Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Awaria stacyjki

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Awaria stacyjki

    Witam,
    przekręciłem dziś stacyjkę, zagrzałem świece (1.9 TDI 90km), ale po "dokręceniu" rozrusznik nie zadziałał. Nie czuję też oporu sprężyny przy przekręceniu kluczyka. Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki w dalszym ciągu świeci mi kontrolka akumulatora. Dzwoniłem do mojego speca i powiedział, że pewnie rozsypała się kostka. Niestety mam daleko do niego więc nie mogę go ściągnąć żeby rzucił na to okiem. Czy zna ktoś jakiegoś speca z Krakowa, który mógłby podjechać i coś poradzić? Najlepiej gdzieś z okolic Bieńczyc/Czyżyn/Huty. Ewentualnie jakie elementy muszę zamówić na allegro i czy dam radę ogarnąć to samemu.
    Aktualnie odpiąłem klemy, auto stoi na parkingu pod blokiem.
    Ostatnio edytowany przez kajtom; [ARG:4 UNDEFINED].

  • #2
    Musisz kupić część o numerze:4B0905849.Nie koniecznie musi być z allegro-wystarczy udać się do sklepu motoryzacyjnego.Wymiana nie jest skomplikowana.
    Srebrna Collection
    http://www.kj-autoelektronika.pl/

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Krzycho-63 Zobacz posta
      Musisz kupić część o numerze:4B0905849.Nie koniecznie musi być z allegro-wystarczy udać się do sklepu motoryzacyjnego.Wymiana nie jest skomplikowana.
      Czy na pewno to wystarczy? Dzwoniłem jeszcze raz do swojego mechanika. Powiedział, że skoro nie czuć oporu sprężyny, to najprawdopodobniej trzeba wymienić całą stacyjkę, którą z resztą już zamówiłem. Używka to też nieduży koszt, a potrzebuję jak najszybciej mieć sprawne auto. Czy jeżeli jakiś rozgarnięty elektryk popatrzy na to z bliska i stwierdzi, że to faktycznie ta część o której napisałeś, to będzie w stanie wyjąć ją ze stacyjki którą kupiłem?

      Komentarz


      • #4
        Twój mechanik jest w błędzie,Sprężyna powrotna jest w tym elemencie,o którym napisałem.Jeszcze ciekawi mnie jak poradzi sobie z immo po wymianie całej stacyjki.Tu masz przykładowe ceny włącznika zapłonu(kostki stacyjki):4B0905849 - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
        Srebrna Collection
        http://www.kj-autoelektronika.pl/

        Komentarz


        • #5
          Dostałem stacyjkę, pooglądałem jak jest mocowana kostka. Jak tylko wrócę z pracy, biorę się za odkręcanie obudowy kolumny (podobno to najtrudniejszy etap - mam nadzieję że poradzę sobie bez ściągania kierownicy). Dam znać jak poszło

          Komentarz


          • #6
            Zaopatrzyłem się w klucze potrzebne do zdjęcia obudowy. Poszło nawet gładko, chociaż trzeba mieć na uwadze, że do dwóch śrub można się dostać jedynie wąskim, długim śrubokrętem (miałem jeden taki, płaski. Musiałem trochę go zeszlifować, żeby wpasował się w krzyżakowe gniazdo śruby). Wyjąłem starą kostkę i okazało się, że to metalowy trzpień wchodzący w kostkę się ułamał. Ogólnie dobrze, że zamówiłem całą stacyjkę bo domyślam się, że trzpień mogę przełożyć. Gorzej jeżeli da się to zrobić jedynie po wykręceniu całej stacyjki.

            Komentarz


            • #7
              Jest dobrze.Wymień stacyjkę a wkładkę przełóż ze swojej stacyjki.Niestety stacyjkę musisz zdemontować.
              Srebrna Collection
              http://www.kj-autoelektronika.pl/

              Komentarz


              • #8
                Czysto teoretycznie dałoby się pewnie dłubać w przykręconej stacyjce, bo po demontażu wkładki pojawia się dostęp do całego wnętrza, ale jest byłoby to dramatycznie niewygodne.
                Zrobiłem test na stacyjce którą kupiłem. Już z nią miałem problemy. W środku jest sporo smaru, który sprawia, że nie wszystko wychodzi gładko (choćby wkładka). Nie mówiąc już o tym, że pomimo trzech prób, jeszcze nie udało mi się jej złożyć tak żeby współgrała z mechanizmem blokującym.
                Na tą chwilę postanowiłem dać sobie spokój. Dla przyszłych forumowiczów zostawię poradę - jeżeli ułamał się ten metalowy trzpień, wiecie że nie zrobicie tego własnymi siłami, a po pampersy trzeba koniecznie jechać w tej chwili, to wyciągnijcie kostkę ze stacyjki (tylko nie odpinajcie od niej wtyczki). Włóżcie kluczyk do stacyjki, a auto odpalcie przez kostkę np. śrubokrętem. Chwile tak można pojeździć

                Komentarz

                Pracuję...
                X