Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czujnik obrotów wałka korbowego G28 w BFQ

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czujnik obrotów wałka korbowego G28 w BFQ

    Od kilku dni zauważyłem notorycznie wracający po uruchomieniu lub przygazowaniu błąd 16719 - Crankshaft Position Sensor (G28): Malfunction P0335 - 35-00. Kontrolka Check Engine się nie świeci, auto odpala dobrze na ciepłym i zimnym silniku, na moc też nie mogę narzekać. Auto ma 177 tys. km przebiegu, w tym 145 tys. km na gazie (BRC Sequent 24). Zlokalizowałem ten czujnik, wykręciłem i przeczyściłem styki wtyczki i gniazda oraz przetarłem sam czujnik szmatką nasączoną benzyną ekstrakcyjną. Obejrzałem też kable i nic podejrzanego nie zauważyłem. Niestety te operacje nie pomogły i dalej błąd pojawia się od razu po uruchomieniu lub przygazowaniu.
    Czy kolejnym działaniem powinna być wymiana tego czujnika na inny np. używany z niedużym przebiegiem? Może ten błąd wynika z innej przyczyny? Może ktoś miał już taki przypadek i mógłby podzielić się rozwiązaniem lub potwierdzić, że wymiana tego czujnika wyeliminowała pojawianie się błędu 16719?
    Ostatnio edytowany przez msemafor; [ARG:4 UNDEFINED].

  • #2
    Może poniższy temat okaże się pomocny...
    [O1] 16719 - Crankshaft Position Sensor (G28): Malfunction - Octavia Club Polska

    Komentarz


    • #3
      Wygląda na to, że problem opisany w pierwszym poście udało mi się rozwiązać. Za 30 zł. kupiłem w mojej okolicy używany czujnik (pasował z silnika 2.0 TFSi, sprzedawca twierdził, że z Octavii z przebiegiem 70 tys. km.). Wymieniłem stary czujnik (z kanału lub podnośnika zdecydowanie łatwiej, jest przy filtrze oleju lekko zagłębiony, odkręciłem nasadowym kluczem nr 10) i silnik od razu zaczął żwawiej pracować (wchodzić na obroty, przyspieszać). Od wymiany przejechałem ok. 300 km. i w tym czasie kilkukrotnie sprawdzałem błędy - brak błędu 16719 - Crankshaft Position Sensor (G28): Malfunction P0335 - 35-00.

      Komentarz

      Pracuję...
      X