Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Sonda lambda przed katalizatorem 1U5 BFQ
Zwiń
X
-
Oglądam te tabelki i już widać że obciążenie silnika jest zbyt wysokie ( miejscami powyżej normy ) . Na wolnych obrotach te wartości powinny oscylować w granicach 20% . Wg servisówki takie wartości mogą świadczyć o uszkodzonej przepływce , uszkodzonym wtryskiwaczu lub świecy . Na wolnych obrotach czas wtrysku powinien wynosić 2.06 ms . U Ciebie miejscami znacznie się wydłuża do 3.09 ms . Teraz pytanie , dlaczego tak się dzieje ?
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpisWedle servisówki sonda w BFQ pracuje w zakresie 0,130 - 1 ,50 V ( mieszanka bogata ) , 1,50 - 4,80 V ( mieszanka uboga )
Jak sonda rano ma zaczac prace, to widac ze sie nie rozgrzewa i wywala blad, jak ma zaczac pracowac w pelnym zakresie 0-5V
Ciekawa jest tez ta temperatura wody 110'C ??
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz:
-
Czy możesz podać odczyt z grup 002 i 003 po przekroczeniu 80 stopni ( silnik pracuje na wolnych obrotach ) ?
Zostaw komentarz:
-
Generalnie na wolnych obrotach jest zbyt bogato . Przez to może nierówno pracować . Jedna z możliwości to uszkodzona grzałka sondy . Sprawdzałeś w grupie 030 czy przed wystąpieniem błędu ogrzewanie działa ?
Zostaw komentarz:
-
Pisałem o 033 . Na wolnych obrotach wartość zadana to 1.40 - 1.60 V
Zostaw komentarz:
-
Wedle servisówki sonda w BFQ pracuje w zakresie 0,130 - 1 ,50 V ( mieszanka bogata ) , 1,50 - 4,80 V ( mieszanka uboga )
Zostaw komentarz:
-
Jeszcze log 001+031+033 na którym widać jak napiecie jest ponad 3V, a regulacja 0. Ale wtedy już pobudził się błąd p16514
Załączone pliki
Zostaw komentarz:
-
Jutro sprawdzę rezystancję.
Prosze o interpretacje logów:
002+033
003+020 w pliku zip
033 wolne obroty
Przed każdym logiem był kasowany błąd 16514.
Wolne obroty 033 pozycja 1:
33_1.png
W jakim zakresie pracuje tego typu sonda, od 0 do ponad 3V ?
Wolne obroty 033 pozycja 2:
33_2.png
W 85 sekundzie przełączyłem PB na gaz.
002 +033
log_2_33.png
003+020
log_3_20.png
Załączone plikiOstatnio edytowany przez radddmin; 43321.
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez raddmin Zobacz wpisSkoda octavia 1u5, 2004r silnik BFQ,
W momencie wystąpienia błędu jest, tak jakby nie było już regulacji.
Czy te objawy oznaczają że sonda lambda jest już do wymiany?
Mogę coś jeszcze sprawdzić, zanim kupię sondę ?
Pod samochodem jest złącze od sondy tam można zmierzyć oporność i napięci grzałki. (może tak być że sterownik po wykryciu błędu odłączy ci napięcie grzania sondy).
Na filmie jest pokazane jak to można zrobić, tylko że w Octavii jest gorszy dostęp bo pod samochodem od strony pasażera jest czarna puszka w niej dwie wtyczki od sondy 1 i 2.
Zobacz, jak samodzielnie sprawdzić sondę lambda (o2s), czy jest sprawna, przed wydaniem sporej ilości kasy na nową! Wystarczy do diagnostyki zwykły miernik e...
Zostaw komentarz:
-
-
Jest trochę tematów z tym błędem na forum, musisz poczytać.
Czy błąd występuje tylko na zimnym silniku ?
Ja miałem taki błąd, w czasie jazdy się pojawiał, grzałka sondy się "rozłączała" i wymiana pomogła.
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-00 - -
Zostaw komentarz:
-
-
Sonda lambda przed katalizatorem 1U5 BFQ
Skoda octavia 1u5, 2004r silnik BFQ,
Od pewnego czasu zimny silnik mi pracuje bardzo nierówno na wolnych obrotach.
To samo się dzieje na benzynie i gazie.
Ciągle się zapala check engine: błąd 16514.
Po podłączeniu VCDS :
v.0a.jpg
Z dokumentacji wynika iż lambda regulator powinna być od -10% do +10%, W momencie wystąpienia błędu jest, tak jakby nie było już regulacji.
Wartość rzeczywista lambda od 0,99 do 1,01 ( u mnie od 0,76 do 1,09)
Wartość zadana lambda od 0,99 do 1,01
Czy te objawy oznaczają że sonda lambda jest już do wymiany?
Mogę coś jeszcze sprawdzić, zanim kupię sondę ?
Tagi: Brak
Zostaw komentarz: