Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Skoda octavia 1.9 tdi 110 - problemy z turbina

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Skoda octavia 1.9 tdi 110 - problemy z turbina

    Witam

    Jestem świeżo po regeneracji turbiny i na wyskakują mi cały czas 2 błędy (kasowanie nie pomaga)

    2 Faults Found:

    17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground

    P1144 - 35-10 - - - Intermittent

    17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

    P1556 - 35-00 - -

    Sprawdzałem wszystkie przewody wtyczki itp - zawór N75 wymieniony (została tylko przepływka chyba do wymiany).

    Zrobiłem logi i mam prośbę o analizę:

    Statyczny:
    Grupa 013: 403 Forbidden
    Grupa 004: 403 Forbidden
    Grupa 001: 403 Forbidden
    Grupa 000: 403 Forbidden
    Grupa 011: 403 Forbidden
    Dynamiczny:
    Grupa 011: 403 Forbidden

    dynamiczny wyszedł do 3,6k obrotów bo mi drogi brakło, ale widać że nie doładowuje.

    Z góry dzięki za pomoc.

  • #2
    Przepływomierz to swoją drogą (a może tylko kabelek? nic się nie przeciera?)

    Wygląda też że kąt wyprzedzani wtrysku jest trochę duży - 81 stopni o ile dobrze odczytuję grupę 000 (sam miałem 90 - i o dziwo chodziło bardzo ładnie, po prawidłowym ustawieniu się "popsuło" póki nie wywaliłem kompletnie zasyfionego EGR).

    Turbina wyraźnie nie doładowuje... sprawdź wężyki - i to nie tylko czy są całe ale także czy jakiś majster ich nie pozamieniał. Miałem podobny objaw w silniku AGR (90KM) bo jakiś tuman zamienił wężyki turbiny łączące ją z N75. Zakładam oczywiście że podczas jazdy jest mułowaty, bo jeśli nie to zawsze mógł czujnik ciśnienia doładowania paść.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Andrzej Ława Zobacz wpis
      Przepływomierz to swoją drogą (a może tylko kabelek? nic się nie przeciera?)

      Wygląda też że kąt wyprzedzani wtrysku jest trochę duży - 81 stopni o ile dobrze odczytuję grupę 000 (sam miałem 90 - i o dziwo chodziło bardzo ładnie, po prawidłowym ustawieniu się "popsuło" póki nie wywaliłem kompletnie zasyfionego EGR).

      Turbina wyraźnie nie doładowuje... sprawdź wężyki - i to nie tylko czy są całe ale także czy jakiś majster ich nie pozamieniał. Miałem podobny objaw w silniku AGR (90KM) bo jakiś tuman zamienił wężyki turbiny łączące ją z N75. Zakładam oczywiście że podczas jazdy jest mułowaty, bo jeśli nie to zawsze mógł czujnik ciśnienia doładowania paść.
      Jeździłem 3 miesiące na zepsutej turbinie i teraz widzę różnicę ze jest moc ale to nie to samo co przed naprawą.

      egr jest wyczyszczony razem z kolektorem także wydaje mi się ze to wina przepływki jednak.

      a ten kąt wyprzedzenia ile powinien być ? to się da jakoś ustawić vagiem ? czy po prostu zła mieszanka dochodzi bo taka różnica na cylindrach ?? może wtryski trzeba wyczyścić ??


      na pierwszej jeździe po naprawie chodził dobrze w jedna stronę do sklepu, a na powrocie jakby silnik w tryb servisowy wszedł.


      Komentarz


      • #4
        Jest wyczyszczony czy serwisant powiedział że wyczyścił?

        Kąt powinien być w okolicach 51 stopni.

        Co do różnicy między cylindrami to się wiążąco nie wypowiem... ale czy to są wskazania korekty dawkowania na biegu jałowym? Możliwe że do czyszczenia/regeneracji ALE u mnie te wskazania też były sporo większe przy większym kącie wyprzedzania.

        Póki co bardziej bym popatrzył na sterowanie turbiną - czy wężyki całe, czy dobrze podłączone, czy zawór działa...

        W sumie dość dziwnie to wygląda - najpierw doładowuje słabo a potem w ogóle... (wchodzi w tryb awaryjny po wykryciu słabego ładowania?)

        No i ten przepływomierz... jak marudzi na zwarcia to już coś bardzo nie tak. (jeszcze sprawdź oczekiwaną oraz oczekiwaną wartość przepływu powietrza - to chyba druga lub trzecia grupa).

        Filtr powietrza wymieniony?

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Andrzej Ława Zobacz wpis
          Jest wyczyszczony czy serwisant powiedział że wyczyścił?

          Kąt powinien być w okolicach 51 stopni.

          Co do różnicy między cylindrami to się wiążąco nie wypowiem... ale czy to są wskazania korekty dawkowania na biegu jałowym? Możliwe że do czyszczenia/regeneracji ALE u mnie te wskazania też były sporo większe przy większym kącie wyprzedzania.

          Póki co bardziej bym popatrzył na sterowanie turbiną - czy wężyki całe, czy dobrze podłączone, czy zawór działa...

          W sumie dość dziwnie to wygląda - najpierw doładowuje słabo a potem w ogóle... (wchodzi w tryb awaryjny po wykryciu słabego ładowania?)

          No i ten przepływomierz... jak marudzi na zwarcia to już coś bardzo nie tak. (jeszcze sprawdź oczekiwaną oraz oczekiwaną wartość przepływu powietrza - to chyba druga lub trzecia grupa).

          Filtr powietrza wymieniony?
          powiedział ze wyczyścił, miałem dziś otworzyć filtr zobaczyć właśnie czy jest nowy ale się nie wyrobiłem zanim ciemno się zrobiło

          właśnie teraz nawet po tym teście dynamicznym doszedł do 3,6k obrotów bo mi się droga skończyła to w tryb awaryjny nie wszedł i turbo działało dalej.

          Przez weekend otworzę filtr i sprawdzę wszystkie wężyki i dam znać jaki efekt.

          a co to tego wyprzedzenia da się to jakoś ustawić prostym kablem od KKL ??

          Komentarz


          • #6
            patrykskoda tak jak napisał Andrzej Ława sprawdź podłączenie i połączenie wszystkich wężyków również pod względem ich uszkodzeń (przetarć). Schemat połączeń znajdziesz w necie.
            Jak sprawuje się pompa podciśnienia...?

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez BASTIAN001 Zobacz wpis
              patrykskoda tak jak napisał Andrzej Ława sprawdź podłączenie i połączenie wszystkich wężyków również pod względem ich uszkodzeń (przetarć). Schemat połączeń znajdziesz w necie.
              Jak sprawuje się pompa podciśnienia...?
              sprawdzę przez weekend

              a co do pompy nie wiem, raz już ją wymieniałem ale nie wiem jak sprawdzić. Napisz jaka to grupa to mogę zrobić jeszcze jakieś dodatkowe logi.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez patrykskoda Zobacz wpis
                a co do pompy nie wiem, raz już ją wymieniałem ale nie wiem jak sprawdzić. Napisz jaka to grupa to mogę zrobić jeszcze jakieś dodatkowe logi.
                Logi... nie wiem...chyba raczej zmierzyć vacuometrem. Z jakiego powodu ją wymieniałeś..?

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez BASTIAN001 Zobacz wpis
                  Logi... nie wiem...chyba raczej zmierzyć vacuometrem. Z jakiego powodu ją wymieniałeś..?
                  nie pamiętam z jakiego powodu, to już dawno było.

                  co to tematu wężyki są OK, po skasowaniu błędu i uruchomieniu silnika od razu pokazuje błąd przepływki:

                  17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground

                  P1144 - 35-10 - - - Intermittent

                  zamówię nową z bosha i zobaczę czy pomoże.

                  Komentarz


                  • #10
                    Sprawdź jeszcze przewody dochodzące do kostki przy przepływce.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez patrykskoda Zobacz wpis
                      a co to tego wyprzedzenia da się to jakoś ustawić prostym kablem od KKL ??
                      Owszem. VAG-COM 409.1 i można brykać.Gość na youtube na kanale povagowani ładnie pokazuje regulację:


                      Kręcisz w lewo/do szyby - zmniejszasz wartość. Kręcisz w drugą stronę - zwiększasz.

                      I podkreślam: potrzebny obrót jest zaskakująco minimalny. Jak będziesz patrzył na ramię klucza w stosunku do koła zębatego pompy - ruch około milimetra może wystarczyć.

                      Komentarz


                      • #12
                        Nie wiem czy problem rozwiązałeś bo nic nie piszesz ale jeśli ustawienia masz właściwe może warto sprawdzić i rozważyć wymianę wszystkich przewodów podciśnienia koszt ok 30-40 zł (dwie średnice u mnie) Następnie czy wężyki odpowiednio ciasno wchodzą na króciec gruszek , czy gruszki nie są uszkodzone , zawory n75 i czy przewód - rura dolotowa do EGR nie posiada nawet minimalnej dziurki Wbrew pozorom to istotne

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez anoni Zobacz wpis
                          Nie wiem czy problem rozwiązałeś bo nic nie piszesz ale jeśli ustawienia masz właściwe może warto sprawdzić i rozważyć wymianę wszystkich przewodów podciśnienia koszt ok 30-40 zł (dwie średnice u mnie) Następnie czy wężyki odpowiednio ciasno wchodzą na króciec gruszek , czy gruszki nie są uszkodzone , zawory n75 i czy przewód - rura dolotowa do EGR nie posiada nawet minimalnej dziurki Wbrew pozorom to istotne
                          sorry że nic nie napisałem

                          Wymieniłem przepływkę i wszystko działa, chciałem zrobić i wrzucić nowe logi ale albo czas albo pogoda mi przeszkadzają ostatnio i nawet nie wiem czy jakieś błędy teraz mam.

                          Jedyne co zauważyłem to większe spalanie niż przed awarią turbiny(jakieś 0,5 l/100km), ale to może być związane ze złym wyprzedzeniem, którego jeszcze nie ustawiałem.

                          Komentarz


                          • #14
                            Witam. Czy może mi ktoś podpowiedzieć o co chodzi. Mam turbine po regeneracji. Samochód potrafi przy 35000 obrotów odciąć moc. Ogólnie wydaje mi się za na zimnym silniku ma większą moc niż na ciepłym. Dziękuję bardzo za pomoc

                            Komentarz


                            • #15
                              Osobiście zaczął bym od wymiany przewodów podciśnienia wszystkich Koszt ok 20-30 zł sam możesz to zrobić U mnie są dwie średnice Następnie sprawdź czy nie masz uszkodzonych gruszek podciśnienia Później dopiero ja sprawdzałem zawory n75 ( u mnie jeden szwankuje ) ten po lewej stronie stoją przed autem patrząc z przodu w kierunki kabiny Znajomy sprawdzał mi na zegarach Czasem przy wyższych obrotach tez traci mi się doładowanie ale przy płynnym dodawaniu gazu spokojnie mogę jechać 160 Lecz przy szybkim przyspieszaniu w okolicach 110-120 km/h czasem wyłącza się doładowanie Czyli efekt dokładnie ten sam . Zacznij od przewodów i sukcesywnie po kolei

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X