Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Prośba do znawców BFQ o pomoc w interpretacji logów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    andrzej22 oglądnij okablowanie sondy.

    Komentarz


    • #27
      Cześć,
      Sorry za milczenie z mojej strony ale byłem na urlopie bez dostępu do internetu.
      Zgodnie z zaleceniami rOBERTO i zwonko zrobiłem logi dynamiczne wskazanych przez nich grup. Logi wrzuciłem na vaglog.pl. Oto one.
      Dynamiczny:
      Grupy 001, 031, 033: Link
      Grupy 002, 020, 033: Link
      Grupy 003, 015, 016: Link
      Przed logami skasowałem 1 błąd:
      16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
      P0130 - 35-10 - - - Intermittent

      Logi robiłem jadąc na LPG na III biegu wciskając gaz do dechy od 1500 do 5000 obr/min.
      Podpowiecie, co o tym myślicie?

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis
        do 5000 obr/min.
        to zrobiłeś... a odcinka gdzie jest na liczniku?
        Poza tym logi zrobione nie zgodnie ze sztuką i trudne cholernie do oceny. Mieszasz strasznie, przypsieszasz zwlaniasz przyspieszasz zwlaniasz...ciężko ocenić..
        Wskazania sondy są co najmniej dziwne. Na dodatek w 033 w logi 001+031+033 sonda nie wprowadza korekt. W drugim logu 002+020+033 już coś wprowadza ale dalej to raczej nie to.
        Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

        Komentarz


        • #29
          Dzięki zwonko za informacje. Taki sposób znalazłem w sieci i zgodnie z nim zrobiłem logi. Odcinek drogi, na którym logowałem nie pozwala za bardzo przez dłuższy czas utrzymywać zbyt dużej prędkości. Mógłbyś podać instrukcje, jak to powinno być zrobione (grupy, prędkość obrotowa min. i max., długość odcinka, czas logowania itp.)? Powtórzę logi zgodnie z Twoimi wytycznymi.

          Komentarz


          • #30
            Ja Ci nie powiem długości odcinka, musi być odpowiednia, jak najbardziej prosta, najlepiej jakaś obwodnica. Bez górek najlepiej, wmiare równa z niewielkim spadkiem. Zerowy ruch żeby nikt nie przeszkadzał. Długość drogi musi pozwalać na prawidłowe i BEZPIECZNE!!! wykonanie loga dynamicznego.
            Log dynamiczne grup 002+033+031 powinien wystarczyć. Typowo nie powinno się robić potrójnie grup więc lepiej by było 002+033 i 003+031, ale od bidy potrójny będzie. Prawidłowy log dynamiczny to:
            1)trzeci bieg
            2)1400-1500 obrotów, zaczynamy log, momentalnie but w podłogę, do oporu, jak już jesteś przy odcince, pewnie 6500 to czerwone pole to 6200rpm będzie ok, odpuszczasz pedał gazu i kończysz log. Mozna pokazać kilka sekund hamowania silnikiem (żadne sprzegło tylko zwalnianie, odpuszczenie gazu)
            3)najlepiej druga osoba do obsługi laptopa, dla bezpieczeństwa
            4)najlepiej byłoby na obu paliwach (nafajniej 002+033 i 003+031 na LPG i drugi raz 002+033 na Pb)
            5)przed KAŻDYM!!! logiem dynamicznym kasuje się błędy, nawet jeśli ich nie ma! i nie 10 kilometrów przed nie 5minut przed logiem tylko zaraz przed logiem. Przed samym logiem dynamicznym, po skasowaniu błędów w 032 powinny być ZERA (jak będzie +/-1% to się nic nie stanie)
            Odpuszczamy logi dynamiczne 020 i 015,016 bo one nie potrzebują aż takiego rygoru i wyglądają u Ciebie aż za dobrze.
            Log statyczny koniecznie rób podwójnie a nie po 3 grupy na raz. 002+033 i 003+031. Log statyczny to wolne obroty, najlpiej wylaczone odbiorniki pradu (radio, klima), koniecznie ciepły silnik, najlepiej wieczór żeby chłodnica nie właczała się co minutę. Be żadnych przygazówek itp, tylko wolne obroty. Log statyczny proponuje wykonać w ten sposób że masz w ręce stoper i minutę loguj na LPG a potem na Pb. No chyba że na co dzień jeździsz na Pb to zacznij od Pb a potem przełacz na LPG. Najpierw paliwo na którym jeździsz na codzień.
            Na koniec zloguj dosłownie na 5 sekund kanał 032.

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez andrzej22 Zobacz wpis
              msemafor też mam O1 1.6 BFQ z LPG i chyba od nowości (auto kupiłem w salonie) mam te same dwa błędy, które pojawiają cię co jakiś czas.
              Silnik pracuje normalnie (nie szarpie, przyśpiesza normalnie).
              Kilka osób na tym forum pisało, że też ma te błędy i nic złego się nie dzieje.
              Ja podejrzewam, że wyszła jakaś uszkodzona partia sond lambda i dlatego niektórzy mają (mamy) te błędy.
              Nie wiem, czy robię dobrze, ale ja nic w tej sprawie nie robię, tylko jeżdżę.
              No właśnie. Sporo osób ma te błędy w BFQ. Moim zdaniem to sonda lub sposób montażu instalacji LPG. Można by porównać kilka el. np. z moim autem, gdzie akurat ja nigdy do tej pory nie miałem tego rodzaju błędów (Landirenzo założone w ASO). Oczywiście bujałem się z innymi problemami ale błędów od sondy, wogóle check`a, nigdy moje oczy na desce nie ujrzały.
              Do tej pory padł mi:

              1) termostat wymieniany (początkowo wymianiełem tylko wkład obudowy) 2) miałem nieszczelny kolektor ssący i sporo problemów z tym związanych 3) ze względu na padające wtryski MED z instalacji Omegas zmuszony byłem na zmianę na wtryski ALEX Barracuda 3) wyciek płynu spod obudowy termostatu (tu wymieniałem kompletny termostat, pozostał mi wkład na przyszłość) 4) padnięte łożysko koła 4) teraz dojdzie jeszcze wymiana zaworu recyrkulacji spalin (zawór jednokierunkowy kombi znjdujący się przy EGR)

              Z tym lewem powietrzem jest też spory problem, nie wiem czy zawsze znajdziecie dziurkę metodą na plaka, warto zainteresować się też uszczelkami wtryskiwaczy benzynowych które także parcieją (teraz będę zapobiegawczo wymieniał bo są tanie), podobno potrafią dziać się cyrki przy nieszczelności.

              Warto też sprawdzić, wyczyścić adaptować przepustnicę. Tu też jest gumowy oring który musi być szczelny.

              Kolego sprawdź też sposób mocowania przewodów zapłonowych. Nie mają tańczyć, można zastosować opaski zaciskowe. Oryginalny uchwyt przewodów ma tendencje do pękania mocowań kabli. Sporo osób tam nie zagląda a kable uderzają o głowicę i przecierają się.
              Ostatnio edytowany przez niezal; 14477.
              "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

              O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
              O2 Tour BSE+LPG LR - MED

              Komentarz


              • #32
                zwonko, zrobiłem logi według Twoich wskazówek. Odcinka następowała na równym poziomie ok. 6300 - 6500 obr/min na LPG i PB. Pomiędzy logowaniem kasowałem błąd (nie przed każdym logiem się pojawił):
                16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
                P0130 - 35-10 - - - Intermittent

                Oto logi:

                LPG dynamiczny 002 i 033 - Link
                LPG dynamiczny 003 i 031 - Link
                PB dynamiczny 002 i 033 -Link
                PB dynamiczny 003 i 031 - Link

                LPG statyczny 002 i 033 - Link
                LPG statyczny 003 i 031 - Link
                PB statyczny 002 i 033 - Link
                PB statyczny 003 i 031 - Link

                LPG statyczny 032 - Link
                PB statyczny 032 - Link

                Znajdziesz chwilę, aby rzucić okiem i przeanalizować te logi oraz napiszesz swoje wnioski?
                Z góry dzięki i pozdrawiam.

                Komentarz


                • #33
                  Chwilę znajdę.
                  Kto CI przeszkadzał w przyspieszaniu w jednym logu? W innym też się zawahałeś. Oprócz tego pomieszałeś pewnie linki i nie wrzuciłeś dyn 002+033 na Pb i mi go na parwdę brakuje do dobrej oceny.
                  Przepłwyka jest raczej zdrowa. Natomiast gaz jest na 99% źle wyregulowany (brakuje 002+033 na Pb). Natomiast co do błędu ma on inną naturę i ciężko mi powiedzieć dokładnie jaką. Tak się zastanawiam... czy czasem nie masz dziurawego wydechu (zwłaszcza złączka elestyczna) i/lub zatkanej odmy? zagladaleś do niej kiedyś?

                  Komentarz


                  • #34
                    Dzięki zwonko za informacje. Było zawahanie przy jednym z logów bo nie byłem pewny, czy dam radę wyprzedzić poprzedzające auto. Uzupełniam brakujący log:
                    PB dyn 002 + 033 - Link
                    Nie oglądałem złączki elastycznej na wydechu ale sprawdzę ją, nie czyściłem też nigdy odmy. Czy do jej demontażu wystarczy zdjąć pompę powietrza wtórnego wraz z uchwytem? Jestem w stanie zrobić takie drobne prace/naprawy pod blokiem. Gaziarz, do którego jeżdżę na regulację gazowni pokazywał mi wykresy map benzynowej i gazowej - blisko się one pokrywały. O innych parametrach pracy gazowni też wypowiadał się pozytywnie.

                    Komentarz


                    • #35
                      Blisko to blisko, mapy mają swoje błedy. Widać że da się to zrobić lepiej, teraz ewidetnie. Nie ma tragedii bo widziałem dużo gorsze, ale da się lepiej. Silnikowi nie zaszodzisz bo szerokopasmówka pilnuje.
                      Ja swoją odmę czyściłem pod blokiem i nie trzeba było nic demontować. Z tym że czy w BFQ jest w tym samym miejscu to Ci nie powiem. U mnie jest ona przy korku wlewu oleju i dochodzi do dolotu, ma może z 10cm. Wystarczy odpiąć dwie spinki (ścisnąć kleszczami) i jest.

                      Komentarz


                      • #36
                        W BFQ odma idzie pod kolektorem i pod pompą powietrza wtórnego łącząc skrzynię korbową z wlewem oleju, w którym jest zawór odpowietrzający. Jest dość długa - ze 20 - 25 cm. Wygląda tak:
                        404 Not Found
                        Raz próbowałem ją ściągnąć i bez powodzenia - blokował mnie chyba uchwyt "odkurzacza" lub/i kolektor (nie pamiętam teraz). Zajrzę tam jeszcze raz.
                        Czy Twoim zdaniem zwonko sonda u mnie działa OK?

                        Komentarz


                        • #37
                          Witam.
                          Na samym początku chciałbym powitać wszystkich na forum.
                          Pacjent to octavia 1u2 2006 rok 1.6 BFQ bez LPG przebieg 187 tys km wg. licznika
                          Od jakiegoś czasu śledzę wpisy na forum i postanowiłem napisać, ponieważ mam podobny problem. Autko nierówno pracuje na wolnych obrotach, czuć szarpnięcia. Czasami podczas przyśpieszania lekko go przymuli. Błędy jakie sie pojawiają to:
                          16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
                          P0130 - 35-10 - - - Intermittent
                          16554 - Fuel Trim; Bank 1: Malfunction
                          P0170 - 35-10 - - - Intermittent
                          16520 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Malfunction in Circuit
                          P0136 - 35-10 - - - Intermittent
                          16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1 P0171 - 35-10 - - - Intermittent.

                          Świece wymienione, filtr paliwa, filtr powietrza, uszczelki na dolocie również. Adaptacja przepustnicy także zrobiona. Czytając wskazówki Zwonko dziś zrobiłem tylko logi statyczne:
                          statyczny: 002 i 033 Attention Required! | Cloudflare
                          statyczny: 003 i 031 Attention Required! | Cloudflare
                          statyczny: 032 Attention Required! | Cloudflare

                          Postaram sie w najbliższym czasie zrobić logi dynamiczne. Jeżeli zwonko mógłbyś na to zerknąć i ocenić to będę wdzięczny. Z góry dziękuję za pomoc.
                          Pozdrawiam Adam

                          dodam jeszcze że jakieś 13 tys km temu wymienione pierścienie, uszczelniacze zaworowe itd. ponieważ zjadało olej. teraz jeszcze tez łyknie ale już w dużo mniejszej ilości
                          Ostatnio edytowany przez adamo123; 44365.

                          Komentarz


                          • #38
                            na razie widać że jest dość ubogo. Przepływka mierzy za mało. Najprawdopodbniej dziura w dolocie/odmie. Może też być kiepska przepływka, najlepiej podmienić z innego. Skąd się w tym BFQ bierą te błędy Malfuction in Circuit... <myśli>

                            Komentarz


                            • #39
                              Zwonko dzięki za szybką odpowiedź. Sprawdzę jeszcze raz dolot. Kumpel ma golfa IV z 98r. tez 1.6 ale jakie oznaczenie silnika tego nie wiem. Musze go dorwać i sprawdzić przepływke po numerze. Może są takie same? jeszcze raz dzięki

                              Komentarz


                              • #40
                                adamo123 jaki masz przebieg i czy kiedykolwiek byłą wymieniana sonda? bo to co pisałem wyżej tyczy się głównie system too lean. A te malfuction... obawiam się że nie obejdzie się bez dobrego przepatrzenia okablowania sondy, okablowania ecu, bezpieczników nad aku... a jak nie to może faktycznie sondy padają. Zarówno u CIebie jak i msemafor nIby wprowadzają korekty ale jakoś dziwnie im to idzie...

                                Komentarz


                                • #41
                                  Przebieg to 187 tys km ale może być większy o ok 25 tys km. Według faktur z przeglądów poprzedniego właściciela nie była wymieniana. ja też żadnej nie wymieniałem. Dobrze będę miał wolną chwile i kanał to wszystko jeszcze raz dobrze pooglądam. jeszcze mam pytanie. mierzyłem napięcie na obu sondach podczas pracy na wolnych obrotach i wyszło mi coś takiego:
                                  Sonda przed katalizatorem: oporność 4 ohm napięcie ok 7.5V mierzone pomiędzy przewodem białym i szarym
                                  Sonda za katalizatorem: oporność 10 ohm napięcie 0V mierzone pomiędzy białym a białym.
                                  oporność mierzona oczywiście na rozpiętych wtyczkach.

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Z tego co kojarze oporność jest ok, ale napięcia nie pamietam jakie maja być.

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Czytałem wiele wypowiedzi użytkowników BFQ, którzy mieli ten błąd 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit. Sporo z nich wymieniło sondę przed katalizatorem i w ten sposób wyeliminowali ten błąd. Jest to jakiś sposób tylko, że drogi. Ten błąd oznacza przerwę w obwodzie sondy ale jeszcze chyba nikt nie ustalił, w którym miejscu ta przerwa powstaje, a byc może można byłoby ją połączyć i zabezpieczyć przed ponownym przerwaniem. Nie zdziwiłbym się, gdyby to było to samo miejsce we wszystkich BFQ - TYLKO GDZIE ???
                                      Czy jak ten błąd się sporadycznie uaktywnia to znaczy, że przez chwilę impulsy nie przechodzą do ECU i w konsekwencji mieszanka jest regulowana z przerwami?

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Powiem dwie ważne rzeczy. Żywotność sondy szacuje się na około 150tys. Owszem może to być 130 może być 170tys. WIęc wszyscy tu wyienieni mają przebiegi kwalifikujące się na wymianę.

                                        Co do błędu 16514 to tak jest on tłumaczony jako przerwa w obwodzie i często tak jest. Natomiast ja ostatnia tak zacząłem analizować ten błąd czy to nie jest kwestia tylko śmiesznego tłumaczenia. Auto jeźdząc na mieszance stechiometrycznej jeździ w pętli z ang. loop. Ale podobny do tego angielskim słówkiem jest circuit. Malfuction to nie tyle przerwa co niedomaganie, usterka. Coraz bardziej skłaniam się ku myśli że autorowi nazwy błędu mogło chodzić o problem z utrzymanie pracy w tzw. closed loop. Wtedy ten błąd mógłby po prostu wynikać z zestarzałej sondy która już po prostu nie odczytuje tak dobrze i pokazuje odczyty które nei pasują do pracy w closed loop.
                                        Ale pomijając moje rozważania OBD to tylko system kodów błędów oparty o pewne procedury-algorytmy diagnostyczne. Rzadko kiedy jest tak że błąd jednoznacznie oznacza jedną rzecz.

                                        Co do ludzi z tymi błędami... Dobrze by było żebyście od czasu do czasu obejrzeli co pokazuje grupa 034 pole 3 i 4. Aby coś tam było widać trzeba przejechać parę kilometrów lub uruchomić procedurę diagnostyczną.
                                        Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Dziś podmieniłem przepływkę. Po przejechaniu paru kilometrów i rozgrzaniu silnika dalej było czuć nierówną prace na biegu jałowym. Podczas jazdy jakby było lepiej ale musiałbym dłużej na niej pojeździć żeby coś więcej stwierdzić. niestety podmiana była tylko na krótką chwilę. Błąd jaki się ostatnio pojawia to tylko 16514. Zrobiłem tylko logi statyczne na zamienionej przepływce. oto co wyszło:

                                          Attention Required! | Cloudflare
                                          Attention Required! | Cloudflare
                                          Attention Required! | Cloudflare

                                          Mam nadzieje że jutro znajde chwilę żeby obejrzeć okablowanie sond i zrobienie logów dynamicznych. nie wiem czy dobrze zrozumiałem grupa 034 ma być jako log statyczny po przejechaniu kilku kilometrów?

                                          jeżeli tak to u mnie wyszło coś takiego:
                                          Attention Required! | Cloudflare

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Rozumiem że włąściwie wyglądało tak że podjechałeś do kogoś po przepływkę, zmieniłeś, zrobiłeś log 002+033, potem 003+031 potem pochodził jeszcze ze 2 minuty, zrobiłeś log 032, , Na tej przepłwyce przepływ statyczny wydaje się być lepszy. Powiedziałbym że ujdzie w tłumie.
                                            Grupa 034 wystarczy screen a właściwie wartość z pola 3. Z tym że u Ciebie jej nie ma, bo wynosi 0. Była za krótka trasa czy coś. Bodajże w 4tym polu pojawi się test on lub passed coś w ten deseń. Test off znaczy żę test się nie wykonał i nie ma co patrzeć na wartość w polu 3.

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
                                              Powiem dwie ważne rzeczy. Żywotność sondy szacuje się na około 150tys. Owszem może to być 130 może być 170tys. WIęc wszyscy tu wyienieni mają przebiegi kwalifikujące się na wymianę.

                                              Co do błędu 16514 to tak jest on tłumaczony jako przerwa w obwodzie i często tak jest. Natomiast ja ostatnia tak zacząłem analizować ten błąd czy to nie jest kwestia tylko śmiesznego tłumaczenia. Auto jeźdząc na mieszance stechiometrycznej jeździ w pętli z ang. loop. Ale podobny do tego angielskim słówkiem jest circuit. Malfuction to nie tyle przerwa co niedomaganie, usterka. Coraz bardziej skłaniam się ku myśli że autorowi nazwy błędu mogło chodzić o problem z utrzymanie pracy w tzw. closed loop. Wtedy ten błąd mógłby po prostu wynikać z zestarzałej sondy która już po prostu nie odczytuje tak dobrze i pokazuje odczyty które nei pasują do pracy w closed loop.
                                              Ale pomijając moje rozważania OBD to tylko system kodów błędów oparty o pewne procedury-algorytmy diagnostyczne. Rzadko kiedy jest tak że błąd jednoznacznie oznacza jedną rzecz.

                                              Co do ludzi z tymi błędami... Dobrze by było żebyście od czasu do czasu obejrzeli co pokazuje grupa 034 pole 3 i 4. Aby coś tam było widać trzeba przejechać parę kilometrów lub uruchomić procedurę diagnostyczną.
                                              U siebie niecały miesiąc temu uruchomiłem procedurę diagnostyczną weryfikującą stan sondy przed katalizatorem (VCDS 11.6, basic settings, grupa 034). W polu 3 o nazwie chyba "Oxygen Sensor Period" lub "Oxygen Sensor Length" (nie pamiętam teraz) uzyskałem wynik 3.844. W polu 4 było chyba "TEST OK" lub "B1S1 OK". W sieci wyczytałem, że minimalna wartość powinna wynosić 0.8, a nowa sonda ma wartość 1.99. W etykiecie pokazywanej przez VCDS po najechaniu kursorem na to pole napisane jest ">0.21".
                                              LPG na pokładzie wzmacnia proces degeneracyjny sondy więc chyba faktycznie jedyny skuteczny sposób to wymiana. Polecicie jakieś marki i modele sond pasujące i dobrze współpracujące z BFQ?

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis
                                                uzyskałem wynik 3.844.
                                                Probowałeś powtórzyć test kiedy indziej?

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
                                                  Probowałeś powtórzyć test kiedy indziej?
                                                  W piątek popołudniu ponownie zrobiłem test VCDS 11.6, basic settings, grupa 034. W polu 3 o nazwie "Period Duration Sensor" uzyskałem wynik 3.938. W polu 4 "Result Lambda Aging" było "B1-S1 OK".
                                                  W sobotę przed południem planuję wyjąć odmę aby obejrzeć jej stan i szczelność bo to podobno też częste źródło "lewego" powietrza.

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Do poprzedniego mojego postu dodam, że w sobotę wyjąłem odmę. Jest cała, niepopękana i szczelna. Nie było jednak ani na odmie ani w jej gnieździe w bloku oringa uszczelniającego. Kupiłem i założyłem oring, wyczyściłem rurę odmy i zamontowałem ją. Od razu również zresetowałem wyuczone wartości ECU i ustawiłem wolne obroty na wartość 134 (fabrycznie 128). Zobaczymy, jak teraz będzie się motor sprawował. Wciąż także zastanawia mnie wyżej podana wartość sondy przed katalizatorem (po dwóch testach na podobnym poziomie). Jak to interpretować?

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X