Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Prośba do znawców BFQ o pomoc w interpretacji logów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Prośba do znawców BFQ o pomoc w interpretacji logów

    Cześć,

    Moja O1 BFQ z LPG trochę niestabilnie pracuje zarówno na wolnych, jak i na wyższych obrotach. Pojawiają się drgania, czasem ładnie ciągnie, a czasem opornie i anemicznie. Te objawy występują szczególnie na LPG ale na benzynie trochę też. Nieregularnie pojawiają się błędy:
    1. 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 008 - Implausible Signal.
    2. 16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1 P0171 - 35-10 - - - Intermittent.


    Zaobserwowałem też, że w zimniejsze dni auto ma lepszą dynamikę i stabilność pracy, gdy jest gorąco praca silnika pogarsza się. Jakby częściej i szybciej też włączał się wentylator chłodnicy.
    Sprawdzałem "lewe powietrze" metodą "na plaka" - nie wzrosły obroty silnika.
    Zrobiłem logi VCDS jadąc na gazie ale nie mogłem ich wrzucić na VAGLOG - aplikacja nie rozpoznawała formatu pliku. Otworzyłem więc plik logów w Libre Office, zapisałem do pliku XLS i spakowałem, aby móc opublikować to na forum. Będę wdzięczny za uruchomienie pliku i wszelkie wskazówki odnośnie zarejestrowanych parametrów.

    Pacjent: O1 BFQ 2007r. z LPG BRC Sequent24. Przebieg: 151 tys. km, w tym na LPG 120 tys. km. Instalacja regulowana 3 tygodnie temu. Świece zmienione tydzień temu (zgodnie z katalogiem trzyelektrodowe firmy BRISK A-LINE A24, DR15TCY-1 1448), przewody zapłonowe zmienione 2 tygodnie temu na TESLA T854C. CEWKA JESZCZE NIE ZMIENIANA - WCIĄŻ FABRYCZNA. Olej Specol 0W40 "posłodzony" AR9100 zmieniony 2 tys. km. temu. Obroty jałowe silnika podniesione VCDS-em do 768 obr/min.

    Jeśli jeszcze jakieś grupy trzeba zlogować to dajcie znać - uzupełnię dane.
    Z góry wielkie dzięki za pomoc.
    Załączone pliki
    Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.

  • #2
    a sonda lambda nr 1. zmieniana/podmieniana?
    efekt mieszanki zbyt ubogiej, to albo oszukuje uszkodzona sonda, albo faktycznie zbyt dużo powietrza się bokiem dostaje do dolotu
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
      a sonda lambda nr 1. zmieniana/podmieniana?
      efekt mieszanki zbyt ubogiej, to albo oszukuje uszkodzona sonda, albo faktycznie zbyt dużo powietrza się bokiem dostaje do dolotu
      Sonda nr 1 przed katalizatorem nie była zmieniana lub podmieniana - wciąż jest fabryczna. Powietrze dostające się bokiem też raczej wykluczam bo psikałem plakiem połączenia kolektora dolotowego, okolice głowicy i wszystkie przewody gumowe - nigdzie obroty nie wzrosły.
      Błąd zbyt ubogiej mieszanki jest sporadyczny. Gdyby sonda była uszkodzona chyba byłby inny błąd i wyświetlałby się check engine. U mnie ze względu na sporadyczność błędów się nie wyświetla.

      Komentarz


      • #4
        to trudno powiedzieć przy takiej sporadyczności błędów
        odepnij sondę i pojeździj - wyjdzie czy to problem z faktycznie złym składem mieszanki czy z jego pomiarem
        odepnij przepływomierz i pojeździj - wyjdzie czy pomiar powietrza jest ok
        raczej coś z powietrzem, bo jak jest podobnie na PB i LPG to raczej nie paliwo
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz


        • #5
          Do sprawdzenia cewka, może się już skończyła przy takim przelocie na LPG. Poza standardowymi objawami, najczęściej jest pęknięta.
          Jeśli układ zapłonowy jest w 100% sprawny, w co wątpię, to do sprawdzenia/regulacji pozostaje instalacja.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez yunior81 Zobacz wpis
            Do sprawdzenia cewka, może się już skończyła przy takim przelocie na LPG. Poza standardowymi objawami, najczęściej jest pęknięta.
            Jeśli układ zapłonowy jest w 100% sprawny, w co wątpię, to do sprawdzenia/regulacji pozostaje instalacja.
            Dzięki yunior81. W moim rankingu "podejrzanych" podzespołów cewka też jest wysoko. Niejednokrotnie jak jadę na trójce przy średnich obrotach czuję takie lekkie bujawki, jak przycisnę pedał bardziej to już w miarę równo ciągnie. Znasz jakiś sposób, aby ją sprawdzić? Jak wizualnie objawia się jej zmęczenie lub zużycie?

            Komentarz


            • #7
              Oprócz objawów o ktorych piszesz, widac na niej wyraźne pęknięcie ale trzeba niestety ja wyjąc. Ja przerabiałem ostatnio taki temat jak u Ciebie i wymiana na wszystko nowe tj. swiece, przewody i cewkę zamknęła sprawę. Jeżeli juz bedziesz miał w 100% sprawny układ zapłonowy to regulacja instalacji przez porządnego gazownika ( najlepiej znawcy od BRC a takich niestety malo jest ) bedzie niezbędna.
              Przyslij mi jakis numer kontaktowy na PW to oddzwonię i pogadamy.
              Mam stara cewkę takze w wolnej chwili wrzucę fotę pęknięcia.

              Komentarz


              • #8
                Zapomniałem zdejmij przewody z cewki i sprawdź czy któreś miejsce na cewce od przewodu zapłonowego nie jest zaśniedziałe. Typowy objaw zuzycia pękniętej cewki. U znajomego w BFQ tez byla pęknięta cewka i jednej styk w niej zaśniedziały.
                Ostatnio edytowany przez yunior81; 15463.

                Komentarz


                • #9
                  Przyjrzę się tej cewce. Może jeszcze ktoś udzieli wskazówki, jakie numery (rozmiary) torxów są potrzebne, aby odkręcić i zdjąć lub przesunąć uchwyt "odkurzacza" (pompy napowietrzania spalin SAI)? Bo bez odkręcenia tego uchwytu chyba nie dostanę się do jednego wkręta cewki. Jeszcze jakie numer (rozmiar) torxa do odkręcenia trzech wkrętów cewki?

                  Komentarz


                  • #10
                    jakby to była cewka to by było wypadanie zapłonów widoczne - sprawdzałeś to?
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz


                    • #11
                      Jak by bylo wypadanie zaplonow powodowane przez cewkę to byłby juz jej całkowity zgon i śmiem twierdzić, ze jazda bylaby średnio możliwa. Po dwoch 1,6 MPi ( w OIIFL i obecnie BFQ OI ) nic mnie juz nie zaskoczy w tym prostym silniku.
                      W woli chwili zamieszczę zdjecie cewki z obecnej Octavii, ktora byla wymieniona przy przebiegu ok. 66500.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
                        jakby to była cewka to by było wypadanie zapłonów widoczne - sprawdzałeś to?
                        Sprawdzałem i nie ma wypadających zapłonów na żadnym z cylindrów.
                        Mógłby ktoś podpowiedzieć, jakim narzędziem odkręcić uchwyt pompy SAI od kolektora na jego środku? Wygląda to bardziej na spline niż na torx. Tylko jaki numer?

                        Komentarz


                        • #13
                          Zdjęcia cewki z mojego samochodu, wyjętej przy przebiegu ok. 66500 ( jazda tylko na benzynie ) i porównanie jej z nową. Nie wiem dlaczego ale "awaria" cewki w znanych mi przypadkach, zawsze wyglądała tak samo, tj. pęknięcie i zawsze ten sam "pin" zaśniedziały.
                          Załączone pliki
                          Ostatnio edytowany przez yunior81; 15463.

                          Komentarz


                          • #14
                            Dzięki yunior81 za fotki. Myślę, że nie tylko mi takie informacje się przydadzą. O1 to popularne auto i wiele z silnikami benzynowymi wciąż jeździ.
                            Zamówiłem cewkę TESLA CL002. Po wymianie i kilku dniach jazdy poinformuję o sytuacji.

                            Komentarz


                            • #15
                              Cewka wymieniona tydzień temu na TESLA C002 (300 km temu). Obecnie kable, świece i cewkę mam TESLI.
                              Auto płynniej i lepiej jedzie, przyspiesza, hamuje silnikiem choć do aksamitnej pracy trochę mu brakuje. Odczuwam lekkie szarpnięcia od czasu do czasu na wolnych obrotach, a chcąc mocno przyspieszyć (gaz prawie w podłodze) auto trochę buntuje się i przyspiesza prawie mocno. Po zmroku sprawdzę, czy iskry przeskakują na kablach zapłonowych.
                              Zauważyłem też, że dość często włączają się obydwa wentylatory na chłodnicy na szybki bieg (przy wyłączonej klimatyzacji. Dziś w "szybkich kodach" na climatronicu (kanał 45) sprawdzałem temperaturę, przy której wiatraki startują i następuje to 97 - 98 stopni. Może ktoś mnie oświecić, czy to jest OK i który czujnik odpowiada za wyświetlanie temperatury na climatronicu, który podaje sygnał do kompa i który powoduje włączenie i wyłączenie wiatraków?

                              Komentarz


                              • #16
                                Dodam jeszcze do mojego poprzedniego postu, ze w VCDS w blokach pomiarowych w grupie chyba 131 lub 132 pokazuje "Engine outlet temperature" i "Radiator outlet temperature" Przy porządnie rozgrzanym silniku (przejechane parenaście kilometrów) grupa "Radiator outlet temperature" pokazuje 27 - 30 stopni. Czy taka różnica jest normalna? Czy temperatura na wyjściu z chłodnicy powinna być tylko trochę niższa od temperatury silnika?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zrobiłem test na starzenie sondy lambda przed katalizatorem w mojej O1 BFQ 2007r. 153 000 km w tym 120 000 km na LPG (VCDS 11.6, basic settings, grupa 034). W polu 3 o nazwie chyba "Oxygen Sensor Period" lub "Oxygen Sensor Length" (nie pamiętam teraz) uzyskałem wynik 3.844. W sieci wyczytałem, że minimalna wartość powinna wynosić 0.8, a nowa sonda ma wartość 1.99. W etykiecie pokazywanej przez VCDS po najechaniu kursorem na to pole napisane jest ">0.21".
                                  Skąd tak wysoki wynik u mnie i co on może oznaczać?
                                  Dodam, że od czasu do czasu pojawiają mi się sporadyczne błędy związane z ubogą mieszanką i przerwą w obwodzie sondy. Lewe powietrze sprawdzone metodą "na plaka" i nigdzie nie ssie, przepływomierz wyczyszczony, świece, kable zapłonowe i cewka wymienione ok. 1,5 miesiąca temu, gazownia sprawdzona i wyregulowana.
                                  Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    zrób logi parami bedzie sie łatwiej czytać to może pomoge
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Dzięki rOBERTO795, podaj jeszcze które grupy zlogować to w poniedziałek się tym zajmę bo akurat jestem na urlopie.
                                      Niestety nie wiem czemu ale nie mogę wrzucić logów na stronę vaglog bo odrzuca mi plik jako niewłaściwy csv. Ale zauważyłem, że bardzo czytelnie csv pokazuje aplikacja Libre Office.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        2,20
                                        1, 31
                                        3, 15,16
                                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          rOBERTO795, zrobiłem logi podczas jazdy grup, które podałeś (w załączniku 2 pliki spakowane ZIP-em). W VCDS w Advanced Measuring Blocks zaznaczyłem odpowiednie pola i wystartowałem logowanie. Niestety można tam zaznaczyć max. 12 pól i dlatego logi mam zrobione w dwóch sesjach (plikach). W dalszym ciągu nie mogę ich wrzucić na vaglog.pl (nieprawidłowy .csv).
                                          Z góry dzięki za pomoc oraz za zainteresowanie i mam nadzieję, że uda Ci się coś z tego wyczytać :-) Szkoda, że tak daleko mam do Ciebie bo podjechałbym na diagnostykę :-) Jeśli jeszcze jakieś dane będą potrzebne to pisz śmiało - mam teraz trochę czasu na takie zajęcia.
                                          Załączone pliki

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            msemafor też mam O1 1.6 BFQ z LPG i chyba od nowości (auto kupiłem w salonie) mam te same dwa błędy, które pojawiają cię co jakiś czas.
                                            Silnik pracuje normalnie (nie szarpie, przyśpiesza normalnie).
                                            Kilka osób na tym forum pisało, że też ma te błędy i nic złego się nie dzieje.
                                            Ja podejrzewam, że wyszła jakaś uszkodzona partia sond lambda i dlatego niektórzy mają (mamy) te błędy.
                                            Nie wiem, czy robię dobrze, ale ja nic w tej sprawie nie robię, tylko jeżdżę.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              msemafor, korzystaj z measure blocks a nie advanced. Wtedy będziesz mógł wrzucać na vaglog i będzie sie dało coś powiedzieć. Ciężko się ogląda te pliki ale widać że mieszanka sporo odbiega od tego co powinno być. Zrób porzadne logi dynamiczne a nie pseudo coś ala dynamiczne. Osobiście wolę 002+033 niż 002+031.
                                              Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis
                                              Może ktoś mnie oświecić, czy to jest OK i który czujnik odpowiada za wyświetlanie temperatury na climatronicu, który podaje sygnał do kompa i który powoduje włączenie i wyłączenie wiatraków?
                                              Droga do oświecenia jest ciężka :P ja do dziś nie pamietam ale G2/G62 to czujnik temp dla ECU i zegarów. Bodaj G62 do ECU. G2 w instruments do zegarów. Oprócz tego jest jeszcze boadjże G42 czyli IAT który jest cześcią MAFa czyli G70. A za właczanie wiatraków to jeszcze inny odpowiada :P bodaj miał on oznaczenie G83. Mówie o wiekszości VAGów, nie jestem pewien czy identyko jest w BFQ
                                              andrzej22, wszystko to zalezy od charakterystyki błędu. Bła intermittent to błąd sporadyczny. Miałem taki... przyczyna, wtryski LPG, które na zimno po prostu nie dawkowały równo. Jeśli błąd jest stały to też jest kilka opcji. Ten błąd to nie jest nie wiadomo jak fajna rzecz. Zależy od auta ale bardzo często kończy się wypalonymi zaworami (uboga mieszanka)
                                              Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                zwonko jasna sprawa, że uboga mieszanka powoduje wypalenie zaworów.
                                                Ale w moim przypadku:

                                                1. Błąd jest sporadyczny - poniżej opis zczytanych błędów:

                                                16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
                                                P0130 - 35-10 - - - Intermittent
                                                Odczyt kodu: Obwód czujnika O2 – usterka (bank 1 czujnik 1)
                                                16555 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                                                P0171 - 35-10 - Please Register/Activate – Intermittent

                                                2. Lambda na benzynie i na LPG jest ok (około 1,02).

                                                Częściej pojawia się błąd 16514, niż błąd 16555 .

                                                Dlatego nie szukam sobie problemu, mając nadzieję, że to tylko jakieś sporadycznie występujące, chwilowe niewłaściwe odczyty,
                                                które powodują zapis wystąpienia błędu. I tego się trzymam

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  U mnie te błędy ustąpiły po wymianie sondy, nie mam lpg.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X