Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

BFQ zmiana temperatury otwarcia elektronicznego termostatu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    Mam już vaga który pokazuje mi te bloki 130...132. Dziś na szybkiego jak go testowałem to sprawdziłem. max na zimnym 109,5 stopni. Na postoju jak mu dałem 5 tys obrotów to dopiero spadło do 95 stopni. Jak przejechałem sie wokół bloku 20km/h to przy 3 tys obrotów spadło do 85 stopni. Kabelków jeszcze nie zamieniałem. Po weekendzie przetestuje jeszcze jak to się zachowuje przy różnych prędkościach.
    Moja Skoda:

    Skoda Octavia I Combi 2002r.
    Silnik 1.6 AVU 102 KM Benzyna + LPG
    Przebieg 195000

    Komentarz


    • #52
      Witam mam problem z silnikiem bfq temp oscyluje 105-112°C a mody które ruscy napisali to pierwszy niezda egzaminu bo mam climatronik drugi sposób nie chce pchać elektroniki a trzeci sposób bylby dobry tylko skąd wziąść ten termostat który mozna zamontować prosiłbym o szybką odpowiedź z góry dziękuję pozdrawiam.

      Komentarz


      • #53
        Czy zrobił już ktoś takiego moda z climatronicem ? Wszędzie tylko o zamianie kabelków i jakie to fajnie działa, ale jak zmodować climatronic ? Ruscy już to zrobili, ale prócz schematu niczego innego nie ma. Gdzie trzeba szukać, lutować, wpinać albo ciąć, czyli ogólnie jak wziąć się za konkretną rzeźbę ?? Pozdrawiam.

        Komentarz


        • #54
          Zamieszczone przez zbysiu123 Zobacz wpis
          Przez krótki okres zastosowałem czwarty sposób, po prostu miałem dwa termostaty i od zamontowanego odłączyłem wtyk elektryczny i podłączyłem do drugiego leżącego na silniku, tylko należy pamiętać o dobrym przymocowaniu. W mojej ocenie sygnał elektryczny podawany był na niezamontowany termostat, natomiast termostat pomimo braku sygnału sterowania elektrycznego otwierał się przy ok. 90 stopni. Ale wypróbowałem ten sposób przez tydzień i na krótkich trasach.
          Czy wywalalało check'a ? Drugi termostat kolega zamocował w pobliżu silnika, węży czy innego ciepłego miejsca, czy po prostu w dowolnym, byle tylko dobrze się trzymał ?

          Komentarz


          • #55
            Witam,

            powyższe posty dotyczą manualnej zmiany temp w kabinie (pokrętła).

            1. Czy ktoś ma doświadczenie jak to zrobić z climatronikiem?

            Dzięki za pomoc.

            Komentarz


            • #56
              Poczytaj Silniki BFQ i AVU - przegrzanie silnika i jego konsekwencje cz. 2a - Octavia Club Polska

              Komentarz


              • #57
                Witam,
                Dziś sprawdziłem w mojej OCT 2007 rok climatronic, pod vagiem kanał 131, zmiana temperatury na climatronicu NIE ZMIENIA wartość z 94,5 a 109,5 w skrajnych ustawienia temp jak to się ma przy manualnej klimatyzacji. (nawiew miałem ustawiony na twarz ale raczej nie powinno mieć to znaczenia).

                Jak ktoś ma inne doświadczenia z climatronikiem to proszę o odpowiedź.

                Komentarz


                • #58

                  W mojej ocenie to dla Climatronica podobnie jak dla klimatyzacji manualnej wystarczy zamienić dwa kabelki i po problemie.

                  No nie do końca, latem zamiast temperatury płynu chłodzącego silnik około 109 – 110 stopni, utrzymywać się będzie temperatura 94 – 96 stopni. Dzisiaj podczas jazdy sprawdziłem odczyt z grupy 131 i temperatura zadana przez komp to 94,5 stopnia, temperatura silnika to 94 - 96 stopni. Otwarcie termostatu około 50- 60 %. Przy dobrym płynie chłodzącym to wystarczy do bezawaryjnej jazdy.



                  Poniżej podaję link w języku rosyjskim, znajdziesz tam schematy elektryczne dla BFQ klima manualna i Climatronic itd. jak możesz to spróbuj opublikować odpowiednią stronę. Zamiana dotyczy wyłącznie kabelków (przewodów) o innej numeracji.







                  403 — Доступ запрещён








                  Komentarz


                  • #59
                    Z tej strony możesz ściągnąć opis i schematy podstawowe Climatronic jednakże w języku rosyjskim. Poszukaj w internecie, gdyż powinny być także w języku polskim. Miłej zabawy.

                    Skoda Octavia система Climatronic -oct_climatronic_rus.pdf

                    Komentarz


                    • #60
                      Zamieszczone przez kobistone Zobacz wpis
                      Witam,
                      Dziś sprawdziłem w mojej OCT 2007 rok climatronic, pod vagiem kanał 131, zmiana temperatury na climatronicu NIE ZMIENIA wartość z 94,5 a 109,5 w skrajnych ustawienia temp jak to się ma przy manualnej klimatyzacji. (nawiew miałem ustawiony na twarz ale raczej nie powinno mieć to znaczenia).

                      Jak ktoś ma inne doświadczenia z climatronikiem to proszę o odpowiedź.
                      Dodam jeszcze, że cały czas wskazanie na kanale 131 utrzymuje się na wartości 109,5 bez znaczenia czy jest ustawione na zimno czy na ciepło.

                      Komentarz


                      • #61
                        Zamieszczone przez zbysiu123 Zobacz wpis
                        Zamiana dotyczy wyłącznie kabelków (przewodów) o innej numeracji
                        Tzn. których ? Nie znam się na schematach za bardzo i kolory kabelków oraz info o ich umiejscowieni byłoby bardzo pomocne. A system z kulką się nie sprawdzi ?

                        Komentarz


                        • #62
                          Aha, a wymiary bolca termostatu tutaj : Silniki BFQ i AVU - przegrzanie silnika i jego konsekwencje cz. 3 - Octavia Club Polska

                          Komentarz


                          • #63
                            dla posiadaczy Climatronica po tym linkiem można znaleźć interesujące rozwiązania Silniki BFQ i AVU - przegrzanie silnika i jego konsekwencje cz. 3 - Octavia Club Polska

                            Komentarz


                            • #64
                              miałem kiedyś problem z termostatem nie otwieral sie niemal wogole , w pierwszym roku trszymal latem temp, 101-103 stopnie, nigdy nie wlaczyl wentylatorow, kolejnego lata juz bylo 110 stopni modul Obd2 juz na czerono pokazywal temp. kupilem zamiennik termostat. za 60zl. temperature trzymal max 81 stopni i wlaczal wentylatory, niby ok jak na lato , ale po 2 tygodniach stopniowo zaczal włączac coraz szybciej wentylatory ,doszlo do tego ze juz z rana z chwili startu chodzily mi przez calądroge do pracy 30km sporadycznie sie wylaczajac, kupilem kolejny juz oryg. Berh-dzis juz temperatura max 87-88 stopni wlaczaja sie na chcwile wentylatory i wszystko jest ok . jezdze juz okolo 2 miesiace..

                              Komentarz


                              • #65
                                Zamieszczone przez Adin Zobacz wpis
                                kupilem kolejny juz oryg. Berh
                                Jaki konkretnie termostat ? Zdaje się, że mają fabrycznie temp. otwarcia 105 stopni... Więc jakim cudem 87 - 88 stopni ??

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X