Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Niedziałający zamek prawy tył

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Niedziałający zamek prawy tył

    Cześć wszystkim,

    Na temat zamków/ mikrostyków i przełamanych przewodów w harmonijce zrobiłem już mały doktorat

    Także sprawa wygląda następująco, około 2 lat temu rozpoczęły się problemy z tylnym prawym zamkiem, czasem centralny zamknął zamek i nie było możliwości otwarcia drzwi... skończyło się to wyciąganiem tapicerki od środka i wyłamywaniu zamka.

    Około 2 miesiące temu miałem problemy z drzwiami kierowcy ( rozwiązałem to wymianą elektroniki przy silniczku która dostała wody, zamek drzwi kierowcy i bagażnika wariował) po wymianie elektroniki wszystkie problemy zniknęły.

    Miałem nadzieję, że problem z moimi tylnymi drzwiami też się rozwiąże, niestety nadal nic.

    Sprawdziłem przewody w drzwiach, wszystkie są ok, wymieniłem zamek na nowy, podmieniłem elektronikę przy silniczku szyby.

    Czy może ktoś posiada schemat którym przewodem z modułu komfortu wychodzi sygnał do zamknięcia tylnych prawych drzwi ? Podejrzewam że jest go problem braku sygnału do zamknięcia/ otwarcia drzwi ? Ewentualnie proszę o schemat elektryki w tylnych drzwiach.

    Może ewentualnie ktoś ma inny pomysł ?

  • #2
    Zamieszczone przez ulysse Zobacz wpis
    Cześć wszystkim,

    Na temat zamków/ mikrostyków i przełamanych przewodów w harmonijce zrobiłem już mały doktorat

    Także sprawa wygląda następująco, około 2 lat temu rozpoczęły się problemy z tylnym prawym zamkiem, czasem centralny zamknął zamek i nie było możliwości otwarcia drzwi... skończyło się to wyciąganiem tapicerki od środka i wyłamywaniu zamka.

    Około 2 miesiące temu miałem problemy z drzwiami kierowcy ( rozwiązałem to wymianą elektroniki przy silniczku która dostała wody, zamek drzwi kierowcy i bagażnika wariował) po wymianie elektroniki wszystkie problemy zniknęły.

    Miałem nadzieję, że problem z moimi tylnymi drzwiami też się rozwiąże, niestety nadal nic.

    Sprawdziłem przewody w drzwiach, wszystkie są ok, wymieniłem zamek na nowy, podmieniłem elektronikę przy silniczku szyby.

    Czy może ktoś posiada schemat którym przewodem z modułu komfortu wychodzi sygnał do zamknięcia tylnych prawych drzwi ? Podejrzewam że jest go problem braku sygnału do zamknięcia/ otwarcia drzwi ? Ewentualnie proszę o schemat elektryki w tylnych drzwiach.

    Może ewentualnie ktoś ma inny pomysł ?
    mogłbyś naświetlic temat wymiany tej elektroniki przy silniczku? mnie wczoraj odmówiły wszystkie 4 drzwi...

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez icemerc Zobacz wpis

      mogłbyś naświetlic temat wymiany tej elektroniki przy silniczku? mnie wczoraj odmówiły wszystkie 4 drzwi...
      A masz pewność że to ta elektronika ? może kable ? Kupujesz silniczek z elektroniką pasujący numerem do twojego i wymieniasz, nic skomplikowanego. Podłączałeś VAG COM'a ?

      U mnie brak błędów, skąd podejrzewam przewody.

      Komentarz


      • #4
        u mnie tez brak błędów i zamyka sie tylko tylna klapa, 4 drzwi stoja, ani z kluczyka ani z pilota... dlatego wpadłem na mysl o elektronice o której wspomniałeś.... i żeby było śmieszniej to jeszcze podświetlenie przycisku do otwierania szyb z tyłu zgasło ...

        Komentarz


        • #5
          koledzy, czy może ktoś podesłać schemat elektryczny tylnych prawych drzwi? ewentualnie informacje z którego pinu w module komfortu wychodzi sygnał zamykania drzwi?

          Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

          Komentarz


          • #6
            Link opis z podręcznika Sam Naprawiam, może się przyda.
            Moja OCT

            Autor postu zastrzega sobie prawo do zmiany punktu widzenia w dowolnym momencie.http://www.mynavi-expert.pl -Nawigacja, Etka 8PL !!!, Elsa, filmy-online.

            Komentarz


            • #7
              Link może to bardziej pomoże.
              Moja OCT

              Autor postu zastrzega sobie prawo do zmiany punktu widzenia w dowolnym momencie.http://www.mynavi-expert.pl -Nawigacja, Etka 8PL !!!, Elsa, filmy-online.

              Komentarz


              • #8
                Czyli według schematu sygnał to prawych tylnych drzwi jest realizowany przez szynę CAN i "wchodzi" do sterownika (73) pinami 11,12, najciekawsze jest to że sterowanie szybą działa zarówno z prawych drzwi jak i od kierowcy, a te sterowanie również jest realizowane przez szynę CAN ?

                Czy posiadasz może schemat gdzie przewody CAN idą dalej ? bezpośrednio do modułu komfortu ? bo akurat tego nie ma na schemacie.

                Ewentualnie w grę wchodzi jeszcze zepsuty moduł sterowania , ale żeby 2 były zepsute ?

                Komentarz


                • #9
                  byłem u elektryka i przedstawił mi ciekawa teorie, ktora może równiez pomoc tobie. Stwierdził w moim przypadku, że nalezy wyminić moduł ( lub cały silnik z modułem ) do podnoszenia szyb i wtedy te drzwi ruszą. Mnie cięzko jakoś w to uwierzyć ze jedno jest zalezne od drugiego tym bardziej , ze szyba dziła, otwiera sie zamyka... zgłupiałem. Powiedzial, że jak przywioze drugi silnik z modułem, ktory nie jest pognity to wszystko bedzie działac... u mnie wszystko ruszyło oprócz tylnich lewych drzwi dla odmiany.
                  Ostatnio edytowany przez icemerc; 44187.

                  Komentarz


                  • #10
                    99% to kable w drzwiach kierowcy , tylko lubią się ułamac nie w harmonijce tylko zaraz za wejściem w drzwi
                    jest O1 RS 1.8T XENON
                    była O1 1.9 TDI AGR

                    Komentarz


                    • #11
                      Jeżeli chodzi o mój przypadek to przewody w drzwiach kierowcy sprawdzone, są ok. Gdzie był chociaż cień podejrzenia że coś może być nie tak w ruch poszła lutownica. Moduł w drzwiach kierowcy wymieniony ( z nim również miałem problem, standard piny zaśniedziały ), moduł w drzwiach pasażera już podmieniałem na inny ale spróbuję jeszcze zamienić miejscami z drzwi lewych...

                      Myślicie że zadziała ?

                      Komentarz


                      • #12
                        Koledzy musicie pamiętać że silniczki a dokładnie sterowniki przy nich muszą mieć identyczne numery jak te oryginalne z którymi auto zjechało z fabryki w innym razie coś może nie działać prawidłowo .ok
                        Jeżeli mamy zgniłe piny a sterownik jest dobry to możemy kupić o innym numerze i przelutować samo złącze .
                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                        Komentarz


                        • #13
                          A takie pytanko z ciekawości, o jaki moduł chodzi w drzwiach kierowcy?

                          Komentarz


                          • #14
                            mnie np zasugerowano abym wymienił moduł w drzwiach tylnich , ktore nie zamykaja się... fakt vcds pokazuje je jako cały czas zamkniete

                            Komentarz


                            • #15
                              Za zamki ,szyby i lusterka odpowiada moduł który jest przy silniczku(zintegrowany z silniczkiem - czarna obudowa) w drzwiach kierowcy ,jego odłączenie spowoduje niedziałanie wspomnianych rzeczy , on daje sygnał na inne moduł w drzwiach przy silniczkach ,instalacja jest tak zrobiona że sterowanie zamkiem jest powiązane ze sterownikiem przy silniczku szyb .ok
                              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                              Komentarz


                              • #16
                                a czy moduł np z drzwi tylnych musi miec taki sam numer? co by sie stało jak bym założył z innym numerem? np zamiast koncówki 301 na koncówke 302 ?

                                Komentarz


                                • #17
                                  może nie działać prawidłowo zamek , bądź nie będzie działał wcale .ok
                                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    nie jest to do końca prawda że numer musi być identyczny, golf IV, octavia, bora, toledo Leon są zbudowane z tych samych podzespołów należy tylko sprawdzić jak w oryginale występuje numer. ja moduł w drzwiach kierowcy mam z golfa IV jedyna różnica która była to biegunowość szyby, tj czy podnoszeniu opadła a przy otwieraniu podnosiła się, wystarczyło zamienić plus z minusem
                                    oczywiście jeszcze jest różnica między silniczkami, 1c i 1u ale to już jest zależne od modułu komfortu

                                    Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      a da sie zreanimować elektronike i ugnite piny w module czy tylko wymiana na inny?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Jak wyjmiesz i rozbierzesz to się okaże

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          a takie pytanie z innej beczki - wymiana całego silniczka to cięzki temat? z tego co patrze jak one wyglądają to 3 śruby i zębatka...

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zwycięstwo !

                                            Problem był jak zwykle z kabelkami....

                                            Moja desperacja była na tyle duża, że rozebrałem prawe i lewe drzwi, zamieniłem moduły oraz zamki miejscami i wszystko działało, po tym wyprułem wiązkę z drzwi i moim oczom ukazał się taki oto widok.

                                            Dla potomnych, sygnał do otwierania drzwi żółto-czerwony kabel.


                                            Najszybszy darmowy hosting zdjęć i obrazków. Pliki aż do 6.66 MB! Bez pop-ups! JPG, GIF, PNG! Oraz BMP! Udostępnij swoje zdjęcia znajomym!

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              grubo przegniło grunt że sobie poradziłeś i wszystko śmiga jak należy.
                                              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                              Komentarz

                                              POWRÓT NA GÓRĘ
                                              Pracuję...
                                              X