Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z oświetleniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z oświetleniem

    Posiadam Skode Octavia ambiente rok 2002. Dzisiaj jechałem w nocy i włączyłem podczas jazdy światła drogowe przełącznikiem. Potem chciałem je zmienić na mijania z powrotem i się okazało, że nagle zgasło mi wszystko. Jedyne co mogłem zrobić to znowu włączyć drogowe bo miałem całkowitą ciemność. Zatrzymałem się najszybciej jak to możliwe, bo na długich nie mogę jechać bo oślepiam innych. Zdecydowałem się, że pojadę na przeciwmgielnych. Jakiś czas później jak zgasiłem silnik pod domem i wróciłem jeszcze raz go odpalić to światła mijania zapaliły się normalnie, ale jak znowu włączyłem drogowe i wracam na mijania to wszystko zgasło ponownie. Jeśli paliły się mijania i wziąłem drogowe na chwilę (wajchą do siebie ) to wtedy wszystko było w porządku. Gdzie szukać problemu? Na pewno to nie żarówki skoro się zapalają?

  • #2
    masz prawdopodobnie uszkodzoná manetkę , przy zarowkach H4 jak wlaczasz dlugie, to rozlacza ci mijania, jak wrocisz spowrotem, to gasi dlugie , ale juz nie polaczy mijania ,
    a postojówki swieca ?
    jest O1 RS 1.8T XENON
    była O1 1.9 TDI AGR

    Komentarz


    • #3
      Tak. Postojowe świecą. Jak sie dostać do manetki, tzn jak tą dźwignię kierunkowskazów wymontować?

      Komentarz


      • #4
        Kolego uzupełnij profil to będzie wiadomo jaka to Octavia :-) i jak rozebrać manetki

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
          Kolego uzupełnij profil to będzie wiadomo jaka to Octavia :-) i jak rozebrać manetki
          Uzupełniłem

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez andru123 Zobacz wpis
            masz prawdopodobnie uszkodzoná manetkę
            Też mi się tak wydaje, manetka do wymiany, identycznie miałem w oplu. Mijania nie było a długie świeciły. Wracałem o północy na postojowych za innym autem do domu
            Poszukaj na YT jak zdjąć manetkę i wymień.

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz


            • #7
              Ja też w nocy wracałem. Musiałem zjechać na pobocze jak najszybciej. Pojechałem w dalszą drogą na przeciwmgielnych przednich.
              Dam radę samemu czy zostawić to dla mechanika jeśli nie jestem doświadczony w samodzielnych naprawach? Pytam, bo wolę nie ryzykować jeśli trudno mi będzie potem coś zmontować i auto pod blokiem zaparkowane nie będzie można ruszyć.

              Komentarz


              • #8
                Może przeczyszczenie po rozebraniu wystarczy? Jak myślicie?

                Komentarz


                • #9
                  Dasz radę.
                  To nie takie straszne. Ostatnio montowałem u siebie w O2 w bloku manetki z tempomatem, taśmę kierownicy i kierownicę multi.
                  Trzeba tylko zobaczyć jakie klucze potrzebne i już.

                  ...Moje Cappuccino MPi...

                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez ambiente Zobacz wpis
                    Może przeczyszczenie po rozebraniu wystarczy? Jak myślicie?
                    Wymień na inną. Manetek na allegro jest setki i są tanie. Do Octavii 1 pasuje z Golfa IV, Fabii 1, Passata B5, Seata Leona, Audi A3 8L. VW Sharana, Seata Alhambry, Forda Galaxy.

                    Mogę Ci ją wymienić jak przyjedziesz do mnie.

                    Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                    Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                    Komentarz


                    • #11
                      Nawet już po naprawie/wymianie manetki, radzę założyć przekażniki, nie będzie problemów w przyszłości i lepsze światło:
                      Link
                      Wystarczą tylko same przekażniki, tak jak w pierwszej wersji, a kto poczuwa się na siłach, może wykonać wersję "wypas" z łagodnym startem i światłami "dziennymi".

                      Komentarz


                      • #12
                        Jak by nie patrzeć zaczął bym od sprawdzenie - wymiana na inny sprawny przekaźnik a manetką zajął bym sie później To wygląda na zapiekanie się styków w przekaźniku. Oczywiście mogę się mylić Jestem ciekawy co to za usterka

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez anoni Zobacz wpis
                          Jak by nie patrzeć zaczął bym od sprawdzenie - wymiana na inny sprawny przekaźnik a manetką zajął bym sie później To wygląda na zapiekanie się styków w przekaźniku. Oczywiście mogę się mylić Jestem ciekawy co to za usterka
                          w skodach jedynkach niestety zaoszczedzili i NIE ZROBILI świateł na przekaźnikach , stąd te problemy
                          jest O1 RS 1.8T XENON
                          była O1 1.9 TDI AGR

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez andru123 Zobacz wpis

                            w skodach jedynkach niestety zaoszczedzili i NIE ZROBILI świateł na przekaźnikach , stąd te problemy
                            Czasem chodzi mi po głowie taka myśl, że tych wszystkich głupio oszczędzających gryzipiórków należałoby po staremu wytarzać w smole i pierzu i wygnać za rogatki...

                            Jaki to niby byłby wielki wydatek jakby przekaźniki były fabrycznie? Albo jakby ktoś nie "zaoszczędził i nie zmienił kloszy na cholerne plastiki?

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Andrzej Ława Zobacz wpis

                              Czasem chodzi mi po głowie taka myśl, że tych wszystkich głupio oszczędzających gryzipiórków należałoby po staremu wytarzać w smole i pierzu i wygnać za rogatki...

                              Jaki to niby byłby wielki wydatek jakby przekaźniki były fabrycznie? Albo jakby ktoś nie "zaoszczędził i nie zmienił kloszy na cholerne plastiki?
                              nawet w polonezie miałem światła na przekaźnikach
                              jest O1 RS 1.8T XENON
                              była O1 1.9 TDI AGR

                              Komentarz


                              • #16
                                Konstruktorzy by chcieli przekaźniki, grubsze przewody, ekonomiści nie pozwalają. Przekaźnik,przewody = miedź, zmiana kursu miedzi w 1 rok to 1000USD na tonie.Razy X lat produkcji modelu razy 1000000 aut. A dlaczego termostaty są plajstikowe a nie ameliniowe jak kiedyś? Znów ekonomia. Czas użytkowania auta liczą na 5-7lat, a potem na recykling.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Ano niestety...

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X