Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z modułami, centralnym zamkiem i kontrolą lusterek

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z modułami, centralnym zamkiem i kontrolą lusterek

    Drodzy Klubowicze,

    potrzebuję pomocy - problem spędza sen z powiek nie tylko mi, ale również moim mechanikom. Pacjent to Octavia 1 kombi, 2004 r., Elegance. Auto kupiłem stosunkowo niedawno z wydawałoby się prostą usterką: z pilota otwierały i zamykały się wszystkie drzwi poza drzwiami kierowcy, natomiast w momencie przekręcenia kluczyka w zamku (we wspomnianych drzwiach) ryglowały się wszystkie zamki, jak być powinno. "Fachowcy" zdiagnozowali usterkę, że to moduł 104411-302 05 0742 20, znajdujący się w drzwiach kierowcy. Ponieważ nowy nie jest tani, kupiłem używany (od jednego z forumowiczów, więc liczę, że sprawny). Wczoraj go zamontowałem. I nic! Dokładnie ta sama sytuacja. Myślę więc, że to nie wina wskazanego modułu. Mechanicy rozkładają ręce i odsyłają do specjalistów od elektroniki i zamków - nim jednak skorzystam z tego rozwiązania pytam Was czy może ktoś miał podobny problem? Uzupełnię także, że ryglowanie drzwi z wnętrza (z przycisku na drzwiach), nie zamyka drzwi kierowcy. Dodam, co myślę istotne, że nie działa mi również sterowanie elektryczne (i podgrzewanie) lewego lusterka. Myślę, że to może mieć związek, ale jaki. Sterowanie szyb działa bez zarzutu. Czy jest na forum specjalista?

    Pozdrawiam,
    ikar5254

  • #2
    jakie błędy i wartości bloków pomiarowych pokazuje podłączony VCDS?
    fachowcy pewnie nie podłączali się pod kompa?
    mamy wróżenie z fusów? stawiam na przegnitą wiązke w drzwiach/słupku A
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz


    • #3
      Wczoraj podłączyli się do VCDS i w pozycji 46. Moduł komfortu nie pokazuje żadnych błędów. Co do wartości niestety nie zrobiłem zrzutu.
      Podobno był wcześniej problem z wiązką, nie przykazywała impulsów, ale mieli wszystko naprawić.

      Komentarz


      • #4
        nie trzeba zrzutów, tylko szybki look czy zamek podaje sygnały close/open i lock/unlock
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz


        • #5
          Przyznam szczerze, że nie jestem w staniestanie tego w tej chwili sprawdzić. Czy mógłbym prosić o sugestie rozwiązań jeżeli jest właściwy odczyt i jeśli jest błąd?

          Komentarz


          • #6
            Kolego trzeba zacząć od sprawdzenia zamka (zimne luty oraz stan -wymiana mikrostyku ) , dokładnie sprawdzić wiązkę w drzwiach a najważniejsze to jest właśnie stan pinów i złącze silniczka szyb w drzwiach kierowcy bo do silniczka dołożony jest moduł który właśnie odpowiada za szyby ,zamki i lusterka , jeżeli stary moduł był uszkodzony (zalany) lub zgniły piny ( można przełożyć z innego ) to musisz go wymienić da inny o takim samym numerze z innym numerem mogą być problemy .ok
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz


            • #7
              Wspomniany moduł, jak pisałem wyżej wymieniłem. Pozostaje kwestia zamka i jeszcze pytanie, czy przywoływany moduł odpowoda za sterowanie lusterek?

              Komentarz


              • #8
                Tak ,również za lusterka . Jaką masz pewność że dobry moduł został zakupiony ???
                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                Komentarz


                • #9
                  sprawdź ewentualnie wiązkę kabli która idzie w gumie pomiędzy drzwiami kierowcy a budą. Kolega ostatnio miał podobne problemy i w ogóle nie był walnięty moduł tylko zaśniedziałe przetarte kable.
                  http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
                  https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

                  Komentarz


                  • #10
                    Napiszę jak skończyła się historia

                    Na szczęście jest happyend! Nie dałem jednak za wygraną i na (moje) szczęście jeden z mechaników też. Pracował nad tym 5 godzin. Sprawdzał każdy z kabelków i doszedł... uszkodzone były dwa bity/piny (whatever) we wtyczce!

                    Szczęśliwe jest również to, że warsztat wyszedł z tego honorowo i odkupił ode mnie moduł, którego zakup w tym wypadku był zupełnie nieuzasadniony.

                    Puenta: Sprawdzajcie instalację (kabelki, wtyczki) nim pójdziecie na łatwiznę i kupicie nowe części.

                    Pozdrawiam,
                    ikar5254

                    P.s. Lusterka też już działają, choć sterując lewym zmienia się też prawe Ale na szczęście ustawiając prawe lewe pozostaje w bezruchu Taki już widać urok

                    Komentarz


                    • #11
                      Lusterka tak mają działać, prawe próbuje się dostosować do lewego, u mnie tak samo się dzieje.
                      Ps. W której wtyczce miałeś uszkodzone piny?

                      Komentarz


                      • #12
                        Łączącej "auto" z modułem w drzwiach.

                        P.s. Jaki luksus z tymi lusterkami

                        Komentarz


                        • #13
                          A nie pisałem o tym na początku
                          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X