Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Sonda lambda przed katalizatorem 1U5 BFQ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Kot72
    odpowiedział(a)
    Tak ma być . Lambda zaczyna działać dopiero po pewnym czasie od uruchomienia . Przy tej temperaturze 2 minuty są o.k. Nadal masz zbyt mało paliwa w stosunku do powietrza dlatego jest tak duże wzbogacenie . Teoretycznie nieszczelność może jeszcze generować zaworek nadciśnieniowy w kolektorze , egr lub uszczelniacze wtryskiwaczy . Skoro wszystkie uszczelki kolektora zmieniłeś to więcej punktów potencjalnej nieszczelności już nie ma . Chyba jednak , tak jak pisałem wcześniej trzeba sprawdzić układ paliwowy pod kątem ciśnienia . Jeśli ciśnienie będzie o.k. to wtedy do sprawdzenia wtryskiwacze .

    Zostaw komentarz:


  • radddmin
    odpowiedział(a)
    Film nagrany podczas robienia logów.

    Zostaw komentarz:


  • raddmin
    odpowiedział(a)
    Uszczelki kolektora były wymienione w maju. W czasie remontu silnika ( brała olej ok.1.5l/1000km), wymiana pierścieni rozwiązała problem z olejem.

    Wtryskiwacze gazowe są ok, po jeździe od razu wypiąłem wąż zasilający wtryskiwacze gazowe. Na zimnym silniku nadal szarpał.

    Zastanawia mnie dlaczego na zimnym silniku od razu nie ma korekty lambdy:
    Te wahania obrotami sam robi.
    15_v1.jpg

    Dopiero po 115 sekundzie pojawia się korekta i to aż 25%
    15_v2.jpg

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    A sprawdzałeś jak ssanie działa z zakręconym gazem ( LPG ) ? Może być tak że wtryskiwacze gazowe leją i w kolektorze zbiera się gaz . Dopóki silnik go nie przepali to może szarpać .

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    Zapewne te dane ( zaznaczone na żółto ) komputer przyjmuje jako zastępcze na podstawię kąta otwarcia przepustnicy i być może na podstawie wskazań z innych czujników . Do tego kąta otwarcia ( 0.4 % ) dane są bardziej realne niż dane z przepływomierza . Pisałem wcześniej że moim zdaniem przepływka może delikatnie zawyżać wskazania . Na odpiętym przepływomierzu masz mocno ubogą mieszankę , na zapiętym mieszanka na wolnych jest lekko zbyt bogata ale przy bardzo niskim kącie otwarcia ( 0.4 ) . Gdyby brał gdzieś lewe powietrze to korekta lambda w grupie 001 byłaby dodatnia więc nieszczelność chyba należy wykluczyć . Co do nierównych obrotów na ssaniu to ja bym wymienił czujnik temperatury na nowy i oryginalny . Kultura pracy na ssaniu powinna się poprawić . Szkoda że w czasie wymiany świec nie wymieniłeś kompletu uszczelek kolektora . Nadal na zimnym silniku może być delikatna nieszczelność która po nagrzaniu ustępuje .

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    To co napisałeś to nie jest wartość z przepływomierza (1.6 ) tylko zwiększa się kąt otwarcia przepustnicy . Po odpięciu , komputer przechodzi w tryb zastępczy . Korekta krótkoterminowa wskazuje na mocno ubogą mieszankę ( wzbogacenie powyżej 20% ) ostatnia pozycja w tabelce to już zapewne tryb awaryjny z wydłużeniem czasu wtrysku ( do 4.12 ms ) włącznie .

    Zostaw komentarz:


  • shanzi
    odpowiedział(a)
    U mnie też ściskanie tego cienkiego przewodu, powodowało dławienie się silnika. Skoro rurę od powietrza i przewód od podciśnienia masz sprawdzony i mówisz że są szczelne to nie wiem co ci jeszcze doradzić, u mnie ten zabiegł pomógł, a co do przepływomierza to niech może wypowiedzą się koledzy, którzy znają się lepiej na tym silniku.

    Zostaw komentarz:


  • raddmin
    odpowiedział(a)
    Sprawdziłem ten cieniutki przewód, na 99% jest ok, dałem mu dodatkowe opaski zaciskowe. Ściśniecie go na chwile powoduje zwiększenie obrotów silnika. Po około 5 sekundach wartość z przepływomierza spada poniżej 2g/s ( wyłączone światła, climatronic, radio), gdy załączę światła + climatronic wartość wzrasta powyżej 2g/s.
    Dlaczego jak odepnę wtyczkę z przepływomierza to komputer nadal pokazuje jego wartość tylko spada około 1.6, nie powinno być 0 ??

    abez prze.jpg

    To połączenie sprawdziłem , zdjąłem i zatkałem obie strony nie wpływa to na odczyt z przepływomierza

    aaa1.jpg

    Jutro będę sprawdzał dalej.
    Po wymianie świec i przewodów nie ma już wypadania zapłonów. Jedynie zdarza się na cylindrze nr 4 w momencie przełączenia benzyna gaz.

    Zostaw komentarz:


  • grzes133
    odpowiedział(a)
    Sprawdź te cienkie przewody podciśnienia zaznaczone na czerwono, strzałką czerwoną zaznaczyłem pod który przewód wchodzi ten cienki od podciśnienia. Dodatkowo sprawdź całe przewody harmonijkowe zaznaczone na zielono.
    Załączone pliki
    Ostatnio edytowany przez grzes133; 32687.

    Zostaw komentarz:


  • grzes133
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpis
    Masz ciągle gdzieś nieszczelność. Minimalna wartość intake air mass to 2g/s . Nie wiem czy wymieniłeś rurę idącą od filtra do przepustnicy, ale pod odma jest mały wężyk od podciśnienia, jak jest nieszczelny to przepuszcza powietrze i wartość spada poniżej 2g,/s. Mi wywalał check (16555), kupiłem odpowiednią średnicę gumy i ja podmieniłem. Problem znikł.
    shanzi dobrze mówi, dla mnie też kiedyś sypało błędami 16514 i 16515 i nierówno chodził na zimnym, mechanik chciał mi już remont silnika robić, wymienił świece, przewody, uszczelki kolektora. Co się okazało zsunął się ten malutki wężyk od podciśnienia i z tąd ta nierówna praca. Jest tam pod tą grubą rurą przed przepustnicą mały wężyk, którego nie widać trzeba sprawdzić czy nie jest pęknięty i czy dobrze jest zamocowany,drugi mały wężyk wchodzi wprost do filtra powietrze od strony silnika też go sprawdź. Po założeniu tych węży było prawie idealnie, dodatkowo znalazłem małe pęknięcie rury idącej od odmy odprowadzającej spaliny i olej z odmy do miski olejowej, po wymianie chodzi równo, brak błędów. Także szukaj na pewno gdzieś nieszczelności.
    Ostatnio edytowany przez grzes133; 32687.

    Zostaw komentarz:


  • zwonko
    odpowiedział(a)
    A czy próbowałeś robić tak prostą rzecz jak odpiecie przepływki....

    Zostaw komentarz:


  • shanzi
    odpowiedział(a)
    Masz ciągle gdzieś nieszczelność. Minimalna wartość intake air mass to 2g/s . Nie wiem czy wymieniłeś rurę idącą od filtra do przepustnicy, ale pod odma jest mały wężyk od podciśnienia, jak jest nieszczelny to przepuszcza powietrze i wartość spada poniżej 2g,/s. Mi wywalał check (16555), kupiłem odpowiednią średnicę gumy i ja podmienilem. Problem znikł.

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    Myślę że na wolnych obrotach ( na ssaniu zapewne też ) silnik dostaje zbyt mało paliwa . Jaka jest tego przyczyna ? Trudno jednoznacznie orzec . Zwróć uwagę że nadal wartości w 003 są nieprawidłowe . Kąt otwarcia przepustnicy 0.4 % gdzie powinno być min 1.5 % , przepływ powietrza też jest poniżej normy ( może nawet ze wskazaniem zbyt optymistycznym w stosunku do kąta otwarcia ) . Silnik dostaje za mało benzyny w stosunku do powietrza ( proporcje 1:14.75 ) obowiązują też na wolnych obrotach . Czas wtrysku jest prawidłowy ale być może silnik nie dostaje w tym czasie tyle benzyny co potrzebuje . W związku z powyższym układ stabilizacji wolnych obrotów obcina dawkę powietrza . Sterownik odczytując dane z lambdy jeszcze obcina paliwo o ok 3.5 % . Na ssaniu sytuacja jest podobna . Dostaje zbyt mało benzyny i nim rzuca . Jak złapie trochę temperatury to jakoś się stabilizuje . Może warto by było sprawdzić ciśnienie paliwa lub zrobić przegląd wtryskiwaczy ? Pytałem wcześniej o wypadanie zapłonów na wolnych obrotach . Warto by było zdecydowanie wykluczyć usterkę w układzie zapłonowym .
    Taka jest moja teoria ....

    Zostaw komentarz:


  • raddmin
    odpowiedział(a)
    Wymieniłem kable i świece - brak poprawy
    Filtr paliwa, i powietrza -brak poprawy
    Sondę lambda (jakieś 2 tyś km temu) - brak poprawy jeśli chodzi o nierówną prace na zimnym silniku. Poprawa bo nie zapala się check engine od błędu 16514. Wyskakuje sporadyczny błąd 16555..
    Zmierzone wtryski ok 14,5 Ohm - ok
    Zmierzona moduł zapłonowy 4.23 kOhm - ok.
    Wyczyszczone rury od odmy. - brak poprawy

    Znalazłem nieszczelność na rurze przepustnica powietrza:
    rura.jpg
    Nieszczelność usunięta - poprawy na zimnym siniku brak. Jest poprawa co do wskazania czasu wtrysku . Na wolnych obrotach (temp.>80 C). Czas jest 2.09ms, nie skacze już na 3.09.
    o1o2o3.jpg


    Sinik nie równo pracuje("rzuca nim") na zimnym silniku nadal. Za uwarzyłem że dzieje się to do temp. ok 40 stopni. Później jest ok.
    Nieszczelności raczej już więcej nie ma. Zatykam kanał wlotu powietrza do przepustnicy. Silnik gaśnie w przeciągu 1 sekundy.

    Jakieś pomysły ?

    Zostaw komentarz:


  • Megaremek
    odpowiedział(a)
    Mi też wywalało błędy 16555 i 16514. 16555 okazało się, że to pęknięty wąż odmy (pęknięcie na tej harmonijce) a 16514 winna była sonda lambda. Też mam 1U5 BFQ i 2004r. Jakbyś wymieniał sondę to tylko na oryginał BOSCHa. Ja miałem wymienioną na Engitech z Intercarsu i sypało błędami dopóki Bosch tam się nie zamontował.

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    Druga sprawa to ciut zbyt długie czasy wtrysku na wolnych obrotach . Dlaczego czas skacze na 3,09 ? Może któryś wtryskiwacz się zacina ?

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    Wczoraj nie zauważyłem .... zobacz jak w tej chwili zmieniły się parametry powietrza w stosunku do tego co było wcześniej . Masz wartości poniżej 2g/s ( powinno być min 2g/s na wolnych obrotach ) Zapewne korekty krótkoterminowe na wolnych też znacznie poszły w górę . Albo nowa lambda tak dziwnie steruje albo jednak jest nieszczelność i silnik radośnie podciąga sobie powietrze bokiem . Faktycznie może być tak że chwilowo komputer nie jest już w stanie skorygować i wywala 16555 . Czy po nagrzaniu na wolnych obrotach też wypadają zapłony ?

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    Wykasuj bledy i wrzuc loga z korekt krotko i dlugoterminowych 31/32.Krotkoterminowa korekta powinna zaraz zaczac szalec. Dwa moze byc tak, ze na gazie korekta idzie w jedna strone, potem na benzynie sterownik zaczyna glupiec i koryguje w druga strone, a jak mu nie idzie to blad wywala.

    Zostaw komentarz:


  • raddmin
    odpowiedział(a)
    Błąd 16555 pojawia się tylko przy temperaturze silnika <85°C.

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    Czas wtrysków LPG sprawdzasz w sterowniku LPG a nie w sterowniku benzyny . Błąd 16555 zapewne jest sporadyczny i dlatego check się nie zapala . Generuje się pewnie w chwili przełączenia na LPG albo w czasie rozgrzewki . Lewe powietrze albo zakłócenia w pracy instalacji LPG . Ustal czy w czasie odpalenia zimnego silnika na benzynie i w czasie rozgrzewki do 90 stopni na benzynie pojawia się 16555 .

    Zostaw komentarz:


  • raddmin
    odpowiedział(a)
    Odma wyczyszczona. Czujnik temperatury OK.

    Zrobione 1 tys. od wymiany sondy.
    Podczas jazdy ani razu nie zapalił się check engine.
    Po podpięciu vag, zawsze był błąd 16555, Kasowałem z 15 razy.
    Nagrzany silnik pracuje dobrze i na benzynie i na LPG.

    Problem jest na zimnym silniku na benzynie, Nierówno pracuje. Po podpięciu VCDS zauważyłem wypadanie cylindrów.
    Raz wyskoczył błąd 16688 Cylinder 4 , profilaktycznie zmieniłem świece, bez efektu. Innym razem nie zapalił się żaden błąd ale bloki 14, 15, 16 pokazują wypadanie cylindrów.
    2.jpg

    3.jpg

    4.jpg

    Pomierzyłem wtryskiwacze benzyny wszystkie około 14 Ohm.

    Podłączyłem się vcds i robiąc test elementów wykonawczych robiąc test Zawór recylkulacji spalin N18, słychać delikatne syczenie w okolicy świecy nr1, czy tak ma być?
    Jak sprawdzić ewentualnie w którym dokładnie miejscu zasysa powietrze?


    Zastanawia mnie jeszcze dlaczego czas wtrysku na wolnych obrotach na lpg jest zawsze taki sam, a na benzynie się zmienia.
    ben gaz.jpg

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez raddmin Zobacz wpis
    Po przejechaniu 120 km, pojawił się błąd PO171(sonda za katalizatorem mieszanka uboga),
    A kto powiedzial ze to sonda za katalizatorem ?? Mieszanka za uboga jest badana przed katalizatorem. Te 120km zrobiles na LPG ??

    Czas wykasowac bledy i pojezdzic logujac korekty krotkie i dlugie. Wyglada ze dodatkowo jesli to bylo na LPG to jest problem moze z wtryskami ( MED ??) Tylko diagnostyka cos powie.

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    Warto jeszcze sprawdzić / wymienić wężyk podciśnienia odma - kolektor .

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    Jaki przebieg ma ten samochód ? Obroty falują w jakim zakresie po uruchomieniu ? Pompa SAI załącza się po rozruchu ? Falowanie na zimnym to raczej skutek jakiejś drobnej nieszczelności w dolocie ( kolektor - głowica ) , uszczelki pomiędzy połówkami kolektora , pozostałości LPG w kolektorze ( wtryskiwacze przepuszczają ) , pęknięta odma , słaba uszczelka przepustnicy ....Czujnik temperatury można by podmienić .... Czy na zimnym silniku wartości temperatury są realne ?

    Zostaw komentarz:


  • raddmin
    odpowiedział(a)
    Rezystancja starej sondy na zimnym silniku 4,3 Ohm więc OK.
    Podmienilem sondy nowa pracuje stabilniej, na luzie od 1,4 do 1.6 V.
    Po przejechaniu 120 km, pojawił się błąd PO171(sonda za katalizatorem mieszanka uboga),
    ​​​​ale lampka check siebie zapaliła.
    Jak będę miał chwilę to porobie logi.

    Niestety na zimnym silniku, nadal falują obroty.
    Sugestie ?

    Zostaw komentarz:

POWRÓT NA GÓRĘ
Pracuję...
X