Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

BFQ - zapowietrzony układ czy nowy termostat do wymiany ?

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • BFQ - zapowietrzony układ czy nowy termostat do wymiany ?

    Witam wszystkich.

    Mam pytanie do osób które walczyły z błędem 17700 (obieg otwarty, termostat chłodzenia silnika F265) i wymianiały cały termostat z obudową.
    Przed wymianą ciągle wyrzucało mi błąd ale mimo to temperatura przy jeździe po mieście maks. sięgała 105 stopni, a zazwyczaj miała koło 102.
    Po wymianie termostatu z obudową na nowy,błąd oczywiście już nie występuje, natomiast temperatura cieczy chłodzącej przy odczycie po ELM pokazuje 107 - 108 stopni. Kiedy włącze dmuchawę i ogrzewanie temperatura spada nawet poniżej 100 stopni. Dolna rura chłodnicy ciepła ale nie tak gorąca jak górna.
    Wentylatory się nie załączają, ale czytając forum widzę, że temperaturą załączenia wentylatorów to u jednych 108 innych 109 a jeszcze innych 112 stopni.

    I tu się zastanawiam czy mam zapowietrzony układ czy termostat walnięty.

    Z góry dziękuję za pomocne posty.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowany przez maciumpek; [ARG:4 UNDEFINED].

  • #2
    Na wolnych obrotach takie temperatury są normalne, jak przygazujesz to powinna nieco spaść, po włączeniu ogrzewania też prawidłowo spada.

    Komentarz


    • #3
      luckd dzieki za informacje, ale temperatury o ktorych pisalem wszystkie tyczyly sie jazdy

      Komentarz


      • #4
        BFQ ma normalna temp pracy 105, na zegarach wtedy pokazuje 90. 107-109 raczej nie jest dużo za wysoko. Jak miałeś 17700 to wiatraki włączał bez względu na temp i zawsze chłodził.
        Ostatnio edytowany przez mark711; [ARG:4 UNDEFINED].

        Komentarz


        • #5
          Według dokumentacji opisującej układ chłodzenia tego typu Link, temperatura w przedziale 85 - 110 stopni jest normalna, zależy od wielu parametrów np. obciążenia silnika , włączenia ogrzewania kabiny.
          Rożnicę w porównaniu z poprzednim mogą wynikać z rożnych czynników:
          1. błędu pomiaru czujnika, np. jeśli błąd wynosi 1 stopień to w najgorszym przypadku różnica pomiędzy dwoma czujnikami może wynosić 2 stopnie, jeden czujnik zaniża drugi zawyża o błąd pomiaru.(vagiem można odczytać wskazania z drugiego czujnika który steruje wskazówka)
          2. inna charakterystyka elementu otwierającego termostat, czynnik chłodzący podgrzewa wosk, który robi się płynny, zwiększa swoją objętość i naciska na pin który podnosi talerzyki zamykające duży obieg. Producent na pewno ma jakaś tolerancje tego elementu np. 1 - 2 stopnie , bo inaczej miałby za dużo odrzutów.
          Ostatnio edytowany przez logan_x; [ARG:4 UNDEFINED].

          Komentarz


          • #6
            Sorry za delikatne "zboczenie" z tematu ale mnie osobiście denerwuje taka wysoka temperatura chłodziwa w BFQ. Zaciekawiła mnie koncepcja przestawiona przez jednego z użytkowników znanego forum elektronicznego "patyk do spawania" :-). Nie wiem, jaki miał silnik (chyba właśnie BFQ lub AVU) ale według niego zmiana sterownika klimy/wentylatorów z 1J0919506L na 1J0919506Q znacznie zmniejsza temperaturę chłodziwa do mniej więcej 85 st. i nie powoduje żadnych błędów komputera lub problemów z działaniem klimy i wentylatorów.
            Czy ktoś może próbował takiej zmiany w BFQ i może podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
            Z góry wielkie dzięki za wskazówki i rady.
            Marcin

            Komentarz


            • #7
              Dzięki Panowie za odpowiedzi.
              Trochę mnie to uspokoiło. Faktem jest, że teraz przy jeździe temperatura stoi na 107 stopniach, ale dolna rura nie zawsze robi się choć trochę ciepła - więc może rzeczywiście termostat ma jaką tolerancję temperatury otwarcia.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez msemafor Zobacz posta
                Sorry za delikatne "zboczenie" z tematu ale mnie osobiście denerwuje taka wysoka temperatura chłodziwa w BFQ. Zaciekawiła mnie koncepcja przestawiona przez jednego z użytkowników znanego forum elektronicznego "patyk do spawania" :-). Nie wiem, jaki miał silnik (chyba właśnie BFQ lub AVU) ale według niego zmiana sterownika klimy/wentylatorów z 1J0919506L na 1J0919506Q znacznie zmniejsza temperaturę chłodziwa do mniej więcej 85 st. i nie powoduje żadnych błędów komputera lub problemów z działaniem klimy i wentylatorów.
                Czy ktoś może próbował takiej zmiany w BFQ i może podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
                Z góry wielkie dzięki za wskazówki i rady.
                Marcin
                Sterownik z końcówką Q był w późniejszych latach zamieniony na K. Ja w swoim aucie jeździłem z tym sterownikiem. Klima działała, a do tego plusem jest to że wentylatory wcześniej się uruchamiały i temperatury cieczy była niższa. Z tym sterownikiem będzie błąd w VCDS'ie dot biegu wentylatorów czy coś, nie pamiętam, sorry, ale było to dawno. Pisałem o tym post na OCP.

                Ogólne wszystko działa

                Komentarz


                • #9
                  Dzięki shanzi.
                  Właśnie czytałem, że na sterowniku z końcówką K pojawia się błąd i Check Engine. Dlatego celowo pytałem o współpracę BFQ ze sterownikiem z końcówką Q, bo znalazłem sygnał, że na nim wszystko jest OK, a temp. chłodziwa utrzymuje się w okolicy 90 st.
                  Mam nadzieję, że ktoś, kto zastosował sterownik z końcówką Q w BFQ się odezwie i potwierdzi lub zaneguje tę koncepcję. Używane sterowniki z końcówką Q są obecnie dostępne za rozsądne pieniądze, wymiana też nie jest trudna. Pytanie tylko, czy bezproblemowo współpracują z BFQ?

                  Komentarz


                  • #10
                    Witam ponownie

                    Dzisiaj pojeździłem więcej samochodem i temperatura cieczy "jeździ" pomiędzy 107 a 110 C. Po przestudiowaniu sposobu działania termostatu w BFQ z link'a od logan_x wychodzi, że taka temperatura na małym obiegu jest ok, jednak zacząłem się zastanawiać czy termostat się otwiera przy 105 stopniach - bo po pierwsze temperatura jest jaka jest a po drugie dolna rura przy chłodnicy jest lekko ciepła. Wentylatory, co ciekawe, załączają się przy dziwnych temperaturach cieczy - za jednym razem 102 stopnie, za innym 106. W związku z tym moje pytanie - czy jest możliwość odczytania VCDS lite jaką temperaturę widzi czujnik na chłodnicy ?

                    Pozdrawiam

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez maciumpek Zobacz posta
                      Witam ponownie

                      Dzisiaj pojeździłem więcej samochodem i temperatura cieczy "jeździ" pomiędzy 107 a 110 C. Po przestudiowaniu sposobu działania termostatu w BFQ z link'a od logan_x wychodzi, że taka temperatura na małym obiegu jest ok, jednak zacząłem się zastanawiać czy termostat się otwiera przy 105 stopniach - bo po pierwsze temperatura jest jaka jest a po drugie dolna rura przy chłodnicy jest lekko ciepła. Wentylatory, co ciekawe, załączają się przy dziwnych temperaturach cieczy - za jednym razem 102 stopnie, za innym 106. W związku z tym moje pytanie - czy jest możliwość odczytania VCDS lite jaką temperaturę widzi czujnik na chłodnicy ?

                      Pozdrawiam
                      Tak, można w VCDS'ie na kanale 130 i /albo 131- Engine. U mnie checka nie wywalało. Błąd był tylko po podłączeniu VCDS'a w sterowniku silnika. Co ciekawe, u mnie brał mniej oleju na tym sterowniku z K , ale wtedy samochód był przed remontem silnika.( To tak z ciekawości)

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez maciumpek
                        Witam ponownie

                        Dzisiaj pojeździłem więcej samochodem i temperatura cieczy "jeździ" pomiędzy 107 a 110 C. Po przestudiowaniu sposobu działania termostatu w BFQ z link'a od logan_x wychodzi, że taka temperatura na małym obiegu jest ok, jednak zacząłem się zastanawiać czy termostat się otwiera przy 105 stopniach - bo po pierwsze temperatura jest jaka jest a po drugie dolna rura przy chłodnicy jest lekko ciepła. Wentylatory, co ciekawe, załączają się przy dziwnych temperaturach cieczy - za jednym razem 102 stopnie, za innym 106. W związku z tym moje pytanie - czy jest możliwość odczytania VCDS lite jaką temperaturę widzi czujnik na chłodnicy ?

                        Pozdrawiam
                        W BFQ termostat otwiera się powyżej 100 stopni jest tam też sterowanie elektroniczne termostatem tzn. Sterownik silnika decyduje kiedy otworzyć termostat i podaje napięcie na grzałkę w termostacie a ta go podgrzewa i wtedy się otwiera. Przy malych obciążeniach silnika sterownik może nie otwierać termostatu nawet gdy temperatura silnika jest powyżej 100 stopni. Trochę to skomplikowane i termostat sporo kosztuje.
                        Jest też w domu SEAT BSE i VW AQY

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez shanzi Zobacz posta

                          Tak, można w VCDS'ie na kanale 130 i /albo 131- Engine. U mnie checka nie wywalało. Błąd był tylko po podłączeniu VCDS'a w sterowniku silnika. Co ciekawe, u mnie brał mniej oleju na tym sterowniku z K , ale wtedy samochód był przed remontem silnika.( To tak z ciekawości)
                          Dzięki za informacje o VCDS'ie

                          Co do termostatu - wiem, że fabryczna temperatura otwarcia to 105 stopni, wiem, że sterownik sam sobie otwiera go przy pomocy grzałki, kiedy potrzebuje - tylko, że tak jak pisałem to jest termostat nówka ( dzisiaj ma 6 dni) a samochód potrafi mieć 110 stopni i temperatura przez dłuższy czas nie spada. Więc nie wiem, czy przesadzam i wszystko jest ok, czy jednak coś jest nie tak.



                          Komentarz


                          • #14
                            maciumpek, sprawdzałeś bezpieczniki blaszkowe w plastikowej skrzyneczce na akumulatorze? Tego lata przerabiałem ten sam problem - wzrost temp. do 110 - nawet 120 stopni - szczególnie w korku w cieplejsze dni i przy włączonej na automat klimatyzacji. W niedzielę 15.07 za poradą z forum zdjąłem osłonę akumulatora, odchyliłem pokrywkę tej plastikowej skrzyneczki i moim oczom ukazał się przerwany bezpiecznik blaszkowy 40A (jest tylko jeden z tym amperażem prawie na środku tych kabelków, ma on oznaczenie FL3 chyba). Po zmianie tego bezpiecznika w poniedziałek wszystko wróciło do normy.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez msemafor Zobacz posta
                              maciumpek, sprawdzałeś bezpieczniki blaszkowe w plastikowej skrzyneczce na akumulatorze? Tego lata przerabiałem ten sam problem - wzrost temp. do 110 - nawet 120 stopni - szczególnie w korku w cieplejsze dni i przy włączonej na automat klimatyzacji. W niedzielę 15.07 za poradą z forum zdjąłem osłonę akumulatora, odchyliłem pokrywkę tej plastikowej skrzyneczki i moim oczom ukazał się przerwany bezpiecznik blaszkowy 40A (jest tylko jeden z tym amperażem prawie na środku tych kabelków, ma on oznaczenie FL3 chyba). Po zmianie tego bezpiecznika w poniedziałek wszystko wróciło do normy.
                              msemafor - dzięki za poradę, ale zanim napisałem temat czytałem miedzy innymi Twój temat - i oczywiście te bezpieczniki na akumulatorze są ok
                              Dzisiaj temperatura sięgnęła 112 stopni - i chyba oddam termostat na gwarancję. Może to zabrzmi naiwnie - ale ogólnie objawy takie jakby termostat się nie otwierał, bo po złapaniu temperatury maksymalnej ( czyli kazdy przykład jaki opisałem - 107, 110, i 112 stopni) temperatura nie spadła do momentu uruchomienia ogrzewania w samochodzie.

                              Komentarz


                              • #16
                                A tak z ciekawości jakiej firmy termostat?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Nie tani bo kupilem termostat firmy Behr

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Witam ponownie

                                    Dzisiaj podłączyłem Vaga i zrobiłem krótką jazdę na już nagrzanym silniku. W grupie 131 i 130 gdzie jest parametr blok "Duty cycle thermostat (%) " cały czas miałem 0%. W momencie gdy przekręciłem pokrętło od temperatury nagrzewnicy wartość się zmieniła a temperatura zaczęła spadać.

                                    W związku z tym moje pytanie - czy ten blok "Duty cycle thermostat (%) " wsakzuje stopień otwarcia termostatu ?

                                    W załączniku przesyłam cały log który zrobiłem.


                                    Z góry dzięki za informację.
                                    Ostatnio edytowany przez maciumpek; [ARG:4 UNDEFINED].

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Albo jestem ślepy, albo nie mogę znaleźć twoich logów.

                                      Dokładnie tak jak piszesz, pokazuje procentowo otwarcie termostatu. Pokrętło wymusiło duży obieg i płyn poszedł na nagrzewnice, stąd spadek temperatury i inna temperatura.

                                      U mnie temperatura na postoju dochodziła max do 109-110 stopni, później włączały się wentylatory i otwierał termostat. Co do tego czy masz uszkodzony termostat to już pewnie sam dojdziesz. Dużo roboty jest z wymianą.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Witam ponownie.

                                        Sorki, ale coś z tą stroną do logów chyba nie tak.

                                        Tuta jest screen:
                                        Link

                                        A tutaj cały log:
                                        Malone Tuning Log Viewer

                                        Zastanawia mnie tylko jedna rzecz - gdyby temostat zupełnie nie otwierał to temperatura na chłodnicy by nie rosła. A po logach widać, że rośnie.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Logi lepiej by wyglądały w tabelce. Jest polska strona do dzielenia się logami VAGLOGI - udostępnij Twoje logi z VCDS/VAG-COM .

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Poniżej tego wykresu jest cała tabelka - mam na myśli drugi link

                                            Wysłane z mojego M2 Note przy użyciu Tapatalka

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Jak dla mnie, wszystko jest ok. Dzisiaj sprawdzałem u siebie temperatury max 109,5 * a jak doszło do 111 to termostat duty cycle było na powiedzmy ok 1,2 i spadało do 109 * . Czuć było , że wentylatory chłodzą . Moim zdaniem nie ma co ruszać termostatu. Skoro czytałeś i wiesz jak działa ten termostat to te temperatury są jak najbardziej ok.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                shanzi dzieki za info. Wynika z tego, że chyba w pełni sprawny termostat tak ma - skoro u Ciebie są podobne temperatury

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Są takie jak u Ciebie, ja mam nowy termostat Behra i wentylator duzy, bo mi się gotowała fura w ubiegłym roku. Teraz wszystko śmiga jak trzeba. Szerokości

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...
                                                  X