Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

BFQ zmiana temperatury otwarcia elektronicznego termostatu

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • BFQ zmiana temperatury otwarcia elektronicznego termostatu

    Witam.
    Mam Skodę Octavie mk1 2004r silnik BFQ.

    1. 10.2017 rozszczelniła się nagrzewnica, została wymieniona na najdroższy zamiennik chiński.
    2. 01.2018 rozszczelniła się nagrzewnica chińska, został wlany preparat do uszczelniania.
    3. 04.2018 pękł wąż wodny między termostatem a nagrzewnicą, wymieniony.
    4. 05.2018 chińska nagrzewnica pękła i z nawiewu biała para zaczęła lecieć. Na razie mam mostek omijający nagrzewnicę.

    Miedzy czasie wymieniony korek od zbiorniczka, bo podejrzewałem zbyt duże ciśnienie. Uważam ze wina leży po stronie temperatury na małym obiegu.
    W silnikach BFQ otwarcie elektronicznego termostatu jest przy około 105 stopniach (info z serwisówki), u mnie 108 stopni (VCDS blok 131 par 2.)

    Chce zmniejszyć temperaturę, przy jakiej ma zacząć się otwierać termostat:
    1. W VDCS ten parametr jest nieedytowalny (sprawdzane na oryginalnym kablu VCDS)
    2. Z lutowałem układ na podstawie pt100, który po wykryciu temperatury 90 stopni na wężu do nagrzewnicy równolegle wpina 200 Ohm, wtedy sterownik widzi 108 stopni.
    Rozwiązanie słabe, bo w momencie dołączenia rezystancji, sterownik zgłasza błąd P0116. Obecnie pracuje nad układem tranzystorowym, który by w całym zakresie temperatury korygował temp.

    Następny problem to załączanie wentylatorów. Pierwszy bieg włącza się przy 97 stopniach (brane z czujnika na chłodnicy). Tu tez trzeba by oszukać układ. Zastanawiam się nad zmianą moduł sterowania wentylatorów na 1J0919506K (czytałem opinie, że załącza wentylator przy 90 stopniach, z tym że ja mam dwa biegi na obu wentylatorach, sterowane chyba równolegle, a ten moduł jak dobrze rozumiem, oddzielnie zapala oba wentylatory. Nie wiem, czy się nada ?)

    Moje pytania:
    1. Potrafi ktoś zmienić program sterownika, żeby otwarcie termostatu zaczynało się przy 90 stopniach, a pierwszy bieg wentylatora załączał się np. przy 85 stopniach (czujnik na chłodnicy).
    2. Może jakieś rozwiązanie z wyrzuceniem tego elektronicznego termostatu i włożeniem zwykłego?
    Ostatnio edytowany przez raddmin; [ARG:4 UNDEFINED].

  • #2
    Na Twoje pytania poniżej nie znam odpowiedzi ( mz układ nie będzie działał bez ingerencji w elektronikę ) Może należy zacząć od wymiany termostatu lub od jego sprawdzenia ? Początek otwarcia OKOŁO 105 stopni łapie się w granicę tolerancji ( 108 stopni ) Temperatura swoją drogą ale może być zbyt mały skok talerza bo np. się zacina . Jeśli rozrywa wężę i nagrzewnicę to coś musi być nie halo z ciśnieniem . Te 1,6 bara układ musi wytrzymać . Nawet chiński grzejnik . Sprawdzałeś na potencjalną obecność CO2 w płynie chłodniczym ?

    Komentarz


    • #3
      CO2 brak sprawdzałem testerem.
      Najchętniej bym wyrzucił to badziewie i dał zwykły termostat. Ale nie wiem jak te węże pozamieniać.

      Za symulowałem 90 +(20 stopni fikcyjne) i temperatura dalej rosła do 122 stopni. Termostat się niby otworzył na 30%, a dolny wąż chłodnicy zimny.
      Dalej ustawiłem 136 stopni(faktycznie było 112), zgłosił błąd, załoczyło wentylatory, otwarcie 100% termostat i nadal wąż zimny. To w trakcie jazdy.

      Natomiast jak auto jest na luzie. Ma normalne 110 stopni, otwarcie termostatu koło 2%, to dolny wąż się normalnie nagrzewa.


      Komentarz


      • #4
        Wstaw sterownik wentylatorów z końcówką K , bo w obecnym masz napewno L , będzie wyrzucało błąd wentylatorów ale będzie otwierał sie wcześniej termostat. Znajdź sobie posty które napisalen, w jednym z nich jest ten "przypadek".

        Komentarz


        • #5
          Jest to rozwiązanie na duży obieg ( tak zrobię).
          Nadal mnie martwi mały obieg 110
          ​​​​C​​​ostopni(pirometrem mierzone jest 106 C​​​​​​o na wężu od nagrzewnicy), nie jest za zdrowe dla chłodzenia i silnika.

          Uważam że w jakiś dziwny sposób mam uszkodzony termostat. Bo przy wysterowaniu 100, to moment powinna spaść temperatura, a tak nie jest.

          Komentarz


          • #6
            Też myślę że ten termostat jest nie do końca sprawny . Dolny wąż nagrzeje się dopiero po nagrzaniu chłodnicy ( sprawdzałeś drożność ? )

            Komentarz


            • #7
              Ten silnik ma " specyficzny" wysoko temperaturowy obieg płynu, też z tym walczyłem , ale po wymianie termostatu i dużego wentylatora się poddałem. Grunt żebyś miał sprawny sterownik wentylatorów. Co do obejścia nagrzewnicy, które masz moim zdaniem im mniej kombinacji tym lepiej. Doprowadz do użytku obieg płynu a dopiero potem kombinuj z temperaturą. Gdzieś na forum był schemat termostatu w naszym silniku i jego działania. Zapoznaj się z nim , jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś. Pozdrawiam

              Komentarz


              • #8
                Prosty test na sprawność wymuszanego przez sterownik otwarcia termostatu można zrobić za pomocą pokrętła regulującego temperaturę powietrza z nadmuchu.
                Po ustawieniu maksymalnej temperatury nadmuchu sterownik silnika wymusza temperaturę 86 stopni (jeśli dobrze pamiętam, na pewno niższa niż 108 stC) w układzie chłodzenia poprzez wymuszone otwarcie termostatu.
                Wartości można podejrzeć w VAGu:
                Potencjometr regulacji temperatury Grupa 132 pole 3 (0,2 .. 4,8V)
                Żądana temperatura na wyjściu z silnika Grupa 131 pole 2 (0 ... 115 stC)
                Temperatura aktualna na wyjściu z silnika Grupa 131 pole 1 (80 ...115 stC)

                Link do opisu działania termostatu: Link
                Ostatnio edytowany przez logan_x; [ARG:4 UNDEFINED].

                Komentarz


                • #9
                  Drożność jest ok.

                  U mnie w Grupie 132 pole 3 jest 0.00
                  131_3.jpg

                  Auto ma Climatronic. G267 Potentiometer for temperature selector rotary knob (not with Climatronic) czyli go nie ma.

                  Jak w takim razie doregulować, żeby temperatura otwarcia zaczynała się od 90 stopni.

                  Komentarz

                  Pracuję...
                  X