Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Kłopotliwe działanie klimatronica- OI 2001r. AQY 2.0

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Kłopotliwe działanie klimatronica- OI 2001r. AQY 2.0

    Witam kolegów.
    Pokrótce przedstawię mój problem.
    W moim aucie klimatronic działa - żyje swoim życiem.
    W mojej ocenie auto pobiera dane o temp. z otoczenia a nie z kabiny i jest to uciążliwe.Dla przykładu:
    Jadą autem gdzie na wyświetlaczu temperatura zmierzona to 19st. C i ustawiona jest 19st. C jako zadanie dla klimatronica to samochód na niskim poziomie nadmuchu naprzemiennie puszcza ciepłe i chłodne powietrze .
    W sytuacji gdzie na wyświetlaczu temperatura zmierzona to 19st. C i ustawie st. 20 C to ze średnią mocą puszcza mocno ciepłe powietrze do kabimy- aż staje się to niewygodne- dopiero później reguluje pracę schładzając nagrzane pierwotnie powietrze. Wysusza powietrze i trzeba ustawić temp. na LO bo inaczej podróżowanie jest nie komfortowe.
    Zrobiłem auto diagnozę klimatronika i mam błedy ( 4fa, 256 ( lub25b), 318. Ale jak ustawiam nawiew na szyby lub na kratki to działa prawidłowo.



    W moim poprzednim aucie- też z klimatronic temperatura była ochładzana stopniowo i powoli.

    Działało to zupełnie inaczej i było komfortowe tu niestety tak nie jest.

    Jak jest w Waszych autach?



  • #2
    Sprawdzałeś co oznaczają błędy które wykazała diagnoza klimatronika...?
    Bez wizyty w serwisie klimatyzacji raczej się nie obędzie.

    Komentarz


    • #3
      Jak leci raz cieple raz zimne, to moze tez byc kwestia tego, ze sterownik wlacza/wylacza kompresor, albo chlodnica jest zbyt zabita syfem i nie odpowadza odpowiednio temperatury.
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        Dziś na wyłączonym zapłonie usłyszałem że odzywa się mechanizm/ silnik nastaw klapy powietrza stąd te błędy.
        Z Waszego doświadczenia lepiej go czyścic czy kupić nowy?
        Znacie może numery OEM tech silniczków/ mechanizmu?

        Komentarz


        • #5
          Zerknij... do ETKI online

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez BASTIAN001 Zobacz wpis
            Zerknij... do ETKI online
            Jestem od niedawana posiadaczem skody i niestety nie wiem gdzie tego szukać, ale w weekend poświeciłem trochę czasu na identyfikację położenia tych silniczków i znalazłem je tylko że " poległem" bo nie umiem ich zidentyfikować który od czego .
            W mojej Oki mam cięgna koloru zielonego i fioletowego.
            Silnik z zielonym ciegnem leży centralnie w środkowej konsoli na wysokości zapalniczki - i to jego winię za błąd 4F7. Ale pewności nie mam, chociaz z moich obserwacji jego praca przy zmianie temp. nie jest jednostajna i działa z charakterystycznym przycięciem.
            Druga kwestia że nie poradziłem sobie z odłączeniem wtyczki jak i cięgna.
            Na zdjęciach i filmikach tego nie widzialem.

            Komentarz


            • #7
              Proponuję zrobić jeszcze raz autodiagnozę climatronica i skasować ewentualne błędy, po czym wykonać ją ponownie i sprawdzić, czy powróciły. Kluczowym dla tego wahania temperatury jest ten 318, co oznacza wyłączanie kompresora, zadziałanie zaworu upustowego, lub niski poziom czynnika. Wentylatory włączają się przy uruchomionej klimie?
              Ostatnio edytowany przez slawento; 41888.
              Sławek

              Komentarz


              • #8
                Carol Voj
                Wpisz w google etka online.
                Otwórz stronę wybierz następnie z listy z lewej strony Carprog2. Pojawi się lista marek, modeli oraz roczników samochodów. Musisz znaleźć swoje auto.
                wybierz pozycje nr 8 nadwozie i jego wyposażenie a następnie 820-12 klimatyzacja z elektroniczną regulacją
                Powodzenia.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez slawento Zobacz wpis
                  Proponuję zrobić jeszcze raz autodiagnozę climatronica i skasować ewentualne błędy, po czym wykonać ją ponownie i sprawdzić, czy powróciły. Kluczowym dla tego wahania temperatury jest ten 318, co oznacza wyłączanie kompresora, zadziałanie zaworu upustowego, lub niski poziom czynnika. Wentylatory włączają się przy uruchomionej klimie?
                  Tak próbowałem go rozruszać. zmieniająć temperaturę w zakresie hi /low. Kilkukrotna autodniagnoza i tylko ten jeden błąd pozostaje 4f7.
                  Błąd 318 się nie pojawia, a wentylatory działają.
                  Ostatnio edytowany przez Carol Voj; 44115.

                  Komentarz


                  • #10
                    W pierwszym wpisie pisałeś o innych błędach i tym się zasugerowałem, ale skoro teraz masz tylko błąd 4f7 to wszystko jasne, że szwankuje silniczek v68 sterujący klapą regulacji temperatury, ten z różowym/ czerwonym kolorem dźwigienki, a nie jak piszesz ten z zielonym. U mnie szwankował właśnie ten z zieloną dźwigienką od sterowania klapą centralną, już nawet kupiłem nowy, ale z racji kiepskiego dostępu zwlekałem z założeniem i zrobiłem test- włączałem i wyłączałem nawiew na kratki centralne jednocześnie nurkując w okolice konsoli środkowej od strony pasażera i zauważyłem że raz działa ten silniczek , raz nie, parę razy stuknąłem w niego i działa już pół roku. Zrób tak jak ja, zajrzyj tam, włącz klimę przestawiając nastawy temperatury obserwuj, czy ten z różową dźwigienką, on jest obok tego z zieloną, przestawia się, wtedy naocznie przekonasz się, czy to on jest sprawcą. W tych serwomotorach często niekontaktują TPS-y, czyli potencjometry od położenia dźwigienek.
                    Sławek

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez slawento Zobacz wpis
                      W pierwszym wpisie pisałeś o innych błędach i tym się zasugerowałem, ale skoro teraz masz tylko błąd 4f7 to wszystko jasne, że szwankuje silniczek v68 sterujący klapą regulacji temperatury, ten z różowym/ czerwonym kolorem dźwigienki, a nie jak piszesz ten z zielonym. U mnie szwankował właśnie ten z zieloną dźwigienką od sterowania klapą centralną, już nawet kupiłem nowy, ale z racji kiepskiego dostępu zwlekałem z założeniem i zrobiłem test- włączałem i wyłączałem nawiew na kratki centralne jednocześnie nurkując w okolice konsoli środkowej od strony pasażera i zauważyłem że raz działa ten silniczek , raz nie, parę razy stuknąłem w niego i działa już pół roku. Zrób tak jak ja, zajrzyj tam, włącz klimę przestawiając nastawy temperatury obserwuj, czy ten z różową dźwigienką, on jest obok tego z zieloną, przestawia się, wtedy naocznie przekonasz się, czy to on jest sprawcą. W tych serwomotorach często niekontaktują TPS-y, czyli potencjometry od położenia dźwigienek.
                      Wracam do tematu bo temat staje sie uciążliwy, będę musiał spróbować jak radzisz "walnąć" w mechanizm śrubokrętem. może pomożę. Faktycznie dojście jest tam tragiczne.

                      Komentarz


                      • #12
                        Może się podczepię pod temat ciut pobocznie. U mnie jest non stop gorące powietrze. Nie ważne czy Auto czy Econ , czy Lo czy Hi, słychać jedynie zmianę nadmuchu wentylatora. Nie przestawia wogóle klapy zimno ciepło, stoi chyba w pozycji ciepło i to ma maxa bo grzeje niemiłosiernie. I tu moje pytanie - czy jak zdemontuje schowek, może nawet trzeba będzie i wentylator nawiewu, to będę miał dostęp do tego serwa? Być może spadło cięgno, może silniczek padł w serwie bo nie słychać aby coś próbowało sterować. Piszę na gorąco, nie robiłem jeszcze testów climatronica, może pokaże w sumie jakieś błędy. To i tak nie zmienia rzeczy bo klapa raczej stoi jak zamurowana w pozycji CIEPŁO.

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X