Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Sonda lambda przed katalizatorem 1U5 BFQ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Kot72
    odpowiedział(a)
    Sonda grzeje do chwili zaistnienia błędu i przejścia w tryb awaryjny .

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    Oglądam te tabelki i już widać że obciążenie silnika jest zbyt wysokie ( miejscami powyżej normy ) . Na wolnych obrotach te wartości powinny oscylować w granicach 20% . Wg servisówki takie wartości mogą świadczyć o uszkodzonej przepływce , uszkodzonym wtryskiwaczu lub świecy . Na wolnych obrotach czas wtrysku powinien wynosić 2.06 ms . U Ciebie miejscami znacznie się wydłuża do 3.09 ms . Teraz pytanie , dlaczego tak się dzieje ?

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
    Wedle servisówki sonda w BFQ pracuje w zakresie 0,130 - 1 ,50 V ( mieszanka bogata ) , 1,50 - 4,80 V ( mieszanka uboga )
    No i tak ma byc, bo to z ETKI numer 1K0 998 262 D ewentualnie Bosch 0 258 007 351.

    Jak sonda rano ma zaczac prace, to widac ze sie nie rozgrzewa i wywala blad, jak ma zaczac pracowac w pelnym zakresie 0-5V


    Ciekawa jest tez ta temperatura wody 110'C ??

    Zostaw komentarz:


  • raddmin
    odpowiedział(a)
    33_2_3.jpg

    Zostaw komentarz:


  • raddmin
    odpowiedział(a)
    temp log >80 stopni
    Grzałki lambdy ON
    Odbiorniki wszystkie OFF

    2_3_30.jpg

    2_3_30a.jpg

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    Czy możesz podać odczyt z grup 002 i 003 po przekroczeniu 80 stopni ( silnik pracuje na wolnych obrotach ) ?

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    Generalnie na wolnych obrotach jest zbyt bogato . Przez to może nierówno pracować . Jedna z możliwości to uszkodzona grzałka sondy . Sprawdzałeś w grupie 030 czy przed wystąpieniem błędu ogrzewanie działa ?

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    Pisałem o 033 . Na wolnych obrotach wartość zadana to 1.40 - 1.60 V

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    Wedle servisówki sonda w BFQ pracuje w zakresie 0,130 - 1 ,50 V ( mieszanka bogata ) , 1,50 - 4,80 V ( mieszanka uboga )

    Zostaw komentarz:


  • radddmin
    odpowiedział(a)
    Jeszcze log 001+031+033 na którym widać jak napiecie jest ponad 3V, a regulacja 0. Ale wtedy już pobudził się błąd p16514
    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:


  • radddmin
    odpowiedział(a)
    Jutro sprawdzę rezystancję.
    Prosze o interpretacje logów:
    002+033
    003+020 w pliku zip
    033 wolne obroty
    Przed każdym logiem był kasowany błąd 16514.

    Wolne obroty 033 pozycja 1:
    33_1.png

    W jakim zakresie pracuje tego typu sonda, od 0 do ponad 3V ?


    Wolne obroty 033 pozycja 2:
    33_2.png
    W 85 sekundzie przełączyłem PB na gaz.

    002 +033
    log_2_33.png

    003+020
    log_3_20.png



    Załączone pliki
    Ostatnio edytowany przez radddmin; 43321.

    Zostaw komentarz:


  • Artq
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez raddmin Zobacz wpis
    Skoda octavia 1u5, 2004r silnik BFQ,


    W momencie wystąpienia błędu jest, tak jakby nie było już regulacji.

    Czy te objawy oznaczają że sonda lambda jest już do wymiany?
    Mogę coś jeszcze sprawdzić, zanim kupię sondę ?
    Po wystąpieniu błędu silnik nie "patrzy" na wskazania sondy, pracuje według zapisanych ustawień w ECU.

    Pod samochodem jest złącze od sondy tam można zmierzyć oporność i napięci grzałki. (może tak być że sterownik po wykryciu błędu odłączy ci napięcie grzania sondy).

    Na filmie jest pokazane jak to można zrobić, tylko że w Octavii jest gorszy dostęp bo pod samochodem od strony pasażera jest czarna puszka w niej dwie wtyczki od sondy 1 i 2.

    Zostaw komentarz:


  • raddmin
    odpowiedział(a)
    Na zimnym i ciepłym.
    Spalanie mam na poziomie 8,5 l gazu ( 80% trasa).


    Zostaw komentarz:


  • Artq
    odpowiedział(a)
    Jest trochę tematów z tym błędem na forum, musisz poczytać.
    Czy błąd występuje tylko na zimnym silniku ?
    Ja miałem taki błąd, w czasie jazdy się pojawiał, grzałka sondy się "rozłączała" i wymiana pomogła.
    16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
    P0130 - 35-00 - -

    Zostaw komentarz:


  • raddmin
    odpowiedział(a)
    ]"]Strona domeny wgrajo.pl
    Ostatnio edytowany przez raddmin; 44635.

    Zostaw komentarz:


  • raddmin
    rozpoczął temat Sonda lambda przed katalizatorem 1U5 BFQ

    Sonda lambda przed katalizatorem 1U5 BFQ

    Skoda octavia 1u5, 2004r silnik BFQ,
    Od pewnego czasu zimny silnik mi pracuje bardzo nierówno na wolnych obrotach.
    To samo się dzieje na benzynie i gazie.
    Ciągle się zapala check engine: błąd 16514.

    Po podłączeniu VCDS :
    v.0a.jpg

    Z dokumentacji wynika iż lambda regulator powinna być od -10% do +10%, W momencie wystąpienia błędu jest, tak jakby nie było już regulacji.
    Wartość rzeczywista lambda od 0,99 do 1,01 ( u mnie od 0,76 do 1,09)
    Wartość zadana lambda od 0,99 do 1,01

    Czy te objawy oznaczają że sonda lambda jest już do wymiany?
    Mogę coś jeszcze sprawdzić, zanim kupię sondę ?
POWRÓT NA GÓRĘ
Pracuję...
X