Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia I 1.6 BFQ + LPG - sterta problemów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia I 1.6 BFQ + LPG - sterta problemów

    Witam serdecznie
    Mój szkodnik mimo 300 tyś na liczniku i na gazie dzielnie się sprawuje. Trapi go jednak kilka problemów które sprawiają, że w porywach gniewu grożę, że oddam go na szrot
    1. Skakanie obrotów, strzały obrotów, żabkowanie na drugim biegu na niskich obrotach. Przepustnica wymieniona, vag wykazuje sporadyczny błąd wypadania zapłonu na cylindrze 2 i sporadyczny błąd zbyt ubogiej mieszanki. Na stanie mam i jutro wymieniam: świece, kable, uszczelki kolektora. Czy jest szansa, że to rozwiąże moje problemy?
    2. Wycieki płynu chłodniczego. Poci się obudowa termostatu oraz krociec wychodzący ze ściany grodziowej. Czy jest sens ładować się w obudowę termostatu za 300 zł? Czy może kupić takową z jakiegoś rozbitka z niewielkim przebiegiem?
    3. Po wczorajszym przymrozku pękła mi linka i popękały plastiki od elektrycznej szyby z przodu po prawej stronie. Kupiłem oryginalny komplet (silnik, linki i ślizgi), jednak mam problem aby to wpasować. Oprócz tego nie działa elektryka prócz lampki w drzwiach. Opuszczanie i podnoszenie szyby (prawej przód) nie działa zarówno na przełączniku z mojej strony jak i pasażera. Na tych drzwiach nie ryglują się drzwi z centralnego zamka. Dodam, że prąd jako tako jest, bo lampka w drzwiach działa tylko wtedy gdy podłączona jest wiązka od silnika szyby.
    Proszę o pomoc
    Dziękuję za porady i pozdrawiam

  • #2
    1. Może wtryski juz mówią pa pa
    2. Załóż nowy, najlepiej jakiś markowy lub oryginał
    3.........................................

    Komentarz


    • #3
      1. Jest taka szansa. Najlepiej założyć świece irydowe do LPG, ewentualnie minimalnie zmniejszyć im przerwę. Miałem podobnie jak Ty, kilka rzeczy niepotrzebnie wymieniłem, a przyczyna tkwiła w świecach (a były platynowe platynowe). Dla spokoju sprawdź jeszcze kompresję.

      Komentarz


      • #4
        Wtryski LPG są właściwie nowe, a benzynowe nie mają przelotu Kroćce wymienię na oryginalne bo z tego co widzę oryginały kosztują kilkanaście zł. Przyczyna żabkowania była prozaiczna. Wymieniłem świece i kable i jest ok. Obroty jednak wolno spadają i czasem wystrzelą. Błędów pod komputerem brak. A co do kwestii elektrycznej szyby, to ostatecznie przełożyłem stary silnik, a ślizgi i resztę wstawiłem nowe.

        Komentarz


        • #5
          Na skoki obrotów może mieć wpływ słaby akumulator lub jego umasienie, czyli wiązka pod nim ma słaby styk z budą. Komputer sterujacy silnikiem wykrywa niskie napiecie i podciąga obroty na chwilkę, ktore powoli opadają. Pisałem to już w jakimś temacie niedawno. Mojej po wymianie aku ta choroba minęła.

          Komentarz


          • #6
            Aku jest nowe. Z napięciami zarówno akumulatora jak i ładowania nie ma problemu. Wszystko sprawdzane multimetrem.

            Komentarz

            POWRÓT NA GÓRĘ
            Pracuję...
            X