Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Falowanie obrotów 1.6 bfq

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Falowanie obrotów 1.6 bfq

    Witajcie forumowicze!!

    Pacjent Octavia 1, 1.6 bfq 102km

    Na biegu jałowym obroty lekko falują w zakresie 730-800 rmp, sytuacja ma się tylko gdy silnik jest rozgrzany, na zimny silniku po wyłączeniu ssania obroty utrzymują się na równo 800 rmp. Słuchać również dziwną pracę silnika tak jakby nie dopalał na jeden z cylindrów.
    W ostatnim czasie wymieniłem:
    - świece na NGK
    - przewody zapłonowe firmy Janmor
    Dodatkowo została wyczyszcza przepustnica i zaadaptowana.
    Po podpięciu pod komputer nie wyświetlają się żadne błędy.
    Co może być tego przyczyną ?

    Kolejnym problem o który chciał bym się zapytać to ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, po rozgrzaniu sie silnika nie można odkręcić korka ponieważ poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku gwałtownie się podnosi.
    Płynu chłodniczego nie ubywa, nie zauważyłem żadnego kopcenia na biało czy niebiesko...

    Z góry Dziękuję za okazana pomoc !!!!


  • #2
    Zamieszczone przez KrisTzn Zobacz wpis

    Kolejnym problem o który chciał bym się zapytać to ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, po rozgrzaniu sie silnika nie można odkręcić korka ponieważ poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku gwałtownie się podnosi.
    Płynu chłodniczego nie ubywa, nie zauważyłem żadnego kopcenia na biało czy niebiesko...
    To normalne. Temperatura płynu chłodzącego w tym silniku to 105 stopni Celsujsza. Po odkręceniu korka płyn zaczyna się gotować bo ciśnienie w układzie spada.

    Komentarz


    • #3
      Podobno ,wedlug serwisu , dodam autoryzowanego ten typ tak ma.Podobno trzeba to polubic.
      1.6 BFQ never gas....only Pb

      Komentarz


      • #4
        A jak sytuacja ma się odnośnie wyżej opisanego falowania obrotów? Czy jest w stanie ktoś coś doradzić, pomóc ?

        Komentarz


        • #5
          Te silniki tak falują na wolnych obrotach.

          Komentarz


          • #6
            KrisTzn lubisz ryzyko. Odkręcając korek zbiornika wyrównawczego na gorącym silniku możesz nawet strcić wzrok przez poparzenie płynem, a właściwie to parą.

            Komentarz


            • #7
              Podobny problem miałem w nowszym BSE też lekko falował ,ale dałem sobie spokój i uznałem że TTM. Niestety ostatnio zaczęła ciec uszczelka pod deklem zaworów i postanowiłem ją wymienić. Dodatkowo pomyślałem o wymianie uszczelek kolektora bo to przy jednej robocie. Ku mojemu zdziwieniu falowanie zniknęło. Silnik pracuje równiutko bez zająknięcia i trzyma równe 620 RPM. Ja wymieniłem uszczelki na łączeniu kolektora z głowicą i następne w kolejności.

              Komentarz


              • #8
                Falować nie ma prawa.
                Uszczelki kolektora w 90% przypadków załatwiają problem.
                Moja teoria jest taka, że częściej problemy mają Ci, którzy posiadają instalacje LPG. Większa temperatura spalania gazu, efekt: uszczelki kolektora znajdujące się blisko komory spalania szybciej kruszeją, powstaje nieszczelność. Zwykle na zimnym silniku nieszczelność jest większa. Pod wpływem temperatury uszczelki często doszczelniają połączenie.
                Jednak bardzo stare uszczelki, nawet po podgrzaniu, nie trzymają jak trzeba. Wymiana na oryginalne lub zielone firmy Elring.
                Nie polecam uszczelek czarnych innych producentów, często te tańsze bardzo szybko parcieją.
                Uszczelki górne kolektora już nie są tak bardzo narażone na wysokie temperatury i tu większych problemów nie ma. Ja wymieniam je rzadziej, a jeśli już to kupuje te tańsze.
                "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X