta kostska co podpieta jest do zamka, moze cos z nia jest noe tak...?to centralny zamek sam sie otwierał i zamykal, hmm jakies przepuecia? Wiecej uszkodzen nie widzialem... i co najwazniejsze, ze dopóki nie mialem założonego boczka dzialalo wszystko normalnie., ale jak zlozylem do kupy, problem wrocil od strony kierowcy zamykaja sie tylko te jedne drzwi... poddaje sie...

                      Komentarz


                      • #12
                        skąd jestes ?
                        jest O1 RS 1.8T XENON
                        była O1 1.9 TDI AGR

                        Komentarz


                        • #13
                          Heja.
                          Podepnę się pod temat, bo problem ma chyba podobny.
                          Otwieram skodzinę z pilota. Otwiera wszystkie drzwi poza prawym tyłem, grzybek się nie wysuwa, gdy ciągnę za wewnętrzną dźwignię - grzybek wysuwa się, po puszczeniu dźwigni - chowa się z powrotem.
                          Odpalam silnik - zamykam drzwi z pulpitu na drzwiach - zamykają się wszystkie otwarte, potem gdy z pulpitu otwieram - otwierają się już wszystkie cztery.
                          Po zgaszeniu silnika - zamykam drzwi z pilota i zamykają się wszystkie.
                          Nie ma znaczenia czy zimno, ciepło, sucho, wilgotno.
                          Szukać w elektryce czy w mechanice? Nadmieniam, że zamek w tych prawych tylnych drzwiach przy zamykaniu i otwieraniu wydaje nienaturalne dźwięki - podobne do chrobotu.

                          Komentarz


                          • #14
                            Andru123 jestem z Tczew.

                            Komentarz


                            • #15
                              Witam, odswiezam temat. Potrzebuje wiazke zamka centralnego od strony kierowcy. Ktora idzie od zamka, az do modulu. Czy ktos ma takie cos do sprzedania. Moze byc z centralnym zamkiem. Proszę o wiadomości na priv

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X