Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Napięcie alternatora w BFQ - sporadyczny błąd 17911

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Napięcie alternatora w BFQ - sporadyczny błąd 17911

    Przed kilkoma dniami pojawił mi się w VCDS błąd 17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal P1503 - 35-10 - - - Intermittent. Pomyślałem bazując na informacjach z sieci, że błąd mógł wyniknąć z chwilowego zbyt dużego łącznego zapotrzebowania urządzeń na prąd w gorące dni (klima, wentylatory na II biegu, światła mijania, radio). Może też on być spowodowany zużyciem i niestabilną pracą regulatora napięcia. Dziś sprawdziłem napięcie na alternatorze miernikiem na wolnych obrotach i:
    bez obciążenia - 13,7V - 13,8V
    z obciążeniem od 13,85V do max. 14,10V (trochę się wahało)

    Mógłby ktoś ocenić ww. wartości w aspekcie regulatora napięcia po 177 tys. km. przebiegu? Gdzieś czytałem, że najbardziej wskazane napięcie powinno oscylować w okolicach 14,4V niezależnie od obciążenia.
    Dodam jeszcze, że auto zapala dobrze, kontrolka ładowania zapala się po przekręceniu kluczyka i szybko gaśnie po uruchomieniu silnika.
    Będąc w warsztacie, gdzie sprawdzałem napięcie od razu przeczyściłem klemy oraz bolce akumulatora i nasmarowałem je smarem miedziowym do połączeń elektrycznych.
    Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.

  • #2
    Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis
    bez obciążenia - 13,7V - 13,8V
    z obciążeniem od 13,85V do max. 14,10V (trochę się wahało)
    Moim skromnym zdaniem napięcie masz bardzo dobre.

    A co do błędu to sprawdziłbym/poprawił połączenie z masą.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Dzięki Przemek_i za odpowiedź.
      Masz na myśli połączenie z masą pod akumulatorem? Czyściłem to połączenie jakieś półtora roku temu. Nie było przerdzewiałe lub zielone ale poskrobałem papierem ściernym. Są jeszcze jakieś inne połączenia, które mogą mieć wpływ na pojawienie się błędu 17911? Czy ktoś jeszcze mógłby wskazać prawidłowy zakres napięcia alternatora BOSCH 90A w 1.6 benz. BFQ?
      Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.

      Komentarz


      • #4
        Kolega naver miał problem z ładowaniem i dołożyli mu dodatkowy kabel masowy i jest ok.
        Obserwuj czy błąd wraca po wykasowaniu. Ja w O1 miałem problem z przepracowaniem alternatora i uwalił mi alternator. Po regeneracji alternatora ładowanie mam jak Ty i jest OK.

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis
          bez obciążenia - 13,7V - 13,8V
          z obciążeniem od 13,85V do max. 14,10V (trochę się wahało)
          No chyba odwrotnie, bez obciążenia większe, z obciążeniem mniejsze, to tak na marginesie bo ładowanie dobre. Przychodzi mi na myśl czy nie jest przyczyną niekontakt we wtyczce alternatora, gdzie są dwa piny L i DFM i właśnie DFM podający sygnał do ECU o obciążeniu alternatora nie łączy.
          Sławek

          Komentarz


          • #6
            Dzięki wszystkim za porady. Wyczyszczę piny w tej wtyczce w alternatorze i zostawię regulator w spokoju skoro ładowanie jest OK.

            Komentarz


            • #7
              Sprawdź jeszcze kostkę 4 pionową na rozruszniku.

              Komentarz


              • #8
                Po mniej więcej tygodniu, przejechaniu ok. 250 km. od mojego postu i czyszczeniu wtyczek przy regulatorze napięcia ponownie sprawdziłem błędy i błąd 17911 [sporadyczny] znów się pojawił. Sprawdzałem też napięcie podawane w VCDS w module Engine w grupie 4 (jeśli dobrze pamiętam). Na zimnym silniku bez uruchamiania po nocnym postoju pokazywał 11,92V. W kabelkologii nie widzę nic niepokojącego więc jestem zmuszony zmienić regulator napięcia. Dam znać za jakiś czas, czy to pomogło.
                Mógłby ktoś podpowiedzieć, czy w silniku BFQ da się wymienić regulator napięcia bez wyciągania alternatora? A jeśli trzeba wyciągnąć alternator, czy dostęp do śrub mocujących jest od góry czy trzeba coś od spodu odkręcić i czy trzeba opuszczać podnosić silnik, żeby jedną ze śrub wyjąć (podobno w innych VAG tak trzeba)?
                Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.

                Komentarz


                • #9
                  Altka wydłubiesz od góry, bez kanału. W BFQ z klimą: odłączasz akumulator, wtyczkę altka, odkręcasz przewód ładowania-gruby z altka, odkręcasz samą nakrętkę górnej śruby altka kręcąc nią a nie całą śrubą-nakrętka jest po prawej, odpinasz przewód wodny z plastikowego zamocowania na metalowej blasze, kluczem17 łapiesz występ napinacza paska, naciskasz popuszczas pasek, odkręcasz 3 śruby mocowania napinacza, odkręcasz górną śrube altka, dolna śrube altka, między altek a blok jakaś breszka i wysuwasz altka z górnych zaczepów, breszka między komptesor klimy a altek i w górę, wypniesz z dolnego mocowania altek-tu uważaj na przewody idące po kompresorze i śrubę która jest na nim. Z breszkowaniem troche się pomocujesz bo łatwo nie idzie.Jak altek wyjdzie to altka obrót w lewo i odkręcisz mała nakrętkę mocowanie przewodu ładowania. Regulator wg serwisówki niby można bez demontażu altka ale mi się nie udało, przeszkadzła listwa lpg i osłona która jest na altku. U mnie 17911 wskazuje chyba zużycie szczotek, jedna ma 3mm, druga 5mm, dziś robierałem/składałem więc relacja prawie na żywo.

                  Komentarz


                  • #10
                    Dzięki mark711 za szczegółowe i konkretne wskazówki. Spróbuje najpierw bez wyciągania altka - może uda się przesunąć trochę osłonę altka i listwę lpg. Myślałem, że do wyjęcia altka nie trzeba brechy tylko silne ręce i obszerne dłonie :-)
                    Możesz napisać, czy wymiana regulatora napięcia u Ciebie wyeliminowała błąd 17911 [sporadyczny]?

                    Komentarz


                    • #11
                      Regulatora jeszcze nie wymieniłem, sprawdzałem stan szczotek.

                      Komentarz


                      • #12
                        Nie do końca BFQ, ale może się przyda:
                        SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia

                        Komentarz


                        • #13
                          Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią kupiłem regulator napięcia BOSCH o oznaczeniu F 00M A45 303. Zmieniłem go bez wyciągania altka - odkręciłem 2 nakrętki na klucz 13 i 1 na klucz 15 (nasadowe) oraz mocno popuściłem (prawie odkręciłem do wyjęcia) dolny wkręt osłony regulatora. Dzięki temu mogłem osłonę na tyle odchylić, że miałem bezproblemowy dostęp do wkrętów trzymających sam regulator. Wszystkie wkręty są na śrubokręt (bit) krzyżakowy (żadnego torxa). Od razu przeczyściłem też bieżnie szczotek regulatora (jest do nich względnie dobry dostęp po wyjęciu regulatora). Wymianę zrobiłem w poniedziałek 13.08. Dziś, tj. w piątek 17.08 po przejechaniu 250 km na różnym obciążeniu altka sprawdzałem błędy i błąd 17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal P1503 - 35-10 - - - Intermittent się nie pojawił. Chyba mogę przyjąć, że wymiana regulatora rozwiązałą problem pojawiania się tego błędu.

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X