Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O1 1.6 BFQ - dziwne problemy z temperaturą cieczy chłodzącej

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O1 1.6 BFQ - dziwne problemy z temperaturą cieczy chłodzącej

    Witam serdecznie

    Potrzebuję pomocy w kwestii temperatury pracy silnika BFQ - jaka powinna ona być domyślna ( oczywiście przy nagrzanym silniku ) ?

    Pytam, gdyż odczyt z ecu mam 98 - 102 stopni zależnie od tego co się dzieje. Kiedy jadę ciągiem ( bez świateł itp) temperatura 98 stopni, kiedy są postoje 101 czasem 102.
    Kiedy się zatrzymam i auto stoi przez kilka minut - temperatura 101- 102 stopnie. W tych temperaturach nie załącza się wentylator, lecz jestem pewien że działa gdyż przed zakupem interfejsu do ECU, miałem sytuacje, że normalnie się włączał np w korkach.
    Pierwsza myśl po przeczytaniu różnych postów - czujnik temperatury, więc go wymieniłem - niestety żadnych zmian.
    Zacząłem sprawdzać termostat, ale wiem, że jest sterowany elektronicznie przez ECU i tu też ciekawa rzecz - Jeśli odpalę samochód i pozostawię do nagrzania dolna rurka chłodnicy będzie zimna - lub niegorąca, natomiast kiedy pojadę w trasę termostat otworzy bo robi się gorąca, ale jest chłodniejsza niż górna.

    Komputer nie wyrzuca lampki check engine, a po podpięciu miałem tylko jeden błąd P0130.

    Czy ktoś ma jakiś pomysł jak tu można temu poradzić ?

    Pozdrawiam


  • #2
    Po pierwsze, uzupełnij profil jako nowy użytkownik. Co do tej temperatury, przejrzyj dokładnie forum . Dużo osób poruszało już ten temat, co do temperatury to nie masz się co obawiac. Ten typ tak ma temperatura jest wysoka u mnie np jazda codzienna ok 96 stopni - dłuższa trasa . Nagrzewa się w korkach nawet do 109 . Stojąc w korku czuje że wentylatory pracują . Wentylatory mają dwie prędkości, zależne od temperatury i obciążenia samochodu.

    Komentarz


    • #3
      Ok temat do zamknięcia - gdyby ktoś szukał odpowiedzi na rozwiązanie problemu podaje link: Link

      Komentarz


      • #4
        To jakaś kpina ? Jak się pytasz to chociaż napisz co było przyczyną, a link do tematu, który podajesz to jakas porażka, dyskusja z człowiekiem , który rozwiązał swój problem a nie podał rozwiązania...

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez shanzi Zobacz posta
          To jakaś kpina ? Jak się pytasz to chociaż napisz co było przyczyną, a link do tematu, który podajesz to jakas porażka, dyskusja z człowiekiem , który rozwiązał swój problem a nie podał rozwiązania...
          W linku była odpowiedź trzeba tylko poczytać. -
          Panowie i może też Panie. Wiedza to podstawa. Znalazłem rozwiązanie problemu który nie istniał. Wysoka temperatura pracy tego silnika to nic innego jak rozszerzenie obiegu Carnota. W instukcji serwisowej do oktavi pisze że początek otwarcia to 105 skok min 7mm czyli wszystko w porządku tak po prostu ma być. Pozdrawiam.

          Komentarz


          • #6
            Ok, widoczne nie doczytałem.

            Komentarz

            Pracuję...
            X