Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Falowanie obrotów na zimnym silniku

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Hmm... jak tak teraz piszesz to ja mam prawie podobne objawy u siebie. U mnie rano nie faluje, ale przy porannym odpalaniu obroty wchodzą na ok 1250 i dopóki samochód się nie nagrzeje i nie przejadę kilkuset metrów mam takie " poranne przyspieszenie" . U mnie to raczej wina uszczelek bo już wiem że mam "lewe powietrze". Co ciekawe jak samochód jest rozgrzany np po całym dniu stania na parkingu objaw ten szybciej znika. Tak uroda tego silnika...

    Komentarz


    • #27
      Poprzedni właściciel lał 10w40 nie bez przyczyny . Zapewne już wcześniej silnik brał olej a 10w40 jest tani . Wymiana na 5w40 nie spowodowała uszkodzenia a jedynie ujawniła fakt . Jeśli faktycznie tak jak wcześniej pisałeś układ zapłonowy jest w opłakanym stanie ( co swoją drogą jest dziwne bo w moim 15 letnim gracie kable zapłonowe są jeszcze założone przez fabrykę i są w idealnym stanie . No chyba że u Ciebie myszy pogryźli ... ) to wymień przewody oraz świece i zobacz co będzie się działo . Filtr benzyny też warto wymienić bo nie wiadomo kiedy i czy w ogóle był wymieniany . Wyczyść porządnie przepustnicę i jeśli się nie poprawi będziemy myśleć co dalej .

      Komentarz


      • #28
        Tylko, że u mnie rano po odpaleniu obroty wahają się od 1200 i spadają do około 500, żeby za chwilę wzrosnąć do 1200 i tak cały czas, aż się nie rozgrzeje. Później jest wszystko dobrze i na benzynie i na gazie. Niby to trwa tylko chwilę i w niczym nie przeszkadza, ale jak już człowiek zrobił trochę w aucie (silnik, gaz i inne rzeczy) to chciałbym, aby auto działało bez żadnych dziwnych akcji Tj pisaliście, nie ma chyba sensu w ciemno wydawać kasy. Odstawię auto do mechanika, niech jakąś diagnozę postawi i będę działać dalej.

        Komentarz


        • #29
          U mnie rano wygląda to tak . Pierwsze odpalenie obroty wchodzą na 1200 . Po ok 3 sekundach spadają na 900 i potem w miarę rozgrzewania spadają do zadanych .

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez Kot72 Zobacz posta
            U mnie rano wygląda to tak . Pierwsze odpalenie obroty wchodzą na 1200 . Po ok 3 sekundach spadają na 900 i potem w miarę rozgrzewania spadają do zadanych .
            U mnie wygląda to podobnie po odpaleniu auta , które stoi cały dzień na prakingu w ciepły dzień.

            Komentarz


            • #31

              Tak to wygląda u mnie na zimnym silniku.
               

              Komentarz


              • #32
                Tak jak autor pisze . Rura powietrza wraz z odmą do wymiany plus nowe uszczelki kolektora ( chyba że w ramach remontu miałeś wymieniane )

                Komentarz


                • #33
                  shanzi , u mnie pomimo ewidentnej nieszczelności nie było takich objawów że po odpaleniu trzymał długo 1200 obr/min . Może u Ciebie już czujnik temperatury ma lekkie odpały ? Wiadomo że po postoju na słoneczku silnik jest suchy i ma już dwadzieściaparę stopni to rozruch będzie trochę inny .

                  Komentarz


                  • #34
                    dill4life , a czy u Ciebie po nagrzaniu wolne obroty są równe i stabilne ? Wskazówka obrotów lekko się nie buja ?

                    Komentarz


                    • #35
                      Po nagrzaniu silnika obroty są równe. Po przełączeniu z gazu na benzynę falują delikatnie ale to przez max 5 sekund i ustawiają się jak być powinno. Tak jak pokazane jest na filmiku to dzieje się tylko przy zimnym silniku na benzynie. Jak silnik złapie temperaturę to i na gazie i na benzynie obroty są równe i nie falują.

                      Komentarz


                      • #36
                        Przy przełączeniu to normalne i bez znaczenia . Jakaś drobna nieszczelność w kolektorze może być . Do sprawdzenia to co pisałem wyżej . Raczej uszczelki kolektora nie były zmieniane bo do tej pory nic o tym nie wspomniałeś . Generalnie wszystko załatwisz za jedną robotą tj uszczelki kolektora , świece , przewody plus czyszczenie przepustnicy . Rurą dolotową też się zainteresuj bo pewnie jest w kiepskim stanie .

                        Komentarz


                        • #37
                          Na Elektrodzie znalazłem podobny temat odnośnie silnika AKL . Zjawisko podobne . Na LPG O.K. a na benzynie falowanie na zimnym . Tu problem był w pompie paliwa która miała zbyt małe ciśnienie .

                          Komentarz


                          • #38
                            ... i niech mechanik podłączy go pod komputer i sprawdzi temperaturą na zimnym .Wiem że wymieniłeś czujnik ale też problem może tkwić w przewodach lub wtyczce ECU .

                            Komentarz


                            • #39
                              OK. Dzięki wszystkim za pomocne rady i informacje. Tj pisałem wybiorę się do mechanika, żeby podłączył się do auta na zimnym silniku i zobaczę co mi powie. Jak będę coś działał lub uporam się z tym problemem to dam znać. Jeszcze raz wielkie DZIĘKI !

                              Komentarz


                              • #40
                                Napisz skąd jesteś . Może jakiś użytkownik forum mieszka blisko i sprawdzi Tobie podstawowe parametry vagiem ?

                                Komentarz


                                • #41
                                  Wąbrzeźno. Najbliższe miasta Toruń - 46km, Grudziądz - 30km. Jeżeli byłby ktoś taki to byłbym wdzięczny

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    To ja odpadam bo pod Ciechanów miałbyś trochę daleko ...

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Zamieszczone przez Kot72 Zobacz posta
                                      shanzi , u mnie pomimo ewidentnej nieszczelności nie było takich objawów że po odpaleniu trzymał długo 1200 obr/min . Może u Ciebie już czujnik temperatury ma lekkie odpały ? Wiadomo że po postoju na słoneczku silnik jest suchy i ma już dwadzieściaparę stopni to rozruch będzie trochę inny .
                                      Też się nad tym zastanawialem, generalnie termostat mam nowy z Behra a przepływomierz oryginał Hitachi , oba nowe mniej niż rok używane. Ja się w sumie do tego już przyzwyczaiłem, chociaż to "poranne przyspieszenie" przez obroty jest wkurzajace. U mnie po odpaleniu i zagraniu się silnika obroty ładnie stoją na 800 ( podniesione VCDS'a).

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Rozumiem że termostat zakładałeś cały wraz z puszką i czujnikiem ( jako komplet ) ? Też z rok temu wymieniałem całość i ten nowy czujnik temperatury ma troszkę inną charakterystykę niż miał stary . Teraz jakby szybciej łapał temperaturę a i pompa SAI załącza się szybciej niż przy starym czujniku . No i szybciej schodzi z obrotów na ssaniu .

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Poświęciłem chwilę czasu i nagrałem film. Falowanie dziś z rana przy temperaturze około 15 stopni. Przy niższych temperaturach obroty tak spadają jakby miał zaraz zgasnąć - do tej pierwszej grubej kreski - 500 obr.
                                           
                                          Ostatnio edytowany przez diil4life; [ARG:4 UNDEFINED].

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Na drugim filmiku widać obroty na ciepłym silniku - gaz, benzyna i gaz. Obroty wręcz idealne, wskazówka niemalże nie drgnie.
                                             

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Tak, cały termostat z czujnikiem temperatury - cały ten element.

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Filmiki już wiele do sprawy nie wniosą ....Trzeba sprawdzić jaką temperaturę widzi ECU na zimnym silniku . Jeśli będzie o.k. to raczej coś z zasilaniem w paliwo ...plus to co wyżej ale raczej w tej kolejności . Ten nowy czujnik temperatury to kupiliście oryginalny czy jakiegoś Chińczyka ?

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Po konsultacji z jeszcze innym mechanikiem będę zmieniał kable, świece i czyścił przepustnicę. Jakiej firmy kable polecacie ?

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Używane oryginalne w dobrym stanie będą najlepszej jakości . Zamienniki BERU są o.k.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X