Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Prawidłowe ładowanie alternatora, napiecie w samochodzie ??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Prawidłowe ładowanie alternatora, napiecie w samochodzie ??

    Witam szanowych użytkowników szkodnika 1 generacji, mam pewnien problem . Z racji słabego ładowania akumulatora i problemów z instalacją elektryczną w spostacji "pulsujacych świateł mijania" , oddałem auto do warsztatu specjalizujacego się w naprawach rozruszników i alternatorów , gdzie : 1) wymieniono mi akumulator na nowy - Sakura 60Ah, gdyż stary miał już swoje lata i ładowanie go prostownikiem mijało się z sensem, 2) naprawiono mi rozrusznik (automat - ??, szczotkotrzymacz, tulejki ), 3 alternator (łożyska, szczotki, ....komutator, ), wszystko miało miejsce w maju bierzącego roku i po tej operacji samochód odpalał jak trzeba. Pod koniec roku zakupiłem multimetr a takze kabel vag do auta i ku mojemu zaskoczeni na vagu: obroty jałowe napiecie w instalacji wacha się między 13,9 a 14, 04 -14,1(max), sprawdzając miernikiem napięcie oscyluje w okolicach 14,1 . Pod obciazeniem czyli długie światła, dmuchawa na 2/4 bez ogrzewania tylnej szyby napiecie spadło 13,5-13,6v .Sprawdzając rano akumulator, przed uruchomieniem = 12,2V Na postoju gdy dodałem gazu 2500-3500/obr napiecie w instalacji wachało sie miedzy 13,5 a 13,7 -13,8 , obstawiam problem z regulatorem napiecia, gdyż alernator i rozrusznik były regenerowane .

    Czy ktoś z was spotkał się z takimi skokami napięcia w instalacji ?? Czy wymiana regulatora napięcia pomogła ?? Proszę o wszelkie cenne wskazówki, z góry dzięki.

  • #2
    shanzi ,
    fachowcem nie jestem i zacytuję z książki :

    1) Podłączyć woltomierz pomiędzy zacisk ujemny i dodatni akumulatora
    2) Uruchomić silnik
    3) Zwiększyć prędkość obrotową do 3000 obr/min . Jeśli napięcie wynosi od 13.5V do 14.5V , oznacza to że alternator i regulator napięcia działają prawidłowo .

    Sprawdzenie stabilności regulacji :

    1) Włączyć światła drogowe i przy 3000 obr/min powtórzyć pomiar .Napięcie nie powinno wzrosnąć więcej niż o 0,4 V w stosunku do pomiaru poprzedniego .

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpis
      obstawiam problem z regulatorem napiecia, gdyż alernator i rozrusznik były regenerowane .
      Kolego skoro byłe regenerowane to chyba coś nie tak bo regulator jest na płytce w alternatorze chyba. ??

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz


      • #4
        Tak, regulator jest na alternatorze. Pytanie czy można wymienić same szczotki w regulatorze napięcia czy trzeba kupić nowy ?

        Komentarz


        • #5
          W naszych autach to jest jedna płytka. Przynajmniej w moim AKL 1.6 tak wymieniałem.
          Jak sprawdzasz rano akumulator to polecam taki zabieg: Otworzyć drzwi pasażera i otwórz klapę, ponieważ otwierając drzwi kierowcy włącza się pompa paliwowa i zawsze zabiera napięcie z akumulatora i pokazuje za małe napięcie. ( przetestowałem u siebie)
          Moim zdaniem ładowanie masz w miarę OK. Popatrzyłbym jeszcze na kabel masowy czy nie jest zaśniedziały.
          Na jałowych obrotach masz moim zdaniem napięcie ok. Mi jak elektryk sprawdzał po regeneracji to kazał zapalić, włączyć światła mijania, radio, dmuchawę na 2 i obroty na 2500. Ładowanie było między 14-14,2. Powiedział że jak jest +-0,5V przy 14V to jest OK.

          ...Moje Cappuccino MPi...

          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

          Komentarz


          • #6
            Dzisiaj sprawdzę akumulator twoim sposobem, zobaczę jaki pomiar mi pokażę.

            Komentarz


            • #7
              Sprawdziłem instalacje w samochodzie twoim, sposobem , oto moje wyniki - akumulator -12,3 V po całej nocy . Drugi sposób z włączonym silnikiem , światłami, radiem i dmuchawą na 2 dał wynik 14,2-14.3V , napięcie wahało się w tych granicach.W takim razie chyba nie ma się czym martwic ?

              Komentarz


              • #8
                Dokładnie - wszystko gra. jak będzie stał długo na mrozie i będzie 12-12,2 to można go na małym prądzie podładować.

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz


                • #9
                  14,2V to ideał
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz


                  • #10
                    Czyli Kolega ma idealny alternator :-D
                    Pozdro.

                    ...Moje Cappuccino MPi...

                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                    Komentarz


                    • #11
                      , dzięki za zainteresowanie i pomoc. Myślę, że temat można zamknąć. Pozdrawiam

                      Komentarz


                      • #12
                        Nie ma za co. Po to jest forum. Każdy ma wiedzę z innej dziedziny lub nauczył się na własnych błędach i trzeba się tym dzielić

                        ...Moje Cappuccino MPi...

                        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X