Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Kontrolka poduszki powietrznej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Kontrolka poduszki powietrznej

    Witam,
    Mam problem z moją Skodą Octavią 1U 98r. 1.9 tdi. Osatnio zaczął pojawiać się problem z trybem awaryjnym silnika w który wchodził po przekroczeniu 3k obrotów na 5 biegu przy prędkości +- 120 km/h na autostradzie. Walczyłem z tym i z mechanikami idiotami którzy kazali wymieniać turbinę, remontować silnik, wycinać katalizator, prawie 3 miesiące... Ostatecznie okazuje się że to zapchany EGR który muszę wyczyścić/wymienić.
    Niestety jedyną opcją na wyjście z trybu awaryjnego było zgaszenie i zapalenie silnika. Ostatnio jechałem trasę i na postoju wyłączyłem silnik i po zapaleniu go ponownie zaświeciła się kontrolka od poduszek powietrznych... Głównym pomysłem jest sprawdzenie kostek i tu pojawia się moje pytanie, gdzie w tej skodzie znajdują się te kostki? Nie wykluczam że się rozpięła czy coś?
    oże ktoś ma jeszcze jakiś pomysł na problem z tą kontrolką ?
    W nic nie uderzyłem na trasie bankowo, miesiąc temu miałem przygodę z babą która stoczyła się na mnie na skrzyżowaniu, ale nie stało się nic poza odpryskiem lakieru.
    Ostatnio edytowany przez Przesmiewca; 45070.

  • #2
    A jaki masz silnik?
    U mnie jak wpadał w tryb awaryjny przy 120 km/h, to przyczyną było zawieszanie się geometrii w turbinie. Wtedy właśnie wystarczy zgasić silnik, odpalić na nowo i znowu idzie normalnie.

    Komentarz


    • #3
      Nie bardzo rozumiem po co w temacie o kontrolce airbagu rozpisujesz się o silniku i turbinie. Masz potem to co wyżej. Odpowiedź nie związana z tematem.

      Wtyczek jest kilka. W airbagu kierowcy, w taśmie kierownicy, z drugiej strony taśmy kierownicy, przy sterowniku poduszek. I jeszcze jak masz poduszkę pasażera to tam jest wtyczka i jak jest ona odłączana to przy wyłączniku jest też wtyczka. Dodatkowo jak masz boczne poduszki to też masz wtyczki pod fotelem.

      Zacznij od sprawdzenia VAGiem, który element bezpieczeństwa Ci szwankuje.


      Zamieszczone przez Przesmiewca Zobacz wpis
      Nie wykluczam że się rozpięła czy coś?
      Wtyczki od poduszek same z siebie się nie rozpinają. Są dobrze zabezpieczone przed tym.
      Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
      Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

      Komentarz


      • #4
        Dokładnie, wtyczki same się nie rozepną, nie ma takiej opcji. Lokalizacji, jak większość nowych kolegów, nie ma podanej, więc nie podpowiem Ci gdzie są spoty by mógłbyś podłączyć się i sczytać błędy. Najczęściej taśma w kierownicy się 'psuje'.
        Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
        Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance

        Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
        Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4

        Komentarz


        • #5
          Po to rozpisywanie się z tematem silnika, że wyłączałem go i włączałem podczas jazdy nawet, ale skąd mogę wiedzieć czy to ma wpływ jakiś na pojawienie się tego błędu. Przy wyłączaniu i włączaniu silnika podczas jazdy pojawia się jakiś dźwięk pikania, może coś nie tak w komputerze ?
          We Fiacie Stilo był ociec miał taki przypadek ze wtyczka pod fotelem pasażera została rozpięta przez przesunięcie fotela w pozycje skrajną do tyłu. Jakoś nie była odpowiednio zabezpieczona przed takim manewrem. Stąd też myślałem o takiej ewentualności.

          OK sprawdzę to tym VAGiem

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Przesmiewca Zobacz wpis
            OK sprawdzę to tym VAGiem

            Od tego trzeba zacząć.

            Napisz ile masz poduszek.

            Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
            Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

            Komentarz


            • #7
              "Jaśki potrafią wyrzucić błąd w wyniku nagłych spadków napięcia w instalacji, ryzyko tego faktu jest tym większe im słabszy aku".

              To tyle z mojej wiedzy zasłyszanej od pewnego fachmana od vagów. Kiedyś wywaliło mi błąd poduszek jak majstrowałm przy radiu i zrobiłem przypadkowo zwarcie do obudowy radia. Poszedł bezpiecznik i został błąd poduszek, czujnik uderzenia bocznego go spowodował. Dziwy panie... ale istotnie miałem także aku na wykończeniu. Właśnie wtedy dowiedziałem się tego jak wyżej od kolesia co mi błąd kasował. Moj vag 3.12 nie chce mi się łączyć z modułem poduszek.
              Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
              ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
              Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
              Spalanie - Motostat.pl
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz


              • #8
                409.1 komunikuje się (u mnie) tylko ostrzega że nie jest pewien i może coś uszkodzić oraz trzeba było odbyć rytuał z wyłączaniem stacyjki, odczekaniem i włączeniem na nowo pod dyktando programu.

                W każdym razie bez tego to z fusów można wróżyć o którą poduszkę chodzi (czy może o cały kontroler).

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis
                  "Jaśki potrafią wyrzucić błąd w wyniku nagłych spadków napięcia w instalacji, ryzyko tego faktu jest tym większe im słabszy aku".
                  100% prawda. Dziś tego doświadczyłem w O1.

                  Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                  Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez koleś Zobacz wpis
                    Zacznij od sprawdzenia VAGiem, który element bezpieczeństwa Ci szwankuje.
                    Uszkodzony sterownik. Taki błąd pokazał komputer.

                    Komentarz


                    • #11
                      W O1 zdarza się, że słaby aku, czy kręcenie przy słabym aku i mocne spadki napięcia powodują uwalenie sterownika poduszek
                      Błąd jest typu "internal memory error" czy coś takiego i niestety wymiana lub wgranie jeszcze raz softu do niego
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Przesmiewca Zobacz wpis
                        Uszkodzony sterownik. Taki błąd pokazał komputer.
                        Napisz numer sterownika.

                        Jak się wyrobisz do niedzieli + podasz numer telefonu to może znajdę odpowiedni.
                        Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                        Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Przesmiewca Zobacz wpis

                          Uszkodzony sterownik. Taki błąd pokazał komputer.
                          wymiana sterownika banalna , wystarczy kupic taki który ma identyczne numery, numery serii czy data produkcji moga sie roznic, wazne aby numer glowny byl identyczny , wymienic i po klopocie , jesli byl wyjety z auta gdzie nie bylo bledow to nawet nie trzeba nic kasowac
                          to samo dotyczy octavii II , przerabiane na kilku szt golfów i seatów

                          jeszcze jest druga rzecz , dwa razy tak mialem w seacie , ze nie stykał jeden pin we wtyczce do sterownika poduszek , warto , jak bedziesz odczytywal numer dokladnie przejrzec kostke ktora wpina sie do sterownika , te piny lubia sie luzowac, trzeba wtedy kostke rozrbrac wyjac pin i go delikatnie scisnac
                          jest O1 RS 1.8T XENON
                          była O1 1.9 TDI AGR

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X